şaka bir yana KIA ceedin 128 bg lik 1.6 dizelinin nuhnebiden kalma 4 ileri klasik otomatik ile satılması gerçekten büyük hata. modern bir otomatik ile çok daha verimli olabilirdi herhalde hem tüketim hem performans olarak .. Ceed ve 4 deyince benim aklıma bir tek bu geliyor. utanmasalar 60lardaki gibi 3 ileri otomatik koyacaklarmış..
Toyota corolla ve auiris benzinlilerde kullandığı modern!(yada moda) şanzımanlardan vazgeçip 4 vitesli aynı ceedde kullanılanlara döndü.Neden acaba?
quote:
Orijinalden alıntı: x-rayted
şaka bir yana KIA ceedin 128 bg lik 1.6 dizelinin nuhnebiden kalma 4 ileri klasik otomatik ile satılması gerçekten büyük hata. modern bir otomatik ile çok daha verimli olabilirdi herhalde hem tüketim hem performans olarak .. Ceed ve 4 deyince benim aklıma bir tek bu geliyor. utanmasalar 60lardaki gibi 3 ileri otomatik koyacaklarmış..
Hocam geçen günlerde takasla sattığım kia carens, 2.0 140 hp crdi motordu. 1740 kg bir araç ve bahsettiğiniz şanzımanı kullanıyordu. 60 binde sattık aracı, o güne kadar hiçbir arıza çıkartmadı. O şanzıman o kilodaki aracı 100 km ye 10 sn'de taşıyordu. Aynı zamanda 3. viteste 190 km hıza ulaşıyordu. Bence 4 ileri olayına kullanmadan laf atmayın.
Kendi çekimim video;
Amacım tartışma yaratmak değil, ama söz konusu bu şanzımansa hakkını yememek lazım. Aynı zamanda videoda görülen ortalama tüketim hafif trafikli şehir içi tüketimdir.