Şimdi Ara

kış lastiğinde petlas mı lassa mı (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
66
Cevap
2
Favori
63.960
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • kesinlikle petlas...!!!

    lassa michel goodyear hankook brigstone dunlop nokian kumho neredeyse bu lastiklerin çoğunu kullandım ve arkadaşlarımda kullandı hepsini biliyorum

    petlastan aldığım tadı hiçbirinden alamadım

    petlas tam türkiye yol koşullarına göre üretilmiş bir lastik

    gidip diğerlerine 150 tl vereceğeğinize 85 tl ye petlas alın paranızı çöpe atmayın

    diğer markalar kaliteli olduğu içinmi pahalı sanıyorsunuz? HAYIRRR

    sadece isim yapmışlar hepsi bu... ve insanları kandırıyorlar

    goodyear ug7+ ile buzlu yolda arabanın döndüğünü biliyorum ama petlas kene gibi yapışmıştı yola

    petlas alın pişman olmazsınız bana dua edeceksiniz iyiki almışım diceksiniz paranızda cebinizde kalacak
  • Alman Otomobil Kulübü (ADAC) gibi bazı kurumlar ve otomobil dergileri, her sene farklı ebatlarda ve sınıflarda lastik testleri düzenlemekte.

    Son 3 senenin kış lastiği testlerine işte bu linkten ulaşabilirsiniz.
  • lassanın kış lastiğini, petlasında yaz lastiğini kullanıyorum.
    yerli malı yurdun malı zihniyetimdeyim.
    sakin araç kullanan ve hız yapmayan birisi olarak her ikisinden de memnunum.
    (lassa daha kaliteli, petlas daha ekonomik diye düşünüyorum niyeyse?)
  • Bu finler herşeye nokia mı diyor acaba lastiğe bak nokian
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dolch

    Bu finler herşeye nokia mı diyor acaba lastiğe bak nokian

    nokia telefon markası, nokian lastik şirketinin bir kuruluşudur...
  • Petlas ve Lassa Türkiye'nin yerli malı ve yılların lastikleridir. Özellikle Petlas Kırşehir ilinde önce devlet daha sonra özel elinde üretim yapmaktadır. Daha önce bazı arkadaşlarım kullandı. Çok memnun kalmışlardı. Ben ise yıllarca Lassa kullandım ve çok memnun kaldım. Petlas veya Lassa iki firmada Türkiye şartlarını bilen firmalardır ki üretimleri buna göredir. Fakat Japon, Çin veya Avrupa markalar daha kendi iklim ve koşullarına göre üretim yaptıkları için Türkiye şartlarına uygun düşmeyebiliyor. Bir ara babama tırcı bir arkadaşı uzakdoğu lastik vermişti. Bırakın kışı yazın bile araç duramıyor, süper kayıyordu hemen çıkartık. Yani paramız boşa gitmişti.
  • bence alma hiç önümüz bahar / yaz seneye alırsın şimdi alsan 1 sene eskimiş lastik olacak zate havalar düzeliyor martı yarıladık bu saatten sonra almak bence gereksiz yazdan sonra ekim/kasım gibi alırsın
  • Bence lassa al. Benim lastik yırtıldı bende araştırdım soruşturdum lassa snowways era aldım gerçekten iyi sağlam ve kaymıyor.
  • İkisini de denedim.

    Lassa daha sessiz, (nispeten)
    Petlas ise karlı, buzlu yola daha iyi tutunuyor.

    İkisi de güvenli lastikler
  • Ben bu petlas yorumlarindan pek birsey anlamadim: kullanicilardan biri kayiyor diyor digeri kaymiyor diyor...
  • petlasın kayan lastikleri genelde eski dört mevsim lastikleri. Tabi bu kayma olayı, diğer lastiklere oran ile biraz daha fazla hissedildiği için söyleniyor. Yoksa kaymayan ve herkoşulda dört dörtlük asfalta yapışan bir lastik elbette yok. Petlasın kış lastiğine gelince,gerçekten kaliteli ve yol tutuşu sağlam. Ben şahsen Yerli üretim olduğu ve gelişimini desteklemek için alıyorum.Bunun ile birlikte 3-4 senedir gözle görünür,bariz bir sıkıntı hiç bir zaman yaşamadım ve kış lastiklerinden de çok memnunum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _kılıç_

    petlasın kayan lastikleri genelde eski dört mevsim lastikleri. Tabi bu kayma olayı, diğer lastiklere oran ile biraz daha fazla hissedildiği için söyleniyor. Yoksa kaymayan ve herkoşulda dört dörtlük asfalta yapışan bir lastik elbette yok. Petlasın kış lastiğine gelince,gerçekten kaliteli ve yol tutuşu sağlam. Ben şahsen Yerli üretim olduğu ve gelişimini desteklemek için alıyorum.Bunun ile birlikte 3-4 senedir gözle görünür,bariz bir sıkıntı hiç bir zaman yaşamadım ve kış lastiklerinden de çok memnunum.

    Petlasin kis lastiklerini ne kadar zamandir kullaniyorsunuz?
    Cogu kisinin merak ettigi ise;
    Ayni lastikler yillar gectikce ne kadar performans kaybediyor?
    Cunku ilk yil butun lastikler iyidir ama daha sonraki yillarda durum nasildir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugo


    quote:

    Orijinalden alıntı: _kılıç_

    petlasın kayan lastikleri genelde eski dört mevsim lastikleri. Tabi bu kayma olayı, diğer lastiklere oran ile biraz daha fazla hissedildiği için söyleniyor. Yoksa kaymayan ve herkoşulda dört dörtlük asfalta yapışan bir lastik elbette yok. Petlasın kış lastiğine gelince,gerçekten kaliteli ve yol tutuşu sağlam. Ben şahsen Yerli üretim olduğu ve gelişimini desteklemek için alıyorum.Bunun ile birlikte 3-4 senedir gözle görünür,bariz bir sıkıntı hiç bir zaman yaşamadım ve kış lastiklerinden de çok memnunum.

    Petlasin kis lastiklerini ne kadar zamandir kullaniyorsunuz?
    Cogu kisinin merak ettigi ise;
    Ayni lastikler yillar gectikce ne kadar performans kaybediyor?
    Cunku ilk yil butun lastikler iyidir ama daha sonraki yillarda durum nasildir?

    bende alpin e alternatif olarak fiyat avantajı olan petlas snowmaster düşünüyorum ve bu soruların cevabını merak ediyorum




  • Arkadaşlar en iyi lastik MİCHELİN özelikle ALPİN A4 10 numara lastik

    Ben lastiğe fazla para vermek istemiyorum derseniz Kesinlikle PETLAS tavsiye ederim
  • Geçen sene bende Lassa Snoways Era aldım çok rahat ettim
  • Merhaba ;
    forumlara çok yazı yazmazdım aslında, ancak bilgi almak isteyen arkadaşlara çok yardımcı olduğu için yazmak istedim.
    Balıkesir de yaşıyorum, ancak sürekli Ankara ya gittim için ve geçen sene o sert kış mevsiminde Ankara da yollarda zorluk çektiğim için kış lastiği almaya karar verdim. En uygun fiyat olan Lassa mı Petlas mı arasında kararsız kalmıştım. Çok ciddi araştırma yaptım ve Petlas ın her yönden daha iyi olduğuna karar verdim.
    Geçen hafta 4 adet 175-70 -13 Petlas Kış W601 taktırdım bayisine. İnternet fiyatı en az 110 olan lastiği bayi bana tanesi 100 TL den verdi.
    Bir haftadır kullanıyorum , tabi henüz kışı yaşamıyoruz ancak ilk izlenim olarak Oldukça memnunum. Şu konuda net olarak konuşabilirim: lastik içeriye kesinlikle ses vermiyor, içeriye gelen yol sesi çok azaldı. Araçın sarsıntısında da azalma oldu. Ayrıca direksiyonun da daha yumuşadığını düşünüyorum.
    Havalar şu an için 15 derece civarı yol tutuşunda yüksek sürat dahil herhangibir olumsuz bişi hissetmedim.
    Kısaca boşuna fazla para vermeyin. Petlas işi görür...




  • kış lastiğinde kesinlikle yokohamayı tavsiye ederim.daha önce bridgestone blizzak marshall ve şu anda michelin alpin a3 kullanıyorum.yokohama kadar iyisi yok.goodyerar kullanmadım onun için birşey diyemem.şimdi 2 adet

    starmax siparişi verdim ankaradan getiriyorlar.yokohama neden almadın derseniz miçhelin lastiğin 1 tanesi yarıldığı için iki adet almam gerekiyor.kullandığım ebat az bulunan ve çok pahalı olan bir ebat bu yüzden starmax almak zorunda kaldım.starmax 160 michelin 260.starmax yazlık lastik kullandım modelleri ve sertliği bridgeston a çok benziyor.kış lastiği muhtemelen yarın elime geceçek yorumlarımı yazarım.
  • bugün aldım petlas snoways 4 adet ankaradan. 215/50/17 ebatlarında tanesi 215 TL'den. fiyat süper uygun. aynı ebatlarda lassa 370 TL diyorlar. pirelli vs ise 400 TL üstü idi. nexen bile 270 TL dediler. bu ebatlarda lastikler çok pahalı. inşallah yüzümüzü kara çıkarmaz petlaslar.
  • Lastikler etiketlenecek! KIŞ LASTİĞİ VEYA DİĞER LASTİK ALACAKSANIZ KASIM 2012 İTİBARİYLE AŞAĞIDAKİ HUSUSLARA DİKKAT EDİN. ÖVE ÖVE BİTİRİLEMEYEN YERLİ LASTİĞİMİZİN F VE G ENERJİ DEĞERLERİNDE GEZİNDİĞİNİ GÖRÜNCE ŞOK OLDUM. Bundan daha kalitesiz diye bildiğimiz markalar E ve C değerlerinde . Tüketici açısından çok güzel bir gelişme.Lütfen siz de dikkat edin.

    Mevzuatı burada. http://www.mylastik.com/dosya/documents/AvrupaLastikEtiketlemeMevzuat.pdf

    Lastik Etiketi Uygulaması

    Kasım 2012 itibarı ile Avrupa Birliği ile birlikte Türkiye'de de araç lastikleri için standartlaştırılmış lastik etiketi uygulamasına geçilecek ve dünya lastik endüstrisi için yeni bir dönem başlıyor olacak.
    Zira bu uygulamanın ülkemizde olduğu gibi zamanla Avrupa Birliği üyesi ülkelerin sınırları dışına taşarak yaygınlaşması beklenmekte. Bu yeni uygulamadaki ana amacın karbon salınımı ve sera (gazı) etkisinin azaltılması, yol güvenliğinin arttırılması ve yol trafik sesinin azaltılması olduğunu söyleyebiliriz.

    Yeni uygulama ile 3 farklı kriterde lastik performansı değerlendirilmekte.Bunlar kısaca;

    Yakıt verimliliği
    Güvenlik (Islak zeminde yol tutuş)
    Ses (Dış gürültü)


    AB bu yeni uygulama ile ayrıca lastik seçimine yardımcı olmayı ve tüketiciyi bilgilendirmeyi de amaçlamaktadır.

    Etiket uygulaması yukarıdaki gibi olacak. Peki ama nasıl okunacak? Aşağıda bunu açıklamaya çalışacağız.

    Yakıt Verimliliği:


    Lastik üzerinde yer alan benzin pompası sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma yakıt verimliliği esasına göre oluşturulmaktadır.

    AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, yuvarlanma direnci, bağıl yakıt verimliliği performans seviyesi hakkında bilgi veren A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilir. A, kategorisindeki en yüksek performanslı lastiği, G ise mevcut en düşük
    performanslı lastiği gösterir.

    Bilindiği üzere doğal kaynaklar hızla azalmakta, bununla birlikte artan karbon salınımı sebebi ile küresel ısınma giderek artmaktadır. Maalesef bunlar insanoğlunu yakın gelecekte tehdit eden ciddi problemler listesinde en başlarda
    yeralıyor. Bu problemlerin çözümü adına birçok uluslararası kuruluş çeşitli önlemler almaya çalışmakta. Avrupa Birliği’nin getirmiş olduğu lastik etiketi uygulamasındaki “Yakıt Verimliliği” bölümünün de özetle bu amaca hizmet ettiğini söyleyebiliriz.

    Lastik yuvarlanma direnci referans alınarak gerçekleştirilen bu değerlendirmede G’den (en az verimli) A’ya (en çok verimli) olacak şekilde 7 ayrı derecelendirme yapılmaktadır. Bu derecelendirmede iyi not alan lastikleri çevreci lastikler olarak da adlandırabiliriz, zira bu lastikler yakıt verimliliğine katkılarından dolayı karbon emisyonunda da azalmaya ciddi manada katkı sağlamaktadırlar.Kullanılan araç, hava, yol ve sürücü gibi birçok koşula göre yakıt tüketimi değişiklik gösterebilmektedir.

    Ama tüm bunların eşit sayıldığı bir ortamda yandaki gibi Yakıt Verimliliği’nden A notu alan bir lastik ile G notu alan bir başka lastik arasında yakıt tasarrufu açısından %7,5’lik bir fark söz konusu olabilmektedir.


    Islak Zeminde Yol Tutuş:

    Lastik üzerinde yeralan yağmur damlaları sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma lastiğin ıslak zemindeki yol tutuş performansı esasına göre oluşturulmuştur.

    İstatiksel olarak yağışlı havaların kaza yapma oranını arttırdığı bilinmekte. Bu sebeple trafik güvenliği konusu lastik etiketine taşınırken özellikle “Islak Zeminde Fren Mesafesi” notlandırmaktadır.

    AB Lastik Yönetmeliği etiketinde, bir lastiğin ıslak zeminde yol tutuşu kapasitesi de, A'dan G'ye değişen derecelerle ifade edilmekte olup, A en yüksek ıslak zeminde yol tutuş performansını göstermektedir.

    Lastiğin ıslak zemin fren mesafesi referans alınarak gerçekleştirilen bu değerlendirmede G’den (en uzun fren mesafesi) A’ya (en kısa fren mesafesi) olacak şekilde 7 ayrı derecelendirme yapılmaktadır. Kullanılan araç, hava veya yol gibi birçok koşula göre fren mesafesi değişiklik gösterebilmektedir. Ama tüm bunların eşit sayıldığı bir ortamda yandaki gibi Islak Zemin Performası’ndan A alan bir lastik ile G puan alan bir başka lastik arasında fren mesafesi açısından %30’luk bir avantaj söz konusu olabilmektedir.





    Dış Gürültü:

    Bir lastiğin dış gürültü sınıfı Avrupa Komisyonu etiketinin bir, iki veya üç ses dalgası ile beraber desibel cinsinden ifade edilir. Siyah dalga en iyi gürültü seviyesi performansına işaret eder. Bu lastiğin gürültü çıkış seviyesi gelecek yasal sınırın en az 3dB altında olduğu anlamına gelir.

    Lastik üzerinde yeralan hoparlör sembolünden de anlayabileceğimiz üzere bu sınıflandırma lastiğin hareket halinde iken yol ile teması sonucu çıkardığı sesin (gürültünün) şiddetine göre oluşturulmuştur.

    Trafik gürültüsünün hem sürücü ve yayaların sağlığına hem de çevreye zararlı olduğu artık herkes tarafından bilinmekte. Trafikten kaynaklı bu ses problemini azaltabilmek amacıyla lastik etiketinde lastiklerin “Dış Gürültü” seviyelerine de yer verilmekte. Hoparlör sembolünün yanında görülebileceği üzere sesin şiddetini sembolize eden ses dalgası işaretleri yer alır.

    Buna göre;

    1 Siyah Dalga: Yasal sınırın 3 dB (desibel) altında.
    2 Siyah Dalga: Yasal sınırı ile 3 dB altı arasında.
    3 Siyah Dalga: Yasal sınırın üstünde.


    Sık Sorulan Sorular


    Uygulama ne zaman başlayacak?
    1 Kasım 2012 tarihi itibarı tüm lastik satış noktalarında uygulamaya başlanılacaktır.

    Hangi lastikler kapsam dahilindedir?
    1 Temmuz 2012 sonrası üretimden çıkan binek, hafif ticari ve ağır ticari araçlar için üretilmiş lastikler bu kapsam dahilindedir.

    Hangi lastikler kapsam haricindedir?
    a) Kaplanmış lastikler,
    b) Profosyonel off-road lastikleri,
    c) 1 Ekim 1990 yılı öncesi trafiğe çıkmış araçlara özel üretilmiş lastikler,
    d) Geçici süre ile kullanılacak yedek lastikler,
    e) Hız limiti 80 km/sa’in altında olan lastikler,
    f) Fazladan çekiş gücü amacı ile özel donanım kazandırılmış lastikler (Ör: Çivili lastikler),
    g) Jant çapı 254 mm’nin altında bulunan veya 635 mm ve üstünde olan lastikler,
    h) Sadece yarış amaçlı kullanılan araçlara takılan lastikler.

    Yuvarlanma direnci nedir?
    Lastikler yuvarlanırken zeminle temasları sonucu aşınırlar ve ısı halinde enerji kaybına sebep olurlar. Yuvarlanma direnci arttıkça aşınma, aşınma ile birlikte de enerji kaybı artacaktır. Bir başka ifadeyle, düşük yuvarlanma direnci, düşük yakıt tüketimine sebep olacaktır.

    Kış lastikleri ile yaz lastikleri arasında performans değerleri farklılık gösterebilir mi?
    Evet, lastikler birbirleri ile karşılaştırılırken kullanım alanına öncelik vermek daha doğru olacaktır. Bilindiği üzere kış lastikleri kullanıldıkları iklim şartları göz önünde bulundurularak farklı desen, karışım ve teknolojiler ile üretilebilmektedir.
    Bu sebeple kış lastikleri ile yaz lastiklerini tamamen farklı iki kategoride değerlendirmek gerekmektedir.

    Bilgilendirme nasıl yapılacak?

    A - Lastik Üreticisi;
    Etiket bilgileri internet sitesi dahil olmak üzere ürünle ilgili kitapçık ve broşürlerde yeralacaktır.
    Üreticinin tercihine kalarak, etiketleme sevk olunan her lastiğe ayrı ayrı veya aynı lastik grubuna bir defa olmak üzere yapılacaktır.
    B - Perakende Satış Noktaları;
    Satış noktasında müşterinin satın alacağı lastiği görebileceği durumlarda bir etiket veya stiker ile etiket değerleri gösterilmelidir.
    Satışı önerilen lastiği müşterinin göremiyeceği durumlarda ilgili etiket değerleri müşteriye bildirilmelidir.
    Fatura üzerinde veya fatura ile birlikte etiket değerleri müşteriye verilmelidir.

    Daha fazla bilgi için;
    Avrupa Birliği Lastik Etiketleme Duyurusu
    http://www.europarl.europa.eu

    ETRMA (Avrupa Lastik ve Kauçuk Üreticileri Birliği) Duyurusu
    http://www.etrma.org

    Avrupa Lastik Etiketleme Mevzuatunı burada bulabilirsiniz.

    * Avrupa Birliği Komisyonu Araştırması (2008) 2860.




  • şu lastik iyi bu lastik iyi diye kafa karıştırmaya son....Yasal zorunluluk gereği goodyear ve Michelin lastik performans değerlerini gösteren etiket bilgilerini sitelerinde yayınlıyor. bakabilirsiniz. goodyear ug8 68 db ile en sessiz lastik. yakıt tüketimi ve kış şartları E kategorisinde. Michelin Alpin a4 ise ses değeri 70 db. yakıt tüketimi E ancak kış performansı C seviyesinde. Lassa snoways yayınlamamış ancak onun ki ise ses 70 db yakıt tüketimi E ve kış performansı F ...alınabilecek lastik michelin alpin a4. bulamazsanız good year ug8 diyorum...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.