Şimdi Ara

Laptop ekranında gri benek/leke

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
0
Favori
57
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Laptop ekranında gri benek/leke


    Laptop ekranında gri benek/leke


    Laptop ekranında gri benek/leke


    Laptop ekranında gri benek/leke


    Laptop ekranında gri benek/leke

    Arkadaşlar msi ge75 raider modelli bilgisayarımın ekranında garip benekler olduğunu fark ettim sebebi ne yardımcı olabilir misiniz








  • Merhaba forumdaş,


    Panelin üstündeki leke olamaz değil mi? Mikrofiber bez ve ekran temizleme sıvısıyla (izopropil + saf su) ile temizlediğin halde var mı?


    Eğer öyleyse o zaman panelin altındaki toz olabilir. Özellikle hareket ediyorsa kesin tozdur. Hareket edip etmediğini anlamak için örneğin büyük boyutlu bir Paint aç. Orada işaretleme yapıp kaydet. Sonra laptopı çevir, hafifçe vur oynatmaya çalış ekranı.... O dosyayı tekrar paintte aç. Yeri değişmişse evet toz... Onu da temizlemek incelik ister.


    Garantisi var mı cihazın?

  • merhaba

    öncelike yanıt için teşekkürler ekranın üstünü mikro fiber bez ve ekran temizleme sıvısıyla sildim halda geçmedi. sizin öneriğiniz işlemi uyguladım ama yeride değişmedi lekenin. garanti de yok maalesef

  • YOOOOOOK Y kullanıcısına yanıt

    Rica ederim forumdaş, Şimdi sırayla irdeleyelim. Meğer garanti yok.....


    A) Tüketici hatası ise: Sen mi çizdin? Dışarıdan anlaşılan bir darbe çizik var mı? Ekran kapalıyken, dikkatle ışığın altında bak. O bölgenin homojen düzgün olması lazım. Eğer senin hatansa adı üstünde tüketici hatası. Aksini talep etmek de etik dışı. Bu durumda yapabileceklerin:


    1. Görmezden gel


    2. Görmezden gelemeceksen yeni LCD alıp değiştir/değiştirt.


    3. Bana kalırsa, çok taşımıyorsan, laptop sabitse, ufacık bir nokta için yeni LCD alıp değiştirip, laptopı yormaktansa, yeni bir IPS monitör al, şöyle 24-27 inç, çok daha rahat edersin. (Hem ekran kartını doğrudan kullanacağı için daha iyi kullanabilirsin, tabi laptop modeline bağlı tam kesin konuşamıyorum, genelde monitör olunca daha iyi oluyor...)


    B) Üretici hatası ise: Yani dışarıdan bir darbe çizik yok mu? Kendiliğinden mi oluştu? Evet garantisi bitse de halen yasa senin haklarını koruyor. Ayıplı mal kapsamında e-Devlet üzerinden Tüketici Hakem Heyetine başvur. Sorunun dışarıdan bir müdahale ile olmadığını, üründe sonradan çıkan ayıp olduğunu, tüketicinin monitöre zarar veremeyeceğini, kalitesiz/hatalı bir yapıda olduğu için bu sorunun oluştuğunu iddia et (Bu arada tekrar söyleyim dışarıdan bir darbe çizik yoksa diye söylüyorum, diğer türlü A) tüketici hatası... 1-6 ay arasında beklersin, bir gün bilirkişi arar, senden laptopı ister, inceler, raporunu yazar, THH seni haklı bulursa, artık monitör mü değişir ne olur senin ilk talebin yerine getirilir.





  • ekranda çizik görünmüyor ancak yaklaşık 1 yıl önce ekran kullanıcı hatası yüzünden kırılmıştı garantisi bittiğinden yerel bir bilgisayarcıda ekran değişimi yaptırmıştım orijinal ekranla. bu durumda yine tüketici hakem heyetine başvura bilir miyim?

  • quote:

    Orijinalden alıntı: YOOOOOOK

    ekranda çizik görünmüyor ancak yaklaşık 1 yıl önce ekran kullanıcı hatası yüzünden kırılmıştı garantisi bittiğinden yerel bir bilgisayarcıda ekran değişimi yaptırmıştım orijinal ekranla. bu durumda yine tüketici hakem heyetine başvura bilir miyim?

    Şimdi Hocam, özel servise gitmişsin sanırım.


    (Küçük bir parantez açacağım, iyi bir bilgisayarın varmış, ne pahasına olursa olsun "yetkili" servis aracılığı ile daha sağlam ve kurumsal ilerlemen lazımdı. Çünkü panellerin kalitesi çeşit çeşit, resmi bir firma seni aldatmaz, sonuçta markanın adı var, şirket kuralları var, gereken neyse o yapılırdı...)


    O özel servise bir daha git, durumunu anlat. Belki yardımcı olurlar. Olmazlarsa yasal haklarını aramak istersen; genelde bu kanun/yönetmelikler "yetkili" servis istasyonlarına göre düzenlenmiş oluyor. Ama "servis istasyonu" olarak geçen yerler de var. Bu ifade hem yetkili hem özel servisleri kapsıyor. Durumumuza en uygun olarak; Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliği 10. madde 6. ve 7. fıkra:


    Alıntı

    metni:
    (6) Malın garanti süresi dışında, servis istasyonları tarafından verilen montaj, bakım ve onarım hizmetiyle ilgili olarak, bir yıl içerisinde aynı arızanın tekrarı halinde tüketiciden herhangi bir isim altında ücret istenemez. Tüketicinin malı kullanım kılavuzunda yer alan hususlara aykırı kullanmasından kaynaklanan arızalar bu fıkra kapsamı dışındadır.
    (7) Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi veya satılması durumunda, değişen veya satılan parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.


    Burada yaşanan mevzu "aynı arızanın tekrarı" değil, o yüzden 6'yı eledik. 7'ye bakarsak değişen parçaya verilen garanti süresi en az 6 ay tanımlanmış. Servis istasyonundaki belgede başkaca tanımlanmamışsa, garanti süresi 6 aydır. Bu süreler içindeyse o garantiyi sağlamak zorunda... Bu süreyi geçmişse "ayıplı mal" kapsamında talep oluşturabilir misin kanun/yönetmelikte bulamadım. Pazartesi günü Alo 175'i ara, "Özel servisin değiştirdiği parçada, garanti sonrasında çıkan sorunun ayıplı mal kapsamında değerlendirilme hakkını" sor, seni yönlendirirler. O telefon hattında gerçekten çok bilgili insanlar var.


    Böyle işte. Tüm bu işler için umarım özel servisle ilgili elinde belge vardır. Yani elden belgesiz ilerlemişsen unut o işi, büyük bir ihtimal kurumsal olmayan bir yerde sana dayılanan tiplerin insafına kalmış olursun. A) maddesiyle ilerlersin.





  • zaten tanıdık olduğundan biligsayarcının çok sıkıntı çıkaracağını zannetmiyorum. çok teşşekürler bu kadar yardımcı olduğunuz için

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.