Şimdi Ara

LAMA V4 İLE İLGİLİ YARDIM LÜTFEN

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
1
Favori
1.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • MERHABA YENİ ALDIĞIM ALAM V4 ÜN AYARLARINI YAPIYORUM AMA İNCE AYARLARDA TIKANIYORUM

    HELİKOPTERİM YÜKSEK HIZDA OLDUĞU YERDE DÖNÜYORDU ONU HALLETTİM GİBİ AMA YİNEDE SÜREKLİ AYARLARI İLE OYNAMAM GEREKİYOR

    ASIL İSTEDİĞİM YARDIM İSE ŞU
    SÜREKLİ KALKARKEN GERİYE DOĞRU GİDİYOR AYRLARINI YAPTIM AMA UÇARKEN BU SEFER GERİ GİTMİYOR ÖNE DOĞRU GİTMESİNİ İSTEDİĞİMDE ÖYLE BİR BAŞINI EĞİYORKİ AŞŞAIĞ DOĞRU DÜŞMEYE BAŞLIYOR AYALARI YAPINCA SÜREKLİ GERİYE DOĞRU KALKIYOR. SERVODA İLEİ İTİNCE YUKARI ÇOK KALKIYOR AMA GERİ ÇEKİNCE AZ BİŞİ AŞŞAĞI İNİYOR. BU KONUDA YARDIM EDERSENİZ SEVİNİRİM BİRDE

    GAİN VE PROT AYARLARINI NE İŞE YARADIĞINI HANGİ DURUMLARLA NE TARAFA DOĞRU ÇEVİRMEM GEREKTİĞİNİ SÖYLERSENİZ SEVİNİRİM. TEŞEKKÜRLER .

    BİRDE ÜSTEKİ DENGE ÇUBUĞUNU DÜŞÜK DEVİRDE FIRLATIYOR AYRICA GAZI SONUNA KADAR KAPATTIĞIM HALDE KENDİ KENDİNE GAZ VERİP ELİME ZARAR VERİYOR ÜST DENGE ÇUBUĞU FIRLATIP KANAT KIRIYOR

    ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER







  • Benzer stabilite sorunlarını ben de yaşayorum, çok dengeli, giriş seviyesi kullanıcılar için dendiğinden aldım. Fakat bir türlü olduğu yerden kaldırıp indirmeyi başaramadım, yükselirken geriye doğru kayıyor, trim ayarlarını kurcalıyorum ama sonuç alamıyorum, picoz z bile bundan daha dengeliydi :)
  • Bende yeni aldım aynısından. Benzer sorunlar bende de vardı geriye kalkıyordu, olduğu yerde dönüyordu filan. Trim ayarından düzelmiyordu. Kitabında mühendisimiz tarafından tüm ayarları yapılmıştır deniyor ama hikaye.

    Bir arkadaşımla helikopteri açtık bütün ayarlarını yaptık. Şimdi trimler ortada iken dimdik havalanıyor. Sizde açıp yapın tavsiye ederim.

    Proportional ayarı helikopterin olduğu yerde dönmesini engelliyor. Sağa yada sola deneyerek bulacaksınız.
    Gain ayarı helikopterin kuyruğunu titreştirmesini ölüyor. Yine deneyin.
    İleri geri yada yanlara doğru kalkmasını engellemek için servoları swash plate e bağlayan çubukların boyunu ayarlayacaksınız. Bunun için çubuklarınn ucunu swash plateden sökün çubuğu cevirerek boyunu ayarlayın (vidalıdır) sonuçta trimler ortadayken swash plate yere paralel olmalıdır. O zaman dik kalkarsınız.
    Kolay gelsin.




  • "trim ile dönmeyi durdurabiliyorsan mesele yok. Olmuyorsa, kabugu aç. 4-1 de iki döndürülebilir vida göreceksin. Bunlardan solda olan gain, gyro için. Diğeri proportional ayarı (4-1 e bakarken sağdaki)

    Gain gyro hassasiyetidir. az olursa heli ani gaz verdiğiniz durumlarda dönebilir. çok olduğunda ani gaz verdiğiniz durumlarda titreme yapabilir.

    propotional ise ana motor devrine göre rudder pozisyonunun oransal olarak değişimini sağlıyor. rudder trimi gibi düşünülebilir.

    Helikopterde gazı kademe kademe arttırdıkça dönme miktarıda arttırdığınız oranda artıyorsa sorun propotional ayarındadır. Bu yüzden propotional ile oynamak gerekir. Gain de ise gaz verdiğinizde belli aralarda kısa titremeler oluyorsa oynarsınız bu titreme çok hassas olduğunu söyler. eğer gazı arttırdığınızda artış anında bir yöne doğru çekiyorsa hassasiyet azdır gaini arttırmak gerekir. Eğer belli motor devrinde ve her gaz miktarında helikopter sabit bir hızla yani hızlanmadan dönmüyorsa sorun trimden hallolacaktır.


    4-1 a pil bağlı değilken, hem gaini hem de proportionalı saat 11 yönüne getir, kumanyı ve receiveri aç. 10 saniye bekle. Hover yap, helinin üstünden bakış pozisyonuna göre canopy merkez olacak şekilde kuyruk saat yönüne dönüyorsa ince bir tornavidayla propotionalı çok az artır (saat yönüne çevir) eğer heli saat yönünün tersine dönüyorsa proportioanı biraz azalt. Tüm proportional ayarları yaparken pilin fişi ÇEKLİLİ olmalı. Ayarları milimetrik hassasiyette çok az az yapmalısın, ayar vidası çok hassas."


    "ALINTIDIR"




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.