Şimdi Ara

Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
13.553
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • bazı modellere pompaya zarar verir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkce06

    quote:

    Orijinalden alıntı: topaz42

    Kilitlenir. O kadar.

    anahtar üstünde iken.

    Eksik oldu. Aslında soru da kapalı biraz.

    Araba stop ettirildi ama anahtar yuvadan çıkartılmadı. Bu durumda kilitlenmez. Ama zor döner. Anahtar çıkartılırsa en ufak çevirmede kilitlenir. Anahtar tekrar takılınca hemen açılmaz kilit. Direksiyonu sağ sol yapıp kontağı açmak lazım.
  • peki yolda kaldık araç çalışmıyo çekici çağırmadan aracı başka araca halatla baglayıp çeke bilirmiyiz bu durumda direksiyon döner mi sago sola döndürelebilir mi araç.
  • Bir keresinde benzinim bitmişti. Yolun ortasında kaldım. Hafif rampaydı, direksiyon acayip sertti. Boşa alıp el freniyle park yerine kadar götürdüm. Bidonla benzin aldım. Benzini doldurunca normal haline döndü herşey.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Barracud@ -- 1 Aralık 2011; 10:15:29 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: halilcc

    peki yolda kaldık araç çalışmıyo çekici çağırmadan aracı başka araca halatla baglayıp çeke bilirmiyiz bu durumda direksiyon döner mi sago sola döndürelebilir mi araç.

    Çekici arabanın önünü vinçe alarak kaldırır. Ön tekerler havada gider. Ön tekerlerin yerde olarak çekildiği durumlarda arabayı yarım kontak yaparsınız. Direksiyon kilitlenmez.
  • gereksiz şeyler bunlar.
  • yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla
  • quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla

    Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla

    Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...

    bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


    hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla

    Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...

    bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


    hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye

    ülkemize özgü güzellikler bunlar.Okulda lab. vardır malzemeler kırılacak bozulacak diye yaptırmazlardı deney.Kırmadan bozmadan nasıl öğreneceksek.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla

    Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...

    bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


    hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye

    Bu forum dışında otomobil muhabbeti yaptığım başka yer yok.Artık alışkanlık oldu, mesajları okumadan şöyle bir göz atmadan uyuyamıyorum.Gerçekten üst düzey sohbet ortamı var ,hele benim gibi pİmpirikli oto kullanıcısı ile dolu ki forum tam aradığım yer...




  • Hidrolik direksiyonu kontak kapalıyken çevirirseniz bir şey olmaz, sadece zorlanırsınız çevirirken. Mekanik olarak araca zarar vermeniz söz konusu değildir. Güç destekli direksiyon sistemleri temelde 2 grupta incelenir:
    1. Direksiyon kolonunun (milinin) mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler
    2. "Steer-by-wire" veya "drive-by-wire" denilen direksiyon ile tekerlek arasında mekanik bağlantının olmadığı sistemler.

    Kullandığımız araçların tamamına yakını ilk grupta yer alan güç destekli direksiyon sistemlerini kullanır. İkinci grupta yer alan sistemleri kullananlar ise bazı lüks ve ağır araçlar ile daha çok iş makineleridir.

    Konumuz yaygın olarak satılan/kullanılan otomobiller olduğu için ilk gruba daha yakından bir balış atalım:

    Direksiyon milinin mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler temelde 3 grupta toplanır:
    1.Hidrolik sistemler
    2.Elektro-hidrolik sistemler
    3. Elektrikli sistemler.

    1. sıradaki hidrolik sistemler en yaygın kullanılan sistemlerdir ancak yerini yavaş yavaş elektrohidrolik sistemlere bırakmaktadır. Bu sistemde gücünü krankşafttan alan bir kasnağa baplı olarak çalışan bir hidrolik pompa ile hidrolik yağı rezarvuarından oluşur. Kimi sistemlerde fren ve hidrolik direksiyon sistemleri aynı hidrolik kanalı/pompayı kullanır. Hidrolik pompanın ürettiği basınçlı yağ rack&pinion (kremayer ve pinyon dişli) dişli grubunun hemen önünde yer alan ve direksiyon kolonuna bir dişli ile bağlı olan hidrolik pompasını çalıştırır. Hidrolik pompanın çalışması bir dizi valf ile kontrol edilir. Siz direksiyonu çevirdikçe pompa devreye girerek direksion milini döndürmenize yardımcı olur. Ama unutmayın tekerlekleri döndüren sizsiniz, hidrolik pompa değil. O sadece sizin direksiyon döndürme torkunuzu artırır. Sizin direksiyonu döndürerek elde ettiğiniz dönme hareketi kremayer dişli grubu (direksiyon dişli kutusu) aracılığı ile direksiyon roduna iletilir. Rod da direksiyon boynu aracılığı ile direksiyon mafsalını iterek tekerlekleri döndürür. Bu kesintisiz bir mekanizmadır; yani ,siz direksiyon simidini dönürerek elde ettiğiniz mekanik hareketi doğrudan tekerleğe iletirsiniz. Sizin yerinize birisi tekerleği döndürmez ama döndürmenize yardımcı olacak ilave kuvvet sağlar. Bu nedenle, motor çalışmıyorken de direksiyonu döndürebilirsiniz. Yağ pompası o esnada çalışmadığı için hidrolik silindirde yeterli basınç olmayacağından dönüşü sadece kol gücünüzle yapmak zorunda kalırsınız. Neden böyle? Eğer tekerlekler dönme komutunu doğrudan sizden almasaydı, bunu sağlayan sistem araç hareket halindeyken arızalandığında siz direksiyon kontrolunu tümüyle yitirecektiniz. Bu da istenmeyen bir durumdur. Bu nedenle dönüş kontrolu hep sizdedir, hidrolik pompa ya da silindir arıza nedeniyle devre dışı kalsa bile bu sayede siz aracı kontrol etmeye devam edebilirsiniz.

    2. Elektrohidrolik sistemlerde hidrolik pompası gücünü krankşaftan değil, bir elektrik motorundan alır. Bunun temelde 2 türlü avantajı vardır:
    A. sürekli çalışmadığı (devrede olmadığı) için motordan daha az güç çalar.
    B. Tamamen hidrolikte motor hızlandıkça, ona bağlı hidrolik pompa da hızlanır ve yağ basıncı artar. Bu istenmeyen bir durumdur. Elektrik motorunu ise bir solenoid devre aracılığı ile istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz.

    3. Hidroliğin olmadığı, güç destek ünitesi olarak direksiyon kolonuna bir elektrik motorunun bağlandığı (EPS/EPAS) sistemlerdir. Hidroliğe göre yalın bir sistem olduğu, üretimi ve montajı kolay olduğu, sadece gerekli olduğunda ana motordan güç aldığı ve direksiyon destek seviyesini yol şartlarına göre ayarlamak daha kolay olduğu için tercih edilmektedir. Ayrıcza bu sistemi EPS ile entegre çalışacak şekilde tasarlamak da münkündür. Göründüğü kadarıyla geleceğin direksiyon güç destek sistemi olacaktır.

    Yukarıda anlatılan her 3 sistemde de sürücü ile tekerlek arasındaki mekanik ileti kesintisizdir ve bu nedenle bu 3 sistem de bir nedenle arızalnmış olsa bile veya motor çalışmıyorken siz direksiyonu döndürmeye ve aracı kontrol etmeye devam edersiniz.

    2. Grupta yer alan sistemler ise genellikle tekerleği insan gücüyle döndürmenin imkansız olduğu kamyon vb. gibi ağır araçlarla Limuzin vb. gibi hacimli ve lüks araçlarda daha çok kullanılmaktadır. Sürüş güvenliği açısından yetersizdirler ve "yol hissi" dediğimiz hissi vermekten uzaktırlar. Buna mukabil direksiyonlar çok yumuşak olabilmektedir.



     Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?


     Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?






  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkce06

    Arkadaşlar kontak kapalı iken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur.Bir kaç kere yaptım aklıma karpuz kabuğu geldi.

    Arkadaşım benden sana dost tavsiyesi sakın yapma... Eğer ki aracında elektrikli hidrolik denen o lanet olası sistem varsa milim bile kımıldatma direksiyonu... Çünkü kontak kapalıyken zorlarsan elektrik motoruna zarar verirsin bunun da anlamı yetkili serviste en az 1000 TL demektir.

    Ha araban pover kayışlı hidrolikse ne olur bilmem ama ben hiçbir zaman tavsiye etmem bu işi...
  • kitleniyo sonra baya bi uğraşabiliyosun düzeltmek için. normalde hiç uğraşmazdım bi keresinde 5dk filan kavga etmiştim direksiyonla
  • bence hiçbir şekilde oynama zor durumda kalmadıkça ne olursa olsun direksiyon pompasını bozarsın.
  • Kabin basıncı düşer.
  • benchpress etkisi olur
  • quote:

    Orijinalden alıntı: raptile06

    quote:

    Orijinalden alıntı: INTRUDERTR

    quote:

    Orijinalden alıntı: set

    quote:

    Orijinalden alıntı: acme45

    yahu çok bilinmeyenli denklem haline getirmenin anlamı ne... araba dediğin bin git işte ne oynuyosun orasıyla burasıyla

    Olmaz,her dh li arabasının orasıyla burasıyla oynar,bilgilenir,öğrenir...

    bu tür şeyler anca bizim aklımıza gelir .dünyadaki tüm forumlara baksan böyle bir soru bulamazsın sanırım.


    hep deney eksikliğinden bunlar okullarda deney yok normal tabi.bi açlık var öğrenmeye

    ülkemize özgü güzellikler bunlar.Okulda lab. vardır malzemeler kırılacak bozulacak diye yaptırmazlardı deney.Kırmadan bozmadan nasıl öğreneceksek.

    süpersiniz yaa koptum burda :D




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Hidrolik direksiyonu kontak kapalıyken çevirirseniz bir şey olmaz, sadece zorlanırsınız çevirirken. Mekanik olarak araca zarar vermeniz söz konusu değildir. Güç destekli direksiyon sistemleri temelde 2 grupta incelenir:
    1. Direksiyon kolonunun (milinin) mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler
    2. "Steer-by-wire" veya "drive-by-wire" denilen direksiyon ile tekerlek arasında mekanik bağlantının olmadığı sistemler.

    Kullandığımız araçların tamamına yakını ilk grupta yer alan güç destekli direksiyon sistemlerini kullanır. İkinci grupta yer alan sistemleri kullananlar ise bazı lüks ve ağır araçlar ile daha çok iş makineleridir.

    Konumuz yaygın olarak satılan/kullanılan otomobiller olduğu için ilk gruba daha yakından bir balış atalım:

    Direksiyon milinin mekanik olarak direksiyon roduna bağlı olduğu sistemler temelde 3 grupta toplanır:
    1.Hidrolik sistemler
    2.Elektro-hidrolik sistemler
    3. Elektrikli sistemler.

    1. sıradaki hidrolik sistemler en yaygın kullanılan sistemlerdir ancak yerini yavaş yavaş elektrohidrolik sistemlere bırakmaktadır. Bu sistemde gücünü krankşafttan alan bir kasnağa baplı olarak çalışan bir hidrolik pompa ile hidrolik yağı rezarvuarından oluşur. Kimi sistemlerde fren ve hidrolik direksiyon sistemleri aynı hidrolik kanalı/pompayı kullanır. Hidrolik pompanın ürettiği basınçlı yağ rack&pinion (kremayer ve pinyon dişli) dişli grubunun hemen önünde yer alan ve direksiyon kolonuna bir dişli ile bağlı olan hidrolik pompasını çalıştırır. Hidrolik pompanın çalışması bir dizi valf ile kontrol edilir. Siz direksiyonu çevirdikçe pompa devreye girerek direksion milini döndürmenize yardımcı olur. Ama unutmayın tekerlekleri döndüren sizsiniz, hidrolik pompa değil. O sadece sizin direksiyon döndürme torkunuzu artırır. Sizin direksiyonu döndürerek elde ettiğiniz dönme hareketi kremayer dişli grubu (direksiyon dişli kutusu) aracılığı ile direksiyon roduna iletilir. Rod da direksiyon boynu aracılığı ile direksiyon mafsalını iterek tekerlekleri döndürür. Bu kesintisiz bir mekanizmadır; yani ,siz direksiyon simidini dönürerek elde ettiğiniz mekanik hareketi doğrudan tekerleğe iletirsiniz. Sizin yerinize birisi tekerleği döndürmez ama döndürmenize yardımcı olacak ilave kuvvet sağlar. Bu nedenle, motor çalışmıyorken de direksiyonu döndürebilirsiniz. Yağ pompası o esnada çalışmadığı için hidrolik silindirde yeterli basınç olmayacağından dönüşü sadece kol gücünüzle yapmak zorunda kalırsınız. Neden böyle? Eğer tekerlekler dönme komutunu doğrudan sizden almasaydı, bunu sağlayan sistem araç hareket halindeyken arızalandığında siz direksiyon kontrolunu tümüyle yitirecektiniz. Bu da istenmeyen bir durumdur. Bu nedenle dönüş kontrolu hep sizdedir, hidrolik pompa ya da silindir arıza nedeniyle devre dışı kalsa bile bu sayede siz aracı kontrol etmeye devam edebilirsiniz.

    2. Elektrohidrolik sistemlerde hidrolik pompası gücünü krankşaftan değil, bir elektrik motorundan alır. Bunun temelde 2 türlü avantajı vardır:
    A. sürekli çalışmadığı (devrede olmadığı) için motordan daha az güç çalar.
    B. Tamamen hidrolikte motor hızlandıkça, ona bağlı hidrolik pompa da hızlanır ve yağ basıncı artar. Bu istenmeyen bir durumdur. Elektrik motorunu ise bir solenoid devre aracılığı ile istediğiniz gibi kontrol edebilirsiniz.

    3. Hidroliğin olmadığı, güç destek ünitesi olarak direksiyon kolonuna bir elektrik motorunun bağlandığı (EPS/EPAS) sistemlerdir. Hidroliğe göre yalın bir sistem olduğu, üretimi ve montajı kolay olduğu, sadece gerekli olduğunda ana motordan güç aldığı ve direksiyon destek seviyesini yol şartlarına göre ayarlamak daha kolay olduğu için tercih edilmektedir. Ayrıcza bu sistemi EPS ile entegre çalışacak şekilde tasarlamak da münkündür. Göründüğü kadarıyla geleceğin direksiyon güç destek sistemi olacaktır.

    Yukarıda anlatılan her 3 sistemde de sürücü ile tekerlek arasındaki mekanik ileti kesintisizdir ve bu nedenle bu 3 sistem de bir nedenle arızalnmış olsa bile veya motor çalışmıyorken siz direksiyonu döndürmeye ve aracı kontrol etmeye devam edersiniz.

    2. Grupta yer alan sistemler ise genellikle tekerleği insan gücüyle döndürmenin imkansız olduğu kamyon vb. gibi ağır araçlarla Limuzin vb. gibi hacimli ve lüks araçlarda daha çok kullanılmaktadır. Sürüş güvenliği açısından yetersizdirler ve "yol hissi" dediğimiz hissi vermekten uzaktırlar. Buna mukabil direksiyonlar çok yumuşak olabilmektedir.



     Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?


     Kontak kapalıyken hidrolik direksiyon çevrilirse ne olur?


    />


    Verdiğiniz değerli bilgiler için çok teşekkür ederim.Bu forumda değerli insanlarla tanışmak ve onlardan bilgi almak gerçekten insanı mutlu ediyor.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.