Şimdi Ara

Lpg enjektörleri hk.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
2
Favori
16.507
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    Lpg enjektörleri hakında birşey sormak istiyorum. Bildiğiniz gibi piyasada birçok lpg markası ve enjektör çeşidi var. Araçların benzin enjektörlerinin değerleri farklılık gösterebiliyor ama örneğin bir arabanın benzin değeri 1.5 ohm olsun. Aslında öğrenmek istediğim konu şu Bildiğim kadarı ile Prins'in khein enjektörleri 1.2 ohm. Bu araca khein enjektör bağlarsanız bu değerleri zaten karşılıyor fakat ohm değeri daha yüksek ( BRC, Lovato, Prins Silverline hepsi vs Bu markaların enjektörlerinin ohm değerlerini bilmiyorum örnek vermek için söyledim)? bir enjektör kullanılırsa örneğin 2 ohm, araç benzindeki performansı göstermez mi? Eğer gösterir diyorsanız o zaman bu ohm değerlerinin bir önemi kalmıyor, khein enjektöre boşuna mı para vermiş oluyoruz? Bilgi verirseniz çok sevinirim.

    Saygılarımla.







  • Bu sorunun polomik yaratmaması açısından kısaca yanıt vermeye çalışacağım.
    1- Enjektörlerin OHM u küçüldükçe enjektörün hızı artar,
    2- OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar.
    gerçek enjektör kullanan çok az firma var yukarıda örnek verdiğiniz markaların çoğu enjektör kullanmıyor, bunu ayırd etmek gerek.
    Saygılar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Bu sorunun polomik yaratmaması açısından kısaca yanıt vermeye çalışacağım.
    1- Enjektörlerin OHM u küçüldükçe enjektörün hızı artar,
    2- OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar.
    gerçek enjektör kullanan çok az firma var yukarıda örnek verdiğiniz markaların çoğu enjektör kullanmıyor, bunu ayırd etmek gerek.
    Saygılar.

    Cevabınız için teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgilere göre ohm değeri düşük enjektörlere boşuna fazla para vermişim gibi görünüyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Bu sorunun polomik yaratmaması açısından kısaca yanıt vermeye çalışacağım.
    1- Enjektörlerin OHM u küçüldükçe enjektörün hızı artar,
    2- OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar.
    gerçek enjektör kullanan çok az firma var yukarıda örnek verdiğiniz markaların çoğu enjektör kullanmıyor, bunu ayırd etmek gerek.
    Saygılar.

    Cevabınız için teşekkür ederim. Verdiğiniz bilgilere göre ohm değeri düşük enjektörlere boşuna fazla para vermişim gibi görünüyor.

    Alıntıları Göster
    LPG servisi yada ayar ustası değilim ama konuya ek bilgi düşmek isterim. (Mesleğim elektronik)

    LPGde kullanılanlara da enjektör denilse de aslında benzin enjektörleriyle aralarında birhayli fark var.

    Şöyle örnek vereyim;
    Hepiniz elektrik devrelerinde kullanılan röle'yi bilirsiniz.Giriş kısmına elektrik verildiğinde devreyi açıp kapatan elektrik anahtarlarıdır.
    Elektroniktede bunların yerine tristör yada triak kullanılır.Yüksek güçlü (amperli) devrelerde yine aynı işi görür.
    Aralarındaki fark röleleri çok hızlı açıp kapayamazsınız. Yani 1 saniyede 100 kere açıp kapanmaz.
    Ama devre gücüne göre seçilecek olan tristör yada triyak 1 saniyede yüzlerce kez hatasız olarak açma kapama yapabilir.

    işte benzin enjektörleride triyak gibi,LPG enjektörleri(selenoid valf) lerde röleler gibidir.Açma kapama zamanları ve bunu ne kadar kaliteli yaptıkları aslında kıyaslanamaz.
    Birkaç markada gerçek enjektör kullanıldığını gördüm.Aslında her marka LPG üreticisi bunları zaten biliyor.Ama bir benzin enjektör takımının fiyatının 800-1000 TL olduğunu düşünürsek,bu fiyatlara LPG montaj ve beyin vs. fiyatlarını eklersek,LPG dönüşümünün ortalama 2.500-3.000 TL olması gerekirdi.Bu da ekonomi sağlamak amacıyla LPG dönüşümü yaptırmak isteyenlere biraz abest düşerdi gibime geliyor...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ugurtelefon

    LPG servisi yada ayar ustası değilim ama konuya ek bilgi düşmek isterim. (Mesleğim elektronik)

    LPGde kullanılanlara da enjektör denilse de aslında benzin enjektörleriyle aralarında birhayli fark var.

    Şöyle örnek vereyim;
    Hepiniz elektrik devrelerinde kullanılan röle'yi bilirsiniz.Giriş kısmına elektrik verildiğinde devreyi açıp kapatan elektrik anahtarlarıdır.
    Elektroniktede bunların yerine tristör yada triak kullanılır.Yüksek güçlü (amperli) devrelerde yine aynı işi görür.
    Aralarındaki fark röleleri çok hızlı açıp kapayamazsınız. Yani 1 saniyede 100 kere açıp kapanmaz.
    Ama devre gücüne göre seçilecek olan tristör yada triyak 1 saniyede yüzlerce kez hatasız olarak açma kapama yapabilir.

    işte benzin enjektörleride triyak gibi,LPG enjektörleri(selenoid valf) lerde röleler gibidir.Açma kapama zamanları ve bunu ne kadar kaliteli yaptıkları aslında kıyaslanamaz.
    Birkaç markada gerçek enjektör kullanıldığını gördüm.Aslında her marka LPG üreticisi bunları zaten biliyor.Ama bir benzin enjektör takımının fiyatının 800-1000 TL olduğunu düşünürsek,bu fiyatlara LPG montaj ve beyin vs. fiyatlarını eklersek,LPG dönüşümünün ortalama 2.500-3.000 TL olması gerekirdi.Bu da ekonomi sağlamak amacıyla LPG dönüşümü yaptırmak isteyenlere biraz abest düşerdi gibime geliyor...

    Alıntıları Göster
    Gerçek enjektör (daha ben ne olduğunu çözemedim bu tanımın), selenoid, röle, elektro valf v.s. bunların hepsi manyetik bobin tetiklemeli valftir. Kimi çift kanallıdır, kimi ters basınçla çalışır yada destek alır, ne olursa olsun hepsi elektro mekanik olarak bakıldığında selenoiddir. Şuna gerçek v.s. diyeceğinize iyisi kötüsü deseniz daha doğru olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 17 Kasım 2012; 11:09:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Gerçek enjektör (daha ben ne olduğunu çözemedim bu tanımın), selenoid, röle, elektro valf v.s. bunların hepsi manyetik bobin tetiklemeli valftir. Kimi çift kanallıdır, kimi ters basınçla çalışır yada destek alır, ne olursa olsun hepsi elektro mekanik olarak bakıldığında selenoiddir. Şuna gerçek v.s. diyeceğinize iyisi kötüsü deseniz daha doğru olur.

    Faruk Bey'in söylediklerine katılıyor musunuz? Ohm değeri ne kadar düşük ise o kadar gecikme süresi düşüktür ama Faruk Bey'in söylediğine göre "OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar. " Bunun bir avantaj veya dezavantajı vaz mıdır? Sadece merakımdan öğrenmek istiyorum.


    Goksel.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi paliogo -- 17 Kasım 2012; 13:53:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Gerçek enjektör (daha ben ne olduğunu çözemedim bu tanımın), selenoid, röle, elektro valf v.s. bunların hepsi manyetik bobin tetiklemeli valftir. Kimi çift kanallıdır, kimi ters basınçla çalışır yada destek alır, ne olursa olsun hepsi elektro mekanik olarak bakıldığında selenoiddir. Şuna gerçek v.s. diyeceğinize iyisi kötüsü deseniz daha doğru olur.

    Faruk Bey'in söylediklerine katılıyor musunuz? Ohm değeri ne kadar düşük ise o kadar gecikme süresi düşüktür ama Faruk Bey'in söylediğine göre "OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar. " Bunun bir avantaj veya dezavantajı vaz mıdır? Sadece merakımdan öğrenmek istiyorum.


    Goksel.

    Alıntıları Göster
    hadi bakalım bu konunun içinden çıkalım,kimin dediği doğru bence enjektör ve selenoid valf ayrımı doğru bir tabir




  • Bu sorunun polomik yaratmaması açısından kısaca yanıt vermeye çalışacağım.

    Ben basşıma geleceğini biliyordum bu yüzden bu sözlerle açıklamaya başladım...

    Bu konuda sn. Murat Şehirlioğlu (Sevgili Üstadımız) çok güzel bir açıklama yapmıştı zaten :))

    ALINTIDIR
    _________________________



    20 Eylül 2010; 23:08:55

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu


    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu: (SELENOİD DEDİKLERİMİZ)

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.( BUDA ARIZA LAMBASININ BRTÜRLÜ SÖNDÜRLEMEMESİ ANLAMINA GELİR)
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    brc :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünden daha kalitelidir çok iyidir. Pahalıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi faruksevgili -- 18 Kasım 2012; 0:23:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: faruksevgili

    Bu sorunun polomik yaratmaması açısından kısaca yanıt vermeye çalışacağım.

    Ben basşıma geleceğini biliyordum bu yüzden bu sözlerle açıklamaya başladım...

    Bu konuda sn. Murat Şehirlioğlu (Sevgili Üstadımız) çok güzel bir açıklama yapmıştı zaten :))

    ALINTIDIR
    _________________________



    20 Eylül 2010; 23:08:55

    Orijinalden alıntı: Murat Şehirlioğlu


    Konu enjektör olunca ben de bir iki kelime karalıyayım dedim:)
    LPG, CNG enjektörleri, bunların test ve ölçüm düzenekleri ile uzun bir süredir meşgul olan bir kişi olarak şunu belirtmek isterim ki bir enjektörü kaliteli yapan faktörler onun sesli yada sessiz çalışması, boyutları, üstten, yandan ya da alttan beslemeli olması değildir.
    Kaliteli bir enjektörün özelliklerini şöyle sıralıyabiliriz:

    1) Açma zamanı(milisaniye) vs akış oranı(debi) grafiğinin lineer karakterde olması.
    2) Enjektörün kararsız akış bölgesinin ya da ters karakterli akış bölgesinin mümkün olduğunca kısa sürede bitmesi,mümkünse böyle bir bölgenin olmaması.
    3) Açma ölü zamanının(tepki süresi) ve kapatma ölü zamanının birbirine eşit ve mümkün olduğunca kısa olması.
    4) Akış oranının, enjektör sıcaklığından en az etkilenmesi.
    5) Enjektörün akış oranının, çalışma hayatı boyunca en az değişmesi.
    6) O markanın ürettiği aynı tipteki tüm enjektörlerin eş akış oranına sahip olması, yani enjektörlerin aynı akış karakterine sahip olması, farklılık olmaması.
    7) Akış oranının, enjektör sürme voltajındaki değişimlerden en az etkilenmesi. Aynı açma süresinde, 11V akü voltajında da 14V akü voltajında da yakın akış oranları vermesi.
    8) Akış oranının, enjektörün girişi ve çıkışı arasındaki fark basıncından en az etkilenmesi.
    9) Enjektörün hareket eden parçalarının gazla en az teması.
    10) Uzun ömürlü olması.

    Piyasadaki enjektörleri inceleyecek olursak;

    RAIL, VALTEK, ECOTECH gurubu: (SELENOİD DEDİKLERİMİZ)

    Bu enjektörlerin en büyük dezavantajı, hareket eden parçalarının büyük ve ağır, bobinlerinin büyük dolayısıyla yüksek indüktanslı olmasıdır, elektriksel ve mekanik zaman sabitleri yüksektir ve dolayısıyla ölü zamanları 3 ms. civarındadır ki oldukça yüksektir. Kararsız bölgeleri de uzun sürer.
    Bu enjektörler 6. maddedeki eşit karakterlilik konusunda da iyi değillerdir. İki enjektör arasında %10 gibi farklılıklar gördüğüm olmuştur ki bu da aynı aracın iki silindirinin birbirine göre %10 farklı miktarlarda gazla beslenmesi demektir.( BUDA ARIZA LAMBASININ BRTÜRLÜ SÖNDÜRLEMEMESİ ANLAMINA GELİR)
    Hareket eden tüm parçaları gazla temas eder ancak çalışma toleransları (boşluklar) fazla olduğu için kirli gazdan etkilenmezler.
    Basittirler, tamirleri mümkündür ama tamir için sökülüp takılınca eşitlikleri büsbütün bozulur.
    Bunlar dışındaki maddelerde iyidirler, ucuzdurlar.

    MATRIX :

    Bu enjektörün en büyük dezavantajı, geçiş pasajlarının çok dar olması, gazla birlikte gelen parafin olefin ve yağın içinde birikmesi ve dolayısıyla da kirli gazdan etkilenmesidir. Hareketli parçaların tümü gazla temas eder. Tamiri kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir.
    Özellikle bu enjektör 0.5 ms. gibi bir ölü zamanla hız rekorunu elinde bulundurur. Karasız bölgesi yoktur, 0.5 ms. den sonra direk lineer karakter gösterir.
    Bence piyasadaki en iyi enjektördür, favorim bu enjektör:)

    KEIHIN :

    Pistonlu yapıdadır, çalışma toleransları düşüktür(piston ve gömlek arasındaki boşluk az), tüm hareketli parçalar gazla temas eder. Piston üzerinde gaz geçişini sağlayan küçük delikler bulunur. Kirli gaz hem pistonla gölek arasını doldurarak kirletmek suretiyle sıkışmalara hem de daha ağır durumlarda bu delikleri tıkayarak tıkanmalara sebep olabilir. Tamir kısmen mümkündür. Bunun dışındaki maddelerin tümünde çok iyidir. Pahalıdır.

    brc :

    Tamiri mümkün değildir. Hareketli parçalar gazla temas etmez dolayısıyla kirli gazdan etkilenmez. Belirtilen maddelerin tümünden daha kalitelidir çok iyidir. Pahalıdır.


    Alıntıları Göster
    piyasada ki çoğu firma ilk sırada ki markaları kullanıyor buda demek oluyor ki iyi kit iyi para bu durumda lpg fiyatınıda göz önüne alıp düşünmek lazım ve tabi ki çıkacak arızaların cebimize yansıması var sonuç nedir derseniz lpg'ye hiç bulaşmamak,taktırdıktan sonra daha çok araştırmaya başladım keşke bu kadar araştırmayı taktırmadan önce yapsaydım hiç bulaşmazdım lpg'ye




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendomi

    hadi bakalım bu konunun içinden çıkalım,kimin dediği doğru bence enjektör ve selenoid valf ayrımı doğru bir tabir

    Merhaba, hepsi manyetik olarak yol açan sistemler, tanımları araştırmanız yeterli. Selenoid valfi bazı firmalar diğer firmaları aşağılamak için kullanır Türkiye'deki lpg sektöründe. Piyasada otomotiv endüstrisinin kullandığı enjektör tasarımını kullanan keihin, hanna ve dymco var, bunlarda selenoid yapıdadır (Selenoid : sarmal yapıda, bobin şeklinde genelde manyetik alan oluşturmak ya da manyetik alandan yararlanmak için kullanılan iletken tel sarım)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Gerçek enjektör (daha ben ne olduğunu çözemedim bu tanımın), selenoid, röle, elektro valf v.s. bunların hepsi manyetik bobin tetiklemeli valftir. Kimi çift kanallıdır, kimi ters basınçla çalışır yada destek alır, ne olursa olsun hepsi elektro mekanik olarak bakıldığında selenoiddir. Şuna gerçek v.s. diyeceğinize iyisi kötüsü deseniz daha doğru olur.

    Faruk Bey'in söylediklerine katılıyor musunuz? Ohm değeri ne kadar düşük ise o kadar gecikme süresi düşüktür ama Faruk Bey'in söylediğine göre "OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar. " Bunun bir avantaj veya dezavantajı vaz mıdır? Sadece merakımdan öğrenmek istiyorum.


    Goksel.


    Merhaba, arada yazınız gözümden kaçmış geç cevap veriyorum kusura bakmayın.

    Düşük omaj (yüksek amper) daha yüksek manyetik alan demek, tabii bunun getirisi daha kararlı çalışma. Götürüsü ise ECU'da daha kaliteli ve yüksek değerli kompenant kullanma zorunluluğu. Sonuçta devre bir eleman sürecek, gerekli direnç değerlerini sağlamalısınız, aksi taktirde ecu hem stabil olarak enjektörleri süremez hemde çabuk arızalanır.

    Faruk bey'in söylediklerine katılıyorum, ama yazısından alıntı yaptığı Murat hocanın enjektör gruplarına yaptığı yorumlara tam olarak katılmıyorum. Teknik olarak bir inceleme yapılıyorsa sistem tümü ile incelenmeli, çabuk tıkanır denilen keihin enjektörün önünde 2 adet filtre var, bunlar neden göz ardı ediliyor? Tüm maddelerde en iyi BRC enjektörü gibiymiş gibi gösteriliyor, bence keihin'dir ki bunu BRC'yi üreten MTM firması bile çok iyi biliyor. Sektördeki herkeste çok iyi biliyor ki sadece LPG'de değil benzinde bile en iyi enjektörlerden biri keihin'dir.

    Nozul seçimi konusuna gelince enjektör hacmi ve nozulu hiç bir sistemde sabit değildir, keihin'de brc'de diğer markaların bazılarında da sabit nozul vardır, enjektörlerin nozul çapına yada hacmine göre rengi farklıdır.

    örneğin :

     Lpg enjektörleri hk.


    Başta belirttiğim gibi her malın farklı kalitede olanı vardır. Brc, Dymco, Hanna, Keihin v.b. (isim sırasına göre yazdım) iyi gurubundadır, diğerleride bana göre orta şeker enjektörler, parasına göre onlarda iş görüyor.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 19 Kasım 2012; 14:02:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans


    Merhaba, arada yazınız gözümden kaçmış geç cevap veriyorum kusura bakmayın.

    Yüksek omaj daha yüksek manyetik alan demek, tabii bunun getirisi daha kararlı çalışma. Götürüsü ise ECU'da daha kaliteli ve yüksek değerli kompenant kullanma zorunluluğu. Sonuçta devre bir eleman sürecek, gerekli direnç değerlerini sağlamalısınız, aksi taktirde ecu hem stabil olarak enjektörleri süremez hemde çabuk arızalanır.

    Faruk bey'in söylediklerine katılıyorum, ama yazısından alıntı yaptığı Murat hocanın enjektör gruplarına yaptığı yorumlara tam olarak katılmıyorum. Teknik olarak bir inceleme yapılıyorsa sistem tümü ile incelenmeli, çabuk tıkanır denilen keihin enjektörün önünde 2 adet filtre var, bunlar neden göz ardı ediliyor? Tüm maddelerde en iyi BRC enjektörü gibiymiş gibi gösteriliyor, bence keihin'dir ki bunu BRC'yi üreten MTM firması bile çok iyi biliyor. Sektördeki herkeste çok iyi biliyor ki sadece LPG'de değil benzinde bile en iyi enjektörlerden biri keihin'dir.

    Nozul seçimi konusuna gelince enjektör hacmi ve nozulu hiç bir sistemde sabit değildir, keihin'de brc'de diğer markalarda sabit nozul vardır, enjektörlerin nozul çapına göre rengi farklıdır.


    Yüksek omaj değil düşük omaj demek istediniz herhalde. Düşük omaj problemi ise artan
    akım ihtiyacı ve elektrik tüketimidir. Mesela 3 Ohm sürmek için 4A gerekirken 1 Ohm sürmek için 12A gerekir. Buna göre elektrik tesisatina binen yük değişir...Volt^2/Ohm olarak enjektör güçleri hesaplanabilir. Tabii ki daha güçlü bobin daha kararlı çalışır, hem de daha çok enerji tüketeceği için daha fazla ısınır...Bunu sürecek ECU da daha özel olmalı...

    Matrix hem hızlı hem de sesi çok tatlı, hem de 3 Ohm. Valtek mesela daha gürültülü, ve sesi kulağımı tırmalıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans


    Merhaba, arada yazınız gözümden kaçmış geç cevap veriyorum kusura bakmayın.

    Yüksek omaj daha yüksek manyetik alan demek, tabii bunun getirisi daha kararlı çalışma. Götürüsü ise ECU'da daha kaliteli ve yüksek değerli kompenant kullanma zorunluluğu. Sonuçta devre bir eleman sürecek, gerekli direnç değerlerini sağlamalısınız, aksi taktirde ecu hem stabil olarak enjektörleri süremez hemde çabuk arızalanır.

    Faruk bey'in söylediklerine katılıyorum, ama yazısından alıntı yaptığı Murat hocanın enjektör gruplarına yaptığı yorumlara tam olarak katılmıyorum. Teknik olarak bir inceleme yapılıyorsa sistem tümü ile incelenmeli, çabuk tıkanır denilen keihin enjektörün önünde 2 adet filtre var, bunlar neden göz ardı ediliyor? Tüm maddelerde en iyi BRC enjektörü gibiymiş gibi gösteriliyor, bence keihin'dir ki bunu BRC'yi üreten MTM firması bile çok iyi biliyor. Sektördeki herkeste çok iyi biliyor ki sadece LPG'de değil benzinde bile en iyi enjektörlerden biri keihin'dir.

    Nozul seçimi konusuna gelince enjektör hacmi ve nozulu hiç bir sistemde sabit değildir, keihin'de brc'de diğer markalarda sabit nozul vardır, enjektörlerin nozul çapına göre rengi farklıdır.


    Yüksek omaj değil düşük omaj demek istediniz herhalde. Düşük omaj problemi ise artan
    akım ihtiyacı ve elektrik tüketimidir. Mesela 3 Ohm sürmek için 4A gerekirken 1 Ohm sürmek için 12A gerekir. Buna göre elektrik tesisatina binen yük değişir...Volt^2/Ohm olarak enjektör güçleri hesaplanabilir. Tabii ki daha güçlü bobin daha kararlı çalışır, hem de daha çok enerji tüketeceği için daha fazla ısınır...Bunu sürecek ECU da daha özel olmalı...

    Matrix hem hızlı hem de sesi çok tatlı, hem de 3 Ohm. Valtek mesela daha gürültülü, ve sesi kulağımı tırmalıyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba, evet yanlış yazmışım. Yüksek amper, düşük omaj olacak, teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Gerçek enjektör (daha ben ne olduğunu çözemedim bu tanımın), selenoid, röle, elektro valf v.s. bunların hepsi manyetik bobin tetiklemeli valftir. Kimi çift kanallıdır, kimi ters basınçla çalışır yada destek alır, ne olursa olsun hepsi elektro mekanik olarak bakıldığında selenoiddir. Şuna gerçek v.s. diyeceğinize iyisi kötüsü deseniz daha doğru olur.

    Faruk Bey'in söylediklerine katılıyor musunuz? Ohm değeri ne kadar düşük ise o kadar gecikme süresi düşüktür ama Faruk Bey'in söylediğine göre "OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar. " Bunun bir avantaj veya dezavantajı vaz mıdır? Sadece merakımdan öğrenmek istiyorum.


    Goksel.


    Merhaba, arada yazınız gözümden kaçmış geç cevap veriyorum kusura bakmayın.

    Düşük omaj (yüksek amper) daha yüksek manyetik alan demek, tabii bunun getirisi daha kararlı çalışma. Götürüsü ise ECU'da daha kaliteli ve yüksek değerli kompenant kullanma zorunluluğu. Sonuçta devre bir eleman sürecek, gerekli direnç değerlerini sağlamalısınız, aksi taktirde ecu hem stabil olarak enjektörleri süremez hemde çabuk arızalanır.

    Faruk bey'in söylediklerine katılıyorum, ama yazısından alıntı yaptığı Murat hocanın enjektör gruplarına yaptığı yorumlara tam olarak katılmıyorum. Teknik olarak bir inceleme yapılıyorsa sistem tümü ile incelenmeli, çabuk tıkanır denilen keihin enjektörün önünde 2 adet filtre var, bunlar neden göz ardı ediliyor? Tüm maddelerde en iyi BRC enjektörü gibiymiş gibi gösteriliyor, bence keihin'dir ki bunu BRC'yi üreten MTM firması bile çok iyi biliyor. Sektördeki herkeste çok iyi biliyor ki sadece LPG'de değil benzinde bile en iyi enjektörlerden biri keihin'dir.

    Nozul seçimi konusuna gelince enjektör hacmi ve nozulu hiç bir sistemde sabit değildir, keihin'de brc'de diğer markaların bazılarında da sabit nozul vardır, enjektörlerin nozul çapına yada hacmine göre rengi farklıdır.

    örneğin :

     Lpg enjektörleri hk.


    Başta belirttiğim gibi her malın farklı kalitede olanı vardır. Brc, Dymco, Hanna, Keihin v.b. (isim sırasına göre yazdım) iyi gurubundadır, diğerleride bana göre orta şeker enjektörler, parasına göre onlarda iş görüyor.



    Güzel cevabınız için teşekkürler.

    Saygılarımla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    quote:

    Orijinalden alıntı: paliogo

    quote:

    Orijinalden alıntı: MSC Performans

    Gerçek enjektör (daha ben ne olduğunu çözemedim bu tanımın), selenoid, röle, elektro valf v.s. bunların hepsi manyetik bobin tetiklemeli valftir. Kimi çift kanallıdır, kimi ters basınçla çalışır yada destek alır, ne olursa olsun hepsi elektro mekanik olarak bakıldığında selenoiddir. Şuna gerçek v.s. diyeceğinize iyisi kötüsü deseniz daha doğru olur.

    Faruk Bey'in söylediklerine katılıyor musunuz? Ohm değeri ne kadar düşük ise o kadar gecikme süresi düşüktür ama Faruk Bey'in söylediğine göre "OHM un düşük olması enjektörlerde hız anlamına gelir ancak selenoidlerde aynı şeyi söyleyemezsiniz. Bu yüzden selenoid kullanan markalar nozul seçimiyle mükemmel ayar yapma imkanına kavuşurlar. " Bunun bir avantaj veya dezavantajı vaz mıdır? Sadece merakımdan öğrenmek istiyorum.


    Goksel.


    Merhaba, arada yazınız gözümden kaçmış geç cevap veriyorum kusura bakmayın.

    Düşük omaj (yüksek amper) daha yüksek manyetik alan demek, tabii bunun getirisi daha kararlı çalışma. Götürüsü ise ECU'da daha kaliteli ve yüksek değerli kompenant kullanma zorunluluğu. Sonuçta devre bir eleman sürecek, gerekli direnç değerlerini sağlamalısınız, aksi taktirde ecu hem stabil olarak enjektörleri süremez hemde çabuk arızalanır.

    Faruk bey'in söylediklerine katılıyorum, ama yazısından alıntı yaptığı Murat hocanın enjektör gruplarına yaptığı yorumlara tam olarak katılmıyorum. Teknik olarak bir inceleme yapılıyorsa sistem tümü ile incelenmeli, çabuk tıkanır denilen keihin enjektörün önünde 2 adet filtre var, bunlar neden göz ardı ediliyor? Tüm maddelerde en iyi BRC enjektörü gibiymiş gibi gösteriliyor, bence keihin'dir ki bunu BRC'yi üreten MTM firması bile çok iyi biliyor. Sektördeki herkeste çok iyi biliyor ki sadece LPG'de değil benzinde bile en iyi enjektörlerden biri keihin'dir.

    Nozul seçimi konusuna gelince enjektör hacmi ve nozulu hiç bir sistemde sabit değildir, keihin'de brc'de diğer markaların bazılarında da sabit nozul vardır, enjektörlerin nozul çapına yada hacmine göre rengi farklıdır.

    örneğin :

     Lpg enjektörleri hk.


    Başta belirttiğim gibi her malın farklı kalitede olanı vardır. Brc, Dymco, Hanna, Keihin v.b. (isim sırasına göre yazdım) iyi gurubundadır, diğerleride bana göre orta şeker enjektörler, parasına göre onlarda iş görüyor.



    Güzel cevabınız için teşekkürler.

    Saygılarımla.

    Alıntıları Göster
    Aynı soruyu Prins Silverline ve Khein enjektör farkı için Ufuk Taşkesen Bey'e de sormuştum ve aşağıdaki cevabı verdi. Bilgilendirmek adına buraya da kopyalıyorum.


    Sayın Paliago,

    Sizleri doğru bilgilendirmek adına atladığımız bir detayı aydınlatmak adına :

    Silverline kitlerindeki Prins enjektörlerin bobin resistans değeri değeri 1.7 ohm'dur (sapması artı eksi 0.1 ohm).

    keihin enjektörün ise 1.2 ohm,

    ohm değeri aynı işletme basıncında daha hızlı açılabileceğini ve daha yüksek işletme basınçlarına çıkabileceğini gösterir,

    yukarıdaki nedenlerle ohm değeri veya diğer bir tabiri ile bobin resistans değeri önemlidir.

    9 yıldır montaj yapılan ve arızalanmadan sessiz çalışan keihin enjektörler bu yüzden kendini haklı olarak ispatlamıştır,

    ayrıca ohm değeri veya bobin resistans değeri (keihin 1.2 ) , silverline'daki Prins enjektörlerden(1.7 ohm) daha düşük olduğu için daha hızlı açılarak aynı araçta performansa katkı sağlayacaktır...

    keihin enjektörlerin düşük ohm değerinden kaynaklı daha yüksek işletme basınçlarında çalışabilme özelliği de keihin enjektörleri turbo veya kompressor araçlarda alternatifsiz kılar."

    Bu sebeplerle keihin enjektöre boşa para vermiş olmazsınız,

    Silverline modelindeki Prins enjektörler(1.7 ohm) kendine en yakın italyan rakiplerinden(2 -3 ohm civarı) daha iyi bir değere sahiptir.

    Benzin enjektörleri ile ilgili konuyu da araştırıyorum,

    saygılarımızla,




  • Ocak 2010 da 2005 model 42000 km deki Kia Cerato (araç olarak çok memnunum) aracıma BRC lpg taktırdım. Aracımın lpg bakımlarını (Filtre değişikliklerini yaklaşık zamanında yaptırdım). LPG li olarak 45000 KM civarında kullandıktan sonra 4 Lpg enjektöründe de gaz kaçağı oluştu. Servis cihazla buldu köpükle de kaçağın 4 enjektörde de olduğunu gösterdi.1 tanesi bayağı kaçırıyor diğerler 3 ü daha az. Plastik kısımlarından kaçırıyorlar. Bunun kötü gaz dan kaynaklanabileceği yada başaka sebeplerinin olabileceği söylendi. Garantisi geçmiş. Ben LPG yi Ankarada tanınmış büyük istasyonlardan alıyorum. Aldığım gazın kötü gaz olacağı fikri aklıma yatmıyor. Ayrıca kötü gaz nedir? Bu filtrelerden geçmiyor mu? Her neyse...

    Yeni enjektörler pahalı, 45000 km sonra neredeyse LPG kitinin fiyatının yarısını tekrar vermek ekonomik gözükmüyor. Bunu rail kütüğün sistemini değiştirerek başka malzeme kullanarak çok ucuza çözebileceğini söyleyen servisler oldu ancak bu işlemden verim alamayacağımı düzen tutmayacağını söyleyen servisler de oldu. Bu konuda dikkatimi çeken bir başka husus ta gezdiğim 6-7 servisin neredeyse hepsi bana ellerinde çıkma enjektör olduğunu daha uygun fiyata verebileceklerini söylemeleri oldu.

    Memnun olarak başladığım BRC ve LPG dönüşümünden 45000 km de soğudum. Forumda 400.000km giden taksiler olduğu yazılı ancak bu benim yaşadığım durumu değiştirmiyor. Ne kadar ekonomi ettim ne kadar masraf ettim. Hepiniz bu hesabı yapabilecek bilgiye sahipsiniz. İlk montaj yaptırdığım zaman aracı satıp dizel bir araç almak varmış diye düşünüyorum.

    Bu konuda Forumda birçok arkadaşın bilgili ve ilgili olduğunu gördüm. Fikirlerini alayım dedim. İşte sorularım:

    Başka marka(daha ucuz) enjektör kullanılarak sistemi bozmadan değiştirmeden çözüm üretilebilir mi?
    Çıkma Enjektörün testi nasıl yapılır? 2 Gün sonra çıkma enjektörde kaçak oluşma ihtimali nedir?
    Enjektörler gaz kaçağı yönünden tamir edilebilir mi?


    Yada aracı bu haliyle satıp dizel araç alayım :))
    Saygılar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SelamiTansel -- 8 Aralık 2012; 9:51:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SelamiTansel

    Ocak 2010 da 2005 model 42000 km deki Kia Cerato (araç olarak çok memnunum) aracıma BRC lpg taktırdım. Aracımın lpg bakımlarını (Filtre değişikliklerini yaklaşık zamanında yaptırdım). LPG li olarak 45000 KM civarında kullandıktan sonra 4 Lpg enjektöründe de gaz kaçağı oluştu. Servis cihazla buldu köpükle de kaçağın 4 enjektörde de olduğunu gösterdi.1 tanesi bayağı kaçırıyor diğerler 3 ü daha az. Plastik kısımlarından kaçırıyorlar. Bunun kötü gaz dan kaynaklanabileceği yada başaka sebeplerinin olabileceği söylendi. Garantisi geçmiş. Ben LPG yi Ankarada tanınmış büyük istasyonlardan alıyorum. Aldığım gazın kötü gaz olacağı fikri aklıma yatmıyor. Ayrıca kötü gaz nedir? Bu filtrelerden geçmiyor mu? Her neyse...

    Yeni enjektörler pahalı, 45000 km sonra neredeyse LPG kitinin fiyatının yarısını tekrar vermek ekonomik gözükmüyor. Bunu rail kütüğün sistemini değiştirerek başka malzeme kullanarak çok ucuza çözebileceğini söyleyen servisler oldu ancak bu işlemden verim alamayacağımı düzen tutmayacağını söyleyen servisler de oldu. Bu konuda dikkatimi çeken bir başka husus ta gezdiğim 6-7 servisin neredeyse hepsi bana ellerinde çıkma enjektör olduğunu daha uygun fiyata verebileceklerini söylemeleri oldu.

    Memnun olarak başladığım BRC ve LPG dönüşümünden 45000 km de soğudum. Forumda 400.000km giden taksiler olduğu yazılı ancak bu benim yaşadığım durumu değiştirmiyor. Ne kadar ekonomi ettim ne kadar masraf ettim. Hepiniz bu hesabı yapabilecek bilgiye sahipsiniz. İlk montaj yaptırdığım zaman aracı satıp dizel bir araç almak varmış diye düşünüyorum.

    Bu konuda Forumda birçok arkadaşın bilgili ve ilgili olduğunu gördüm. Fikirlerini alayım dedim. İşte sorularım:

    Başka marka(daha ucuz) enjektör kullanılarak sistemi bozmadan değiştirmeden çözüm üretilebilir mi?
    Çıkma Enjektörün testi nasıl yapılır? 2 Gün sonra çıkma enjektörde kaçak oluşma ihtimali nedir?
    Enjektörler gaz kaçağı yönünden tamir edilebilir mi?


    Yada aracı bu haliyle satıp dizel araç alayım :))
    Saygılar
    Geçmiş olsun öncelikle arkadaşım bendede atiker fast sistem mevcut sistemimde ve valtek enjektörler var bu enejektörlerin zamanlaması çok yüksek yani 3.6ms gibi benzin enjektörleri görünüyor 6-7ms de lpg enjektörleri görünüyor....

    Bende uzunca araştırmadan sonra şimdikine nazaran daha performanslı olacak romano enjektörlerini seçtim ve siparişini verdim pazartesi günü gelecekler :)

    Romano nun enejktörleri için çok iyi deniliyor temizlenmeside mümkünmüş sessiz çalışıyormuş fln.... bende şuan için uygun fiyatlı onları buldum ve sipariş verdim.... senin brc kitin için uyumlu bilmiyorum eğer uyumluysa uygun fiyatlara bulup işini hallederbilirsin.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz6577

    Geçmiş olsun öncelikle arkadaşım bendede atiker fast sistem mevcut sistemimde ve valtek enjektörler var bu enejektörlerin zamanlaması çok yüksek yani 3.6ms gibi benzin enjektörleri görünüyor 6-7ms de lpg enjektörleri görünüyor....

    Bende uzunca araştırmadan sonra şimdikine nazaran daha performanslı olacak romano enjektörlerini seçtim ve siparişini verdim pazartesi günü gelecekler :)

    Romano nun enejktörleri için çok iyi deniliyor temizlenmeside mümkünmüş sessiz çalışıyormuş fln.... bende şuan için uygun fiyatlı onları buldum ve sipariş verdim.... senin brc kitin için uyumlu bilmiyorum eğer uyumluysa uygun fiyatlara bulup işini hallederbilirsin.....

    Atiker Fast sistem anladığım kadarı ile Polonya malı AC Stag 300 denen ECU kullanıyor. Programının yeni Italyan A.E.B. OBDli Safefast sisteminden daha kararlı olduğunu duydum. Ben de Atiker Fast sistemi taktırmayı düşünüyorum. Atiker enjektörlerinin Valtek'e benzemesı dışında aynı olup olmadıklarını bilmiyorum. Romano enjektörler size ne kadara mal oldu? Beklediğiniz performansı aldınız mı?

    Benim ilgim Romanonun daha kararlı çalışması. Atiker enjektorleri, Italyan Valtek Typ 30 enjektorlerin kopyasi, ama iscilik kalitesi daha zayif. Valtek enjektorlerinin bir takimi 80TL, yani Atiker, bunu daha ucuza mal ediyor ki, kullanmiyor. Valtek te toleranslar +/- %10.


    Kafama takilan konu Atiker AHC kirmizi rail enjektorlerin kendi aralarindaki akis farkliligi.

    Farkli devirlerde milisaniye degerleri farkli, devire gore akis farkliligi da farkli.
    Rail (kütük) yakıt eşlenmesi

    Burada kapali devrede calisan sistemde, oksijen sensorunun az akan LPG enjektorlerin baglandigi silindirleri fakir karisima ittigi, ve NO2 emisyonun arttigi iddia ediliyor.
    Acik dongu calisan bir sistemde, enjektor msleri benzin mapinden hesaplaniyor. Benzin mapi sadece manifold basinci ve devire bagli o zaman. Ama kapali dongu ile calisan bir sistemde, enjektor kutugu (rail) ustundeki enjektorlerin farkli akitmasi benzin mapini genel olarak daha da fakir karisima goturebilir. Dusununki, kalibrasyon vs. yapiyorsunuz, tek bir O2 sensor kullaniyorsunuz. Bazi silindirler zenginken, digerleri fakir. Motor ve kapak ömrünü kötü etkileyecektir.,,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz6577

    Geçmiş olsun öncelikle arkadaşım bendede atiker fast sistem mevcut sistemimde ve valtek enjektörler var bu enejektörlerin zamanlaması çok yüksek yani 3.6ms gibi benzin enjektörleri görünüyor 6-7ms de lpg enjektörleri görünüyor....

    Bende uzunca araştırmadan sonra şimdikine nazaran daha performanslı olacak romano enjektörlerini seçtim ve siparişini verdim pazartesi günü gelecekler :)

    Romano nun enejktörleri için çok iyi deniliyor temizlenmeside mümkünmüş sessiz çalışıyormuş fln.... bende şuan için uygun fiyatlı onları buldum ve sipariş verdim.... senin brc kitin için uyumlu bilmiyorum eğer uyumluysa uygun fiyatlara bulup işini hallederbilirsin.....

    Atiker Fast sistem anladığım kadarı ile Polonya malı AC Stag 300 denen ECU kullanıyor. Programının yeni Italyan A.E.B. OBDli Safefast sisteminden daha kararlı olduğunu duydum. Ben de Atiker Fast sistemi taktırmayı düşünüyorum. Atiker enjektörlerinin Valtek'e benzemesı dışında aynı olup olmadıklarını bilmiyorum. Romano enjektörler size ne kadara mal oldu? Beklediğiniz performansı aldınız mı?

    Benim ilgim Romanonun daha kararlı çalışması. Atiker enjektorleri, Italyan Valtek Typ 30 enjektorlerin kopyasi, ama iscilik kalitesi daha zayif. Valtek enjektorlerinin bir takimi 80TL, yani Atiker, bunu daha ucuza mal ediyor ki, kullanmiyor. Valtek te toleranslar +/- %10.


    Kafama takilan konu Atiker AHC kirmizi rail enjektorlerin kendi aralarindaki akis farkliligi.

    Farkli devirlerde milisaniye degerleri farkli, devire gore akis farkliligi da farkli.
    Rail (kütük) yakıt eşlenmesi

    Burada kapali devrede calisan sistemde, oksijen sensorunun az akan LPG enjektorlerin baglandigi silindirleri fakir karisima ittigi, ve NO2 emisyonun arttigi iddia ediliyor.
    Acik dongu calisan bir sistemde, enjektor msleri benzin mapinden hesaplaniyor. Benzin mapi sadece manifold basinci ve devire bagli o zaman. Ama kapali dongu ile calisan bir sistemde, enjektor kutugu (rail) ustundeki enjektorlerin farkli akitmasi benzin mapini genel olarak daha da fakir karisima goturebilir. Dusununki, kalibrasyon vs. yapiyorsunuz, tek bir O2 sensor kullaniyorsunuz. Bazi silindirler zenginken, digerleri fakir. Motor ve kapak ömrünü kötü etkileyecektir.,,




  • quote:

    Orijinalden alıntı: c4zf6

    quote:

    Orijinalden alıntı: oguz6577

    Geçmiş olsun öncelikle arkadaşım bendede atiker fast sistem mevcut sistemimde ve valtek enjektörler var bu enejektörlerin zamanlaması çok yüksek yani 3.6ms gibi benzin enjektörleri görünüyor 6-7ms de lpg enjektörleri görünüyor....

    Bende uzunca araştırmadan sonra şimdikine nazaran daha performanslı olacak romano enjektörlerini seçtim ve siparişini verdim pazartesi günü gelecekler :)

    Romano nun enejktörleri için çok iyi deniliyor temizlenmeside mümkünmüş sessiz çalışıyormuş fln.... bende şuan için uygun fiyatlı onları buldum ve sipariş verdim.... senin brc kitin için uyumlu bilmiyorum eğer uyumluysa uygun fiyatlara bulup işini hallederbilirsin.....

    Atiker Fast sistem anladığım kadarı ile Polonya malı AC Stag 300 denen ECU kullanıyor. Programının yeni Italyan A.E.B. OBDli Safefast sisteminden daha kararlı olduğunu duydum. Ben de Atiker Fast sistemi taktırmayı düşünüyorum. Atiker enjektörlerinin Valtek'e benzemesı dışında aynı olup olmadıklarını bilmiyorum. Romano enjektörler size ne kadara mal oldu? Beklediğiniz performansı aldınız mı?

    Benim ilgim Romanonun daha kararlı çalışması. Atiker enjektorleri, Italyan Valtek Typ 30 enjektorlerin kopyasi, ama iscilik kalitesi daha zayif. Valtek enjektorlerinin bir takimi 80TL, yani Atiker, bunu daha ucuza mal ediyor ki, kullanmiyor. Valtek te toleranslar +/- %10.


    Kafama takilan konu Atiker AHC kirmizi rail enjektorlerin kendi aralarindaki akis farkliligi.

    Farkli devirlerde milisaniye degerleri farkli, devire gore akis farkliligi da farkli.
    Rail (kütük) yakıt eşlenmesi

    Burada kapali devrede calisan sistemde, oksijen sensorunun az akan LPG enjektorlerin baglandigi silindirleri fakir karisima ittigi, ve NO2 emisyonun arttigi iddia ediliyor.
    Acik dongu calisan bir sistemde, enjektor msleri benzin mapinden hesaplaniyor. Benzin mapi sadece manifold basinci ve devire bagli o zaman. Ama kapali dongu ile calisan bir sistemde, enjektor kutugu (rail) ustundeki enjektorlerin farkli akitmasi benzin mapini genel olarak daha da fakir karisima goturebilir. Dusununki, kalibrasyon vs. yapiyorsunuz, tek bir O2 sensor kullaniyorsunuz. Bazi silindirler zenginken, digerleri fakir. Motor ve kapak ömrünü kötü etkileyecektir.,,

    Alıntıları Göster
    İkiside bence kararlı yazılımlar, safefast obd desteğini %25 sapmalara kadar düzeltebiliyor. Süre farklılıkları montaj hatasından da olabiliyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MSC Elektronik -- 26 Ocak 2013; 1:27:27 >




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.