Şimdi Ara

Lastik değişimi hakkında bana bir fikir verin (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
62
Cevap
0
Favori
2.413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • emir.ksk kullanıcısına yanıt

    Çift yönlü yolların çok olduğu kırsal yerlerde ve otuz sene önceki tipik yol ağında sağ taraf asfaltın hep bozuk tarafını görür, yolu kavisinden dolayı da (kurp açısı) sağ tarafa eğimli giden araçta sağ tarafta daha çok yük olurdu ve daha çabuk aşınıyordu. Çapraz değişimin mantığı bunun üzerineydi.


    Kılavıuzlardan çapraz değişim tavsiyesinin yavaş yavaş kalkmasının iki sebebi var. Biri yönlü lastikler zaten çapraz değiştirelmiyor. İkncisi de bakım aralıkları uzadı.


    Eğer çapraz değiştirmek isteniyorsa bu ilk değişim 5000~7500 km sonra yapılmalı. Sonraki değşimler yine 10-15.000 km.de bir olabilir. Çünkü radyal kordlar daha uzun süre aynı yönde alışırsa yönün değişmesi kordların hamurdan ayrılma riskini artırıyor.


    Sonuç olarak çapraz değişim için ilk mesafe kaçırıldıysa unutun gitsin.

  • Huan8 H kullanıcısına yanıt

    Ağırlık merkezinden dolayı olan sapmalar ön ve aka süspansiyonları farklı "roll" kavislerinde çalıştırarak kolaylıkla dengelenebilenecek bir durum.


    En iyi tutunma iki aksın da aynı tutunmaya sahip olduğu aralıktadır. Bu aralığı bilinçli olarak 90-100km/s gibi bir hız civarına optimize ederler ki, çok kullanılan ve riskli bir hızda en iyi yanal tutunma alınabilsin. Daha düşük hızlarda önden kopan araç, daha büyük hızlarda (veya direksiyondan dolayı daha büyük ivmelerde) arkadan kayacaktır.


    Binek araçlardaki bu kaymanın sebebi ağırlık merkezi değil, mekanik aksiyon/reaksiyon konusudur. Direksiyon aksı aksiyon kuvvetlerini verirken arka aks bir limitten sonra reaksiyon veremez ve yeterince büyük bir ivme olduğunda en tehlikleli ve düzeltilmesi zor şartlarda her zaman arka aks kayar.


    Düşük direksiyon açılarında, veya düşük hızlarda gözlemlenen önden kayma kasıtlıdır (designed-in). Dengeyi yüksek direksiyon açılarına veya üst hıza çıkarmak için.





  • Eylul ayini beklerdim ben olsam. Islak zemin 3-4 ay yaz mevsiminde zor gorursunuz. Ayni lastikleri 70.000 km kullanmistim..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Benim turbo dizel araç 31 bin kmde lastikleri haşat etti. Yüksek torkun zararları da var eski atmosferik lpgli araçta lastikler 5 senede geçse dişleri yeni gibiydi.

    Eğer aracınız turbo dizelse lastikleri değiştirin çünkü onları iyice haşat edecekdir. Uzun yola çıkacaksanız araç ne olursa olsun yine değiştirin hızın şakası olmaz. Yolda bir sağa bir sola savrulur gidersiniz.

    Kendimden kısıp aracıma tam takım 215/55 R16 Goodyear Efficent Grip Pergormance lastik takımı aldım 3000 liranın biraz üstünde tuttu ama değdi şimdi daha iyi yola tutunuyor aracım. Muhtemelen 4 sene sonra bu lastiklerde haşat olacak motorun gücü yüzünden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    Sanırım laf bana,öyleyse bridgestone sitesini açıp okuyun bir zahmet.yine de amme hizmet yapayım ben,buyrum sitesinden alıntı ;

    ‘’genelde yapılan hata, 4 adet lastik yerine sadece 2 adet lastik alıp bunları ön aksa takmaktır. Halbuki, ekonomik nedenlerden dolayı sadece 2 adet yeni standart lastik alındığı durumlarda önden çekişli araçlarda da yeni lastikler arka aksa takılıp eski lastiklerin arkadan ön aksa alınması doğru uygulama olacaktır. Aksi uygulama, kaygan ve virajlı yolda aracın arkasının savrulma ihtimalini artırır. Aracın arkadan savrulmasını kontrol etmek çok zor olduğundan böyle bir durum kaza yapmamıza neden olabilir.’’

    Bu, cok bilinen bir yanlıştır.

    Eski lastikleri öne takarsaniz fren mesafeniz uzar.

    Aracin arkadan kayma ihtimali normal bir kullanıcı icin fren nesafesi kadar sık olmaz.

    Ayrıca eskimiş lastik önden kaymaya sebep olur ki bu durum (understeer) arkadan kaymaya gore daha zor toparlanır. Arkadan kaymada en azından direksiyonu anlik olarak ters yöne cevirip kontra ile toparlamak mümkün.


    Lastik işi şansa birakilmaz. Sizi yola baglayan tek şeydir. Can emanet edilir lastiklere.

    25.000 km ye gelene kadar zaten duzenli yer degisse dördü birden ayni oranda eskimesi gerekirdi. Bu yapilmadi ise şimdilik ön ve arkayi yer degistirip kullanmak. Ancak imkan olunan en kisa surede 4 yeni lastik alinip kullanilmasi bence en dogru şeydir.

    Bir telefona 5-6 bin tl vermek yerine 4 kastige 4000 tl vermek can guvenligi acisindan daha önemlidir.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Benim de önler 2018 tarihli, arkalar 2016 tarihli. Bu yazı da geçirsem mi diye düşünüyorum zaten pek binemiyoruz. Bir yandan da fiyatlar her sene artıyor. İki ucu kirli değnek  4 lastik değişsem kafadan bir 4bintl gidecek gibi duruyor.

  • 4 sene geçmiş ise ben değiştiririk lastikleri kauçuk bitmiştir artık ama Türkiye'de 10 senede bir alt takım , lastik ve yağ filtre değişimi yapılır haha


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 25 bin km’deki araçta 4 yaşındaki lastik nasıl olabiliyor? Araç kaç model?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulasseven

    Arka lastiklerde bir sorun yok. Gayet iyi tutunuyor ve dişleri çok iyi. Sadece önlerde bir patinaj ve hafifleme hissi var.



    Alıntıları Göster

    Hocam, "Yok arkaları öne takayım, yok çaprazlama yapayım" gibi şeylerle uğraşacağınız bence 4 Tane yeni Lastik alın. Üst düzey bir lastik almak için maddi durum yoksa Falken, Dunlop, Nexen, hatta Petlas gibi gibi uygun fiyatlı lastik almanız, hem can, hem de mal güvenliğiniz için daha iyi olur.





  • Herkes km ye dis kalinligina takilmis da

    Beyler lastik 4 senelik… 4 senelik lastik 1000 km de yapmis olsa yil omrunu tamamladagindan lastik ozelligini buyuk olcude yitirmis olcaktir (gidip 3 senelik sifir lastik almiyorsunuz degil mi ucuz diye)

    O nedenle 2 tane alip degistirmenin vs yi tavsiye etmem

    Bizim turk milletindeki su lastige para vermeye imtina etme konusunu bir turlu anlamiyorum…

    Tamam ekonomik nedenler onemli ancak lastik dediginiz bindiginiz aracla yola temas tek parca arabadaki ve can guvenliginiz icin en onemli unsurlardan

    Bu nedenle 4 unu de degistirmenizi tavsiye ederim
    Tamam gidip michelin e butceniz yetmiyor olabilir ama gidip piyasadaki en ucuz lastigi almanizi da onermem o lastigin ucuz olmasinin nedeni buyuk oranda kalitesi. O nedenle butcenizi biraz zorlasa da en azindan orta kalite ve 4 adet olarak lastiklerinizi degistirmeniz

    Not: havalarin yaz olmasi ve pandemi surecinde arac kullanimizin azalmasi gibi nedenlerle eger mevcut sartlarda surus guvenliginizi tehdit etmiyorsa lastik degisimini belki eylul basina kadar erteleyebilirsiniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: McCandlesss

    Mümkünse 4 lastik,sadece 2 lastikse yeniler arkaya eskilerden en iyilerini de öne takmalısınız.

    Arka lastikler yeni kalmış hocam.Arkada ne savrulma ne patinaj var.Ama önler aşınmış biraz kalkışlarda patinaj yapıyor ve frenlemede yük öne bindiği için kayıyor.Onun için rotasyonmu yoksa yeni 2 adet yeni çift lastikle 2-3 sene daha idare ederim diye düşündüm.Maddi durumda önemli benim için bütçe sınırlı yani.Fazla hız yapmam.Eski aracımda lassa marka lastiği arkalarda 7 sene kullanmıştım hiç bir şey olmamıştı.Az km yaparım yıllık 10-11 bin geçmez.

  • Kozsar K kullanıcısına yanıt

    benim km az ama lastik tarihi 4 yıl oldu.Bir de benden önceki sahibi kullanırken fazla fren kullanmış.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Öner

    Bu, cok bilinen bir yanlıştır.

    Eski lastikleri öne takarsaniz fren mesafeniz uzar.

    Aracin arkadan kayma ihtimali normal bir kullanıcı icin fren nesafesi kadar sık olmaz.

    Ayrıca eskimiş lastik önden kaymaya sebep olur ki bu durum (understeer) arkadan kaymaya gore daha zor toparlanır. Arkadan kaymada en azından direksiyonu anlik olarak ters yöne cevirip kontra ile toparlamak mümkün.


    Lastik işi şansa birakilmaz. Sizi yola baglayan tek şeydir. Can emanet edilir lastiklere.

    25.000 km ye gelene kadar zaten duzenli yer degisse dördü birden ayni oranda eskimesi gerekirdi. Bu yapilmadi ise şimdilik ön ve arkayi yer degistirip kullanmak. Ancak imkan olunan en kisa surede 4 yeni lastik alinip kullanilmasi bence en dogru şeydir.

    Bir telefona 5-6 bin tl vermek yerine 4 kastige 4000 tl vermek can guvenligi acisindan daha önemlidir.



    Alıntıları Göster

    5 -6 binlik telefonum yok 2 binliralık var.Rotasyonada bir 100 tl alıyorlar bunu da hesaba katmak lazım.Yeni lastik her zaman iyidir kötü markada olsa. Lastikler iyi marka ama sonuç ortada.Yıl çok önemli.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-6AC68B14C

    25 bin km’deki araçta 4 yaşındaki lastik nasıl olabiliyor? Araç kaç model?

    Araç 2018 kasım çıkışlı.Ama fabrikadan 2017 tarihli lastik takılmış.Şu anda 4 yıllık.Dot 4217.Araç auris.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tefennili

    Hocam, "Yok arkaları öne takayım, yok çaprazlama yapayım" gibi şeylerle uğraşacağınız bence 4 Tane yeni Lastik alın. Üst düzey bir lastik almak için maddi durum yoksa Falken, Dunlop, Nexen, hatta Petlas gibi gibi uygun fiyatlı lastik almanız, hem can, hem de mal güvenliğiniz için daha iyi olur.



    Alıntıları Göster

    Gönlüm öyle istiyor ama durumlar berbat. 





  • Rotasyon yap, 15 bin sonra 4lastik değiş.

    Araç durumuna göre lastik markası seçersin.

    Conti, bridge VS gibi üst sınıf markaları c ve üstü araçlar önemli.

    Günlük güzergahında 90km ve altı bir sürat kullanıyorsanız petlas vb daha ekonomik tercih edilebilir.

    Bu tabi benim görüşüm. Yerinde olsam böyle yapardım.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arka lastiklerin durumu kötü değilse rotasyon göz önünde bulundurulabilir ama iyi değilse takmanın pek mantıklı olacağını düşünmüyorum. Bana 2. seçenek daha mantıklı geldi, bence en sağlıklı olanı o. Ancak "Arabamın lastik boyutu zaten büyük, ekstradan fazla para verecek durumum yok" diyorsanız 3. seçenek. Tabi iki lastik markası farklı olursa birbirine uyum sağlayamayabilir onu da söylemiş olayım.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ulasseven

    5 -6 binlik telefonum yok 2 binliralık var.Rotasyonada bir 100 tl alıyorlar bunu da hesaba katmak lazım.Yeni lastik her zaman iyidir kötü markada olsa. Lastikler iyi marka ama sonuç ortada.Yıl çok önemli.



    Alıntıları Göster

    Araciniz icin yazlik ve kışlık setiniz varsa zaten her 6 ayda bir degistiriyor olmaniz gerek.

    Bu islemi yaparken rotasyon ucretsiz oluyor.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben lastikte sayılara güvenmem. Bunu 3 yıllık bir lastikle duramayıp kaldırıma vurmuş, 11 yıllık lastikle de güvenle gezmiş birisi olarak söylüyorum.

    Lastik güven vermiyorsa bitmiştir. O 3 yıllık lastiklerimde yokuş yukarı kalkışlar neredeyse imkansız olmuştu patinaj yüzünden. Ayrıca normal duruş frenlerinde dahi ABS devreye girerdi ama 3 yıllık dişi güzel lastiklerdi. Diğerleri elime 7 yıllıkken geçen ve 11 yıla kadar kullandığım kış lastikleriydi ve gerek frenleme, gerek kalkışlar gerekse virajlarda her daim güven verdi. Jantları satarken de jantların üstünde gitti.


    O yüzden lastik güven vermemeye başlamışsa değiştirilmeli. Yoksa sırf 4 yıllık oldu diye sapasağlam ve yolu tutan lastiği atmayı gereksiz görüyorum.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Ben lastikte sayılara güvenmem. Bunu 3 yıllık bir lastikle duramayıp kaldırıma vurmuş, 11 yıllık lastikle de güvenle gezmiş birisi olarak söylüyorum.

    Lastik güven vermiyorsa bitmiştir. O 3 yıllık lastiklerimde yokuş yukarı kalkışlar neredeyse imkansız olmuştu patinaj yüzünden. Ayrıca normal duruş frenlerinde dahi ABS devreye girerdi ama 3 yıllık dişi güzel lastiklerdi. Diğerleri elime 7 yıllıkken geçen ve 11 yıla kadar kullandığım kış lastikleriydi ve gerek frenleme, gerek kalkışlar gerekse virajlarda her daim güven verdi. Jantları satarken de jantların üstünde gitti.


    O yüzden lastik güven vermemeye başlamışsa değiştirilmeli. Yoksa sırf 4 yıllık oldu diye sapasağlam ve yolu tutan lastiği atmayı gereksiz görüyorum.

    Hocam bahsettiğiniz olay lastik hamuruyla alakalı.

    İlk aracımda lassa impetus 2 kullanmıştım. Fena olmamasına karşın sert bir lastikti ve sürekli patinaja düşme eğilimi vardı.

    Fren mesafesi de muadillerine göre uzundu.

    Şu an good year efficient grip performans kullanıyorum, hem ses seviyesi hem fren mesafesi, hem tutunma çok daha iyi.


    Kışlık lastik ile yazlık lastikleri birbiri ile kıyaslamayın bence.


    Evet, dediğinizde bi nebze haklısınız. Lastik ömrü "doğru şartlarda" saklandığında 15 yıla kadar gidiyor.

    yani 4 yıllık lastik, değiştirmen lazım diye birşey yok ancak 4 yılda nasıl kullanıldığı ve ilk günkü performansı ile şimdiki arasında ne kadar fark olduğu önemlidir.

    Eğer 3. yılında ciddi bir performans düşüşü varsa lastik hemen değişilmeli (bu da sizin mesajdaki "yıl beklemeden güven vermiyorsa değişmeli tezini doğruluyor)





  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.