Şimdi Ara

Lenovo İdeapad Z500 inceleme ve ölü piksel hatası

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.282
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar yaklaşık iki hafta önce lenovo ideapad z500 serisi dizüstü bilgisayar aldım. Bu modeli almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olacağını düşündüğüm bir kaç izlenimimi aktarmak istiyorum.

    1. İlk olarak söz konusu modellerin pili tümleşik olup, bilgisayarı pilsiz çalıştırmanız mümkün değil.
    2. Benim aldığım üründe ölü piksel sorunu ile karşılaştım, teknik servis 3 pikselden az olduğu için bilgisayarı değiştirmiyor.
    Aslında TSE nin yayınlamış olduğu standartlara uymuyor ve garanti kapsamında değiştirilmesi gerekiyor.
    Kendileri ile görüştüm mahkemeye vermemi söylediler bende öyle yaptım :)
    3. alüminyum kasa olduğu için ısınmaz diye düşünüyordum lakin sol üst köşe fanın çıkış noktası üzerine denk gelen tuşlar ciddi anlamda ısınıyor.

    saymış olduğum bu nedenlerden dolayı bilgisayardan daha bir ay olmadan soğudum. bu nedenle olumlu bir yönü var mı bilmiyorum.







  • keşke 1 hafta önce yazılsaymış bu yazı ya. bende yeni aldım 3 gün oldu kullanıyorum. ölü piksel yok. seside oyle rahatsız edici değil. evet hdd sesi bazen duyuluyo :) aldık artık zevk almasını bilicez
  • Bende v580c aldım 2 haftadır kullanıyorum ama öyle ölü piksel yok. djcool 'un dediği gibi fan sesi felan çok deil yani hardisk seside gelmiyor benden gayet sessiz ve stabil çalışıyor bir sorun yok yani
  • lenovo teknik servis ile görüşün bilgisayarınızı gönderin, ilk önce onlar bir baksınlar belki 3 ten fazla ise değişim yaparlar. yok eğer değiştirmezler ise onlardan gelecek teknik rapor, fatura vb belgelerle dava açmanız gerekecek. Elimde bir başka dava için hazırlamış olduğum bir dilekçe var, onu düzenleyip direk tüketici mahkemesine dava açacağım (tüketici mahkemesine dava açmak için tutar önemli.)

    2013 yılı için değeri 1191,52-TL’nin altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulması zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler.

    2013 yılı için değeri 1191,52-TL. ve üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Sorunları Hakem Heyetine başvurulabileceği gibi doğrudan Tüketici Mahkemesine de başvurulabilir. Bu değer ve üzerindeki uyuşmazlıklar için Hakem Heyetinin vereceği karar bağlayıcı olmayıp delil niteliği taşıdığından, taraflarca benimsenmemesi halinde yine Tüketici Mahkemesine başvurulması gerekecektir.

    Dilekçemi hazırladığımda sizinle irtibata geçerim. Ama benim işlerim biraz yoğun beni beklemek istemezseniz internetten örnek bir dilekçe bulup onu düzenleyebilirsiniz. dilekçenizi hazırladıktan sonra tek yapmanız gereken ikamet ettiğiniz yerdeki ilgili bürodan dilekçenizi vermek.

    ikamet ettiğiniz yere göre başvuru yapacağınız birim farklılık gösterebilir. Ona da dikkat edin.

    Tüketicilerin 4077 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan kaynaklanan uyuşmazlıklarının çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya tüketicinin ikametgahının bulunduğu yerdeki Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri ile Tüketici Mahkemeleri dir.

    Tüketici Sorunları Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde Kaymakamlık bünyesinde oluşturulmuştur

    Tüketici Mahkemeleri ise Ankara, İstanbul, İzmir Adana, Antalya, Bursa, Samsun, Konya, Mersin ve Kayseri illerinde kurulmuştur. Bu iller dışındaki il ve ilçelerde başvurular Tüketici Mahkemesi sıfatı ile Asliye Hukuk Mahkemesi’ne yapılmalıdır. Bu mahkemelerde açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır.

    http://www.tuketici.gov.tr/?wapp=nasilbasvurulur_tr&open=1 bu sayfada gerekli bilgiler bulunmakta, isterseniz sizde bir göz atın



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Börte41 -- 21 Kasım 2013; 10:25:05 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Börte41

    Arkadaşlar yaklaşık iki hafta önce lenovo ideapad z500 serisi dizüstü bilgisayar aldım. Bu modeli almayı düşünen arkadaşlara yardımcı olacağını düşündüğüm bir kaç izlenimimi aktarmak istiyorum.

    1. İlk olarak söz konusu modellerin pili tümleşik olup, bilgisayarı pilsiz çalıştırmanız mümkün değil.
    2. Benim aldığım üründe ölü piksel sorunu ile karşılaştım, teknik servis 3 pikselden az olduğu için bilgisayarı değiştirmiyor.
    Aslında TSE nin yayınlamış olduğu standartlara uymuyor ve garanti kapsamında değiştirilmesi gerekiyor.
    Kendileri ile görüştüm mahkemeye vermemi söylediler bende öyle yaptım :)
    3. alüminyum kasa olduğu için ısınmaz diye düşünüyordum lakin sol üst köşe fanın çıkış noktası üzerine denk gelen tuşlar ciddi anlamda ısınıyor.

    saymış olduğum bu nedenlerden dolayı bilgisayardan daha bir ay olmadan soğudum. bu nedenle olumlu bir yönü var mı bilmiyorum.

    Geçmiş olsun diyorum her şeyden önce... Ne yazık ki bu sorun hangi bilgisayarı alırsanız alın yaşanabilecek olaylar. Yani Lenovo'ya mahsus olmadığını söylemek isterim. ASUS olsun, MSI olsun TOSHIBA olsun vs vs olsun hepsinde insana bağlı olarak bu sorunlar yaşanıyor ve yaşanmaya da devam edecektir. Sizin olayınız gerçek bir olay ama inanın insanlar servisleri aldatmak uğruna o kadar çok yalan yanlış şeyler yapıyorlar ki doğal olarak servis de çalışan insanlar da bir müddet sonra herkese sahtekar olarak bakmaya başlıyorlar. Örnek olarak notebook klavyesine su döken kişi arızalanan ürününü "yeni açtım arızalı çıktı" diye servise gönderiyor ... Neden ? acaba bedavaya yaptırabilir miyim diye...! Ehh işte bu arkadaşlar sayesinde olan sizin gibi gerçek madurlara da yansıyor... Yani kurunun yanında yaş da yanıyor diyelim...

    Diğer bir konu ya da değinmeden geçemeyeceğim.
    Lütfen artık şu "pilin çıkarılamaz" olması konusunu artık bir SORUNMUŞ gibi yazmayın. Bu olay artık tarihin sayfalarına gömülmüş durumda. Lityum-iyon pillerin çıkışından sonra "hafıza efekti" diye bir olay kalmadığından, pillerin de bilgisayarlardan sökülmesine gerek kalmadı. Tersine bataryasız olarak kullanmanın bilgisayara vereceği zarar çok daha büyük. Ülkemizde elektrik kesintileri hala ciddi bir problem olmasının haricinde duvara kadar gelen elektriğin, ne voltajı konusunda ne de frekansı konusunda herhangi bir garanti ne yazık ki yok. Ani elektrik gidip gelmelerinde cihazların başına gelenleri bilseniz ciddi anlamda hayret ederdiniz. Hele ki bilgisayar gibi elektrik dalgalanmalarına karşı ciddi anlamda duyarlı olan bir cihaz için yaptığınız şey "ateşle oynamaktan farksızdır"
    Bataryalar konusunda aşağıda gerçekten çok güzel bir yazı var ve mutlaka okuyun derim.
    http://www.notebooktesting.com/tr/index.php/biliyormusunuz/batarya
    Daha fazla bilgi isterseniz yazının sonunda dawww.enpedi.com dan alınma bir makale var ki gerçekten muhteşem bir yazı... Tavsiye ederim okuyun ve bu konu hakkında ne kadar çok yanlış bilinen olduğunu öğrenin...


    Bir de Z500'ün hangi modelini kullanıyorsunuz söyleyebilir misiniz ?

    Saygılarımla,




  • Elbette haklısın bu şekilde art niyetli insanlar olacaktır, onu geçin arabasını duvara çarpıp kaskodan araç değişimi alan insanlar ya da kendisine bezneyen birisini bulup onu öldüren sonrada hayat sigortasından para alan insanlar var. ancak bu insanların varlığı nedeniyle bizde böyle görülmek zorunda değiliz. ben ürünü teknik servise gönderdim onlarda inceledi, ekranda piksel patlağı olduğunu kabul ettiler ancak yürürlükte olmayan bir standardı öne sürerek değişim yapmadılar. bende bu standardın tarih olduğunu yeni standartlarda ölü piksel ayıplı mal kapsamına girdiğini değişim yapmaları gerektiğini söyledim. teknik servi birşey yapamayacaklarını ve hukuki yöntemlere başvurmam gerektiğini söyledi bende öyle yaptım. diğer markalarda da aynı sorunların çıkabileceği gerçeği benim ayıplı malımın değiştirilmemesinin bahanesi olamaz. eğer böyle düşünürsek ki öyle düşünüyoruz, bu tip firmalar defolu ayıplı ürünlerini hep bizim gibi ülkelere tabiri caiz ise kakalayıp duracaklar. dolayısıyla milyar dolar kar eden bu firmalar artık biraz karlarından taviz verip tüketici sorunlarına çözüm üretmeliler. diğer taraftan pilin çıkmamasını ben sorun olarak belirtmedim sadece öyle olduğunu söyledim, ben bilgisayarımı pilsiz kullanmayı tercih ederim, bugüne kadar da hep öyle kullandım hiçbir sorun ilede karşılaşmadım benim gibi düşnen insanları bilgilendirmek için yazdım bunu, yoksa bir hata olarak belitmedim.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.