Şimdi Ara

Klimayı Açınca Hararet Göstergesi Düşüyor Yardım (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
23
Cevap
1
Favori
25.468
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Toorop

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    klima yanlış yeri soğutuyor olmasın

    Motorun hızla soğumasının teknik bir açıklaması varsada şuanda aklıma gelmedi. Daha çok gösterge /sensör hatası olabilir. Sonuçta klimayı çalıştırmanın çalışan motoru soğutmak gibi bir etkisi yok.Hatta tam tersi motora azda olsa bir yük bindirdigi için teoride artan yakıt tüketiminizle beraber motorun daha çok ısı üretmesi gerekir.

    arkadaşın klima dediği kalorifer. sanırım bu herşeyi açıklıyor.

    şimdi anlaşıldı olay, havalar bukadar soğuk olmasına rağmen klima deyince nedense aklıma kalorifer gelmedi hiç

    ayrıca toorop eğer araç hararet yapmaya başladıysa zaten radyatör fanı çalışır o çalışsın diye klimayi açmaya gerek yok kaldıki eğer bahsettigimiz klimaysa yine extra yük binicektir ve harareti hızlandırır azaltmaz.


    tabi kalorifer deyince işler değişiyor.klima deyince klima geliyor insanın aklına doğal olarak. kalorifer motordan ısı çektigi için tabiki sogutma sorunları varsa yardımcı olucaktır.

    ancak bunların hiçbiri aracın çalışırken birden soğumasını açıklıycak şeyler değil. radyatör fanında bir problem varsa ve devamlı çalışıyorsa ancak olabilir gibi geliyor, eğer sorun motorun geç ısınmasıyla bu normal bişey motordan ısı çektiginiz için.

    Eskiden radyatör fanının çalışmadığı zamanlar da olurdu, müşürü bozulurdu mesela, böyle durumlarda arabanın kliması veya klima yoksa radyatörü çalıştırılır, bu şekilde radyatör fanının da çalışması sağlanırdı. Yine radyatörün tam performanslı çalışmadığı durumlarda, örneğin tamir görmüş ise, çatlaksa, yada bilmediğiniz bir arıza mevcutsa ancak ısının arttığını görüyorsanız, araba henüz hararet yapmadan klimayı çalıştırır ve arabanın soğumasını sağlarsınız.

    Ayrıca klimanın ayrı bir fanı yok ki, kaloriferden farklı olarak. Ha kaloriferi çalıştırmışsınız ha klimayı. İkisinde de radyatörün önündeki fan çalışacak dolayısı ile araba soğuyacakdır.

    />




    teknik aksaklıklar dışındaki durum için bahsettim ben. Klima ile radyatör arası fark klima motora ekstra yük bindirir + soğuk hava çekmeye çalıştıgınız için kalörifer gibi motordakı sıcaklıgı içeri vermiş olmuyorsunuz. E hararette yaz aylarında çoğaldıgı, dogal olarak klimaların soguk hava üfledigi zamana denk geldigi için, kalörifer gibi bir etki yaratmaması normal.




  • CEKISDEN DUSME GIBI BI SORUN ARA ARA OLUYO AMA ACIKCASI COK UZERINDE DURMADIM LPG DEN KAYNAKLANIYODUR DIE DUSUNUYORUM TABI BU SADECE BI DUSUNCE...AMA STOP EDINCE HERHANGI BI SES YOK SADECE KLMIYAI KAPATIGIMDA 3 SN EMME SESI GIBI BIR SES GELIYO BILMIYORUM KASTETTIGINIZ OMU TABI BUNLARIN HARARETLE BI ALAKASI VARMI ONU TAM BILEMIYORUM
  • Araç çok geç ısınıyor buna bağlı zannedersem yakıt tüketimide aşırı arttı.

    Acaba antfriz çok mu kondu bununla alakası olabilir mi ?
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.