slm 2006 rio hb advance aldım kitapçığı falan yok hangi marka motor yağı koymalı kaç litre yağ alıyor.
quote:
Orijinalden alıntı: ffate
slm 2006 rio hb advance aldım kitapçığı falan yok hangi marka motor yağı koymalı kaç litre yağ alıyor.
aracın hayırlı olsun arkadaşım ne kadara aldıgını öğrenebilr miyim,bende almayı düşünüyorumda
18000 e aldım. ben böyle araç görmedim manyak bişey bu. hem şehir içi hem şehir dışı kullanımı çok zevkli. önceki benzinli aracımda şehir dışı yokuşlu yollar tam bir işkenceydi, çünkü araba bayılıyordu bu ise banamısın demiyor. çok dikkatli kullanmak lazım bu aracı insanı gaza basma konusunda kışkırtıyor adeta. ABS olması bu yüzden çok gerekli. ilanlara bakarsanız bir çok pert riyo görürsünüz.
arkadaşlar formunuzu okudum.. yalnız herkezin atladığı bi nokta var.. 8 valf ve 16 valf farkı)))) 90 la gitmek yok efendim 5. viteste 3000 dvr i geçmemek tmm kabul ederim bunlar ekonom kullanım için geçerli şeyler.. piyasa en ekonomik mazot tüketen motor tercih eden firmalar hangisidir? 1 vw 2 reno bunların dizel motor tiplerini inceleyin ortak nokta her zaman 8 valf olduğunu göreceksiniz.. = 8 valf dizel motor ekonomi ve orta performansı size sunar...
arkadaşlar ufak cbm lerdeki dizel motorlara 16 valf crdi hdi multijet uzantılarını koymak ve torklarını yükseltmek ve yüksek bg. li yazılımlarla bu motorlardan ekonomi beklemek bence yanlış olur.. biraz motor bilginiz varsa zaten bu iş matematikseldir.. reno 1.5 dci motorda 8 valf 65 / 85 bg seçeneğini ve vw 1.4 tdi 8 valf 70-80 arası bg kullanıyor.. ve bu adamlar 2011 modellerinde bile hala bu motorları kullanmaya devam ediyorlar.. bi sorun bakalım kendinize acaba nedendir??? bu mantıkta aynı cbm motorda 16 valf desteği ve turbo besleme yardımıyla bu bg. ve tork güçleri yakalanabiliyor fakat bu motorda dengesizlik yaratıyor ve dengesizliktir... haa bu arada araç özgül ağırlıklarınıda unutmamak lazım bu denklemde küçük ama yüksek tork ve bg.li motorlar kullanıldığında bu size fazla yakıt sarfıyatı olarak geri döner...
kia rio yu bende kullandım hemde 2 ay aracın performasına diyecek hiç bişeyim yok ivmelenme tork bi harika ancak saptadığım aracın eksileri :
1- süspansiyon fena yumuşak ( hızla giderken araba çok dalgalanıyor ki.. fazla dalgalanmalar yaşadım tekerleri yoldan kesecek kadar bu problem kaza yapmanıza sebep olur )
2- bu araçlarda abs standart olmalı ve mutlak arka frenler kampana değil disk olmalı... profesyonel olmayan ve aracın max. kapasitesini bilmeyen bir adam için bu araba tabuttan farksız
3- yakıt sorunu üzgünüm ama ekonomi konusunda ne reno nede vw nin yanından bile geçemez bu araç.. haaa tamam performans ve 110 bg olarak muhteşem bi araç bence bu araba marka takıntısı olmayan psikopat şöför arabası..ve bu aracı kullanırken yakıt tasarrufunu asla düşünmeyin..
ne demiş atalar?? bi kucakta iki karpuz taşınmaz.. seçim sizin ya performans fazla yakıt yada ekonomi vw yada reno..
İYİ GÜNLER..
quote:
Orijinalden alıntı: nemesis055
quote:
Orijinalden alıntı: Karakule3435
Arkadaşlar öncleikle merhaba ; Çok uzun zamandır araba almak için piyasayı yakından takip ediyorum ve sık sık sizin yazılarınızı okumaya gayret ediyorum.Oldukça güzel bir iletişim kurmuşsunuz ve ilk defa böyle bir foruma üye olmak zorunda hissettim kendimiUzun zamandır araba almak için seçim yapamıyordum,elimde 17.000 TL gibi bir bütçe ile ne alabilirim şeklindeki araştırmalar sonunda Kia Rio'yu çok uygun buldum.Ancak çok sık araba değiştirecek bir durumda olmadığım için tek kurşunumu iyi sıkmak zorunda olduğumdan çok uzun süre düşündüm ve sizin yazılarınızı takip ettim sonunda cesaret edip karar verdim Kia Rio almaya.İzmirde yaşıyorum ama ne yazık ki burda elle tutsanız 2-3 tane Rio 1.5 CRDI buldum ve km'leri oldukça yüksek fiyatlarıda 17.500-18.000 altına düşmüyordu.Sonunda 2 hafta önce 17.000 TL verip zar zor ikna ettiğim bir tanıdığımdan 2006 sonu 90.000 km'de kazasız değişensiz beyaz bir rio almayı başardım.Sizden ricam bu verilerde bir otomobil için doğru bir karar vermişmiyim?Şu ana kadar elektronik test cihazlarına bağlattım gerek Turbosu gerek motorunda tek bir hata kusur bulunamadı.Hiçbir konuda pişman olmadım ancak yakıt konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim.Yinede yakıtı iyi ancak 6,5 - 7 Lt'nin altına düşemedim.Zaten şu ana kadar şehir dışına çıkma fırsatım olmadı ancak lamba yandığında 140 Tl ile depoyu fulledim tam tamına 700 km yaptım.Km'de 200 kuruş ve 100 km'de 6,5 lt'nin üstüne çıkıyor.Sizce arkadaşlar bu veriler normal midir?Neticesinde çok kuvvetli bir araba ve dur kalk çok yapıyorum ara ara klimada açık oluyor.Beni bilgilendirirseniz çok mutlu olurum şimdiden teşekkür ederim.Aranıza katılmak çok güzel...
Merhaba Öncelikle aracın hayırlı olsun, güle güle kullan. Bence doğru bir seçim yapmışsın. Araç gayet güçlü ve atak, sollama yaparken ve rampalarda araç hiç zorlanmıyor. Yakıt tüketimin bana biraz yüksek geldi. Daha önce ağırlıklı şehirlerarası yakıt tüketimini sizlerle paylaşmıştım. O zaman km de 16 Kr yaktığını ölçmüştüm. Bu bayramda Opet ten 157 TL tutarında EuroDizel aldım ve 830 km yol yaptım. Yolculuğun neredeyse tamamında klima açıktı. Üç defa köye gitte gel yaptım. ( 40 km* 3=120) Yollar kötü olduğu için 1 ve 2. vites ile ancak seyahat edebiliyorsunuz. Şehirler arası yollarda yol bilgisayarı yakıt tüketimini ortalama 6.1, ağırlıklı şehir içi ve köy yolu olursa 6.3 gösteriyor. Şu ana kadar 6.3 ün üzerine çıkmadı. Bende alırken daha az yakıt tüketimi olur diye düşünüyordum, en azından bir depo ile 850 km yapabileceğimi düşüyordum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Dostum mesajını ancak okuyabildim iyi temennilerin için teşekkür ederim.Yıllarca ailece hep alman otomobili kullandık,tabii ki babamın arabalarının genelde Mercedes ve Bmw olması sebebiyle evlendikten sonra kendi aracımı bu markalardan almam şu an için mümkün değil:-)O yüzden aracı ister istemez karşılaştırma yaparken birçok şeyi göz ardı etmek zorunda kaldım yoksa asla araç sahibi olamazdım.Şahsımca diğer markalarda motor açısından çok ama çok iyi atak yapıyorlar ancak yinede alman otomobilleri gerçekten çok farklı.Zamanında drag yarışlarındada bulundum ve gerçekten dediğin gibi 1.vites çok kısa ve kuvvetli ancak 2.viteste daha iyi topluyor araç kendini.Sollamalar olsun rapmalar olsun hiç umursamıyor bile.Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarım iyidir ancak defalarca denedim yakıt konusunda biraz fazla yakıyor ve hep aynı rakama ulaşıyorum gerçekten bulduğum rakamdan farklı birşey çıkmıyor.Dediğiniz gibi 16 Kr çıksa inan bayram yaparım:-))Hatta en son yine full depo 150 TL aldım 650km yolu zor yaptım.Birçok kontrol yaptırdım ancak herhangi birşey çıkmadı en son çare durumu toparladıktan sonra enjektörleri temizletmeyi düşünüyorum en kesin çözüm bu gini görünüyor.Zaten rutin bakımları eksiksiz ve en iyi ürünler ile yapılıyor.Carbon Clran düşünüyordum 100.000 km üstü araçlar için sağlıklı değil gibi yazılar okudum şu anda aracım 102.000 km'de.Birkaç şey daha deneyeceğim sonuç alırsam zaten hemen burada paylaşırım.Yardım ve ilgi alaka için teşekkürler...
quote:
Orijinalden alıntı: Karakule3435
quote:
Orijinalden alıntı: nemesis055
quote:
Orijinalden alıntı: Karakule3435
Arkadaşlar öncleikle merhaba ; Çok uzun zamandır araba almak için piyasayı yakından takip ediyorum ve sık sık sizin yazılarınızı okumaya gayret ediyorum.Oldukça güzel bir iletişim kurmuşsunuz ve ilk defa böyle bir foruma üye olmak zorunda hissettim kendimiUzun zamandır araba almak için seçim yapamıyordum,elimde 17.000 TL gibi bir bütçe ile ne alabilirim şeklindeki araştırmalar sonunda Kia Rio'yu çok uygun buldum.Ancak çok sık araba değiştirecek bir durumda olmadığım için tek kurşunumu iyi sıkmak zorunda olduğumdan çok uzun süre düşündüm ve sizin yazılarınızı takip ettim sonunda cesaret edip karar verdim Kia Rio almaya.İzmirde yaşıyorum ama ne yazık ki burda elle tutsanız 2-3 tane Rio 1.5 CRDI buldum ve km'leri oldukça yüksek fiyatlarıda 17.500-18.000 altına düşmüyordu.Sonunda 2 hafta önce 17.000 TL verip zar zor ikna ettiğim bir tanıdığımdan 2006 sonu 90.000 km'de kazasız değişensiz beyaz bir rio almayı başardım.Sizden ricam bu verilerde bir otomobil için doğru bir karar vermişmiyim?Şu ana kadar elektronik test cihazlarına bağlattım gerek Turbosu gerek motorunda tek bir hata kusur bulunamadı.Hiçbir konuda pişman olmadım ancak yakıt konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim.Yinede yakıtı iyi ancak 6,5 - 7 Lt'nin altına düşemedim.Zaten şu ana kadar şehir dışına çıkma fırsatım olmadı ancak lamba yandığında 140 Tl ile depoyu fulledim tam tamına 700 km yaptım.Km'de 200 kuruş ve 100 km'de 6,5 lt'nin üstüne çıkıyor.Sizce arkadaşlar bu veriler normal midir?Neticesinde çok kuvvetli bir araba ve dur kalk çok yapıyorum ara ara klimada açık oluyor.Beni bilgilendirirseniz çok mutlu olurum şimdiden teşekkür ederim.Aranıza katılmak çok güzel...
Merhaba Öncelikle aracın hayırlı olsun, güle güle kullan. Bence doğru bir seçim yapmışsın. Araç gayet güçlü ve atak, sollama yaparken ve rampalarda araç hiç zorlanmıyor. Yakıt tüketimin bana biraz yüksek geldi. Daha önce ağırlıklı şehirlerarası yakıt tüketimini sizlerle paylaşmıştım. O zaman km de 16 Kr yaktığını ölçmüştüm. Bu bayramda Opet ten 157 TL tutarında EuroDizel aldım ve 830 km yol yaptım. Yolculuğun neredeyse tamamında klima açıktı. Üç defa köye gitte gel yaptım. ( 40 km* 3=120) Yollar kötü olduğu için 1 ve 2. vites ile ancak seyahat edebiliyorsunuz. Şehirler arası yollarda yol bilgisayarı yakıt tüketimini ortalama 6.1, ağırlıklı şehir içi ve köy yolu olursa 6.3 gösteriyor. Şu ana kadar 6.3 ün üzerine çıkmadı. Bende alırken daha az yakıt tüketimi olur diye düşünüyordum, en azından bir depo ile 850 km yapabileceğimi düşüyordum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Dostum mesajını ancak okuyabildim iyi temennilerin için teşekkür ederim.Yıllarca ailece hep alman otomobili kullandık,tabii ki babamın arabalarının genelde Mercedes ve Bmw olması sebebiyle evlendikten sonra kendi aracımı bu markalardan almam şu an için mümkün değil:-)O yüzden aracı ister istemez karşılaştırma yaparken birçok şeyi göz ardı etmek zorunda kaldım yoksa asla araç sahibi olamazdım.Şahsımca diğer markalarda motor açısından çok ama çok iyi atak yapıyorlar ancak yinede alman otomobilleri gerçekten çok farklı.Zamanında drag yarışlarındada bulundum ve gerçekten dediğin gibi 1.vites çok kısa ve kuvvetli ancak 2.viteste daha iyi topluyor araç kendini.Sollamalar olsun rapmalar olsun hiç umursamıyor bile.Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarım iyidir ancak defalarca denedim yakıt konusunda biraz fazla yakıyor ve hep aynı rakama ulaşıyorum gerçekten bulduğum rakamdan farklı birşey çıkmıyor.Dediğiniz gibi 16 Kr çıksa inan bayram yaparım:-))Hatta en son yine full depo 150 TL aldım 650km yolu zor yaptım.Birçok kontrol yaptırdım ancak herhangi birşey çıkmadı en son çare durumu toparladıktan sonra enjektörleri temizletmeyi düşünüyorum en kesin çözüm bu gini görünüyor.Zaten rutin bakımları eksiksiz ve en iyi ürünler ile yapılıyor.Carbon Clran düşünüyordum 100.000 km üstü araçlar için sağlıklı değil gibi yazılar okudum şu anda aracım 102.000 km'de.Birkaç şey daha deneyeceğim sonuç alırsam zaten hemen burada paylaşırım.Yardım ve ilgi alaka için teşekkürler...
3.40 TL olarak motorin fiyatını göz önünde alırsak ortalama olarak 6.9 LT lik bir tüketiminiz olmuş. Ve Bu tüketim soğuk hava , yoğun trafik gibi kullanım şartlarında oluşmuşsa normal sayılabilir. Ancak rahat bir trafik ortamında bu değerleri yakalıyorsanız ve aracınızı çok sıkıştırmadan kullanıyorsanız Rio için fazla bir değer bu tüketim... Neredeyse Cerato tüketimine yakın bir değer tutturmuşunuz...
Nemesis055 in verdiği 160 Kr tüketim değeri de 4.7 Lt gibi çoook iddalı bir tüketim değeri..Bu değeri uzun yolda 80-100 Km gibi süratlerde yakalamak ancak mümkün olabilir ..
aracın şehir içi tüketimine göre değerlendirilmesi yanlış. şehir içi var, şehir içi var 6 litreden 10 litreye kadar yakabilir. uzun yolda ne yakıyorsa onu ancak baz alabilirsiniz. benim araç uzun yolda 5.1 yakıyor 100-120 km hızla gidildiğinde.
quote:
Orijinalden alıntı: BIXI MAN
quote:
Orijinalden alıntı: Karakule3435
quote:
Orijinalden alıntı: nemesis055
quote:
Orijinalden alıntı: Karakule3435
Arkadaşlar öncleikle merhaba ; Çok uzun zamandır araba almak için piyasayı yakından takip ediyorum ve sık sık sizin yazılarınızı okumaya gayret ediyorum.Oldukça güzel bir iletişim kurmuşsunuz ve ilk defa böyle bir foruma üye olmak zorunda hissettim kendimiUzun zamandır araba almak için seçim yapamıyordum,elimde 17.000 TL gibi bir bütçe ile ne alabilirim şeklindeki araştırmalar sonunda Kia Rio'yu çok uygun buldum.Ancak çok sık araba değiştirecek bir durumda olmadığım için tek kurşunumu iyi sıkmak zorunda olduğumdan çok uzun süre düşündüm ve sizin yazılarınızı takip ettim sonunda cesaret edip karar verdim Kia Rio almaya.İzmirde yaşıyorum ama ne yazık ki burda elle tutsanız 2-3 tane Rio 1.5 CRDI buldum ve km'leri oldukça yüksek fiyatlarıda 17.500-18.000 altına düşmüyordu.Sonunda 2 hafta önce 17.000 TL verip zar zor ikna ettiğim bir tanıdığımdan 2006 sonu 90.000 km'de kazasız değişensiz beyaz bir rio almayı başardım.Sizden ricam bu verilerde bir otomobil için doğru bir karar vermişmiyim?Şu ana kadar elektronik test cihazlarına bağlattım gerek Turbosu gerek motorunda tek bir hata kusur bulunamadı.Hiçbir konuda pişman olmadım ancak yakıt konusunda aynı şeyi söyleyemeyeceğim.Yinede yakıtı iyi ancak 6,5 - 7 Lt'nin altına düşemedim.Zaten şu ana kadar şehir dışına çıkma fırsatım olmadı ancak lamba yandığında 140 Tl ile depoyu fulledim tam tamına 700 km yaptım.Km'de 200 kuruş ve 100 km'de 6,5 lt'nin üstüne çıkıyor.Sizce arkadaşlar bu veriler normal midir?Neticesinde çok kuvvetli bir araba ve dur kalk çok yapıyorum ara ara klimada açık oluyor.Beni bilgilendirirseniz çok mutlu olurum şimdiden teşekkür ederim.Aranıza katılmak çok güzel...
Merhaba Öncelikle aracın hayırlı olsun, güle güle kullan. Bence doğru bir seçim yapmışsın. Araç gayet güçlü ve atak, sollama yaparken ve rampalarda araç hiç zorlanmıyor. Yakıt tüketimin bana biraz yüksek geldi. Daha önce ağırlıklı şehirlerarası yakıt tüketimini sizlerle paylaşmıştım. O zaman km de 16 Kr yaktığını ölçmüştüm. Bu bayramda Opet ten 157 TL tutarında EuroDizel aldım ve 830 km yol yaptım. Yolculuğun neredeyse tamamında klima açıktı. Üç defa köye gitte gel yaptım. ( 40 km* 3=120) Yollar kötü olduğu için 1 ve 2. vites ile ancak seyahat edebiliyorsunuz. Şehirler arası yollarda yol bilgisayarı yakıt tüketimini ortalama 6.1, ağırlıklı şehir içi ve köy yolu olursa 6.3 gösteriyor. Şu ana kadar 6.3 ün üzerine çıkmadı. Bende alırken daha az yakıt tüketimi olur diye düşünüyordum, en azından bir depo ile 850 km yapabileceğimi düşüyordum. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
Dostum mesajını ancak okuyabildim iyi temennilerin için teşekkür ederim.Yıllarca ailece hep alman otomobili kullandık,tabii ki babamın arabalarının genelde Mercedes ve Bmw olması sebebiyle evlendikten sonra kendi aracımı bu markalardan almam şu an için mümkün değil:-)O yüzden aracı ister istemez karşılaştırma yaparken birçok şeyi göz ardı etmek zorunda kaldım yoksa asla araç sahibi olamazdım.Şahsımca diğer markalarda motor açısından çok ama çok iyi atak yapıyorlar ancak yinede alman otomobilleri gerçekten çok farklı.Zamanında drag yarışlarındada bulundum ve gerçekten dediğin gibi 1.vites çok kısa ve kuvvetli ancak 2.viteste daha iyi topluyor araç kendini.Sollamalar olsun rapmalar olsun hiç umursamıyor bile.Yakıt tüketimine gelince hesaplamalarım iyidir ancak defalarca denedim yakıt konusunda biraz fazla yakıyor ve hep aynı rakama ulaşıyorum gerçekten bulduğum rakamdan farklı birşey çıkmıyor.Dediğiniz gibi 16 Kr çıksa inan bayram yaparım:-))Hatta en son yine full depo 150 TL aldım 650km yolu zor yaptım.Birçok kontrol yaptırdım ancak herhangi birşey çıkmadı en son çare durumu toparladıktan sonra enjektörleri temizletmeyi düşünüyorum en kesin çözüm bu gini görünüyor.Zaten rutin bakımları eksiksiz ve en iyi ürünler ile yapılıyor.Carbon Clran düşünüyordum 100.000 km üstü araçlar için sağlıklı değil gibi yazılar okudum şu anda aracım 102.000 km'de.Birkaç şey daha deneyeceğim sonuç alırsam zaten hemen burada paylaşırım.Yardım ve ilgi alaka için teşekkürler...
3.40 TL olarak motorin fiyatını göz önünde alırsak ortalama olarak 6.9 LT lik bir tüketiminiz olmuş. Ve Bu tüketim soğuk hava , yoğun trafik gibi kullanım şartlarında oluşmuşsa normal sayılabilir. Ancak rahat bir trafik ortamında bu değerleri yakalıyorsanız ve aracınızı çok sıkıştırmadan kullanıyorsanız Rio için fazla bir değer bu tüketim... Neredeyse Cerato tüketimine yakın bir değer tutturmuşunuz...
Nemesis055 in verdiği 160 Kr tüketim değeri de 4.7 Lt gibi çoook iddalı bir tüketim değeri..Bu değeri uzun yolda 80-100 Km gibi süratlerde yakalamak ancak mümkün olabilir ..
Valla dostum çocukluğumdan beri otomobil tepelerinde dolaşıp duruyorumAncak seninde dediğin gibi sanırım güzel değerler tutturmuşum.İzmir'de yaşıyorum malum ne kadar soğuk yapıyor yorumlarınıza bırakıyorum.Bu son günlerde biraz soğuk havalar yaşadık trafik zaten hep dur kalk şeklinde gidiyorumve çok sık olmamak üzere ara ara sıkıştırıyorum ancak yinede ne bileyim beklentilerimin biraz üstüne çıktı.İşlerimin çok yoğun olmasından ötürü bu son dönemlerde arabama zaman ayıramıyorum.Bir ara bakım ile beraber enjektör temizliğide yaptırmayı düşünüyorum herhangi bir değişiklik olursa zaten direk paylaşırım.Ancak bu son aldığım shell-gtl dedikleri yakıt ile hesaplar zaten tamamen şaşacak gibi görünüyor.Depo bitmeye yakın kaç km yapmışım onuda yazacağım.Mazot ile ilgili izlenimim gerçekten yanıcılığı bariz belli ediyor vites sonlarına çok daha ivmeli şekilde çıkıyor dolayısıyla serilik açısından değişim çok net hissediliyor.Temizleyicilik özelliği ne kadar doğru orasını bilemiyorum ama denemekte yarar gördüm. Ayrıca şirket aracı 1.5 clio ve polo ile kıyasladığımda tabiiki yakıt olarak az yakıyorlar ama motor gücü olarakta arada ciddi bir fark var.Bu beygir gücü ve torkta olan bir arabanın aslında 6-6,5 litrenin altında düşmesini beklemeyeceğim artıkYardımlarınız için her birinize ayrı ayrı teşekkür ederim.
quote:
Orijinalden alıntı: sychrius
arkadaşlar formunuzu okudum.. yalnız herkezin atladığı bi nokta var.. 8 valf ve 16 valf farkı)))) 90 la gitmek yok efendim 5. viteste 3000 dvr i geçmemek tmm kabul ederim bunlar ekonom kullanım için geçerli şeyler.. piyasa en ekonomik mazot tüketen motor tercih eden firmalar hangisidir? 1 vw 2 reno bunların dizel motor tiplerini inceleyin ortak nokta her zaman 8 valf olduğunu göreceksiniz.. = 8 valf dizel motor ekonomi ve orta performansı size sunar...
arkadaşlar ufak cbm lerdeki dizel motorlara 16 valf crdi hdi multijet uzantılarını koymak ve torklarını yükseltmek ve yüksek bg. li yazılımlarla bu motorlardan ekonomi beklemek bence yanlış olur.. biraz motor bilginiz varsa zaten bu iş matematikseldir.. reno 1.5 dci motorda 8 valf 65 / 85 bg seçeneğini ve vw 1.4 tdi 8 valf 70-80 arası bg kullanıyor.. ve bu adamlar 2011 modellerinde bile hala bu motorları kullanmaya devam ediyorlar.. bi sorun bakalım kendinize acaba nedendir??? bu mantıkta aynı cbm motorda 16 valf desteği ve turbo besleme yardımıyla bu bg. ve tork güçleri yakalanabiliyor fakat bu motorda dengesizlik yaratıyor ve dengesizliktir... haa bu arada araç özgül ağırlıklarınıda unutmamak lazım bu denklemde küçük ama yüksek tork ve bg.li motorlar kullanıldığında bu size fazla yakıt sarfıyatı olarak geri döner...
kia rio yu bende kullandım hemde 2 ay aracın performasına diyecek hiç bişeyim yok ivmelenme tork bi harika ancak saptadığım aracın eksileri :
1- süspansiyon fena yumuşak ( hızla giderken araba çok dalgalanıyor ki.. fazla dalgalanmalar yaşadım tekerleri yoldan kesecek kadar bu problem kaza yapmanıza sebep olur )
2- bu araçlarda abs standart olmalı ve mutlak arka frenler kampana değil disk olmalı... profesyonel olmayan ve aracın max. kapasitesini bilmeyen bir adam için bu araba tabuttan farksız
3- yakıt sorunu üzgünüm ama ekonomi konusunda ne reno nede vw nin yanından bile geçemez bu araç.. haaa tamam performans ve 110 bg olarak muhteşem bi araç bence bu araba marka takıntısı olmayan psikopat şöför arabası..ve bu aracı kullanırken yakıt tasarrufunu asla düşünmeyin..
ne demiş atalar?? bi kucakta iki karpuz taşınmaz.. seçim sizin ya performans fazla yakıt yada ekonomi vw yada reno..
İYİ GÜNLER..
* Sanırım siz Rio yu Tam olarak kullanmamışsınız..Tam olarak kullansaydınız Süspansiyonun Fena yumuşak olarak nitelendirmez tam tersine süspansiyonun sert olduğunu belirtirdiniz bahsettiğin diğer vw ve reno araçlara göre süspansiyonu serttir..Bununda sebebi daha fazla yol tutuşu sağlamaktır...
* Yine sanırım ki motor ile ilgili hiç bir bilginiz yok keza 8 Valf motorların 16 valf motorlardan daha iyi olduğunu ancak hiçbir motor bilgisine sahip olmayan ve sadece kulaktan dolma bilgilere sahip olan biri savunabilir...vw ve renonun 8 valf motor kullanması kullandıkları araçlarda yeterli olmasından dolayıdır. 16 valf motor kullandıkları takdirde araçlarının maliyeti artmaktadır...Eğer aynı araçlarda 16 valf motor kullansalar yakıt tüketimleri %10 ile %20 arasında tasarruf sağlayabilirler..Ama bu sınıf araçlar için yakıt tüketimi makul olduğundan 16 valf motor kullanmalarına gerek yoktur..
* Yine sanırım ki abs nin sadece disk frenlerde olabileceğini sanıyorsunuz? Abs nin standart olmasında sizle hem fikirim...
* Yakıt tüketimi konusunda Gayet makuldür araç kullanmayı bilenler yakıt tasarrufu yapmayı bilirler Rio 1,5 CRDi ye sahibim 1 Depo ile 900 Km üzerinde yol yapıyorum..İnanmayan varsa beni bulur ve ispatını yaparım...Bu performansa bu BG gücüne sahip bir motor için Gayet makuldür..
* Renaultun hangi modeli ile kıyaslıyorsunuz bilemiyorum ama clio ile Rioyu kıyaslamak sanırım eşek işe atı kıyaslamaya benzer...
* Alman otomobillerinin yakıt tasarrufuna yönelik çalışmaları yoktur..Tüm alman otomobilleri sınıflarındaki diğer otomobillerden çok yakıt tüketirler..
* Ve yine siz psikopat sürücü görmemişsiniz çünki psikopat sürücülerin marka takıntısı çok fazladır KİA ya binmezler...KİA ya binenler aklı başında verdiği paranı karşılığını almış insanlardır..
SONUÇ= Aldığınız mal ile ödediğiniz bedel karşılaştırması yaptığınızda KİA Rio 1,5 CRDİ için ödediğiniz bedelin tam karşılığını alabilmektesiniz. Reno ve Vw de ödediğiniz bedel aldığınız mal için fazladır..Sadece önündeki amblem için gereksiz yere fazla para ödemiş olursunuz..Her servise girdiğinizde de işçilik ve yedek parça için yine fazla bedel ödersiniz..
Saygılarımla...
Herkese Selamlar...
2006 Model RİO 1,5 CRDİ aracım var.
Arkadaşlar daha bir hafta önce Depoyu doldurdum.. Çok az bi miktar mazot vardı ışık yandı yanmak üzere sayılırdı 145 TL ye Doldu Çanakkale/Ezineden Eskişehire gittim eskişehirde çok fazla dolaşmadım..Dönüşte Bursaya uğradım Kültür Parka Çıktık Arkadaşımla Çay içtik Ordan tekrar Çanakkale/ezineye döndüm ve Aracımın deposunda kalan Mazot aldığımdan daha fazla idi toplamda 870 Km Gibi bir yol yaptım..Ve içinde daha mazot vardı her koşulda 900 Km nin üzerine çıkabilirdi araç..
Aldığım Mazotun Tamamını yaktığımı düşünürsek 145/870=0.1666 KR bir rakam çıkıyor..Bunuda Litreye dönüştürecek olursak 100 KM de 4,9 litre yapıyor..Aracın Fabrika verilerinde zaten 4,1 Lt olarak geçiyor..0,8 lt gibi bir fazla yakıt tüketimi kullanımdan ve trafikten dolayı normal bir fazlalık olarak görüyorum..
KIA RIO 1.5 CRDI 2006 model.. bu aracın triger seti ne kadar bilen cevaplarsa sevinirim..acele biraz.. teşekkürler..
Merhabalar..Kio Rio HB crdi oldukça beğendiğim bir araç..Sıfır olarak almayı düşündüğüm seçeneklerden birisi...Yakında bu aracı alan arkadaşlar varsa,mahsuru yoksa ne kadara aldılar acaba? Web sayfasında liste fiyatı var ama mutlaka bayiler biraz daha iyi fiyat veriyordur...Yardımcı olursanız sevinirim..(Buraya yazmak istemeyen olursa p.m olarak da alabilirim.) şimdiden çok teşekkür ederim...
quote:
Orijinalden alıntı: ziyaakca
KIA RIO 1.5 CRDI 2006 model.. bu aracın triger seti ne kadar bilen cevaplarsa sevinirim..acele biraz.. teşekkürler..
motor ve bazı parçalar era ile aynı orjinal ambalajında zaten hyundai ve kia yazıyor
arkadaşlar benim 2006 model aracım 45 000 km de devirdaim arıza yaptı hararet yaptırmadan değiştirdim bence 45 000 km de arıza yapmaması gerekirdi 100 000 km garanti veriyorlar garantili değildi. yaş olarak 5 yaşında idi bu arıza benim kia rio ya karşı ilgimi biraz düşürdü. olmaması gerekirdi eğer siteyi takip eden kia yetkilileri varsa cevaplasın ve ya bilen arkadaşların yorumlarını bekliyorum devirdaim ,bilya ve kayış takım değiştirdim. buna rağmen aracımın performansından memnunum.
Aynı sorunu benim aracım daha erken yaptı ve garantiden devirdaim bilyalar ve sökülmüşken kayış değiştirildi. 63 tl paça maliyeti vardı. işçilik faturada yazmıyordu. toplam sıfırdı garanti kapsamında olduğu için değiştikten sonra daha çok yol gittim sorun çıkartmadı bir daha. araç iyi bir araçtır. bir daha sorun yapacağını sanmam.
quote:
Orijinalden alıntı: msmsteğmen
arkadaşlar benim 2006 model aracım 45 000 km de devirdaim arıza yaptı hararet yaptırmadan değiştirdim bence 45 000 km de arıza yapmaması gerekirdi 100 000 km garanti veriyorlar garantili değildi. yaş olarak 5 yaşında idi bu arıza benim kia rio ya karşı ilgimi biraz düşürdü. olmaması gerekirdi eğer siteyi takip eden kia yetkilileri varsa cevaplasın ve ya bilen arkadaşların yorumlarını bekliyorum devirdaim ,bilya ve kayış takım değiştirdim. buna rağmen aracımın performansından memnunum.
rio - cerato - fiat punto - ford fiesta - getz - arkadaşlar ben bu arabalar arasında gidip geliyorum max 17 bin verip en uygun olan araba hangisi olur sizce kullanan ve bilgisi olan arkadaşlar bilgilerini paylaşırsa sevinirim artıları eksileri nedir çok detaya girmeden lütfen
17000 e temiz bir cerato zor.. punto-fiesta az yakar az kaçar. getz riodan küçük bir de tipi kayık. rio küçüklerin hepsinden çok yakar. ama çok beygir çok ot yer. rionun içi konforludur çok dar değildir. ses yalıtımını başarılı buluyorum. toyota corallam vardı daha önce yolun desenine gör acayip yol sesi alırdı. rio da yol sesi oldukça az ama düşük viteslerde motor sesi var. tercih sizin lüx araçlara uzun yolda ızdırap verdirmek hoşunuza gitmeyecekse riodan uzak durun.
Arkadaşlar Merhaba. Çalışmış olduğu firmada 6 aydır aktif olarak 2010 Kia Rio Sedan Trend 1.5 CDRİ Kullanıyorum. Araçtan süper menmunum. Ben böyle deli araba görmedim. Kime sorsam aynı şeyi söylüyor. Bu araç gördüklerimin ve kullandıklarımın arasında en iyi (dizelde) diye
Bu rioların 3 mühendislik hatası, 2 de revize edilmesi gereken durum var,
3 Mühendislik Hatası... a-) Ön farlar çok dik olduğundan mıdır bilmiyorum, yağmurlu havada gece görüş sıfır. (ışık önünü görmüyor yani yolu ışıklandırmıyor. Diğer araçların ışığı ile ilerliyorsun veya her araba sollamada ön farları silmek zorunda kalıyorsun) b-) Sol arka plaka aydınlatma sürekli patlıyor veya çalışmıyor. Şirkette bende dahil 3 arkadaşımın araçtada aynı diğerlerini kullamadığım için bilemiyorum. Ben ve bir arkadaşım serviste değiştirtdik. c-) Süper hızlı bir araç mutlaka ve mutlaka ABS şart.
2 de revize edilmesi gereken özelliği bulunmakta. a-)Yağmurlu havada silecekler 1. ayarda çok süratli diğer araçların 2 kademesi gibi (dura dura silse daha iyi olur.) b-) Araç boş ise ki hep ben öyle kullanıyorum 140 sonra araç hafif olduğu için yol tutuşu çok zayıf çizgi arasına sığmıyor fakat savurma veya titreme yok. Hele araç yüklü ise 160 da bile kafa kaldırıyor. Yokuşta benden başka solda araba göremiyorum.
Şimdi arkadaşlar... Araçı servise bakıma götürdüm. O arada boş zamanımda showroom çıktım. 2011 Rio Trend Benzinliye takıldım 24.600 TL diyorlar. Benimda aklına yattı gidip 15000-20000 TL ye ikinci el ne olduğunu bilmediği arabayı almaktansa 25.000 bildiğim ve bindiğim bir araba alacağım. Test sürüşü yaptım fakat benzinli test sürüş arabası olmadığı için bana LPG li rio kullandırdılar ve LPG li ile benzinli ile arasında bayağı çekiş farkı var dediler. Ben inanmıyorum hiç Dizelinden sonra benzinli veya LPG li kullananınız mı? arada çok fark var. Pişman olmak istemiyorum. Satma şansımda yok Dizel mi alsam yoksa bunun benzinliside çok iyidir mi dersiniz. Ben pek benzinli sıfır araba kullanmadım. Benzinli kullanan arkadaşlar bilir rio'nun diğer sıfır marka ve benzinlilere göre çekişi nasıldır.
İlginiz için tşk ederim.
Alacağım araçın rengi ve modeli aşağıdaki resimdedir.
Arkadaslar sıze tavsıyem beyaz hb rio + mor jant + karartılmış cam öyle enfes duruyokı anlatamam bu hafta sonu resımlerı cekıcem suan sakaryada bıtek gozde benım arac sayemde 3 kısı rio aldı D: aşık oldular
Arkadaşlar Merhaba,
Son kasa Rio'suna (2011 model) xenon far ve sis farı taktıran oldu mu? Nerede bu işlemleri yaptırmamı önerirsiniz? Fiyat hakkında bilgisi olan var mı?