Şimdi Ara

KİLOMETRE DÜŞÜRÜLMEYE BİR ÖRNEK (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
26
Cevap
0
Favori
1.867
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar,
    devletin harekete geçmesi gerekiyor... ama harekete geçmek bir yana, devlet yapmakta olduğu hareketi durduruyor, attığı adımı geri alıyor. Nasıl mı, bakın:
    eskiden trafik.gov.tr sitesindeki sorgulamalar bölümünde "araç kaza bilgileri" sorgulaması vardı. buradan aracın ölümlü veya yaralanmalı bir kazaya karışıp karışmadığı sorgulanabiliyordu. mesela ben beyaz renkli bir focus almayı düşünüp sorgulamış ve sahibinin en ufak kazası yok dediği arabanın, birisi Aksaray yakınlarında, diğeri de Samsun yakınlarında 2 kere ölümlü kazaya karıştığını tespit etmiştim.
    PEki bu sorgulamanın kaldırılmış olması kime yaradı? Sahtekar, düzenbaz ve üç kağıtçıların mı işine yaryor yoksa namuslu vatandaşın mı?..
  • 12 hava yastığı nasıl oluyor peki
    kaçar kaçar saymışlar
  • 2. el araç alırken benim kişisel yaklaşımım şöyledir:
    Kilometreye bakmakla birlikte çok önem vermem.
    Aracın yaşına bakarım (model yılının bir evvelki seneden başlayacağını dikkate alarak) ve yıl başına İstanbul arabası için yaklaşık 20bin km, Anadolu arabası için 15bin km hesap ederim.
    Eğer satıcının iddia ettiği kilometre aracın yaşı ve genel temizlik durumuyla uyumluysa içim biraz daha rahat olur.
    Temizlikten kastım, yaşının gerektirdiği temizlik; ne çok temiz, ne de perme perişan.
    Km düşük ama araç perişan haldeyse belli ki bir oynama durumu var. Perişan halde olup modeli ve km'si düşük(!) araç büyük ihtimal şirket aracı, taksiden çıkma veya kiralama şirketi aracı olabilir. (Yeni model, kısa zamanda inanılmaz fazla km.)
    Km düşük ama araç aşırı temizse, değişen parçalara dikkat kesilirim. kapı kulpları, direksiyon, vites topuzu, pedallar, paspaslar, düğmeler, lastikler, bujiler vs. şüpheli bir değişiklik bulmaya çalışırım.
    Şüpheli bir durum yoksa aracın yaşına göre km'sinin düşük olmasının mantıklı bir gerekçesini araştırmaya çalışırım. Burada satıcının mesleği ve sosyal yaşantısı çok önemli (sahibi dışında araç almam). Sahibi memursa düşük km olabilir. Veya sahibi özel bir şirkette yöneticidir, altında şirket aracı vardır ve sattığı arabası sürekli otoparkta yatmaktadır. Bunun gibi durumları araştırırım. Servis garantisi ve servis bakımlarını kontrol ederim.

    Aklıma yatarsa pazarlığımı yapar, anlaşırsam aracın serviste expertiz ve kaza kontrollerini yaptırır, sağlam çıkarsa da alırım.

    Ha, bundan sonra yine de yamuk çıkar mı? çıkabilir, ama benim başıma gelmedi. ama direkten döndüğüm olmuştur; boya dahi olmayan bir araç beğendim ve fiyatı da oldukça cazipti. sadece kontak anahtarı ve emniyet kemeri tokası paslıydı. Dikkatimi çekti ama emniyet kemeri tokası kaç kuruşluk bir parçadır ki?.. Sanayideki tanıdık ustaya gösterdim, inceledi baktı, herhangi bir darbe, değişen, boya vs. yok dedi. Kendi kendime bir de yetkili servise göstereyim dedim. Meğerse benim ustasını tanıdığım yetkili servis bu aracın komple tamir edildiği yetkili servismiş. Arabayı görür görmez, geri gönder dedi. Arabanın hiç bir darbesi, taklası yok ama denize uçmuş.
    Sigortadaki sorunlardan dolayı da 1,5 ay tuzlu halde beklemiş. Aracın, ABS falan, hiç bir elektronik sistemi çalışmıyor, hepsi iptal durumda ve motor bloğuna kadar paslanmadık yeri kalmamış.




  • 2. el araç alırken ben olsam bunlara dikkat ederim

    ilk önce yaşına bakarım
    sonra motora...
    kilometre de var ama oynama yapıorlar artık
    sonra temiz olup olmadığına bakarım (anlaşılır ztn)
    sonra bi eğilip aracın altına bakarım
    sonra bir gaz veririm egzoz siyah duman atıyor mu diye
    sonra arabayı 5m ileri çektiririm bakarım altından yağ sızdırıyor mu diye
    sonra bir de servisten onay aldın mı tamamdır...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Lee-on! -- 12 Haziran 2007; 1:21:07 >

  • quote:

    Orjinalden alıntı: ***blood***

    2. el araç alırken ben olsam bunlara dikkat ederim

    ilk önce yaşına bakarım
    sonra motora...
    kilometre de var ama oynama yapıorlar artık
    sonra temiz olup olmadığına bakarım (anlaşılır ztn)
    sonra bi eğilip aracın altına bakarım
    sonra bir gaz veririm egzoz siyah duman atıyor mu diye
    sonra arabayı 5m ileri çektiririm bakarım altından yağ sızdırıyor mu diye
    sonra bir de servisten onay aldın mı tamamdır...

    en doğru yaklaşım bu devirde sizin açıkladığınız şekilde olmalı.





  • quote:

    Orjinalden alıntı: dedikodu

    2. el araç alırken benim kişisel yaklaşımım şöyledir:
    Kilometreye bakmakla birlikte çok önem vermem.
    Aracın yaşına bakarım (model yılının bir evvelki seneden başlayacağını dikkate alarak) ve yıl başına İstanbul arabası için yaklaşık 20bin km, Anadolu arabası için 15bin km hesap ederim.
    Eğer satıcının iddia ettiği kilometre aracın yaşı ve genel temizlik durumuyla uyumluysa içim biraz daha rahat olur.
    Temizlikten kastım, yaşının gerektirdiği temizlik; ne çok temiz, ne de perme perişan.
    Km düşük ama araç perişan haldeyse belli ki bir oynama durumu var. Perişan halde olup modeli ve km'si düşük(!) araç büyük ihtimal şirket aracı, taksiden çıkma veya kiralama şirketi aracı olabilir. (Yeni model, kısa zamanda inanılmaz fazla km.)
    Km düşük ama araç aşırı temizse, değişen parçalara dikkat kesilirim. kapı kulpları, direksiyon, vites topuzu, pedallar, paspaslar, düğmeler, lastikler, bujiler vs. şüpheli bir değişiklik bulmaya çalışırım.
    Şüpheli bir durum yoksa aracın yaşına göre km'sinin düşük olmasının mantıklı bir gerekçesini araştırmaya çalışırım. Burada satıcının mesleği ve sosyal yaşantısı çok önemli (sahibi dışında araç almam). Sahibi memursa düşük km olabilir. Veya sahibi özel bir şirkette yöneticidir, altında şirket aracı vardır ve sattığı arabası sürekli otoparkta yatmaktadır. Bunun gibi durumları araştırırım. Servis garantisi ve servis bakımlarını kontrol ederim.

    Aklıma yatarsa pazarlığımı yapar, anlaşırsam aracın serviste expertiz ve kaza kontrollerini yaptırır, sağlam çıkarsa da alırım.

    Ha, bundan sonra yine de yamuk çıkar mı? çıkabilir, ama benim başıma gelmedi. ama direkten döndüğüm olmuştur; boya dahi olmayan bir araç beğendim ve fiyatı da oldukça cazipti. sadece kontak anahtarı ve emniyet kemeri tokası paslıydı. Dikkatimi çekti ama emniyet kemeri tokası kaç kuruşluk bir parçadır ki?.. Sanayideki tanıdık ustaya gösterdim, inceledi baktı, herhangi bir darbe, değişen, boya vs. yok dedi. Kendi kendime bir de yetkili servise göstereyim dedim. Meğerse benim ustasını tanıdığım yetkili servis bu aracın komple tamir edildiği yetkili servismiş. Arabayı görür görmez, geri gönder dedi. Arabanın hiç bir darbesi, taklası yok ama denize uçmuş.
    Sigortadaki sorunlardan dolayı da 1,5 ay tuzlu halde beklemiş. Aracın, ABS falan, hiç bir elektronik sistemi çalışmıyor, hepsi iptal durumda ve motor bloğuna kadar paslanmadık yeri kalmamış.



    verdigin bilgiler benı cok aydınlattı tesekkur ederım foruma yararından dolayı




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.