Şimdi Ara

lastik yılı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
10.745
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 2000watts

    Bende senesini dahi hatirlamadigim firestone F560 205/70/15 ebatli 4 lastik vardi.Geçen gun nette gezerken,bu lastiklerin vw tospacilar tarafindan arandigini gordum.Lastikler çok eski ama kullanilmamisdi.Açik arttirma sitesinde 200 euroya sattim.Inanilacak gibi degil.Bu lastikleri kaç kere çöpe atacaktim.Ama yasak.O yuzden benim garajda duruyordu.En azindan 20 senelik lastikler.Tospalarin orijinal lastikleriymis.Tabiki tuning tospalarin.Alan kisinin 1953 model tospasi var.Ona 1800 turbo motor takmis.Adam lastikleri gorunce gozleri sevinçten gozleri pirildiyordu
    Yani bazen hayat çeliskilerle dolu!!!

    Alıntıları Göster
    işallah sizin lastikle ortalarda dolaşmıyordur, çünkü lastik artık tarih olmuştur.
    ilk ciddi çukurda patlar.Tubeless değildir herhalde şambriyeli onarır , babam onarır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 2000watts

    Bende senesini dahi hatirlamadigim firestone F560 205/70/15 ebatli 4 lastik vardi.Geçen gun nette gezerken,bu lastiklerin vw tospacilar tarafindan arandigini gordum.Lastikler çok eski ama kullanilmamisdi.Açik arttirma sitesinde 200 euroya sattim.Inanilacak gibi degil.Bu lastikleri kaç kere çöpe atacaktim.Ama yasak.O yuzden benim garajda duruyordu.En azindan 20 senelik lastikler.Tospalarin orijinal lastikleriymis.Tabiki tuning tospalarin.Alan kisinin 1953 model tospasi var.Ona 1800 turbo motor takmis.Adam lastikleri gorunce gozleri sevinçten gozleri pirildiyordu
    Yani bazen hayat çeliskilerle dolu!!!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    işallah sizin lastikle ortalarda dolaşmıyordur, çünkü lastik artık tarih olmuştur.
    ilk ciddi çukurda patlar.Tubeless değildir herhalde şambriyeli onarır , babam onarır.
    quote:

    Orjinalden alıntı: 2000watts

    Bende senesini dahi hatirlamadigim firestone F560 205/70/15 ebatli 4 lastik vardi.Geçen gun nette gezerken,bu lastiklerin vw tospacilar tarafindan arandigini gordum.Lastikler çok eski ama kullanilmamisdi.Açik arttirma sitesinde 200 euroya sattim.Inanilacak gibi degil.Bu lastikleri kaç kere çöpe atacaktim.Ama yasak.O yuzden benim garajda duruyordu.En azindan 20 senelik lastikler.Tospalarin orijinal lastikleriymis.Tabiki tuning tospalarin.Alan kisinin 1953 model tospasi var.Ona 1800 turbo motor takmis.Adam lastikleri gorunce gozleri sevinçten gozleri pirildiyordu
    Yani bazen hayat çeliskilerle dolu!!!


    Alıntıları Göster
    Yolda 60-70 le giderken yarılırsa kaza yaptırır. Şambryel yaması gene basit. İnşallah iş açmaz..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Yolda 60-70 le giderken yarılırsa kaza yaptırır. Şambryel yaması gene basit. İnşallah iş açmaz..

    Alıntıları Göster
    1 Hafta önce prelliye mail yolladım. 9 yıllık stepnem ile ilgili cevaben;

    Bilgi için Pirelli Lastikleri A.Ş.'yi seçtiğiniz, teşekkür ederiz.

    konu ettiğiniz lastik - 9 yıllık olup, hiçbir görsel olumsuzluk izleri vememektedir, sıfır lastik, hiç kullanılmadı...- ifadenizi saygıyla karşılıyoruz. Ancak tüm bu özelliklerine rağmen; normal şartlarda, bu lastiğin araç altında (zorunlu koşullar hariç - stepne olursa maksimum hız 80 km/saat'i aşmamalı) kullanılmasını kesinlikle önermiyoruz.

    Ekte Pirelli yetkili satıcılarımıza ve siz sayın müşterilerimize bilgi ve yönlendirme amaçlı hazırladığımız ve bilgi, kullanımınıza sunduğumuz konunuzla ilgili Teknik Bülteni bulacaksınız.

    Keyifli sürüşler dileğimizle, saygılarımızı sunarız.

    son olarakda iletişim bilgilerini yollamış ve raf ömrü ile ilgili bi ek dosya yollamış. dOSYADA YAZANLAR ;



    No: 0206
    Konu: Lastiklerin raf (depolama) ömrü

    Amaç:
    En yeniyi en iyi şekilde müşteriye sunmak olmalıdır.
    Bu nedenle; garanti prosedürü, lastik performansı, müşteri memnuniyeti ve Pirelli istatistiklerinin etkinliği açısından stokta DOT’si (üretim tarihi) eski lastiklerin bulundurulması ve/veya bunların müşteriye satılması neticesinde olabilecek sorunlara acilen çözüm getirmektir.

    DOT’si eski lastiklerin satılması ne gibi sorunlar çıkarır?
     Lastikler depolandığı ortam koşullarından (güneş ışığı, toz, nem, yağ, asit, deterjan, su ve oksijenden olumsuz etkilenir.
     Lastiği oluşturan kauçuk karışımları kimyasal bozulmaya uğrayarak sertleşir.
     Lastik kauçuk karışımları içinde yer alan özel koruyucu kimyasal yağ ve solüsyonlar ANTİOKSİDANT maddeler oksijenin, ozonun ve güneşin yıpratıcı etkisinin kauçuk karışımına hasar vermesini geciktirir.
     Depolama süresince lastik direkt güneş ışınlarına maruz kaldıysa karışım daha kısa sürede bozulur.
     Kauçuk karışımları özelliklerini yitirdiğinden (bozulduğundan) lastik beklenen performansı tam olarak veremez. Frenleme mesafesi uzar, tutunmada zayıflamalar artar, kayma problemi ortaya çıkarabilir.
     Lastiğin; çalışırken, baskı altında esnemesi, şekil değiştirmesi ve tekrar eski şeklini almak istemesi esnasında bünyesindeki bu koruyucular zamanla yüzeye çıkar (mavimsi/yeşilimsi olur). Bu doğal bir süreçtir.
     İstiflenmiş lastikler düzenli olarak yer değiştirilmezlerse en alttaki lastiklerin özellikle taban, topuk bölgesinde kalıcı şekil bozuklukları oluşabilir.
     Aldığı yeni lastiğin üretim tarihinin eski olduğunu bir şekilde öğrenen müşteri aldatıldığı hissine kapılır.
     Kesin olan şudur; iyi depolanan 1-2 yıllık lastik kötü depolanan 1-2 aylık lastiğe tercih edilmelidir.
     Doğal olarak ilk tepki Pirelli markasından soğumaktır, sonra hakkını aramak için neler yapabileceğini öğrenme gelir. Olumsuzluk; Pirelli ismiyle özdeşleştirilerek, ağızdan ağıza yayılarak anlatılır.
     Aracını korkarak kullanmaya başlar ve kaza riski artar. Kaza yaptığında da lastikleri dolayısıyla Pirelli firmasını suçlar.
     Ya da lastikleri geri verip yeni bir lastikle değiştirmek ister. Eğer isteği yerine getirilmezse önce markamızı suçlar ve memnuniyetsizliğe sebep olur.

    Kısaca tüm bunlar istenmeyen durumlardır ve Pirelli Marka imajına zarar verir.

    Ne yapılmalı?

    İLK GİREN İLK ÇIKAR KURALI (FI-FO)
    Satışta depoya ilk gelmiş olan lastiğin çıkışı ilk yapılmalıdır. Depodaki mamul stoklarının sürekli olarak rotasyonu yapılmalıdır. Böylece lastiklerin istifteki konumları eşitlenmiş olur. Daima depoya ilk giren (ürün) ilk çıkmalıdır (FI-FO kuralı: First In First Out ).

    DOT’A DİKKAT
    DOT ifadesinde belirtilen üretim tarihinden itibaren en geç 36 ay (3 yıl) içinde lastiğin satılmış ve araç altına takılmış olması gereklidir.

    Araç altındaki bir lastiğin fiziki görünümü ne kadar iyi olursa olsun üretim tarihinden itibaren 6 yılı aştıysa mutlaka yenisiyle değiştirilmelidir.
    Bazı araç üreticileri de yenileme için en düşük mm’yi (3 mm yaz, 4 mm kış lastiklerinde) veriyor, hangisi önce gerçekleşirse mm veya yıl ona uyulmalıdır.


    SEZON SONUNDA MÜŞTERİLERİN KIŞ/YAZ LASTİKLERİNİN DEPOLANMASI

    Müşterilerinize; kış döneminde yaz veya yaz döneminde de kış lastiklerinin depolama hizmetini verirken,
    - Lastiklerin doğrudan zemin ile fiziksel temasını önleyiniz
    - Lastikleri; Pirelli’den verilecek, renkli büyük boy naylon poşetlere koyunuz (2 veya 4 adet)
    - Pirelli’den verilen etiketlere mutlaka araç plakası, isim yazınız ki ileride sorun yaşamayınız.
    - Lastiklerin araç altından çıkma pozisyonlarını lastiklerin üzerine yazınız. (Sağ ön, sol arka...)
    - Lastikleri raflarda dik olarak depolayınız. Yer sıkıntısında, üstüste istiflemede 8 adedi aşmayınız ve her iki koşulda da alt üst yapmayı unutmayınız.
    - Aşağıdaki resimde özetlenen durumlardan lastiği sakınınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 1999 Siena 16 16V -- 24 Ağustos 2007; 14:25:35 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    1 Hafta önce prelliye mail yolladım. 9 yıllık stepnem ile ilgili cevaben;

    Bilgi için Pirelli Lastikleri A.Ş.'yi seçtiğiniz, teşekkür ederiz.

    konu ettiğiniz lastik - 9 yıllık olup, hiçbir görsel olumsuzluk izleri vememektedir, sıfır lastik, hiç kullanılmadı...- ifadenizi saygıyla karşılıyoruz. Ancak tüm bu özelliklerine rağmen; normal şartlarda, bu lastiğin araç altında (zorunlu koşullar hariç - stepne olursa maksimum hız 80 km/saat'i aşmamalı) kullanılmasını kesinlikle önermiyoruz.

    Ekte Pirelli yetkili satıcılarımıza ve siz sayın müşterilerimize bilgi ve yönlendirme amaçlı hazırladığımız ve bilgi, kullanımınıza sunduğumuz konunuzla ilgili Teknik Bülteni bulacaksınız.

    Keyifli sürüşler dileğimizle, saygılarımızı sunarız.

    son olarakda iletişim bilgilerini yollamış ve raf ömrü ile ilgili bi ek dosya yollamış. dOSYADA YAZANLAR ;



    No: 0206
    Konu: Lastiklerin raf (depolama) ömrü

    Amaç:
    En yeniyi en iyi şekilde müşteriye sunmak olmalıdır.
    Bu nedenle; garanti prosedürü, lastik performansı, müşteri memnuniyeti ve Pirelli istatistiklerinin etkinliği açısından stokta DOT’si (üretim tarihi) eski lastiklerin bulundurulması ve/veya bunların müşteriye satılması neticesinde olabilecek sorunlara acilen çözüm getirmektir.

    DOT’si eski lastiklerin satılması ne gibi sorunlar çıkarır?
     Lastikler depolandığı ortam koşullarından (güneş ışığı, toz, nem, yağ, asit, deterjan, su ve oksijenden olumsuz etkilenir.
     Lastiği oluşturan kauçuk karışımları kimyasal bozulmaya uğrayarak sertleşir.
     Lastik kauçuk karışımları içinde yer alan özel koruyucu kimyasal yağ ve solüsyonlar ANTİOKSİDANT maddeler oksijenin, ozonun ve güneşin yıpratıcı etkisinin kauçuk karışımına hasar vermesini geciktirir.
     Depolama süresince lastik direkt güneş ışınlarına maruz kaldıysa karışım daha kısa sürede bozulur.
     Kauçuk karışımları özelliklerini yitirdiğinden (bozulduğundan) lastik beklenen performansı tam olarak veremez. Frenleme mesafesi uzar, tutunmada zayıflamalar artar, kayma problemi ortaya çıkarabilir.
     Lastiğin; çalışırken, baskı altında esnemesi, şekil değiştirmesi ve tekrar eski şeklini almak istemesi esnasında bünyesindeki bu koruyucular zamanla yüzeye çıkar (mavimsi/yeşilimsi olur). Bu doğal bir süreçtir.
     İstiflenmiş lastikler düzenli olarak yer değiştirilmezlerse en alttaki lastiklerin özellikle taban, topuk bölgesinde kalıcı şekil bozuklukları oluşabilir.
     Aldığı yeni lastiğin üretim tarihinin eski olduğunu bir şekilde öğrenen müşteri aldatıldığı hissine kapılır.
     Kesin olan şudur; iyi depolanan 1-2 yıllık lastik kötü depolanan 1-2 aylık lastiğe tercih edilmelidir.
     Doğal olarak ilk tepki Pirelli markasından soğumaktır, sonra hakkını aramak için neler yapabileceğini öğrenme gelir. Olumsuzluk; Pirelli ismiyle özdeşleştirilerek, ağızdan ağıza yayılarak anlatılır.
     Aracını korkarak kullanmaya başlar ve kaza riski artar. Kaza yaptığında da lastikleri dolayısıyla Pirelli firmasını suçlar.
     Ya da lastikleri geri verip yeni bir lastikle değiştirmek ister. Eğer isteği yerine getirilmezse önce markamızı suçlar ve memnuniyetsizliğe sebep olur.

    Kısaca tüm bunlar istenmeyen durumlardır ve Pirelli Marka imajına zarar verir.

    Ne yapılmalı?

    İLK GİREN İLK ÇIKAR KURALI (FI-FO)
    Satışta depoya ilk gelmiş olan lastiğin çıkışı ilk yapılmalıdır. Depodaki mamul stoklarının sürekli olarak rotasyonu yapılmalıdır. Böylece lastiklerin istifteki konumları eşitlenmiş olur. Daima depoya ilk giren (ürün) ilk çıkmalıdır (FI-FO kuralı: First In First Out ).

    DOT’A DİKKAT
    DOT ifadesinde belirtilen üretim tarihinden itibaren en geç 36 ay (3 yıl) içinde lastiğin satılmış ve araç altına takılmış olması gereklidir.

    Araç altındaki bir lastiğin fiziki görünümü ne kadar iyi olursa olsun üretim tarihinden itibaren 6 yılı aştıysa mutlaka yenisiyle değiştirilmelidir.
    Bazı araç üreticileri de yenileme için en düşük mm’yi (3 mm yaz, 4 mm kış lastiklerinde) veriyor, hangisi önce gerçekleşirse mm veya yıl ona uyulmalıdır.


    SEZON SONUNDA MÜŞTERİLERİN KIŞ/YAZ LASTİKLERİNİN DEPOLANMASI

    Müşterilerinize; kış döneminde yaz veya yaz döneminde de kış lastiklerinin depolama hizmetini verirken,
    - Lastiklerin doğrudan zemin ile fiziksel temasını önleyiniz
    - Lastikleri; Pirelli’den verilecek, renkli büyük boy naylon poşetlere koyunuz (2 veya 4 adet)
    - Pirelli’den verilen etiketlere mutlaka araç plakası, isim yazınız ki ileride sorun yaşamayınız.
    - Lastiklerin araç altından çıkma pozisyonlarını lastiklerin üzerine yazınız. (Sağ ön, sol arka...)
    - Lastikleri raflarda dik olarak depolayınız. Yer sıkıntısında, üstüste istiflemede 8 adedi aşmayınız ve her iki koşulda da alt üst yapmayı unutmayınız.
    - Aşağıdaki resimde özetlenen durumlardan lastiği sakınınız.

    Alıntıları Göster
    ne güzel yanıt vermişler , bravo pirelliye.

    önermli noktalı vurgulamışlar, yanlış diş drinliği ile ilgili olarak standart olan yaz 3mm en alt nokta değildir.Tavsiye edilen değiştirme diş derinliğidir.Nedeni ise en noktada değilse bile bazı kısımları görece daha aşınmış olabileceğinden 3mm bir noktada varsa daha düşük diş derinliklerinin bulunma olasılığı vardır.bunu bertaraf etmek için basitçe bozuk para gezdirerek tırnakla en az kalmış yer bulunabilinir.
    yöntem kısıca bozuk paranın kumpas ile ölçüm yapılarak hangi noktasının 2mm , hangi noktasının 3mm. olduğu önceden saptanır ve bunu testik dişlerinin arasında dolaştırarak en kötü noktası buluınur , burada 2-3mm arasında kalan noktalar varsa artık lastik en kısa zamanda değiştirilmelidir denir.Bir noktada 1.6 mm yakalanırsa lastik tamemen bitmiş işiniz şansa kalmıştır denir , ilk lastikçide değiştirmek gerekir.Hiç tanınmamış marka olsa bile yeni lastik her zaman limitlerine kadar aşınmış lastikten iyidir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ne güzel yanıt vermişler , bravo pirelliye.

    önermli noktalı vurgulamışlar, yanlış diş drinliği ile ilgili olarak standart olan yaz 3mm en alt nokta değildir.Tavsiye edilen değiştirme diş derinliğidir.Nedeni ise en noktada değilse bile bazı kısımları görece daha aşınmış olabileceğinden 3mm bir noktada varsa daha düşük diş derinliklerinin bulunma olasılığı vardır.bunu bertaraf etmek için basitçe bozuk para gezdirerek tırnakla en az kalmış yer bulunabilinir.
    yöntem kısıca bozuk paranın kumpas ile ölçüm yapılarak hangi noktasının 2mm , hangi noktasının 3mm. olduğu önceden saptanır ve bunu testik dişlerinin arasında dolaştırarak en kötü noktası buluınur , burada 2-3mm arasında kalan noktalar varsa artık lastik en kısa zamanda değiştirilmelidir denir.Bir noktada 1.6 mm yakalanırsa lastik tamemen bitmiş işiniz şansa kalmıştır denir , ilk lastikçide değiştirmek gerekir.Hiç tanınmamış marka olsa bile yeni lastik her zaman limitlerine kadar aşınmış lastikten iyidir.

    Alıntıları Göster
    Prelli sorumu ciddiye aldı baya ki bi cevap daha geldi;

    Stepne olarak kullandığınız lastik 9 yaşında ve lastik kauçuktan yapılmış bir madde olduğundan 5 yıl sonra lastik hiç kullanılmamış veya aşınmamış olsa bile özelliğini yitirecektir, lastikle hava arasında böyle bir kimyasal reaksiyon olduğundan dolayı lastik üreticisi firmalar lastiğin ideal kullanım ömrünü 5 yıl olarak tanımlarlar.

    yazmışlar bir teknik şahıs.

    Tamam kullanmayacam. Sadece yedek olarak va yavaş hızlarda kullancam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1999 Siena 16 16V

    Prelli sorumu ciddiye aldı baya ki bi cevap daha geldi;

    Stepne olarak kullandığınız lastik 9 yaşında ve lastik kauçuktan yapılmış bir madde olduğundan 5 yıl sonra lastik hiç kullanılmamış veya aşınmamış olsa bile özelliğini yitirecektir, lastikle hava arasında böyle bir kimyasal reaksiyon olduğundan dolayı lastik üreticisi firmalar lastiğin ideal kullanım ömrünü 5 yıl olarak tanımlarlar.

    yazmışlar bir teknik şahıs.

    Tamam kullanmayacam. Sadece yedek olarak va yavaş hızlarda kullancam.

    Alıntıları Göster
    kesin olan nokta ciddi hiçbir firma 5 yıldan uzun süreli rafta beklemiş ürününe gatranti vermez.Ancak bu lastik anında patlar anlamına gelmez , bundan sonra yıllarca da kullanabilirsiniz ama artık işiniz Allah'a kalır.
    Bu kauçuğun en büyük belası ozon denilen ve güneş ıasınlarına bağlı bir yorulmadır.Lastik gerildiğinde kılcal olarak küçük yarılmalara neden olur artık sanki cüzzamlı bir deri gibi sertleşerek canlılığını yitirmiş ve esnekliğini kaybetmeye başlamıştır.Kullanmazsanız problem olmaz ancak zor şartlarda kullanılacak ise bu gibi şeyler önem kazanır.Milyarlarca lira değerindeki araç ile değer biçilemiyecek hayatınız ve size emanet edilmiş hayatları bence riske atmaya değmez.Unutmayalım ki bazen 1 cm hayatla ölüm arasındaki ince çizgiyi belirler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    kesin olan nokta ciddi hiçbir firma 5 yıldan uzun süreli rafta beklemiş ürününe gatranti vermez.Ancak bu lastik anında patlar anlamına gelmez , bundan sonra yıllarca da kullanabilirsiniz ama artık işiniz Allah'a kalır.
    Bu kauçuğun en büyük belası ozon denilen ve güneş ıasınlarına bağlı bir yorulmadır.Lastik gerildiğinde kılcal olarak küçük yarılmalara neden olur artık sanki cüzzamlı bir deri gibi sertleşerek canlılığını yitirmiş ve esnekliğini kaybetmeye başlamıştır.Kullanmazsanız problem olmaz ancak zor şartlarda kullanılacak ise bu gibi şeyler önem kazanır.Milyarlarca lira değerindeki araç ile değer biçilemiyecek hayatınız ve size emanet edilmiş hayatları bence riske atmaya değmez.Unutmayalım ki bazen 1 cm hayatla ölüm arasındaki ince çizgiyi belirler.

    Alıntıları Göster
    170 hp jetta üzerinde 205/55 16 91v lastik var, araç 250 km hıza çıkabiliyor, bu lastikler sizce uygunmudur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: streptozotocinus

    170 hp jetta üzerinde 205/55 16 91v lastik var, araç 250 km hıza çıkabiliyor, bu lastikler sizce uygunmudur?

    Alıntıları Göster
    v yanlış hatırlamıyorsam 240 km hız devamlı gidilebilecek bir sınıf .Bence uygun görünüyor.Ama yinede konfor ve yol tutuş arasında ters bir orantı vardır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    170 hp jetta üzerinde 205/55 16 91v lastik var, araç 250 km hıza çıkabiliyor, bu lastikler sizce uygunmudur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    v yanlış hatırlamıyorsam 240 km hız devamlı gidilebilecek bir sınıf .Bence uygun görünüyor.Ama yinede konfor ve yol tutuş arasında ters bir orantı vardır.


    quote:

    Orjinalden alıntı: streptozotocinus

    170 hp jetta üzerinde 205/55 16 91v lastik var, araç 250 km hıza çıkabiliyor, bu lastikler sizce uygunmudur?


    Alıntıları Göster
    arkadaşlar eskii bi konuyu hortlatıyorum ama yeni konu açıp kalabalık yapmıyım dedim.

    şimdi bende yeni lastik aldım ama sonradan öğrendimki lastikler bir yıl beklemiş. Bide işin ilginçi üçününki aynı ama biri diğerlerinden 2 hafta sonra üretilmiş. Bu işte bir bit yeniği olabilirmi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nemesis -- 16 Şubat 2011; 22:03:39 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    arkadaşlar eskii bi konuyu hortlatıyorum ama yeni konu açıp kalabalık yapmıyım dedim.

    şimdi bende yeni lastik aldım ama sonradan öğrendimki lastikler bir yıl beklemiş. Bide işin ilginçi üçününki aynı ama biri diğerlerinden 2 hafta sonra üretilmiş. Bu işte bir bit yeniği olabilirmi?

    Alıntıları Göster
    sadece bir hafta olması neden bir sıkıntı oluştursunki? bence sıkıntı olmaz. birde konuyu açan arkadaş lastiğin üzerinde 2004 yazıyor demişti ya; şöyle bir konu da var. bu benim bildiğim kadarıyla 2004 yılında üretildiğinden ziyade 2004 rakamındaki son 2 rakam kaç yılında üretildiğini ilk 2 rakam ise o yılın kaçıncı haftasında üretildiğini temsil eder. (yani 2004'ün 20. haftası). Anladığım kadarıyla bunu siz de biliyorsunuz ama diğer arkadaşları bilgilendirmek istedim. bir lastiğin kullanılsada kullanılmasa da, rafta bile dursa ömrünün 5 yıl olduğunu bir çok kez işittim. (tabi çok kilometre yapılırsa 1 senede de ömrü dolabilir.)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: msimsek7

    sadece bir hafta olması neden bir sıkıntı oluştursunki? bence sıkıntı olmaz. birde konuyu açan arkadaş lastiğin üzerinde 2004 yazıyor demişti ya; şöyle bir konu da var. bu benim bildiğim kadarıyla 2004 yılında üretildiğinden ziyade 2004 rakamındaki son 2 rakam kaç yılında üretildiğini ilk 2 rakam ise o yılın kaçıncı haftasında üretildiğini temsil eder. (yani 2004'ün 20. haftası). Anladığım kadarıyla bunu siz de biliyorsunuz ama diğer arkadaşları bilgilendirmek istedim. bir lastiğin kullanılsada kullanılmasa da, rafta bile dursa ömrünün 5 yıl olduğunu bir çok kez işittim. (tabi çok kilometre yapılırsa 1 senede de ömrü dolabilir.)

    Alıntıları Göster
    konudan az çok anladığım halde gene 13 aylık lastikleri almışım. Ama söylemem gerek çok fark etti arabanın yol tutuşu değişti




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    konudan az çok anladığım halde gene 13 aylık lastikleri almışım. Ama söylemem gerek çok fark etti arabanın yol tutuşu değişti

    Alıntıları Göster
    Araba ne olursa olsun sonuçta bu dört tekerlek üzerinde gidiyor. Bu arada hangi marka aldınız. Benim gibi duyulmamış markaları mı tercih ettiniz :) yoksa tanıdık bir marka mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msimsek7

    Araba ne olursa olsun sonuçta bu dört tekerlek üzerinde gidiyor. Bu arada hangi marka aldınız. Benim gibi duyulmamış markaları mı tercih ettiniz :) yoksa tanıdık bir marka mı?

    Alıntıları Göster
    yok dunlop sp1 sport die bişey 600tl verdim 4üne
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis

    yok dunlop sp1 sport die bişey 600tl verdim 4üne

    Alıntıları Göster
    Aracımı Ocak 2008'de aldım, üzerindeki lastikler 4707 kodu ile üretilmiş, 2007'nin 47. haftası, yani üretimden hemen sonra fabrikaya gönderilmiş ve jantlara geçirilerek araca takılmış. Halen de kullanıyorum, 20.750 km'deler ve daha oldukça da yeni durumdalar.

    2,5 ay önce eşimin aracına 4 yeni lastik aldım. Özellikle bir markanın ana bayiini (toptancısını) aradım, çünkü lastiklerin sirkülasyonu en çok burada olur. Lastikler rafta fazla beklemeden gönderilir ve yerine fabrikadan yenileri gelir. Lastik alırken çok dikkatli olmak gerektiğini de zaten prestijli marka satan bir lastikçinin bizi kandırmaya ve kazıklamaya çalışmasından ve oyununu üretim kodunu okumayı bildiğimizi anlamasından sonra bırakması sayesinde öğrendik.

    Saf, aptal tüketici ise ne yazık ki halen çok fazla... Biz almadık belki bayat lastikleri ama alan birisini kısa zamanda bulmuştur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aracımı Ocak 2008'de aldım, üzerindeki lastikler 4707 kodu ile üretilmiş, 2007'nin 47. haftası, yani üretimden hemen sonra fabrikaya gönderilmiş ve jantlara geçirilerek araca takılmış. Halen de kullanıyorum, 20.750 km'deler ve daha oldukça da yeni durumdalar.

    2,5 ay önce eşimin aracına 4 yeni lastik aldım. Özellikle bir markanın ana bayiini (toptancısını) aradım, çünkü lastiklerin sirkülasyonu en çok burada olur. Lastikler rafta fazla beklemeden gönderilir ve yerine fabrikadan yenileri gelir. Lastik alırken çok dikkatli olmak gerektiğini de zaten prestijli marka satan bir lastikçinin bizi kandırmaya ve kazıklamaya çalışmasından ve oyununu üretim kodunu okumayı bildiğimizi anlamasından sonra bırakması sayesinde öğrendik.

    Saf, aptal tüketici ise ne yazık ki halen çok fazla... Biz almadık belki bayat lastikleri ama alan birisini kısa zamanda bulmuştur.

    Alıntıları Göster
    malesef ülkemizde bilinçsiz tüketici de fazla sahtekar satıcı da




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aracımı Ocak 2008'de aldım, üzerindeki lastikler 4707 kodu ile üretilmiş, 2007'nin 47. haftası, yani üretimden hemen sonra fabrikaya gönderilmiş ve jantlara geçirilerek araca takılmış. Halen de kullanıyorum, 20.750 km'deler ve daha oldukça da yeni durumdalar.

    2,5 ay önce eşimin aracına 4 yeni lastik aldım. Özellikle bir markanın ana bayiini (toptancısını) aradım, çünkü lastiklerin sirkülasyonu en çok burada olur. Lastikler rafta fazla beklemeden gönderilir ve yerine fabrikadan yenileri gelir. Lastik alırken çok dikkatli olmak gerektiğini de zaten prestijli marka satan bir lastikçinin bizi kandırmaya ve kazıklamaya çalışmasından ve oyununu üretim kodunu okumayı bildiğimizi anlamasından sonra bırakması sayesinde öğrendik.

    Saf, aptal tüketici ise ne yazık ki halen çok fazla... Biz almadık belki bayat lastikleri ama alan birisini kısa zamanda bulmuştur.

    şimdi ben saf, aptal tüketicimi oldum anlayamadım? Almaya mecbur kaldım bir yerde çünkü lastiklerim hem eskiydi hemde biri tel kırmış düzgün yuvarlanmıyordu ve direksiyonu titretiyordu.

    Herkes herşeyi bilemezki. Sizinde bilmeyip kazıkladığınız yani "saf, aptal tüketici" durumuna düştüğünüz durumlar hiç olmadı ve olmayacak mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aracımı Ocak 2008'de aldım, üzerindeki lastikler 4707 kodu ile üretilmiş, 2007'nin 47. haftası, yani üretimden hemen sonra fabrikaya gönderilmiş ve jantlara geçirilerek araca takılmış. Halen de kullanıyorum, 20.750 km'deler ve daha oldukça da yeni durumdalar.

    2,5 ay önce eşimin aracına 4 yeni lastik aldım. Özellikle bir markanın ana bayiini (toptancısını) aradım, çünkü lastiklerin sirkülasyonu en çok burada olur. Lastikler rafta fazla beklemeden gönderilir ve yerine fabrikadan yenileri gelir. Lastik alırken çok dikkatli olmak gerektiğini de zaten prestijli marka satan bir lastikçinin bizi kandırmaya ve kazıklamaya çalışmasından ve oyununu üretim kodunu okumayı bildiğimizi anlamasından sonra bırakması sayesinde öğrendik.

    Saf, aptal tüketici ise ne yazık ki halen çok fazla... Biz almadık belki bayat lastikleri ama alan birisini kısa zamanda bulmuştur.

    şimdi ben saf, aptal tüketicimi oldum anlayamadım? Almaya mecbur kaldım bir yerde çünkü lastiklerim hem eskiydi hemde biri tel kırmış düzgün yuvarlanmıyordu ve direksiyonu titretiyordu.

    Herkes herşeyi bilemezki. Sizinde bilmeyip kazıkladığınız yani "saf, aptal tüketici" durumuna düştüğünüz durumlar hiç olmadı ve olmayacak mı?

    Hocam merhaba,

    Siz çok büyük bir olasılık öyle bir duruma düşmediniz. Bir lastiğin bayat lastik olduğuna nasıl karar verilmiş buna bakmak lazım. Kişilerin demesiyle lastik bayatlamaz, neye dayanılarak bayat denilmiş bir açıklama ve dayanak yok.

    Aşağıdaki linkte verilmiş olan videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Sizinle ilgili konu ( lastiğin raf ömrü ) videonun sonuna denk geliyor. Selamlar...

    http://www.lassa.com.tr/temel-bilgiler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic

    quote:

    Orijinalden alıntı: nemesis


    quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Aracımı Ocak 2008'de aldım, üzerindeki lastikler 4707 kodu ile üretilmiş, 2007'nin 47. haftası, yani üretimden hemen sonra fabrikaya gönderilmiş ve jantlara geçirilerek araca takılmış. Halen de kullanıyorum, 20.750 km'deler ve daha oldukça da yeni durumdalar.

    2,5 ay önce eşimin aracına 4 yeni lastik aldım. Özellikle bir markanın ana bayiini (toptancısını) aradım, çünkü lastiklerin sirkülasyonu en çok burada olur. Lastikler rafta fazla beklemeden gönderilir ve yerine fabrikadan yenileri gelir. Lastik alırken çok dikkatli olmak gerektiğini de zaten prestijli marka satan bir lastikçinin bizi kandırmaya ve kazıklamaya çalışmasından ve oyununu üretim kodunu okumayı bildiğimizi anlamasından sonra bırakması sayesinde öğrendik.

    Saf, aptal tüketici ise ne yazık ki halen çok fazla... Biz almadık belki bayat lastikleri ama alan birisini kısa zamanda bulmuştur.

    şimdi ben saf, aptal tüketicimi oldum anlayamadım? Almaya mecbur kaldım bir yerde çünkü lastiklerim hem eskiydi hemde biri tel kırmış düzgün yuvarlanmıyordu ve direksiyonu titretiyordu.

    Herkes herşeyi bilemezki. Sizinde bilmeyip kazıkladığınız yani "saf, aptal tüketici" durumuna düştüğünüz durumlar hiç olmadı ve olmayacak mı?

    Hocam merhaba,

    Siz çok büyük bir olasılık öyle bir duruma düşmediniz. Bir lastiğin bayat lastik olduğuna nasıl karar verilmiş buna bakmak lazım. Kişilerin demesiyle lastik bayatlamaz, neye dayanılarak bayat denilmiş bir açıklama ve dayanak yok.

    Aşağıdaki linkte verilmiş olan videoyu izlemenizi tavsiye ederim. Sizinle ilgili konu ( lastiğin raf ömrü ) videonun sonuna denk geliyor. Selamlar...

    http://www.lassa.com.tr/temel-bilgiler

    Alıntıları Göster
    arkadaşın aracında 98 yılı üretimli michelin lastik var.hala biniyor....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergndz

    arkadaşın aracında 98 yılı üretimli michelin lastik var.hala biniyor....

    Michelin ve Yokohama en iyi lastik markalarıda olsa arkadaşınızın kullanmakta olduğu lastikler her ne kadar iyi durumda gözüksede özelliklerini yitirmiş olduğu kesindir...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: celebic

    quote:

    Orijinalden alıntı: alpergndz

    arkadaşın aracında 98 yılı üretimli michelin lastik var.hala biniyor....

    Michelin ve Yokohama en iyi lastik markalarıda olsa arkadaşınızın kullanmakta olduğu lastikler her ne kadar iyi durumda gözüksede özelliklerini yitirmiş olduğu kesindir...

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar sene 2012 :) aracımda 2 tane 2003 2 tanede 2005 yılı lastik var diş kalınığı 7mm sorun olurmu ???




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.