Şimdi Ara

Jiplerdeki 0-100 Meselesi ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
0
Favori
1.079
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • top gear izleyince herşeyi bilmiş oluyoruz ya oh ne güzel...ah bide şu bahsedilen araçları kullananlar yorum yapsada alacak kişi doğru bilgiye ulaşsa..140 la virajda yanlıyan x5 ide ilk kez duydum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aytacfx

    Sanziman araliklari gibi birsuru faktoru vardir.BMW zip degildir. parasi cok olan zengin grubunun hava attiklari arabadir. Fakat Range Rover tam bir jiptir. Arazi aracidir.

    Ornek vermek gerekirse Top Gear'de Bmw X6 cimenden bile gidemezken, Range Over yaninda el salliyarak gecip gidiyordu..


    zihniyete bak.huyumda değildir ama dayanamadım

    http://www.youtube.com/watch?v=-hktXkabw2w
    http://www.youtube.com/watch?v=LsB4k64LBf0
    http://www.youtube.com/watch?v=PjKpj9M5IGY
    http://www.youtube.com/watch?v=PnkOD2sJw0k

    izlemeyenler için, bu da 'çimen' videosu.

    http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blasser

    Örnek olarak bmw 530d 0-100'e 6.3 saniyede çıkarken (3000cc 245bg 540nm tork), Range Rover Sport 3.0TDV6 (3000cc 245BG 600NM TORK) 9,3 saniyede çıkıyor?

    Bu ağırlıktan kaynaklanan bir durummudur? Yoksa neden bu şekilde bariz bir fark vardır ? Ve 3.0 6 Silindirli Jipler atak değilmidir kalkışta? 1.6 180bg insignia da bu şekilde kalkıyor ? 3000cc'ye bukadar para veren adam sadece jip oluşuna mı para veriyor. yoksa 50 milyarlık insignia yolda buna toz mu atar ? Anlamış değilim neden jiplerin 0-100leri bukadar geride?

    Bu durumu bana açıklarsanız sevinirim, gerçekten kafama çok takıldı. Şimdiden teşekkürler.


    Yaklaşık 2.5 ton ağırlığında ve 250 beygirlik bir dizelden nasıl bir ataklık bekliyorsunuz?

    Yükseklik, rezil aerodinami, daha geniş lastikleri saymıyorum bile.

    Bunun dışında şanzımanları ve diferansiyelleri farklı olan, aktarmaları bambaşka olan araçları kıyaslamak çok ama çok saçma.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Polemik -- 6 Temmuz 2010; 19:58:18 >




  • jeepler 4X4 olduğundan ayrıca sürtünme kayıpları fazladır.
    iki difransiyeli var en azından.
  • X6 zaten arazi isteyenler için biçilmiş kaftan değil bunu herkes biliyor onun amacı farklı
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tEmh@


    quote:

    Orijinalden alıntı: aytacfx

    Sanziman araliklari gibi birsuru faktoru vardir.BMW zip degildir. parasi cok olan zengin grubunun hava attiklari arabadir. Fakat Range Rover tam bir jiptir. Arazi aracidir.

    Ornek vermek gerekirse Top Gear'de Bmw X6 cimenden bile gidemezken, Range Over yaninda el salliyarak gecip gidiyordu..


    zihniyete bak.huyumda değildir ama dayanamadım

    http://www.youtube.com/watch?v=-hktXkabw2w
    http://www.youtube.com/watch?v=LsB4k64LBf0
    http://www.youtube.com/watch?v=PjKpj9M5IGY
    http://www.youtube.com/watch?v=PnkOD2sJw0k

    izlemeyenler için, bu da 'çimen' videosu.

    http://www.youtube.com/watch?v=f8-NNEK1kGo



    fenaa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mindfreak

    Çimen vidyosu fecimiş ya arabayla resmen dalga geçti adam soğudum x6dan ama o akdar param olsa ve jip tarzı bişey alcak olsam x6 alırdım :D sonuçta çimende gitmeyiz olur biter bide karda gidememesi tamamen lastikten kar lastiği taksan canavar gibi gider


    Soğuma kardeş.Asfaltta çok fena gidiyor.Çoğu üst sınıf arabadan daha iyi viraj alır.
  • Land Rover firmasının arazi tecrübesi ve Range Rover'ların arazi kabiliyeti X6'dan öndedir. Şimdi nasıl bilmiyorum ama, X5'in ilk kasasında arazi şanzımanı yoktu, sadece iniş kontrol sistemi vardı. ( Tepelerden inerken ).

    Hatta, her zamanda söylenirdi, Jip olarak X5 pek bir işe yaramıyor, işte arazide bir şey beklemeyin vs. vs.

    Zaten Bmw'nin fanatikleri bile bu tip araçları pek övmezler, vs. vs.

    Hava atmak amaçlı demeyelim ama, geniş, güzel, yüksekte durmak isteyenlerin tercihi. Tabi, bazı karlı günlerde veya bozuk yollardada avantajı var, yok değil şimdi. Ayrıca 4 çeker sisteminin, yol tutuşada etkisi vardır belli bir konumda. Elbet Station Wagon'da alınabilir tabi, ama onlarında dizayn olarak pek bir albenisi yok.

    Bmw X3 mesela pek beğenilmemişti Jeremy abi tarafından, adam 5 serisinin station'unu önermişti... vs. vs.

    Soruna gelince, hızlanmamasının sebepleri;

    Çok ağır olması, ayrıca otomobilin aerodinamik özelliklerinin daha iyi olması olabilir.

    Land Rover alan bir adam, hem arazide gitsin, hem yolda gitsin, hem geniş olsun hemde günlük kullanımdada iyi yürüsün diye alıyor. ( 9.3 saniye değeri, gayet iyi böyle bir araç için, çoğu normal Sedan, Hb felan 11-12 saniyede hızlanıyor )

    Tabi daha iyisi yokmu var, tabi oradada para konuşur. Ama ne kadar gerekli, tartışılır. Mesela bir Escalade, 409 Ps'lik V8 motoru var, 0-96 km/s'si 6.5 saniye. (0-100 biraz daha fazladır tabi ). Ancak maksimum hız 173 km/s'ye sabitlenmiş. Tabiki kasası büyük, ama o kadar büyük motorun bence esas amacı, yük çekmek için. Abd'de felan, karavan olayı çok yaygın, bir sürü camping bölgesi vs. vs. var. Birde tabi, belli bir hıza kadar performanslı bir şekilde yürümek. 2600 kg ağırlığında bir suv için gerçekten süper. Fiyatı 300.000 Tl tam olanı, fakat aylık benzin masrafı, vergisi vs. derken çok pahalı oluyor.

    Q7 V12 Tdi, daha hız amaçlı üretilmiş bir model denilebilir. 500 Hp sanırsam gücü ve devasa frenleri var. Yol tutuş olarakta iyi sayılabilir, ancak dediğim gibi aşırı maliyetli. Hem hüketim, hem vergi hemde bu araca ödenen para çok ama çok fazla. 500.000 Tl istiyorlardı sanırım tam emin değilim.

    Gene yüksek performans isteyenlere Range Rover'ın 5.0 Supercharged modeli var, 0-100'ü hakkında bilgim yok ama, oldukça pahalı olduğu kesin.

    Yani şunu demek istiyorum , istenirse yüksek performanslı Suv'da alınabilir. Düzde evet, iyi performanslara ulaşılabilir. Fakat virajlarda durumları pek iyi değil. Ayrıca, normal bir otomobilden daha fazla para ödemek lazım. ( Alırkende, binerkende ) ( Aynı performans için konuşuyorum ).

    Ama tabi, bencede mantıklı olanı, Hybrid veya Dizel olanlarına yönelmek. Mesela Escalade Hybrid, 100 km'de 12 litre yakıyor ki o tip bir araç için gayet ideal. Gene bahsettiğin Range Rover'ında 100km'de 11-12 litre tükettiğini sanıyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blasser

    Örnek olarak bmw 530d 0-100'e 6.3 saniyede çıkarken (3000cc 245bg 540nm tork), Range Rover Sport 3.0TDV6 (3000cc 245BG 600NM TORK) 9,3 saniyede çıkıyor?

    Bu ağırlıktan kaynaklanan bir durummudur? Yoksa neden bu şekilde bariz bir fark vardır ? Ve 3.0 6 Silindirli Jipler atak değilmidir kalkışta? 1.6 180bg insignia da bu şekilde kalkıyor ? 3000cc'ye bukadar para veren adam sadece jip oluşuna mı para veriyor. yoksa 50 milyarlık insignia yolda buna toz mu atar ? Anlamış değilim neden jiplerin 0-100leri bukadar geride?

    Bu durumu bana açıklarsanız sevinirim, gerçekten kafama çok takıldı. Şimdiden teşekkürler.



    40 milyarlik subaru forester buyrun. insignia'nin da tozunu atar

    2005 model subaru forester xt, prodrive kit ile 225hp gucunde, 0-100 5.5 saniyedir.




  • Yaa Arkadaş X5 ile Nasıl Vectradan iyi Viraja girilir bi Anlatırmısınız Yaa Atan tutana Nasıl Bi konu Anlayamadım x5 ile sedan araçtan adam daha iyi girilir diyor Saçmalık Hiç jip kullanmayanda yazmş kullananda yazmış :D
    jip dediğin LAND CRUİSER PRADO Gibi olcak Arazi taşıtı Sonunda bunlar Ben Şahsen Şimdi Burda Virajı Anlatmam Güç Olur Biraz İzmit Doğu Gişelerine Yaklaşırken Yokuş Aşağı Viraj var Orada Limitlerini Zorladım epeybi LAND CRUİSER PRADO ile 140-150 Arası girdim Ama Nasıl Kasıyor araç yolda kendini zor Tutuyor Resmen Attı Atacak Arkası O derece Tabi bir Daha O Hızla öyle bir Viraja kesinlikle Girmedim Yemedi Diye Bilirim :D
    Ama Altımda Bir passat Bir % serisi Olsaydı 180-190 Hiç Acımazdım Sedan araç her zaman aerodinamik olarak daha Üstündür ve Aynı güçte olan motor Tabi ki De hafif olduğu için iyi Performans Sergiliyecektir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RBdriftking -- 7 Temmuz 2010; 21:36:03 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.