Arkadaşlar cep telefonu alırken ithalatçı firma garantili olan telefonlara dikkat edin. Mesela LG alıyorsanız LG türkiye garantili cep telefonu alın. Aşağıda başıma gelen bir durumu yazacağım, dikkat edin sizinde başınıza gelmesin:
03-11-2013 tarihinde Bimeks in internet sitesinden aldığım LG-P880 cep telefonum ilk olarak 03-11-2014 de arızalandı ve Forum istanbul Bimeks şubesine götürdüm. Bimeks deki arakadaş LG yetkili servise götürmem gerektiğini söyledi. Sadece 6 aya kadar biz gönderiyoruz 6 aydan sonra siz yetkili servise götürüyorsunuz dedi. Fakat neyse bu seferlik biz gönderelim diyerek telefonumu teslim aldı. 15-20 gün sonra telefonum geldi. Hiç kontrol etmeden aldığım telefonumda üst tarafını kırdıklarını farkettim. Arızam da tam olarak giderilmemişti ama idare edecek durumda olduğu için öyle kullandım. 02-04-2015 de telefonum sim kartını okumamaya başladı ve telefonumu hiç kullanamayacak duruma geldi. Bana daha önce LG yetkili servise götürmem gerektiğini söyledikleri için LG yetkili servisine direkt gittim. LG yetkili servis telefonumu hiç açmadan IMEI numarasından cihazın yurtdışı cihaz olduğunu ve Bimeks in kendi servisinin onarması gerektiğini belirterek telefonumu anında geri iade etti. LG servisteki arkadaş aynı zamanda sim okumama anakarttan yapar ve artık onun anakartını bulamayacaklarını tamir edemeyeceklerini ve sizi uğraştıracaklar diye söylemişti ve gerçekten haklı çıktı. Aynı gün hemen Bimeks forum istanbul şubesine gittim ve durumu anlattım. Bana daha önce LG servise gitmem gerekli olduğunu söyleyenler şimdi doğru demişler bizim yapmamız gerekli dediler ve telefonumu teslim aldılar. Yaklaşık 20 gün sonra "yetkisiz müdahale tespit edilmiştir" gibi bir bahaneyle telefonumu tamir etmeden geri verdiler. Bimeks şubesindeki arkadaşa neden böyle bir şey demişler diye sorduğumda oda bilemedi. Bunun çok saçma olduğunu garantili cihazımı tamir etmeden vermemeleri gerektiğini belirttim. Arkadaş da bana hak verdi bizde bu telefonları ithal ettiğimiz ithalatçımızdan ve servislerinden memnun değiliz çok sorunlar yaşıyoruz ama yapacağımız birşey yok üzgünüm dedi. Arkadaşa ısrar ettim bir şekilde halledin çok saçma mahkemeyle falan uğraşmayalım dedim ama yapacak birşey yok dedi. Daha sonra ertesi gün 22-04-2015 saat: 09:23 de Bimeks müşteri hizmetlerini telefonla arayarak teknik servisin neden böyle birşey yazıp telefonumu tamir etmediklerini sordum. Servis öyle karar vermiş yapılacak bir şey yok üzgünüm dediler. Lütfen bir yolu olmalı mahkemeyle uğraşmayalım yardımcı olun dedim. Fakat yapabilecekleri bir şey olmadığını tekrarladılar. Bende tamam ne yapalım o zaman tüketici hakları mahkemesine başvuracağımı belirttim ve iyi günler diyerek telefonumu kapattım. Aynı gün 22-04-2015 de öğleden sonra tüketici mahkemesine başvurumu elimdeki tüm evrak ve deliller ile yaptım ve 5506 dosya numarasıyla işleme aldılar. Fakat ne yazık ki 6 ay ile 1 yıl içinde sonuçlanacağını belirttiler. Ben sabırla mahkeme kararını bekleyeceğim tabi o zamana kadar da telefonsuz duramam bir telefon almaya çalışacağım. Ama artık Allah ın izniyle Bimeks den hiçbir şey ALMAYACAĞIM. Artı olarak diğer firmalar da da ithalatçı garantisi olan cep telefonlarını almamaya çalışacağım. Evet gördüğünüz gibi koskoca Bimeks firması bir telefonu alıp LG ye iade etmekten kaçınıyor ve beni böyle mağdur ediyor.
Ya işte arkadaşlar sizinde başınıza gelmesin inşallah diyerek paylaştım.
Çoğu kişi ben dahil telefonları internetten ithalatçı garantili (paralel ithalat) alıyoruz. Siz distiribütör garantili aldığınızı zannedip ithalatçı garantili almışsınız, kötü olmuş, bundan sonra daha dikkatli olursunuz. Ayrıca tüketici hakem heyetine başvurarak muhtemelen daha kısa sürede sonuç alırdınız. Eğer dilekçeyi vermediyseniz paranızın faizini de istemeyi unutmayın.
Merhaba, Dilekçeyi artık verdim. Ben fatura tutarını alabileyim bana yeter. İnşallah mahkemeyi kazanırız da sorun yaşamayız. Dediğiniz gibi çok dikkat etmek gerek. Teşekkürler. Hayırlı günler.