Şimdi Ara

Kia EV3 Türkiye lansmanı gerçekleştirildi: Kia EV3 fiyatı ve özellikleri neler? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
3
Favori
1.947
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • MrKonyar M kullanıcısına yanıt

    bahsettiğiniz kaliteyi bayiye gidip canlı şekilde görmenizi / dokunmanızı tavsiye ederim gözlerinize / hislerinize inanamıyacaksınız. :)




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi wixland -- 1 Aralık 2024; 21:11:41 >
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt

    fiyat fix 1.627

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    EV3 doğuştan elektriklidir.

  • oto_sever O kullanıcısına yanıt

    Değildir, yazmadan önce emin olmak için baktım, K3 denilen içten yanmalı kompakt platformun elden geçmiş hali.


    Ev6 sıfırdan elektrikli mimari mesela.


    Küçük sınıf olduğu araçlarda Fwd tam elektrikli altyapılar da yapılabiliyor özellikle şasi dinamiklerinde kolaya oynamak için ama 204hp bir araçta basit bir tercih olurdu bu. hiç bir zaman bir MG4 gibi, Ex30 veya ID4 gibi bir sürüşü olamayacak. çoğu kişinin umurunda değil artık orası ayrı konu.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    "Slotting beneath the impressive EV6 and EV9 in its line-up, the EV3 is the first compact Kia to be built on its e-GMP platform"


    Bence doğuştan elektrikli. EV serisi Kia'lar, e-GMP platform'da üretilen doğuştan elektrikli araçlardır.


    Doğuştan elektrikli olmayan model, Niro EV.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 2 Aralık 2024; 22:0:9 >




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    youtube
    Introducing Car Scene in Korea 🇰🇷 to World 🌎 Introducing newly released Genesis, Hyundai & Kia Car Meets l Cars & Coffee l Underground l Touge l Canyon Runs 🏁 🇰🇷 KDM automotive parts & merchandise carefully curated by DK Kim of CarSceneKorea YouTube channel👇 https://carscenekorea.myshopify.com/ Contact: carscenekorea@gmail.com
    https://www.youtube.com/@CarSceneKorea

    Bolca detaylı inceleme videosu bulabilirsiniz.

  • oto_sever O kullanıcısına yanıt

    Çatı isim olarak kullanıyor Kia e-Gmp platformu ismini ama Ev3'ün durumu farklı, melez bir altyapı var ve K3 platformu baz alınıp, E-gmp gövde ve yerleşimi kullanılıyor.


    Yani bu araç bir Mg4 gibi Id4 gibi safkan elektrikli platform değil. ama illa pazarlanan isme bakacam ne derse odur dersen sen bilirsin.




    en.wikipedia.org
    Kia EV3 - Wikipedia
    https://en.wikipedia.org/wiki/Kia_EV3




  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Benim anladığım varolan bir platformu elektrikli araca uygun hale getirmişler. Büyük ihtimalle batarya yerleşimi için. Doğru mudur?

    Birebir aynı platformu kullanmamışlar. Bu şekilde doğuştan elektrikli olmuyor mu?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi auto_man -- 3 Aralık 2024; 9:14:6 >
  • auto_man A kullanıcısına yanıt

    Birebir aynı zaten kullanamazlar içten yanmalı model ile, epey modifiye ediliyor hem pil hem motor yerleşimi vb yapı farklı sonuçta.


    Ama "dedicated ev platform" denen, sıfırdan elektrikli araçlar için boş kağıt başlanmış bir altyapı değil. yani doğuştan elektrikli değil. maliyetin ön plana çıktığı alt sınıf modellerde böylesi daha mantıklı olabiliyor. ama Bmw gibi üst sınıfta bile en azından bu geçiş döneminde platform paylaşımı prensibi benimseyen markalar da var.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    Siz sert, konforsuz ve trim sesi dolu safkan elektrikli Çinli MG4 tercih edebilirsiniz. Komşumda var, defalarca bindim test ettim, aracı iyi biliyorum.


    52 kwh bataryası ile uzun yol menzili olmayan, devasa boyutu ile şehir içi kullanıma uygunluğu tartışmalı, VW ID4 zaten evlere şenlik.


    Bu arada IONIQ 5 sahibiyim. 800V mimarisi ve hızlı şarj özelliği, 58 kwh bataryası yüzünden uzun yolda menzil sorununu göz ardı ettiremiyor maalesef.


    Öncesinde Renault'dan 2 elektrikli otomobil kullandım. Megane E-tech de doğuştan elektrikli. Doğuştan elektrikli olması aracın verimli, kaliteli ve enerji geri kazanım sistemlerinin iyi olacağı anlamına gelmiyor.


    Bence enerji geri kazanım sistemleri en iyi olan grup HYUNDAI-KIA grubu. Şu an için en iyi sisteme sahip iki model de KIA EV9 ve KIA EV3.


    Ve kesinlikle haklısınız, herkesin tercihi kendisini ilgilendirir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 3 Aralık 2024; 12:40:2 >
  • oto_sever O kullanıcısına yanıt

    Bu gerilmelere ne gerek var şimdi, hisseniz falan mı var Kia-hyundai grubunda?


    Ben safkan platform olunca mükemmel olacak, öteki türlü kötü mü olur diye bir şey dedim mi? ilk mesajımda yazdığım şey benim gözümde kıymeti yok, o kadar. etmediğim iddialara boşa cevap vermişsiniz.


    Benim için bir otomobilin sürüş özellikleri her şey demektir çünkü. keyifli sürüşü olan otomobil benim için vardır. bir otomobili kullanmak hoşuma gitmiyorsa yoktur, isterse 5000km menzili olsun, düşünmem bile. kişisel görüşümdür, isteyen katılır isteyen katılmaz. elektrikli otomobil mimarisi ilk defa üreticilere aktarma kayıpları ve yerleşim problemleri yaşatmadan, bir otomobili arkadan itiş yapabilme imkanı doğurdu ki, pilleri tabanda olan, ağırlık dengesi merkezde olan bir otomobil ya Rwd olur ya da 4 çeker olur. Doğru dizayn budur. bu yüzden safkan elektrikli otomobillerin neredeyse tamamı bu şekilde hazırlanır. Megane e-tech istisnadır ama o platform çok küçük micro şehir otomobillerine bile uyarlanmak için yapıldı. her ne kadar dedicated altyapı olsa da biraz eli kolu bağlı geliştirilmiş bir platform.


    Komşunuzdaki Mg4'ü bilemem, belki kalitesiz bir araçtır Çin malı sonuçta, uzun vadede ne olacak bilemiyoruz. ben sıfır km olanı test ettim ve sırf arkadan itiş olduğu için arka tarafın isterseniz oynaklığından, yönlendirme ile güç aktarımının yapıldığı aksların ayrılmasından, her kaygan yüzeyde gaz açınca ani gelen torkla takır tukur Esp'nin girip ön tarafın zıplamamasından, ve nötr şasi dengesinden çok keyif aldım, unuttuğum o eğlenceli yüksek torklu rwd sürüşünü yaşattı bana araç. hiçbir beklentimin olmadığı araçtan güle oynaya indik. ayrıca kesinlikle sert ve konforsuz falan da değildi, ön ve arkasın çalışma karakteri bile aynıydı, günümüzde çoğu araçta yok şu başarım. sessiz sedasız titreşimsiz sıfır hissiyat full ekran herşeyin kolaylık üzerine inşa edildiği otomobillerin çağında biraz bile olsa ayrıcalıklı sürüş benim için bu çok kıymetli.


    yoksa genel kalite olarak Kia-hyundai grubunun daha iyi olabileceğini bende tahmin ediyorum heralde.





  • İnanın süspansiyon konforuna çok takıntılı birisiyim. Maalesef düzgün yollarımızı hiçbir standardı olmayan uyarı çizgileri-şeritleri-betonları ile bozup konforsuz hale getiriyorlar. Sözde sürücüler yavaşlayacak. Kimsenin bırakın yavaşlamasını, kuralsızlık almış başını gidiyor. Ayrıca bu şeritler aracın süspansiyonlarından tutun da, lastiklerine, iç aksamdaki trimlerine ve elektroniğine zarar veriyor. Hiç bir yetkili de bu standart dışı uygulamaları engellemiyor.


    Günümüzde büyük jant, ince yanak modası başladı. Yollar düzgünse sorun yok. Ama yukarıda bahse konu yollarda otomobiller gerçek hünerlerini gösteriyorlar. MG4 de ince yanaklı lastikleri yüzünden (235/45/18) benim yaşadığım bölgedeki uyarı şeritleri üzerinden geçerken kötü tepki veriyor. IONIQ-5 aynı yolda biraz daha konforlu.


    HYUNDAI-KIA grubunda hissem yok tabi ki. Ama EV3 menzili ve konforu (özellikle süspansiyon) ile öne çıkan bir model. Bana göre fiyatında 100-150K köpük var. Maalesef ucuz bir şey kalmadı memlekette. KIA da fırsattan istifade EV3'ün menzilini pazarlıyor.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Bu araçlar piste çıkıp eğlendiğimiz araçlar değil. En ufak kış koşullarında olumsuzluk yaşatacak bir arkadan itiş yerine önden çekiş ş.içi araçlarında çok daha değerlidir. Önemlidir.
    Kişisel olarak siz eğlenceli bulabilirsiniz ama geri geri bir yokuşta park ederken bile arkadan itiş çayır çayır pati çeker.
    Ufak bir kar yağışında Önden çekişli araçlar rahatlıkla ilerlerken yolda kalır. (Kar lastikli)
    Bana göre ulaşım otomobil ya önden çekerdir yada 4x4. Diğeri hobidir.
    Not. %50-50 ağırlık dağılımına sahip 116d 40.000 km kullanmış biri.
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt

    Burada içten yanmalı, motoru önde, aktarması arkada bir aracı konuşmuyoruz. 400kg+ pil paketi hemen arka aksın önünde yerde dizili, tüm ağırlık merkezi aşağıda ve "ileriye doğru hareket eden" bir aracı konuşuyoruz. bu konseptte doğru aktarma arkadan itiştir, ileriye hareket ile arka aksa doğru binen yük, arkadan aktarma ile en kayıpsız ve etkili biçimde taşınır, tartışmaya açık bir konu değil.


    Kışın da arkadan itişli elektrikli otomobille önden çekişli olan rekabet bile edemez. geri geri yokuş çıkma hariç avantaj sağlayabileceği bir alan yok. gerçi içten yanmalı modele karşıda bence önden çekiş pek avantajlı değil ya neyse. tyrereviews'un karda A4 vs Bmw 320d testi var, gayet açıklayıcı.


    belki derin karda, direksiyon ve aktarma aynı aksta olduğu için sağ sol yaparak eşeleme ve iyi zemin bulma avantajı olabilir.


    Kar-kış lastikli arkadan itiş araç usta ellerde harika işler çıkarır, eğlence olarak zaten bir alaka yok aralarında. önden çekiş=sıkıcılık.


    116d kullanmanızın da ne yazık ki hiç bir ehemmiyeti yok. ablam da 10 seneden fazla 316i kullandı geçmişte. onun için hatta çoğu müşteri için arkadan itişin falan bir anlamı yoktur, sürüş keyfinin de bir anlamı yoktur, onu yorumlayacak bir kültür oluşmamış, olabilir normal müşteri böyledir zaten. benim gençliğimde çok güçsüz olmasına rağmen mükemmel bir araçtı 316i sırf arkadan itişi ve keyifli şasisi ile, çok şey katmıştır bana sürüş tecrübesi olarak. bunu anlamak zorunda değilsiniz. hatta M5 falan da kullansanız anlamak veya bunu olumlamak zorunda değilsiniz. kullanım şartlarınız da bunu önemsiz kılabilir, sürekli şehir, yoğun trafik, düşük hız kullanımı vb.. kişisel olarak önden çekiş tercihinize bişey demem bu yüzden, sizin için bir önemi yok zaten. bu Rwd bir aracın sunduğu paketin anlayana bir ayrıcalık sunmadığı anlamına gelmiyor.





  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt
    Tüm harfleriniz gereksiz zaman kaybı yaratmış.
    Hiç bir veri, bilgi veya bana cevap bile yok.
    %50-50 ağırlık dağılımı ve aşağıya yakın olan araç nereye gidiyor? İleri gitmiyormu? Hiç bir önemi yok öylemi? Eşit şartlardalar
    Nerdeymiş. Arkadan itiş ile önden çekiş videosu kıyasında karda daha iyi giden arkadan itiş? Yok oyle birşey
    Hala kişiselleştiriyorsunuz. İonic5 test sürüşünde direksiyonu çevirip biraz basınca arka kayıyor. Neden? Piiler öndemi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 8 Aralık 2024; 16:45:5 >
  • oquzdag O kullanıcısına yanıt

    Arkadaş lüzumsuz boş polemikle vakit kaybedemem. bütün bir yazım sana cevap, jeton düşmüyorsa yapabileceğim bir şey yok..


    Doğuştan elektrikli otomobillerde doğru "baz" konfigürasyon arkadan itiştir. önden çekiş falan bunlar ancak motorun önde, şanzımanın ve diferansiyelin yanda olduğu içten yanmalı araçların paket ve kompakt çözümüdür. elektrikli otomobillerde böyle bir tavize gerek yoktur, güç bir aksa, yönlendirme diğer aksa verim kayıpsız ayrılabilir ve ayrılmalıdır ve otomobil üreticileri de gördüğün üzere ayırıyor, okey? neden böyle olduğu ile ilgili katrilyon adet kaynak var, makale var, ortada zaten yapılmış örnekler var. merak ediyorsan git araştır.

  • BYD - Atto 3 - Önden çekişli

    BYD - Dolphin - Önden çekişli


    Renault - Megane E-tech - Önden çekişli

    Renault - Scenic E-tech - Önden çekişli

    Renault - 5 E-tech - Önden çekişli


    Bu araçlar doğuştan elektrikli diye biliyorum.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oto_sever -- 8 Aralık 2024; 22:46:43 >
  • kia EV3 motoru ile ionic5 motoru arasında neden tork ve hp farklı var.

    ev3 204 hp 283nm vs hyundai ionic5 motoru 170hp 350nm

    verimlilik açısından torku fazla olan daha iyidir diyebilirmiyiz_?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi oquzdag -- 13 Aralık 2024; 14:8:48 >
  • IONIC 5 daha ağır olduğu için tork fazla tutulmuş olabilir.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.