Şimdi Ara

Lastik ömrü kaç km'dir?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
37
Cevap
1
Favori
216.332
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Clio 3 kullanıyorum. Aracım 40bin km, ortalama kaç km daha gider acaba?



  • Lastik ömrünün ne kadar olduğuyla ilgili yukarıda yapılan yorumların yüzde doksanı yalan yanlış efsane türünden bilgiler...Hiç bir şekilde araştırmamış kulaktan dolma sağdan soldan duyma bilgilerle yorum yapan kişiler..Bu yorum yapanlar internetten biraz araştırsalar söyledikleri şeylerin yanlış şeyler olduğunu anlarlardı..Benim detaylı yaptığım araştırma sonucunda lastik ömrüyle ilgili oluşturduğum bilgi şu şekilde:
    Lastik ömrünü belirleyen ana unsur eğer lastikte yarılma yırtılma şekil bozulması gibi olağan dışı bir durum yoksa diş derinliği...evet diş derinliği oluşturuyor.ana unsur bu..yorumlarda sık yapılan yanlış bu.. aracın yaptığı km bakılması gereken bir durum değil..çünkü kullanım, yol şartları, lastiğin kalitesi bunu değiştirebilir..Bu nedenle diş derinliği belirleyici unsur..Burada da yapılan en önemli hata diş derinliği miktarı.Bir lastiğin diş derinliği 1.6 mm olana kadar güvenli olarak kullanılabilir.Hatta kullanılması hem boşuna masrafı engeller hem de çevreyi korur yani gereksiz yere atık oluşumunu engeller..
    Üstelik kullanılmış bir lastiğin sıfır lastikten daha iyi yol tuttuğu fren mesafesinin daha iyi olduğu yapılan testlerle kanıtlanmış.Oysa yorum yapanlar yeni lastiği övüyorlar bu durumun farkında bile değiller
    Lastik ömrü olarak 10 yıllık bir depo ömründen bahsediliyor. Ancak sekizinci yılda satılan bir lastiğin iki yıl sonra kullanım dışı kalacağı diye bir durumu hiç bir yerde görmedim okumadım..
    Sonuç olarak lastiğinizi yılına km sine göre bakıp boşu boşuna değiştirmeyin...sıradışı bir yıpranması yoksa 1.6 mm diş kalınlığına kadar güvenle kullanın. Bu rakam aynı zamanda Tüvtürk muayene rakamıdır..
    Unutulmaması gereken en önemli konu trafik kazaları olamamasının , güvenli araç kullanmanın en önemli unsuru Trafik kurallarına uymaktır.Lastiğin km si yılı değil...
    Yapay Zekanın Yanıtı

    Lastiklerin Ömrü: Ortalama Kilometreler ve Bilmeniz Gerekenler

    Lastik ömrü, çeşitli faktörlere bağlı olarak değişebilen kritik bir konudur. Ortalama olarak, bir lastiğin ömrü 40.000 ila 60.000 kilometre arasındadır. Ancak, "lastik kaç km gider?" sorusunun cevabı her araç ve kullanım koşuluna göre değişiklik gösterebilir.

    Otomobil Lastiği Ömrüne Etki Eden Faktörler:

    • Sürüş Alışkanlıkları: Agresif sürüş, ani hızlanma ve fren yapma lastik ömrünü azaltabilir.
    • Lastik Basıncı: Yanlış lastik basıncı, düzensiz aşınmaya ve erken bozulmaya yol açabilir.
    • Yol Koşulları: Pürüzlü yollar, çukurlar ve yol enkazları lastikleri daha hızlı aşındırabilir.
    • Lastik Tipi: 4 mevsim lastikler, yaz lastiklerine göre genellikle daha uzun ömürlüdür.
    • Lastik Markası ve Kalitesi: Farklı lastik markaları ve modelleri farklı ömürlere sahiptir.

    Lastik Ömrünü Uzatma İpuçları:

    • Lastik basıncını düzenli olarak kontrol edin ve üreticinin önerilerine uyun.
    • Agresif sürüşten kaçının ve ani hızlanma veya fren yapmaktan kaçının.
    • Denge ve rotasyon gibi düzenli lastik bakımlarını yapın.
    • Lastikleri aşırı ısıdan veya güneş ışığından koruyun.
    • Aracın ağırlığına uygun lastikler seçin.

    Farklı Lastik Markalarının Ömürleri:

    • Michelin lastikleri genellikle 40.000 ila 60.000 kilometre arasında ömür sunar.
    • Petlas lastikleri, ortalama 30.000 ila 40.000 kilometre ömürlüdür.

    Lastik ömrünü uzatarak aracınızın güvenliğini artırabilir, yakıt verimliliğini iyileştirebilir ve lastik değiştirme maliyetlerinden tasarruf edebilirsiniz. Aracınızın lastiklerini düzenli olarak kontrol etmeyi, önerilen bakımları yaptırmayı ve uygun sürüş alışkanlıklarını benimsemeyi unutmayın.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • lastik ömrü 5 yıl - 50000 km'dir.
    aracı düzgün kullandıysan ve bozuk yola fazla girmediysen daha bi 10-15 bin km rahat gidersin ama diş derinliği azalmışsa yada şeritler belirsiz hale gelmişse daha önce değiştirmek gerekebilir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi spyky -- 6 Temmuz 2009; 14:45:06 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: spyky

    lastik ömrü 5 yıl - 50000 km'dir.
    aracı düzgün kullandıysan ve bozuk yola fazla girmediysen daha bi 10-15 bin km rahat gidersin ama diş derinliği azalmışsa yada şeritler belirsiz hale gelmişse daha önce değiştirmek gerekebilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: spyky

    lastik ömrü 5 yıl - 50000 km'dir.
    aracı düzgün kullandıysan ve bozuk yola fazla girmediysen daha bi 10-15 bin km rahat gidersin ama diş derinliği azalmışsa yada şeritler belirsiz hale gelmişse daha önce değiştirmek gerekebilir.


    4 kuralı vardır .

    oda sudur.
    /hangisi Önce dolarsa) 4 Yıl / 40.000 km / 4 MM diş derinliği...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 42has42

    quote:

    Orjinalden alıntı: spyky

    lastik ömrü 5 yıl - 50000 km'dir.
    aracı düzgün kullandıysan ve bozuk yola fazla girmediysen daha bi 10-15 bin km rahat gidersin ama diş derinliği azalmışsa yada şeritler belirsiz hale gelmişse daha önce değiştirmek gerekebilir.


    4 kuralı vardır .

    oda sudur.
    /hangisi Önce dolarsa) 4 Yıl / 40.000 km / 4 MM diş derinliği...

    Alıntıları Göster
    40binkm bakımında servis değiştirilmesi gerek dediğinde, hangi markayı hangi modeli tercih etmeliyim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 42has42

    quote:

    Orjinalden alıntı: spyky

    lastik ömrü 5 yıl - 50000 km'dir.
    aracı düzgün kullandıysan ve bozuk yola fazla girmediysen daha bi 10-15 bin km rahat gidersin ama diş derinliği azalmışsa yada şeritler belirsiz hale gelmişse daha önce değiştirmek gerekebilir.


    4 kuralı vardır .

    oda sudur.
    /hangisi Önce dolarsa) 4 Yıl / 40.000 km / 4 MM diş derinliği...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: 42has42


    quote:

    Orjinalden alıntı: spyky

    lastik ömrü 5 yıl - 50000 km'dir.
    aracı düzgün kullandıysan ve bozuk yola fazla girmediysen daha bi 10-15 bin km rahat gidersin ama diş derinliği azalmışsa yada şeritler belirsiz hale gelmişse daha önce değiştirmek gerekebilir.


    4 kuralı vardır .

    oda sudur.
    /hangisi Önce dolarsa) 4 Yıl / 40.000 km / 4 MM diş derinliği...


    4. kuralı göremedim ama

    bence 3 yıl/60.000 km

    daha doğrusu bunun kesin bir değeri yoktur. tamamen kullanıma bağlıdır, ani duruş ve kalkışlarla 40.000'de de yiyebilirsiniz lastiği, sakin kullanımla 80.000'e de çıkabilirsiniz. biz 4 yıl/75.000 km'de değiştirdik megané I'in lastiklerini dişleri daha sıfır gibiydi desem inanmazsınız ama öyleydi. Ama yıldan ömrünü doldurduğu için yanaklarda çatlamalar başlamıştı.

    önceki lastikler goodyear^dı şimdi ise bridgestone turanza er300 var... lastiği anlatmayacağım çevrenizdeki araçlara bakın en çok kullanılan lastik olduğunu görmnek zor değil

    passat focus auris jetta megané leon'larda çok sık görüyorum ve güvenle kullanıyorum. ABS'yi devreye sokmak için çok zorlamam gerekiyor, asfaltta çok güzel yol tutuşu var ıslak zemin ise bu lastiğin en büyük özelliği



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Arif -- 9 Temmuz 2009; 16:26:26 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Arif

    quote:

    Orjinalden alıntı: 42has42


    quote:

    Orjinalden alıntı: spyky

    lastik ömrü 5 yıl - 50000 km'dir.
    aracı düzgün kullandıysan ve bozuk yola fazla girmediysen daha bi 10-15 bin km rahat gidersin ama diş derinliği azalmışsa yada şeritler belirsiz hale gelmişse daha önce değiştirmek gerekebilir.


    4 kuralı vardır .

    oda sudur.
    /hangisi Önce dolarsa) 4 Yıl / 40.000 km / 4 MM diş derinliği...


    4. kuralı göremedim ama

    bence 3 yıl/60.000 km

    daha doğrusu bunun kesin bir değeri yoktur. tamamen kullanıma bağlıdır, ani duruş ve kalkışlarla 40.000'de de yiyebilirsiniz lastiği, sakin kullanımla 80.000'e de çıkabilirsiniz. biz 4 yıl/75.000 km'de değiştirdik megané I'in lastiklerini dişleri daha sıfır gibiydi desem inanmazsınız ama öyleydi. Ama yıldan ömrünü doldurduğu için yanaklarda çatlamalar başlamıştı.

    önceki lastikler goodyear^dı şimdi ise bridgestone turanza er300 var... lastiği anlatmayacağım çevrenizdeki araçlara bakın en çok kullanılan lastik olduğunu görmnek zor değil

    passat focus auris jetta megané leon'larda çok sık görüyorum ve güvenle kullanıyorum. ABS'yi devreye sokmak için çok zorlamam gerekiyor, asfaltta çok güzel yol tutuşu var ıslak zemin ise bu lastiğin en büyük özelliği

    Alıntıları Göster
    megane 1 için 175-75 14r yerine 185/65/14 önerir misiniz, hangi marka model?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forgiver

    megane 1 için 175-75 14r yerine 185/65/14 önerir misiniz, hangi marka model?

    Alıntıları Göster
    Lastik ömrüne etki eden bir kaç faktör vardır arkadaşlar.Bunlar ısı - yük - yol koşulları - kullanım alışkanlıkları - aracın mekanik düzeni gibi. Ortalama bir lastik eşit şartlar altında ( Tıpkı araçların km yakıt performansı hesaplanırken kullandıkları sistem ) 50.000 - 60.000 arasıdır. Erken aşınmaya sebebiyet veren yukarıda saydığım unsurlar yapabileceğimiz kilometreyi düşürür. Lastikler hayati öneme haizdir. Sağlıklı olanı 3 milimetre seviyesine ulaştığımızda, 5 yılı araç üzerinde lastiğin takılı olma süresini tamamladığımızda yada 50-60 bin km sınırlarına geldiğimizde değiştirmemiz gerektiğini unutmamalıyız. Kaskomuz ve sigortamız aracımızı yenileyebilir veya yaptırabilir fakat günümüz teknolojisi süratli araçlarda lastik sebebiyle karşılaşmayı hiç istemediğimiz durumlar üzücü neticelere sebebiyet verirse telafisi olmamakta.

    Almayı düşündüğünüz lastikler arasında birkaç alternatif markayı değişik satıcılara sormak içinden en uygun olanını seçmek daha mantıklı. Aynı marka ürünlerin bile bazen dönemsel kampanya ve indirimlerinden dolayı farklı fiyatlara satılmakta olduğunu biliyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylastik

    Lastik ömrüne etki eden bir kaç faktör vardır arkadaşlar.Bunlar ısı - yük - yol koşulları - kullanım alışkanlıkları - aracın mekanik düzeni gibi. Ortalama bir lastik eşit şartlar altında ( Tıpkı araçların km yakıt performansı hesaplanırken kullandıkları sistem ) 50.000 - 60.000 arasıdır. Erken aşınmaya sebebiyet veren yukarıda saydığım unsurlar yapabileceğimiz kilometreyi düşürür. Lastikler hayati öneme haizdir. Sağlıklı olanı 3 milimetre seviyesine ulaştığımızda, 5 yılı araç üzerinde lastiğin takılı olma süresini tamamladığımızda yada 50-60 bin km sınırlarına geldiğimizde değiştirmemiz gerektiğini unutmamalıyız. Kaskomuz ve sigortamız aracımızı yenileyebilir veya yaptırabilir fakat günümüz teknolojisi süratli araçlarda lastik sebebiyle karşılaşmayı hiç istemediğimiz durumlar üzücü neticelere sebebiyet verirse telafisi olmamakta.

    Almayı düşündüğünüz lastikler arasında birkaç alternatif markayı değişik satıcılara sormak içinden en uygun olanını seçmek daha mantıklı. Aynı marka ürünlerin bile bazen dönemsel kampanya ve indirimlerinden dolayı farklı fiyatlara satılmakta olduğunu biliyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    Megane aracınızın lastik ölçüleri 175/70R14 olması gerekir orjinalinde. 185/65R14 ebat ile 175/65R14 arasında çap olarak 4,5 mm lik bir fark oluşur
    175/70R14 çap : 600,6 mm
    185/65R14 çap : 596,1 mm

    taban olarak 1 cm genişleme söz konusu

    ayrıca yarıçap farkından dolayı 90 km hız ile giderken lastiklerinizi 185/65R14 yaptığınızda 89,33 km hızla gitmiş olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylastik

    Lastik ömrüne etki eden bir kaç faktör vardır arkadaşlar.Bunlar ısı - yük - yol koşulları - kullanım alışkanlıkları - aracın mekanik düzeni gibi. Ortalama bir lastik eşit şartlar altında ( Tıpkı araçların km yakıt performansı hesaplanırken kullandıkları sistem ) 50.000 - 60.000 arasıdır. Erken aşınmaya sebebiyet veren yukarıda saydığım unsurlar yapabileceğimiz kilometreyi düşürür. Lastikler hayati öneme haizdir. Sağlıklı olanı 3 milimetre seviyesine ulaştığımızda, 5 yılı araç üzerinde lastiğin takılı olma süresini tamamladığımızda yada 50-60 bin km sınırlarına geldiğimizde değiştirmemiz gerektiğini unutmamalıyız. Kaskomuz ve sigortamız aracımızı yenileyebilir veya yaptırabilir fakat günümüz teknolojisi süratli araçlarda lastik sebebiyle karşılaşmayı hiç istemediğimiz durumlar üzücü neticelere sebebiyet verirse telafisi olmamakta.

    Almayı düşündüğünüz lastikler arasında birkaç alternatif markayı değişik satıcılara sormak içinden en uygun olanını seçmek daha mantıklı. Aynı marka ürünlerin bile bazen dönemsel kampanya ve indirimlerinden dolayı farklı fiyatlara satılmakta olduğunu biliyorsunuz.

    Alıntıları Göster
    ben kendi aracımın lastiklerini 5.yıl 27500km.de değiştirdim aşınma az kullanımdan dolayı ama lastik yanaklarında su kanallarında aşırı derecede yarılmalar vardı sonuçta 4 lastik üzerinde gittiğimizden önce güvenlik deyip lastiklerimi değiştirdim Size tavsiyem lastik oksijenle temas etmesinden dolayı 4.yıldan itibaren özelliğini kaybetmeye başlamakta ve lastikler sertleşmekte bu da aracın yol tutuşunu ve konforu önemli ölçüde kaybetmekte ve hareket halinde patlama veya yarılma riski artmakta bu yüzden kendinizi ailenizi ve diğer insanların hayatlarını riske etmemek için lastiklerinizi en kısa zamanda değiştirin derim ben burada yapacağınız ekonomi daha sonra başınıza daha büyük sorunlar çıkartabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mylastik

    Megane aracınızın lastik ölçüleri 175/70R14 olması gerekir orjinalinde. 185/65R14 ebat ile 175/65R14 arasında çap olarak 4,5 mm lik bir fark oluşur
    175/70R14 çap : 600,6 mm
    185/65R14 çap : 596,1 mm

    taban olarak 1 cm genişleme söz konusu

    ayrıca yarıçap farkından dolayı 90 km hız ile giderken lastiklerinizi 185/65R14 yaptığınızda 89,33 km hızla gitmiş olursunuz.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: mylastik

    Megane aracınızın lastik ölçüleri 175/70R14 olması gerekir orjinalinde. 185/65R14 ebat ile 175/65R14 arasında çap olarak 4,5 mm lik bir fark oluşur
    175/70R14 çap : 600,6 mm
    185/65R14 çap : 596,1 mm

    taban olarak 1 cm genişleme söz konusu

    ayrıca yarıçap farkından dolayı 90 km hız ile giderken lastiklerinizi 185/65R14 yaptığınızda 89,33 km hızla gitmiş olursunuz.


    evt yanlış yazmışım 75i
    peki hangisini tercih etmek daha mantıklı olur
    185/65 te tekerlek çapı küçülüyor, az da olsa sürtünme artıyor, çap ve taban genişliğinin birlikte artması daha mı iyi olurdu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forgiver

    quote:

    Orjinalden alıntı: mylastik

    Megane aracınızın lastik ölçüleri 175/70R14 olması gerekir orjinalinde. 185/65R14 ebat ile 175/65R14 arasında çap olarak 4,5 mm lik bir fark oluşur
    175/70R14 çap : 600,6 mm
    185/65R14 çap : 596,1 mm

    taban olarak 1 cm genişleme söz konusu

    ayrıca yarıçap farkından dolayı 90 km hız ile giderken lastiklerinizi 185/65R14 yaptığınızda 89,33 km hızla gitmiş olursunuz.


    evt yanlış yazmışım 75i
    peki hangisini tercih etmek daha mantıklı olur
    185/65 te tekerlek çapı küçülüyor, az da olsa sürtünme artıyor, çap ve taban genişliğinin birlikte artması daha mı iyi olurdu

    Alıntıları Göster
    ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forgiver

    ?

    Alıntıları Göster
    bende lastiklerle ilgili kendi bildiklerimi paylaşmak istedim konunun üzerinden çok geçmiş ama belki devamı gelir. arkadaşlar bir lastiğin şu kadar bu kadar km.ömrü olmaz. lastiklerin derinliğinin kaç mm kaldığı önemli bir kriterdir (4 mm den daha alt seviyeler risklidir, zaten 4 mm ye ulaşan lastik oldukça fazla yol yapmış yıpranmış demektir) diğer bir kriter kullanım süresi ve son kriterimiz ise kullanım şartlarıdır(yol durumu+sürücü karakteri+lastiğin kalitesi+sıcaklık+mevsimlere göre değişimler gibi)
    kullanım süresini lastiğin kalitesiyle bağlantılandırırsak daha doğru olacaktır, kaliteli bir lastik esnekliğini uzun yıllar koruyabilir, yanaklarda çatlama yırtılma yaşamayabilir ancak her lastik öyle olmaz. yani kaç yıl?sorusunun cevabını kendi lastiklerinizi iyi bir şekilde gözlemleyerek bulabilirsiniz. ortalaması için ben 3 yıl diyorum(yaz-kış aynı lastiği kullanıyorsanız) çünkü genellikle 3.yılın sonunda lastiklerde sertleşme ve yanaklarda eskime-aşınma belirtileri kendini gösteriyor. son kriterimiz içinse geniş bir içerik mevcut. kullanım şartlarından en önemlisi kullanılan lastiğin ne tarz yollarda kat ettiğidir, asfalt dışında kullanılıp kullanılmadığı. bunun yanında değişken mevsimlerde örneğin hem çok sıcakta hem de çok soğukta aynı lastikler kullanılıyorsa ömrü azalacaktır. bir de içinizden gelen bazı çılgınlıklara kulak veriyorsanız ara sıra patinaj ara sıra ani frenlemeler virajlarda zorlamalar yapıyorsanız lastiğinizin ömrü daha kolay azalacak demektir.

    özetlersek 3 yıl sonunda kontrol edin, sertleşme varsa değiştirin, diş derinliği 4 mm altında veya 4 mm sınırındaysa lastik çok iyi görünse de değiştirin. yanaklarda çatlaklar varsa ve giderek artıyorsa değiştirin, lastiklerinizin düzgün aşınması için her 5-10 bin km.de rotasyon yapmayı da unutmayın. rotasyon için genellikle lastiklerin iç yanaklarında işaretler mevcuttur. hele hele de aracınızın yedek lastiğini de rotasyon işlemine katmanızı şiddetle öneririm. bizim toplumumuzda yedek lastik sıfır hiç kullanılmadı demek çok önemlidir ama maalesef o yedek lastik bagajda çürüyüp gidiyor kullanılmadığı zaman.

    herkese güvenli sürüşler kazasız günler diliyorum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    bende lastiklerle ilgili kendi bildiklerimi paylaşmak istedim konunun üzerinden çok geçmiş ama belki devamı gelir. arkadaşlar bir lastiğin şu kadar bu kadar km.ömrü olmaz. lastiklerin derinliğinin kaç mm kaldığı önemli bir kriterdir (4 mm den daha alt seviyeler risklidir, zaten 4 mm ye ulaşan lastik oldukça fazla yol yapmış yıpranmış demektir) diğer bir kriter kullanım süresi ve son kriterimiz ise kullanım şartlarıdır(yol durumu+sürücü karakteri+lastiğin kalitesi+sıcaklık+mevsimlere göre değişimler gibi)
    kullanım süresini lastiğin kalitesiyle bağlantılandırırsak daha doğru olacaktır, kaliteli bir lastik esnekliğini uzun yıllar koruyabilir, yanaklarda çatlama yırtılma yaşamayabilir ancak her lastik öyle olmaz. yani kaç yıl?sorusunun cevabını kendi lastiklerinizi iyi bir şekilde gözlemleyerek bulabilirsiniz. ortalaması için ben 3 yıl diyorum(yaz-kış aynı lastiği kullanıyorsanız) çünkü genellikle 3.yılın sonunda lastiklerde sertleşme ve yanaklarda eskime-aşınma belirtileri kendini gösteriyor. son kriterimiz içinse geniş bir içerik mevcut. kullanım şartlarından en önemlisi kullanılan lastiğin ne tarz yollarda kat ettiğidir, asfalt dışında kullanılıp kullanılmadığı. bunun yanında değişken mevsimlerde örneğin hem çok sıcakta hem de çok soğukta aynı lastikler kullanılıyorsa ömrü azalacaktır. bir de içinizden gelen bazı çılgınlıklara kulak veriyorsanız ara sıra patinaj ara sıra ani frenlemeler virajlarda zorlamalar yapıyorsanız lastiğinizin ömrü daha kolay azalacak demektir.

    özetlersek 3 yıl sonunda kontrol edin, sertleşme varsa değiştirin, diş derinliği 4 mm altında veya 4 mm sınırındaysa lastik çok iyi görünse de değiştirin. yanaklarda çatlaklar varsa ve giderek artıyorsa değiştirin, lastiklerinizin düzgün aşınması için her 5-10 bin km.de rotasyon yapmayı da unutmayın. rotasyon için genellikle lastiklerin iç yanaklarında işaretler mevcuttur. hele hele de aracınızın yedek lastiğini de rotasyon işlemine katmanızı şiddetle öneririm. bizim toplumumuzda yedek lastik sıfır hiç kullanılmadı demek çok önemlidir ama maalesef o yedek lastik bagajda çürüyüp gidiyor kullanılmadığı zaman.

    herkese güvenli sürüşler kazasız günler diliyorum.

    Alıntıları Göster
    bu arada hangi lastik sorusuna kendi kullandığım markalardan yorumlarımı paylaşmak isterim. aracımı ilk aldığımda pirelli vardı. (195/55/15)
    pirelli:
    -sert lastik
    -spor kullanıma uygun
    -yanakları ve tabanı çok sağlam
    -uzun süre kullanılabilir,zor aşınıyor
    -ses seviyesi ve konforu çok hoş sayılmaz
    pirellilerin ömrü dolmadan bridgestone aldım,aynı ölçülerde.
    bridgestone:
    -görünüşte yumuşak gibi ama aslında sert(elle dokununca yumuşak gelmişti ama araçta o derece esnek değildi)
    -frenlemesi iyi değil(pirelliye çok yakındı)
    -yanakları o sertliğe rağmen pirelliden daha dayanıksız
    -spor kullanım için özellikle süratlenme ve yüksek hızlarda kullanım için tek geçebilirim(direksiyon kararlılığı çok yüksek)
    -ıslak zemin sevmiyor(virajlar idare eder ama ıslakta frenlemesi ortalamanın altında)
    -taban izleri patinaja karşı çok dayanıklı
    bridgestone kaza yaptığım perte çıkan aracımla gitti, aynı arabadan (seat cordoba 1.4 tdi) yeniden aldım bu sefer konforu artırmak için ebat değiştirdim ve 195/55/15 yerine 195/60/15 yaptım yani aracımı yerden biraz kaldırdım. bu sefer continental conti premium contact 2 model lastikleri kullandım, bu ölçüler aracımı inanılmaz rahatlaştırdı, yakıt biraz daha azaldı, lastik maliyeti azaldı, gürültü azaltı, taş ve küçük çukurları sürekli hissetmekten kurtuldum, daha dengeli frenleme ve sürüş yaşamaya başladım
    -continental kesinlikle yumuşak bir lastik
    -ıslakta ve kuruda frenlemesi mükemmel(yola resmen yapışıyordu)
    -viraj kabileyeti ortalamanın üstünde
    -konforu yüksek
    -diş yapısı kolay kolay bozulmuyor
    -esnekliğini soğuk havada bile oldukça iyi koruyabiliyor
    -bir daha lastik alacak olsam yine continentali tek geçerim
    şimdiki aracım opel corsa,mecburiyetten cordobamı satıp bunu aldım,opele fazla binmem diyerekten ucuz olsun diyerekten starfire diye cooperın yan ürünü olan amerikan lastiklerden aldım (175/65/14 ve 2011 mart ayında tanesini 70 tl.den, 4 mevsim csc2 diye bir model)
    starfire lastikler:
    -fiyatına göre güzel
    -ıslak performansı çok tatmin edici
    -frenlemesi normal
    -patinaja dayanıklı
    -yanakları sağlam
    -orta derece sertlikte
    -soğuğu hiç sevmiyor, soğuk havada ıslak zeminde normalden çok daha kolay kayma yapıyor
    -viraj kabiliyeti aracımdan kaynaklanmıyorsa şayet gerçekten virajlarda daha fazla gaza basma isteği veriyor başarılı
    -bunlardan sonra yeniden alır mısın derseniz, hayır almam (yani continentali tercih ederim)

    diğer bahsetmediklerimi de dahil ederek sizlere lastik önerim şu sıralamada olabilir:
    1.continental(sıfır audilerde michelin görürsünüz ama hem sıfır hem de üst düzey audilerde continental görürsünüz)
    2.kim ne derse desin michelin
    3.pirelli
    4.dunlop
    5.hankook
    6.kumho
    7.barum
    8.goodyear
    9.lassa
    10.cooper,falken,toyo,petlas,sava vs... bunlar arasında çok önemli farklar yok.

    listedekilerden ilk 5 içindede aşırı farklar yok,bence dilediğinizi alın kendiniz karar verin, michelin ile ilgili kısa bir şey söylemek istiyorum, babamdaki corsada 4 adet michelin var, henüz 2 yıllıklar yanakları kaldırıma sürtmeye falan hiç dayanmıyor, yol tutuşu, esnemesi, konforu güzel, frenlemesi de iyi ama yanak kısımları biraz sıkıntılı. umarım yardımcı olabilmişimdir. saygılar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    bu arada hangi lastik sorusuna kendi kullandığım markalardan yorumlarımı paylaşmak isterim. aracımı ilk aldığımda pirelli vardı. (195/55/15)
    pirelli:
    -sert lastik
    -spor kullanıma uygun
    -yanakları ve tabanı çok sağlam
    -uzun süre kullanılabilir,zor aşınıyor
    -ses seviyesi ve konforu çok hoş sayılmaz
    pirellilerin ömrü dolmadan bridgestone aldım,aynı ölçülerde.
    bridgestone:
    -görünüşte yumuşak gibi ama aslında sert(elle dokununca yumuşak gelmişti ama araçta o derece esnek değildi)
    -frenlemesi iyi değil(pirelliye çok yakındı)
    -yanakları o sertliğe rağmen pirelliden daha dayanıksız
    -spor kullanım için özellikle süratlenme ve yüksek hızlarda kullanım için tek geçebilirim(direksiyon kararlılığı çok yüksek)
    -ıslak zemin sevmiyor(virajlar idare eder ama ıslakta frenlemesi ortalamanın altında)
    -taban izleri patinaja karşı çok dayanıklı
    bridgestone kaza yaptığım perte çıkan aracımla gitti, aynı arabadan (seat cordoba 1.4 tdi) yeniden aldım bu sefer konforu artırmak için ebat değiştirdim ve 195/55/15 yerine 195/60/15 yaptım yani aracımı yerden biraz kaldırdım. bu sefer continental conti premium contact 2 model lastikleri kullandım, bu ölçüler aracımı inanılmaz rahatlaştırdı, yakıt biraz daha azaldı, lastik maliyeti azaldı, gürültü azaltı, taş ve küçük çukurları sürekli hissetmekten kurtuldum, daha dengeli frenleme ve sürüş yaşamaya başladım
    -continental kesinlikle yumuşak bir lastik
    -ıslakta ve kuruda frenlemesi mükemmel(yola resmen yapışıyordu)
    -viraj kabileyeti ortalamanın üstünde
    -konforu yüksek
    -diş yapısı kolay kolay bozulmuyor
    -esnekliğini soğuk havada bile oldukça iyi koruyabiliyor
    -bir daha lastik alacak olsam yine continentali tek geçerim
    şimdiki aracım opel corsa,mecburiyetten cordobamı satıp bunu aldım,opele fazla binmem diyerekten ucuz olsun diyerekten starfire diye cooperın yan ürünü olan amerikan lastiklerden aldım (175/65/14 ve 2011 mart ayında tanesini 70 tl.den, 4 mevsim csc2 diye bir model)
    starfire lastikler:
    -fiyatına göre güzel
    -ıslak performansı çok tatmin edici
    -frenlemesi normal
    -patinaja dayanıklı
    -yanakları sağlam
    -orta derece sertlikte
    -soğuğu hiç sevmiyor, soğuk havada ıslak zeminde normalden çok daha kolay kayma yapıyor
    -viraj kabiliyeti aracımdan kaynaklanmıyorsa şayet gerçekten virajlarda daha fazla gaza basma isteği veriyor başarılı
    -bunlardan sonra yeniden alır mısın derseniz, hayır almam (yani continentali tercih ederim)

    diğer bahsetmediklerimi de dahil ederek sizlere lastik önerim şu sıralamada olabilir:
    1.continental(sıfır audilerde michelin görürsünüz ama hem sıfır hem de üst düzey audilerde continental görürsünüz)
    2.kim ne derse desin michelin
    3.pirelli
    4.dunlop
    5.hankook
    6.kumho
    7.barum
    8.goodyear
    9.lassa
    10.cooper,falken,toyo,petlas,sava vs... bunlar arasında çok önemli farklar yok.

    listedekilerden ilk 5 içindede aşırı farklar yok,bence dilediğinizi alın kendiniz karar verin, michelin ile ilgili kısa bir şey söylemek istiyorum, babamdaki corsada 4 adet michelin var, henüz 2 yıllıklar yanakları kaldırıma sürtmeye falan hiç dayanmıyor, yol tutuşu, esnemesi, konforu güzel, frenlemesi de iyi ama yanak kısımları biraz sıkıntılı. umarım yardımcı olabilmişimdir. saygılar.


    nokiandan bahsetmemişsin




  • quote:

    Orijinalden alıntı: captain58

    bu arada hangi lastik sorusuna kendi kullandığım markalardan yorumlarımı paylaşmak isterim. aracımı ilk aldığımda pirelli vardı. (195/55/15)
    pirelli:
    -sert lastik
    -spor kullanıma uygun
    -yanakları ve tabanı çok sağlam
    -uzun süre kullanılabilir,zor aşınıyor
    -ses seviyesi ve konforu çok hoş sayılmaz
    pirellilerin ömrü dolmadan bridgestone aldım,aynı ölçülerde.
    bridgestone:
    -görünüşte yumuşak gibi ama aslında sert(elle dokununca yumuşak gelmişti ama araçta o derece esnek değildi)
    -frenlemesi iyi değil(pirelliye çok yakındı)
    -yanakları o sertliğe rağmen pirelliden daha dayanıksız
    -spor kullanım için özellikle süratlenme ve yüksek hızlarda kullanım için tek geçebilirim(direksiyon kararlılığı çok yüksek)
    -ıslak zemin sevmiyor(virajlar idare eder ama ıslakta frenlemesi ortalamanın altında)
    -taban izleri patinaja karşı çok dayanıklı
    bridgestone kaza yaptığım perte çıkan aracımla gitti, aynı arabadan (seat cordoba 1.4 tdi) yeniden aldım bu sefer konforu artırmak için ebat değiştirdim ve 195/55/15 yerine 195/60/15 yaptım yani aracımı yerden biraz kaldırdım. bu sefer continental conti premium contact 2 model lastikleri kullandım, bu ölçüler aracımı inanılmaz rahatlaştırdı, yakıt biraz daha azaldı, lastik maliyeti azaldı, gürültü azaltı, taş ve küçük çukurları sürekli hissetmekten kurtuldum, daha dengeli frenleme ve sürüş yaşamaya başladım
    -continental kesinlikle yumuşak bir lastik
    -ıslakta ve kuruda frenlemesi mükemmel(yola resmen yapışıyordu)
    -viraj kabileyeti ortalamanın üstünde
    -konforu yüksek
    -diş yapısı kolay kolay bozulmuyor
    -esnekliğini soğuk havada bile oldukça iyi koruyabiliyor
    -bir daha lastik alacak olsam yine continentali tek geçerim
    şimdiki aracım opel corsa,mecburiyetten cordobamı satıp bunu aldım,opele fazla binmem diyerekten ucuz olsun diyerekten starfire diye cooperın yan ürünü olan amerikan lastiklerden aldım (175/65/14 ve 2011 mart ayında tanesini 70 tl.den, 4 mevsim csc2 diye bir model)
    starfire lastikler:
    -fiyatına göre güzel
    -ıslak performansı çok tatmin edici
    -frenlemesi normal
    -patinaja dayanıklı
    -yanakları sağlam
    -orta derece sertlikte
    -soğuğu hiç sevmiyor, soğuk havada ıslak zeminde normalden çok daha kolay kayma yapıyor
    -viraj kabiliyeti aracımdan kaynaklanmıyorsa şayet gerçekten virajlarda daha fazla gaza basma isteği veriyor başarılı
    -bunlardan sonra yeniden alır mısın derseniz, hayır almam (yani continentali tercih ederim)

    diğer bahsetmediklerimi de dahil ederek sizlere lastik önerim şu sıralamada olabilir:
    1.continental(sıfır audilerde michelin görürsünüz ama hem sıfır hem de üst düzey audilerde continental görürsünüz)
    2.kim ne derse desin michelin
    3.pirelli
    4.dunlop
    5.hankook
    6.kumho
    7.barum
    8.goodyear
    9.lassa
    10.cooper,falken,toyo,petlas,sava vs... bunlar arasında çok önemli farklar yok.

    listedekilerden ilk 5 içindede aşırı farklar yok,bence dilediğinizi alın kendiniz karar verin, michelin ile ilgili kısa bir şey söylemek istiyorum, babamdaki corsada 4 adet michelin var, henüz 2 yıllıklar yanakları kaldırıma sürtmeye falan hiç dayanmıyor, yol tutuşu, esnemesi, konforu güzel, frenlemesi de iyi ama yanak kısımları biraz sıkıntılı. umarım yardımcı olabilmişimdir. saygılar.

    Alıntıları Göster
    selamlar..bende iki gün önce michelin almak amacıyla bayiye gittim ancak fiyat olarak ve performans olarak michelin yan ürünü olan TİGAR almaya karar verdim..sizce doğrumu yaptım yoksa para boşuna mı gittii :-)




  • Elimde kis lastigi var ve 5 yıldır kullanılmamış hic,sıfır lastik.Kis lastiklerinde bekleme süresinin bir önemi olmadıgını duydum,dogrumudur?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonsuzgfb

    Elimde kis lastigi var ve 5 yıldır kullanılmamış hic,sıfır lastik.Kis lastiklerinde bekleme süresinin bir önemi olmadıgını duydum,dogrumudur?
    Bilen yok mu arkadaşlar ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sonsuzgfb

    Bilen yok mu arkadaşlar ?

    Lastiğin üretim tarihi vardır üzerinde ona bakın 5 yıl geçtiyse çöpe
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delgado

    quote:

    Orijinalden alıntı: sonsuzgfb

    Bilen yok mu arkadaşlar ?

    Lastiğin üretim tarihi vardır üzerinde ona bakın 5 yıl geçtiyse çöpe

    Alıntıları Göster
    Tum aracin yer ile temasinin 4 adet avucici buyuklugunde oldugu varsayilir ise otomobilin cani ve sizin can guvenliginiz lastikte baslar. Dis derinligi lastik kalitesi ve omru onemli etmenlerdir.40.000 km ve 4 yil max. Kullanilir guvenle.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AnkaraYedekParcaci

    Tum aracin yer ile temasinin 4 adet avucici buyuklugunde oldugu varsayilir ise otomobilin cani ve sizin can guvenliginiz lastikte baslar. Dis derinligi lastik kalitesi ve omru onemli etmenlerdir.40.000 km ve 4 yil max. Kullanilir guvenle.

    Alıntıları Göster
    Taze lastik araç üzerinde 2 yaz 2 kış geçirdimi, özelliklerinden kaybetmeye ve sertleşmeye başlar, 5 yıllık bir lastik oldukça sertleşir ne kadar diş derinliği olursa ne marka olursa olsun sonuçta kimyasal içerikli ve açık havaya maruz kalan bir unsurdur. Hele kış şartlarında çok kötü yol tutuş gösterir




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.