Şimdi Ara

LPG'nin sonu yaklaşıyormu ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
1.077
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bilindiği üzere ülkemizde LPG' nin hızla gelişmesinin tek sebebi ucuz olması idi. Ancak günümüzde ve gelecek yıllardaki motor teknolojilerinin gelişimi emisyon değerlerindeki düşüşü ve ortalama yakıt oranlarını bayağı aşağıya çekmektedir. Euro 5 yakın gelecekte euro 6 ... ile birlikte motorlar oldukça verimli hale gelmektedir.
    LPG nin geleceği bu motorlara uyumlu kitlerin geliştirilmesine ya da bu yeni motorların yapımında LPG nin de dikkate alınmasına bağlı olduğu gerçeğidir.
    Benim bildiğim kadarıyla 2011 yılı ortalarıından itibaren üretilen tüm motorlar LPG ile uyumsuzdur. Son zamanlarda bunu farkeden firmalar var (Honda BRC ile anlaşarak bu yeni motorları LPG sistemine uyumlu hale getiriyor) ancak genel manada zaten benzinli motorlu araç satışı hızla düşmekte bu direk LPG dönüşümü yapılacak araç sayısını da azaltmaktadır. Şimdilik toplam benzinli araç sayısı içinde euro 5 motorlu araç sayısı % 10 lardadır ancak zaman hızla akmakta 5 - 10 yıl içinde bu oran hızla yukarlara çıkacak benim gibi tereddütleri giderilememiş potansiyel LPG müşterilerini de düşünürsek bu sistem hızla kan kaybedecektir. Efendim bana diyeceksiniz ki bütün motor tipleri için uyumlu (sıvı sistemler gibi) kitleri çıkarıyoruz. Bende derim ki benzinli motorlar ortalama sürüş şartlarında 500000 km yada daha fazla yol yaparken LPG dönüşümü yapılmış araçlarda aynı km aynı sürüş şartlarında yapabilirmi ? tereddütlüyüm. Tüm bu yazdıklarım bir analiz yanlış eksik doğru olabilir. Yorum ve analizlerinizi bekliyorum.







  • kafanı yorma her seyın caresı vardır turkıyede.
  • Benzinli ile gidiyorsan 50.000 KM Lpg ilede gidersin 50.000 KM - Bence benzin devri bitip komple Lpg'ye geçilecektir. Yavaş yavaş Lpg insanların gözünde iyileşti eski tip lpg sistemleri kötüydü sırf bu yüzden biraz kötü bakılıyor zaman ile aşıldı avm yasakları kalkıyor vs vs
  • Benzinli ile gidiyorsan 50.000 KM Lpg ilede gidersin 50.000 KM - Bence benzin devri bitip komple Lpg'ye geçilecektir. Yavaş yavaş Lpg insanların gözünde iyileşti eski tip lpg sistemleri kötüydü sırf bu yüzden biraz kötü bakılıyor zaman ile aşıldı avm yasakları kalkıyor vs vs

    Ben akıldan yanayım akıl karın LPG de olduğunu zaten söylüyor. Ancak dediğim gibi benim aracın motoru diyelim 500.000 KM yol yapacak şekilde dizayn edilmiş LPG de de o kadar vazgeçtim 300.000 KM gider diyen herhangi bir sistem için o garantiyi verebilen bir babayiğit varmı ? varsa hemen LPG ye geçelim.
  • Tüm Araç Üretici firmaları en fazla 2-3-5-6 yıl garanti sürelerinde 150.000.Km'ye kadar ürettikleri araçlara garanti veriyorlar zaten, Aracına 500.000.KM garanti veren araç markası olmadığına göre LPG sisteminin böyle bir garantiyi vermesi hayal ürünüdür. Ancak Araç Üreticisinin vermiş olduğu yıl ve km kadar garanti veren LPG markaları Türkiyede Landirenzo, BRC, Prins, Lovato'dur.
  • Tüm Araç Üretici firmaları en fazla 2-3-5-6 yıl garanti sürelerinde 150.000.Km'ye kadar ürettikleri araçlara garanti veriyorlar zaten, Aracına 500.000.KM garanti veren araç markası olmadığına göre LPG sisteminin böyle bir garantiyi vermesi hayal ürünüdür. Ancak Araç Üreticisinin vermiş olduğu yıl ve km kadar garanti veren LPG markaları Türkiyede Landirenzo, BRC, Prins, Lovato'dur.

    Bu yazdıklarınız doğrudur. Neyse ben esnaf da değilim ama nasıl olduysa eski esnaf kafası ile 2 de 1 al gibi oldu ancak euro 5 motorlu olup 100.000 KM yi kazasız belasız atlatan zannedersem henüz yok.
  • Abi biraz benzin yakarsın ama Forumdaki Lpg ustalarımızdan birinin dükkanına gidip montaj yaptır Uzun bir süre kullanmayı düşünüyorsun yazından anladığım kadarıyla o zaman BRC ve bu kalitede dönüşüm markalarını düşünebilirsin. Keyifle binersin aracına hiç bir problemde olmaz Eline matkap alan ustayım diye geçiniyor onun için bildiğin yere gidiceksin.

    Edit = Birde dönüşüm servisinde ustadan rica et daha önce bu markaya taktıysa arayıp kaç kilometrede vs. memnun mu değil mi bilgi alırsınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi By_emre34 -- 21 Haziran 2013; 23:16:47 >
  • Abi biraz benzin yakarsın ama Forumdaki Lpg ustalarımızdan birinin dükkanına gidip montaj yaptır Uzun bir süre kullanmayı düşünüyorsun yazından anladığım kadarıyla o zaman BRC ve bu kalitede dönüşüm markalarını düşünebilirsin. Keyifle binersin aracına hiç bir problemde olmaz Eline matkap alan ustayım diye geçiniyor onun için bildiğin yere gidiceksin.

    Edit = Birde dönüşüm servisinde ustadan rica et daha önce bu markaya taktıysa arayıp kaç kilometrede vs. memnun mu değil mi bilgi alırsınız

    Tavsiyen için teşekkürler. Ben aslında LPG sektörünün güçlü olduğunu düşünüyorum. Türkiye dünyada 2. sıradaymış LPG kullanımında o yüzden tüm modellerin ithalatçı yada imalatçı firmalarını otomobil ithal ederken yada imal ederken benzinli araçları LPGye uyumlu olmaları noktasında zorlamalarını bu noktada tüm LPG firmalarının elbirliği yapıp örnek shavrole wolkswagen opel mitsubishi... gibi ithalatçı firmaları uyarmaları gerektiğini düşünüyorum. Biraz damara basmak istedim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ruhidayi

    Bilindiği üzere ülkemizde LPG' nin hızla gelişmesinin tek sebebi ucuz olması idi. Ancak günümüzde ve gelecek yıllardaki motor teknolojilerinin gelişimi emisyon değerlerindeki düşüşü ve ortalama yakıt oranlarını bayağı aşağıya çekmektedir. Euro 5 yakın gelecekte euro 6 ... ile birlikte motorlar oldukça verimli hale gelmektedir.
    LPG nin geleceği bu motorlara uyumlu kitlerin geliştirilmesine ya da bu yeni motorların yapımında LPG nin de dikkate alınmasına bağlı olduğu gerçeğidir.
    Benim bildiğim kadarıyla 2011 yılı ortalarıından itibaren üretilen tüm motorlar LPG ile uyumsuzdur. Son zamanlarda bunu farkeden firmalar var (Honda BRC ile anlaşarak bu yeni motorları LPG sistemine uyumlu hale getiriyor) ancak genel manada zaten benzinli motorlu araç satışı hızla düşmekte bu direk LPG dönüşümü yapılacak araç sayısını da azaltmaktadır. Şimdilik toplam benzinli araç sayısı içinde euro 5 motorlu araç sayısı % 10 lardadır ancak zaman hızla akmakta 5 - 10 yıl içinde bu oran hızla yukarlara çıkacak benim gibi tereddütleri giderilememiş potansiyel LPG müşterilerini de düşünürsek bu sistem hızla kan kaybedecektir. Efendim bana diyeceksiniz ki bütün motor tipleri için uyumlu (sıvı sistemler gibi) kitleri çıkarıyoruz. Bende derim ki benzinli motorlar ortalama sürüş şartlarında 500000 km yada daha fazla yol yaparken LPG dönüşümü yapılmış araçlarda aynı km aynı sürüş şartlarında yapabilirmi ? tereddütlüyüm. Tüm bu yazdıklarım bir analiz yanlış eksik doğru olabilir. Yorum ve analizlerinizi bekliyorum.

    Prins ve BRC LPGnin uyumlu olmadığı marka-model listeleri yayınlıyor. Subap ve yatakları özellikler zarar görüyorlar.

    problemli Araç Listesi


    http://www.prinsautogas.com/view_attachment/2091/Database_pr

    Birakin 2011i 2001 modeller icin bile uyumsuzluk var. Mesela burada çok uyumlu kabul edilen Toyota Corolla 1.6 VVT-i 3ZZE-FE motoru için yurt dışında kesinlikle LPG uyumsuz deniyor. 2004 üstü modeller için Prins, FlashLube yağlama sistemi kullanılsa bile subap ve yataklarına zarar veriyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi c4zf6 -- 25 Haziran 2013; 18:09:08 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Haklısınız bundan 6 ay önce Megane3 aldım LPG taktırmak zorunda kaldım Allahtan LPG ile sıkıntılı bir motor değil dizele 10 bin lira fazla veremedim
    Aracı 5 yıl kullansam 100 bin km eder buda km 20 krş,tan 20 bin TL para demek.
    Gelecek turbo benzinlide 1.2 tce megane3 2 yıldır Türkiyeye gelemdi gelse 6.8 şehiriçi nere benim 9 lt nere dediğin gibi hızla azalacak ama benim ülkemde araç su ile çalışsada litresi 5 lira olur devlet bir yolunu bulur bize yolar ne çıkarsa çıksın.
    Bize rahat yok.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi biz -- 30 Haziran 2013; 19:16:52 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.