Şimdi Ara

KIA RIO 1.5 CRDI ALDIMMM... (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
638
Cevap
2
Favori
302.505
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • teğmenim, rio almayı düşünüyorum ben de ama test sürüşü yapamadım henüz.. araçtan memnun musun? ses yalıtımı (benim için çok önemli) nasıl? aracın teybi yurtdışındakilerden farklıymış.. iyi mi kötğ mü? biraz yorum yaparsan araç hakkında çok sevinirim.. şimdiden teşekkürler...
  • hayırlı olsun bence dogru seçım
  • Alan arkadaşlara hayırlı olsun bencede fiyat/performans kriteri yüksek bir araç, benim bir sorum var güzel bir motor, hafif kasa ama nasıl olur benim koca C-Max tan daha yavaş olur, vites oranları desem son hızda yavaş
  • aracın sesi az
    ben dizellerden accent admire ,wv polo, toyota corolla gibi araçlara sürdüm
    performansı onlardan yüksek sesi onlardan az
    mp3 çalar hemde alman blapunt fiytatı 360 ytl faturasını ayrı veriyorlar.
    Sonuç olarak tek sorun yakıt 5.6 civarı
    araç yeni rodaj devrinde yakıt biraz daha düşerse 5lt(tabi şehir dışı )
    bu araç kaçırılmaz
    Araçlarşehir içi ölçülmez
    çünkü iki farklı insan aynı mesafe şehiriçi kullansalarda aynı araçla farklı yakıt çıkabilir
    Durkalk yakıtı etkiler Ben memnunum tavsiye ederim
  • kia rio hyundai accent era aynı motor ve şanzuman neredeyse ölçüler bile aynı
    kilo 1205 biri 1206 diğeri
    yükseklik aynı genişlik aynı sadece era 4 cm uzun
    birisi 32 000ytl
    diğeri 27000 ytl
    artık kararı siz verin
    teknoloji aynı
    firmalar hyundai ve kia ortak arge merkezi kurmuş
    neden fazla ödeyeceksiniz
  • Arkadaşlar hepinize selamlar.
    Bende de Rio dizel advance modeli var. Şu anda 1100 km. ve yakıt 6.8 lt yi gösteriyor. Motor ve performans olarak çok iyi. Benim kafamı karıştıran nokta kaportası bana biraz zayıf geldi. Bu araçları kaporta ömrü kaç yıl bilen varmı? Sorumu cevaplayan herkese teşekkürler.
  • Arkadaşlar kia rio hakkında yazanları gayet ii okudum ama şunu söyleyeyim üç kuruşa beş köfte olmaz.Yani yok motoru diğerlerinden iymiş yok yalıtımı iymiş bu arkadaşlar iyce sallamışlar.Yarisin yanından geçecek araba değil bu hem kalite hem motor ömrü hem vs.neyse arkadaşlar doğru toyota vw renault ford alanlar salak ondan 5-10 fazla veriyorlar bir kere arkadaşta var rio aldığı günden beri problemli garip sesler geliyor 120 ve üzerinde araçtan araç uzun yolda 6.5 litre yakıyor.süspansiyon berbat yol tutmuyor araç.
  • Arkadaşım kusura bakma ama sen sallamışsın biraz. Son model RIO dizellerin hiç birinin şehirdışı normal bir kullanımda 4.0 lt/100 km yi geçeceğini sanmıyorum. Şehir içinde de 6.2 civarı olur. Yani atacakasanda biraz destekli at lütfen. Zaten burda kimse yaris alana, ford, renault alana salak demedi. Burda anlatılan vereceğin paraya göre bu arabadab daha iyisini bulamassın.

    3 kuruşa 5 köfte olur arkadaşım. Eğer adam köftelerden diğerleri gibi %120 kar etmeği düşünmüyor. aza kannat getiriyorsa olur.

    Haa büyük şirketlerin şu avantajı var. Marka imajı. Özellikle renault un marka imajı türkiye çılgın seviyede. Ama şu da varki R12 leri neredeyse 30 sene boyunca bir iki değişiklik yapıp satmadılarmı bize.

    Benim istediğim insanlar araba alırken araştırsın. Teknik özelliklerini, firmanın yaptığı diğer arabaları, diğer ülkelerde nasıl karşılanıyor vb.

    Türkiye de araba alan bir adamın araştırması şu şekilde oluyor.

    - gardaş selamunaleküm
    - alekümselaaam emmolu
    - yaa bi araba alacaz, ne alalım
    - valla gardaş XXX lar taş gibi, çok da tutuluyor, satarkende 2 dk da satarsın. Sen XXX al. (Sanki adam galeri açacak, satılabilme potansiyeli arabadan daha önemli)

    Kimse kusura bakmasın, Türkiye nin büyük bir kısmı böyle. kim araba alırken internete girip alacağı arabanın motor verilerine, donanım seçeneklerine bakıyor. tek tük.

    Arkadaşlar nasıl buzdolabı alırken ikinci eli nasıl gibi sorular sorulmuyorsa artık otomobiller de öyle artık. Böyle de olması gerekir.




  • Uzakdoğudan gelen otomobil maliyetlerindeki Gümrük Vergisinide unutmayın,%20 gümrük vergisi yüküde var fiyatlarda AB ülkelerinden gelen otomobillerde bu yük yok. Eğer Uzakdoğu otomobillerinden de gümrük vergisi alınmazsa %20 Gümrük vergisinin ÖTV ve KDV etkisinide düşünürseniz yaklaşık bu fiyatlardan %30 gibi daha aşağıda olacağını düşünebilirsiniz.

    Ayrıca Bu araçlar Güney Kore de üretiliyor. Güney Kore milli geliri 16.500 usd olduğu düşünülürse işçilikte ucuz değil.

    Zaten Avrupalı üreticilerinde Avrupa da ki yüksek ücretler nedeniyle rekabet zorluğu çektiği için Üretimlerini ÇİN 'e kaydırmaları normal değil mi?
    Yani artık dengeler çok değişken, Küreselleşme Belkide gelişmiş ülkelere geri tepen bir silah olacak Çünkü ; Amerika'nın Japonya'ya daha önce fasoncu ülke muamelesi yapması ve Karşısında Dev bir Ekonomi bulması bu Ekonomiyi, bastırabilmek için Güney Kore'ye yönelmesi ve orada da Ciddi bir sanayileşme veekonomi oluşturmasından sonra şimdi de nüfusu,toprakları ve tarihi ile gerçekten büyük bir Ülke ÇİN'i şahlandırıyorlar. Bu uyuyan devi uyandırmak gibi bir şey.

    Daha önce açtığım çeşitli topiklerde bunları işaret etmeye çalıştım. Gerçekten marka tutuculuğu dışında olaylara bu gözle bakılırsa, terazi kefelerinin dengelerinin nasıl değiştiğini görebilirsiniz.




  • Ses kalitesi beklediğimden çok daha iyi çıktı. Elbette pioneer set gibi olamaz ama tatmin edici bir sesi var. Benim ses kalitelerini test ettiğim araçlar arasında sadece yeni focusun ghia modeli RIO dan daha ii. Sebebi sony mp3 cd çalar kullanılmış olması ve biraz daha güçlü speakerlar kullanılmış olması bence.

    RIO su olan arkadaşlar. Yakıt olayınız nasıl. Ben uzun yolda bir kere 3.6 lt/100 km görmüştüm. Şehir içi gördüğüm en düşük değer 5.2 lt/100 km. Ama depoyu doldurduğumda bu değer değişti. Şu an ş.içi 6.1 lt/100 km de. Aslına bakarsanız gittikçe düşüyor. Depoyu dolduduğumda 7.5 göstermişti. moralim baya bozulmuştu ama geçiciymiş.

    Serviste söylenen 7500 km bakımından sonra en düşük yakıt tüketimide olacaktır dediler. Bence şu an için bile çok ekonomik. 10 ytl euro dizelle ş.içi yaklaşık 75 km gidiyorum. Ş.dışı da yaklaşık 105 km gidiyorum. Zaten bu değerler bana yetiyor.

    Sizlerde naslı tüketim olayı?




  • arkadaşlar 1 ay önce rio aldım ve şuan 6900km de yani üzerinde konuşma hakkını kendimde fazlasıyla görüyorum. ve eskibir yaris sahibi olarakda iki araba arasında kıyas yapabilceğimi düşünüyorum. öncelikle rio daki yol tutuş boyutlarındaki arabalar arasında en iyilerindendir ki ben yarisde hiç bir zaman cesaret edemediğim hızlarda arabayı kullana biliyorum .ankaraya gittim geçen hafta sabit 120km süratle 1 depo yakıtla gittim geldim 930 km yaptı... belki sabit 100 le gitsem daha çok yapardı. ama mbi sorunu var otobanda 120 km ile gitmek için buyuk çaba harcıyosunuz çünkü ufak bi dalgınlıkla hemen hızınız 140 150 civarlarına çıkıyo ... 180e kadar çok çabuk geliyo ve devamlılıgı çok yüksek yanlız 180 de araba kesiyo çok zorlamayla 190 görüyosunuz. eksi yanı şöför koltugundan gıcırtı yapmaya başladı altta bi yayı yalamak istiyo :D .... birde bende görsellik çok önemlidir yariss le kıyaslamak cidden bu konuda saçma olur ve tarışamazlar.




  • Sevgili erdiabdi,

    Yeni Yaris ile eskisi arasındaki ciddi farkı unutma ama.
    İki aracın alakası kalmamış. Eski Yaris çok daha küçüktü ve tasarımı daha zayıftı. Buna rağmen Toyota için beklenmeyedik satış adetlerine ulaştı. Yeni Yaris'de Corolla'da kullanılan 1.4 D-4D motor var. Ben araç almadan önce sırasıyla Rio, Yaris ve Punto 90hp ile test sürüşüne çıktım. Punto 90hp zaten anormal pahalı bence. Yani bir FIAT otomobilin aynı sınıftaki TOYOTA'dan pahalı olmasını kabul edemem. Neymiş çift taraflı klima varmış. Hadi ordan. Kaldı ki bu 3 araç içinde performans olarak Punto en zayıf kalanı.(hp/ağırlık oranı yüzünden). Rio ile Yeni Yaris arasında sadece 0.3 sn hızlanma farkı var. Ben test sürüşlerinde her ikisinde de bahsettiğin gibi aniden aracı 4. vites 140-150'de buluverdim. Rio 110 hp ama kasası Yaris'den ağır. Performans farkı 0.3 sn ama frenleme de anormal fark var. Rio 42.4mt de dururken Yaris 38 mt'de duruyor. Yaris NCAP 5 yıldızlı. Yani bu bile benim tercihimi yapmama yetti.

    Ancak şimdi herkesten tepki alacam ama bence Rio Punto'dan daha iyi bir araba. Hem fiyat olarak, hem performans olarak hem de işçilik olarak. Bu arada Rio'nun ses sistemine kısacık test sürüşünde bile hayran kalmıştım. Yani bence sıralama 1. Yaris 2. Rio 3. Punto şeklindedir.

    Kaliteyi ve marka güvenilirliğini, sorunsuzluğu ön plana alanlar için Yaris.
    Şu son gelinen mevcut otomotiv piyasasında FIAT mı KIA mı desen ben zaten direk KIA seçerim.
    Kia'nın 4 çekerleri geçen sene şov yaptı. Bu sene de Cerato bence müthiş fiyat/donanım/performans ile öne çıkacak. Ama Rio'nun fiyatını biraz daha düşürmek lazım kanısındayım.




  • Yeni Yaris gerçekten çok güzel bir araç. Ben de denemiştim. Performansı da RIO yu aratmıyor. Ben Yarisi de düşünmüştüm ama bagaj? Bagajı biraz daha geniş olsaymış süper olacakmış.

    Benim gibi bagaj hacmi ve iç genişliği çok önemli olmayanlar için Yeni Yaris iyi bir seçim olacaktır.
  • ARkadaşlar ben toyota corolla kullandım Rio dan performans olarak zayıf
    Özellikleri az olan toyotaya 32500 fiyat istediler
    Ben motoru açtığımda parçalarda hyundai ve kia amblemi var
    aynı parçayı hem hyundai hem kia kullanıyor
    Ayrıca bosch parçaları da var ABS gibi V.s. parçalar çok
    Eğer türkiyede hyundai güvenen Kia yada güvensin çünkü ikisi ortak firma
    Bir arkadaşım eski Rio ları yazmış veya söylemiş 3 kurşa beş köfte gibi
    şu anda bir kere yeni dizel rio ya binsin ve öyle konuşmasını tavsiye ederim

    Ben motor öğretmeniyim araba iyi fakat daha iyi arabalarda var mesala Ford focus 109 bg dizel
    Citroen C4 ve peugeot 307 110bg ama özellikleri rio ya yakın ve fazla olan araçlar 34 000 ytl ile 41 000ytl bu kadar parası olan arkadaşlara tavsiye ederim ama olmayanlara Rio yu tavsiye ederim
    Ben memnunum .
    Yakıt : sehir içi ve şehirler arası ve aracın km sini yazarlarsa sevinirim
    Rio dostlalarına slmlar




  • Sevgilerimle Benim (Kia Rio dizel ) var
    Bu arada toyota yaris dizel alınabilir
    ilk tanıtm fiyatı 27440ytl idi 28300ytl ama ben almamamın sebebi
    bagajı ve bayanların çok kullanması ve bana tasarımı hoş gelmemesi
    ama araştırmalarımın sonucu 1050 kg araç a 90 bg gider özellikleri de iyi
    Tasarımı hoş gelenler alabilir tavsiye ederim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msmsteğmen -- 3 Mayıs 2006; 10:35:25 >
  • Tüm KİA Rio ve Cerato aracı olanların yorumlarını bekliyorum
    Bilgi edinmek isteyen arkadaşlara yardım etmiş oluruz
    Bir de benim tanıdığım arkadaşlar niye kia aldın dediler
    Çünkü onların kafasındaki eski kia lardı.
    Araca benimle binince çok güzel bir tercih yapmışsın dediler Hoşlarına gitti ve kia güzel araba yapmış dediler Herkese sesleniyorum
    Araç hakkında yorum yaparken kullanın öyle yorum yapın
    Mesala ben bir eksisini söyleyeyim Geri giderken aracın arkası yüksek(SEDAN) arkaya giderken dikkatli olmak lazım halbuki ben önceki aracımla geri giderken hızlı bile giderdim Şimdi dikkat ediyorum
    YAkıtla ilgili mesajlar bekliyorum
    herkeseslmlar
  • Aynen katılıyorum sana. Geri gitmek zor. Ama dikkat edersen yeni model tüm araçların arka tarafları yüksek ve geri gitmek zor. Alışacağız artık. Bende Ş.içi yakıt şu an 6,1 lt/100 km. Ama benim hesabıma göre daha az yakıyor. 10 ytl Euro Dizel ile yaklaşık 70-75 km gidiyor (ş.içi). Petrol istasyonunun yerini unuttum.
  • Sevgili arkadaşlar bu yol bilgisayarı olayını çok fazla kafanıza takmayın. Yoksa Allah korusun Uğur Arslan.ın tabiriyle kafanızın V kayışı kopar

    Uzun yola çıkacağınız zaman yapmanız gereken yakıtı aldıktan sonra (fulleyin ya da fullemeyin) tüm sayaçları sıfırlamaktır. Eğer sayacı sıfırlamazsanız önceki verileri de hesaba katarak hesaplama yapacağı için 3.6.lı rakamları mümkün değil göremezsiniz.

    Sayacı sıfırladıktan sonra ilk 2-3 km. boyunca tabiki değerler yüksek çıkacaktır. Sonuçta 5. vitesle 90 km süratle kalkış yapmıyorsunuz. Kademeli olarak vites ve hız yükseltirken bilgisayar da 2-3 km boyunca yüksek değerden başlayıp hızla düşen rakamlar gösterecektir. Eğer yolunuz da uzun ve sürekli sabit süratle gidebilirseniz 3.6 ya da 3.8 gibi değerlere tabiki ulaşabilirsiniz. Özellikle aşağı eğimli bir yol varsa bu daha da düşebilir.

    Bir topicte aracımla (Megane 1.5 dci - tuningli 100 bg / 240 nm tork) Ankara.dan Trabzona geldiğimde yol bilgisayarının 3.7 lt/100 km gösterdiğini yazmıştım. Hatta Ankara.dan Kırıkkaleye geldiğimde sürekli bir rampa aşağı iniş olduğu için yol bilgisayarında 3.1 değerini bile gördüm. Ancak Kırıkkaleden sonra kademe kademe arttı ve Samsuna geldiğimde 3.4 lt/100 km.yi gösteriyordu. Samsundan sonra artık daha fazla iniş kalmadığı için ortalama yakıt tüketimi de kademe kademe artarak 3.7 lt.ye kadar çıktı.

    Bunların hiçbiri önemli değil aslında. En doğru sonuçları alabilmek için uzun yola çıkmadan depoyu tam doldurun. Vardığınız yerde (300 km olabilir 400 km olabilir) depoyu tekrar doldurduğunuzda ödediğiniz miktar / o ana kadar yaptığınız km size aracın km.de ne kadar YTL yaktığını verecektir. Bu değeride yakıtın lt fiyatına bölerseniz gerçekte ortalama ne kadar yaktığını (lt olarak) bulabilirsiniz.

    Şu an şehir içinde 5.6 lt/100 km değerini görüyorum. (İşe gidiş geliş mesafem toplam 15 km)
    Vites kullanımı ağırlıklarını da şöyle diyebilirim (Bu değerler tabiki yaklaşık yani sonuçta elime kronometre alıp hangi viteste kaç dk gittiğimi bir yere not etmedim. )
    1. vites = % 10
    2. vites = % 20
    3. vites = % 50
    4. vites = % 20

    Not : Tuning yapılmış bir araç şehir içinde normalden biraz fazla yakarken şehir dışında artan torkun etkisiyle daha az yakar.


    Bu rakam İstanbul trafiğinde 1 ve 2. viteslerin daha sık kullanılmasıyla birlikte muhtemelen 6 lt.nin üzerine çıkacaktır. Ne varki 1.3, 1.4 ve 1.5 lt.lik motorların yakıt olarak birbirlerinden çok fazla farkı olmayacaktır şehir içinde. C4, 307 ve focus gibi 1.6 lt 110 bg.lik motorlar şehir içinde 7 lt.nin altına pek inememekle şehir dışında yüksek torkun etkisiyle neredeyse 1.3 lt.lik motorla aynı yakacaktır.

    Kia Rio hakkındaki görüşlerime gelince. Bence fiyatına göre iyi seçim. Kullanan arkadaşlara hayırlı olsun. Lütfen burada bilgi paylaşalım. Birbirimizin arabalarının performanslarını yarıştırmayalım ama paylaşalım.




  • yavuz arkadaşa katılıyorum depoyu fullemeden net sonuçlar çıkmaz
    BİR arkadaşım tuning yapacak aracın performansında değişme varmı merak ediyor
    megane 1,5dci alacak tuning yapacak yakıt değişmesi öncekine göre araç performansı ile ilgili bilgi verirseniz sevinirim.yavuz arkadaş bilgi verirsen sevinirim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi msmsteğmen -- 4 Nisan 2006; 16:02:35 >
  • http://forum.donanimhaber.com/m_5823610/tm.htm

    Buradaki yazıları dikkatlice okuyun. Çok faydalı yazılar var. Özellikle fiatci arkadaş bu konularda çok deneyimli ve bilgili.

    Özetle şunu belirteyim ki chip tuning uygulaması sonucu turbo dizel motorlarda % 20-30 oranında beygir ve tork artışı elde edersiniz.
    Buna bağlı olarak hızlanma süreleriniz kısalır.
    Şehir içi yakıt tüketimi bir miktar artar.
    Şehir dışı uzun kullanımlarda ve sabit süratlerde tüketim bir miktar azalır.
    Aracın alt devirlerdeki canlılığı artar.
    Ara hızlanma değerleriniz kısalır.
    Aracın katalokta verilen son süratine çok daha kısa sürede ulaşırsınız.
    Katalokta verilen son sürati rahatlıkla geçebilirsiniz ancak yine de 40 km. daha fazla hız yapabileceğinizi düşünmeyin.


    Tabiki hızlanan bir aracı durdurmak ta önemli bir konu olduğu için fren sisteminin de güçlendirilmesi gerekebilir.




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.