Şimdi Ara

Manuel Vites araç kullanımı ile ilgili birkaç soru. Manuelciler baksın lütfen (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
8
Favori
67.276
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • valla bana da riskli geliyo daha manuele alışmadan ankara istanbul yoluna çıkmak ama başkada çare olmazsa mecbur otobanda alışacaz artık manuele :)
  • 1. Aracın motoruna göre değişir fakat sana 1.3 Multijet Palio verecekler 2500-2750 arasında vites değiştir.

    2.İstersen ayak freniylede hızını düşürebilirsin fakat mesafe yeterliyse durduk yere fren balatarını harcamak anlamsız olur tatlı tatlı aracı 3.000-.3.000 arası motor freni ile yavaşlayabilirsin vites düşürdüğünde debriyaja çok tatlı ve yumuşak davran araba yığılma yapmasın.

    3.Yokuşun dikliğine göre değişir 1 e takarsın 1 ayağın frende 1 ayağın debriyajda inersin diyelim ki çok keskin viraj var 10 km civarında anca döner araba motorun stop etmemesi için debriyaja tam basıp ayak freniyle ineceksin öyle yokuşları sonra azcık devirini aldıktan sonra motor freni ile inmeye devam edersin.

    4. Debriyaja gerek yok fakat 80 kms den 40 kms ye düşerken illa ki vites küçülteceksin bunun için basmanı tavsiye ediyorum 2. sorudaki gibi bir mantık kur.

    5. Bu tamamen sürücü hassasiyeti ile ilgili alakalı bir durum 150 ile gidiyorsun 50 ye aniden düşmen gerekecek bu durumda debriyaja sonuna kadar basıyorsun çünkü araba yüksek viteste boğulur 50 ye düştüğünde ideal vitesi takıp yola devam ediyorsun eğer söz konusu ani bir frense vites düşürmeyi bırakır freni köklerim 50 ye indikten sonra 3 e takar devam ederim.


    Manuel gözüne zor gelmesin teoride zor gelebilir fakat pratikte çabuk kavrarsın ve bu sorularının cevabını beynin oto kontrol olarak kendi cevaplayacak zaten hiç kasma

    Burada da otomatik vites ile ilk araba kullanmayı öğrenmenin zararlarını görmekteyiz.

    Eğer İstanbul gibi biryerde yaşamıyorsanız manuel her zaman daha avantajlıdır.Adamı uyutmaz sürekli tetikte beklersin motoru dinlersin motoru dinlerken trafiği de dinlersin.




  • yok hocam palio değil 2012 dizel 1.2 polo vericekler.

    Herşeyi az çok anladım manuelle ilgili yani şu an arabayı alsam %80-85 oranında sıkıntısız kullanırım gibi geliyo. sıkıntı olan hususlar sadece vites küçültme ve durma ilgili, onlarıda oturtursam sorun yok gibi.

    sonuç olarak vites küçültme ve durmayla ilgili şu kanıya vardım;
    araba 100 ile gidiyo diyelim ileride kırmızıyı gördüm. yeterli mesafe varsa hafif frenleyip vitesi küçülte küçülte gelmek mantıklı, ama vites küçültecek mesafe yoksa debriyaja bas vitesi boşa al frenleye frenleye gel olayı daha mantıklı sanıyorum. bu olayda aklıma takılan şu hususlar var.
    - eğer vites küçülte küçülte geliceksem 200-300 mt. mesafede 3-4 vites attıracak kadar zaman bulunabiliyomu. ve 100 den aşağı hızımı düşürürken her vitesi belli hız aralığında attırmam gerek sonuçta o aralığı kaçırıpta örneğin 90 dayken 3 e atarsam bunun sonucu ne olur risk teşkil edermi.
    - boşa alıp frenleyip duracaksam araç diyelim 120 ile gidiyo önce sadece frenle hızı düşürüp mü boşa almam gerek bu sırada debriyaj değil sadece frenle hızı 120 den 60 lara düşürüp sonrasında debriyaja basıp boşa mı almak lazım. yoksa frenle 60 a düşerken aynı zamanda debriyajdamı kullanılıyo. birde 120 ile giderken o hızda iken debrijaya basıp boşa almak tehlikeli bir hareketmidir o hızda boşa almak. arabada herhangi bir sarsıntı vs olurmu bu durumda ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 29 Temmuz 2012; 15:41:07 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    yok hocam palio değil 2012 dizel 1.2 polo vericekler.

    Herşeyi az çok anladım manuelle ilgili yani şu an arabayı alsam %80-85 oranında sıkıntısız kullanırım gibi geliyo. sıkıntı olan hususlar sadece vites küçültme ve durma ilgili, onlarıda oturtursam sorun yok gibi.

    sonuç olarak vites küçültme ve durmayla ilgili şu kanıya vardım;
    araba 100 ile gidiyo diyelim ileride kırmızıyı gördüm. yeterli mesafe varsa hafif frenleyip vitesi küçülte küçülte gelmek mantıklı, ama vites küçültecek mesafe yoksa debriyaja bas vitesi boşa al frenleye frenleye gel olayı daha mantıklı sanıyorum. bu olayda aklıma takılan şu hususlar var.
    - eğer vites küçülte küçülte geliceksem 200-300 mt. mesafede 3-4 vites attıracak kadar zaman bulunabiliyomu. ve 100 den aşağı hızımı düşürürken her vitesi belli hız aralığında attırmam gerek sonuçta o aralığı kaçırıpta örneğin 90 dayken 3 e atarsam bunun sonucu ne olur risk teşkil edermi.
    - boşa alıp frenleyip duracaksam araç diyelim 120 ile gidiyo önce sadece frenle hızı düşürüp mü boşa almam gerek bu sırada debriyaj değil sadece frenle hızı 120 den 60 lara düşürüp sonrasında debriyaja basıp boşa mı almak lazım. yoksa frenle 60 a düşerken aynı zamanda debriyajdamı kullanılıyo. birde 120 ile giderken o hızda iken debrijaya basıp boşa almak tehlikeli bir hareketmidir o hızda boşa almak. arabada herhangi bir sarsıntı vs olurmu bu durumda ?

    Hocam size manuel vites olayınının teorisini basitçe anlatayım ona göre mantıklı olanı kendiniz seçersiniz. Motor güç üretir ve bu güç tekerleklere aktarılarak hareket sağlanır, aktarmayı vites kutusu yapıyor gibi düşünün. Siz boşa alıp gazın sonuna kadar basın araba gitmez, taa ki vitese takana kadar. Otomatik viteste hangi vitesi seçeceğini araç kendi ayarlar düz viteste siz, fark sadece bu.
    Yüksek hızlarda boşa almanızın hiçbir sakıncası yoktur, korkmayın.
    Bana kalırsa yavaşlarken düz vitese acemi olduğunuz düşünülürse vitesi boşa alıp öyle yavaşlamayı tercih etmenizi öneririm, hangi vitese takacaktım vs diye düşünmezsiniz.
    Yanlış vitese atma mevzusuna gelince, siz yüksek hızda iseniz zaten araç düşük vitese girmek istemez, zorlanır. Baktınız vitese girmiyor, daha büyük vitesi deneyin girer. Hız düşük vites yüksek olduğunda da aracınız hızlanmak istemez hatta titreme yapar, o zaman da vitesi düşürürsünüz olur biter. Biraz pratik ile hatılayacağınızı düşünüyorum.
    Ancak kişisel görüşümü aktaracak olursam tam alışmadan aracı uzun yolda kullanmamanızı tavsiye ederim, yanınızda düz vites kullanmaya alışkın biri ile giderseniz sizin için daha doğru olur bence. Yok illa sizin kullanmanız gerekiyorsa uzun yola çıkmadan önce boş bir alanda veya az trafik olan bir yerde dörtlüleri yakıp biraz pratik yapmanızı, yola öyle çıkmanızı öneririm.
    İyi yolculuklar




  • ilk olarak vites küçültmede daha öncede dedğim gibi her zamn sırayı takip etmene gerek yok
    yani 4 ten direk 2yede geçersin yeterki aracın devrine göre vitesi değiştir, zaten vites+debriyaj yaparken vites değiştirmenin anlamı yok eğer ayağını debriyajdan çekiceksen vitesi değiştir ama ayağın debriyajda kaldığı zamnlarda vites aynı kalabilir o yüzden 4 ten 2 ye düşebilirsin mesela

    ikincisi ben her zamn kırmızı ışıkta direk boşa atarım çünkü diğerine göre çok daha rahat olur :) (ama ne kadar doğru olur bilmiyorum)
    AMA ben bunu derken şehir içi trafikten bahsediyorum yani 3-4 viteste max 60-70 km hızlardan ama eğer 120km hızdan düşeceksen o zamn daha çnce debriyaja basmadan frene basıp ardından vitesi 4e küşürüp ardından 3e düşürüp daha sonra boşa atarsın mesela

    bide eğer 90da 3 e atarsam ne olur demişsin şanzımana ne olur bilemem usta değilim ama araba acayip derecede bağırır hemen vitesi geri değiştirmn lazım

    bide ayağını frenden çekince direk araba kalkmaz mutlaka gaz vermen lazım yoksa araba durur

    bu arada bence uzun yolda hiç bi sıkıntı çekmezsin çünkü zaten düz yol fakat şehir içi özellikle kalkışlarda yada dönerken doğru vitesle dönmezsen arbanın durma riski olabilir yada araba bağırır onun dışında bi sorun yaşamazsın zaten çünkü araba kullanmışsın uzun zamandır




  • hocam mesela başka yerlerde okudum 5ten 2 ye ya da 4 ten 2 ye falan geçersen şanzımanı dağıtırsın gibisinden şeyler yazmışlar. acaba onlar hızın yavaşlamadan geçersen mi demek istemişler. örneğin 120 ile giderken frenleye frenleye 30-40 a kadar düşürüp 2 yada 3 e taktım direk 5 ten. o zaman damı şanzıman dağılıyo. yoksa 120 ile giderken hiç yavaşlamadan 2 yada 3 e takmaktanmı bahsetmiş onlar. bu durumda tabiiki şanzıman dağılır o garanti ama hızı 30 a düşürüp direk 5 ten 2 ye takmaktamı zararlı ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 29 Temmuz 2012; 16:42:54 >
  • Bahsedilen 120ile giderken 2ye atmak. Korkmayın şanzıman öyle kolay kolay dağılmaz :)
  • 30 a düştüğünde 2 ye takmak makuldur. bir de yukarıda yokuş aşağı 2. ve 3. viteste inmen önerilmiş bu şehiriçinde yapılır. otobanda 5.viteste inersin yokuşları, gaza basmassan araç yakıt tüketimini neredeyse durdurur.4. vites 100 le gidiyorum kırmızı ışık var diyorsun sadece frene bas hızın 30 a düştüğünde debriyaja bas vitesi boşa al dur. boşa atıp gidersen fren mesafen uzar.söylediğim gibi yapman daha uygundur.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    öncelikle cevaplar için herkese tek tek teşekkür ediyorum baya açıklayıcı cevaplar vardı onlar için ayrıca teşekkür. şimdi çoğu soru işareti gitti kafamdan ama bazı şeyleri biraz daha oturtmak istiyorum.

    1. şu konuda biraz kafam karıştı açıkçası netleştiremedim. 4.viteste 100 km hızda gidiyorum. ışıklara 200 m. kaldı yavaşlicam. hiç vitesle uğraşmadan frene hafiften basıp hızımı 20 lere düşürdüm. vites hala 4 te. sonra debriyaja basıp frene bastım ve durdum. durduktan sonra vitesi 4 ten boşa aldım. bu hareket doğru bir hareketmidir ? yanlıs işe doğrusu nedir biraz kafam karıştı bu hususta farklı cevaplar gelmiş çünkü.

    2. seyir halinde vites değiştirirken debriyaja bastım vitesi 4 ten 5 e aldım ve ayağımı debriyajdan çektim. bu çekiş sırasında yavaşçamı çekmem gerekir ayağımı ? aniden çekersem ne olur ? sonuçta 4 ten 5 e geçerken araç istop etmez aniden çekersem heralde. ama aniden çekmeyin deniyor. çekildiği zaman ne gibi bi sonucu olur bunun ?

    3. 150 hız ile giderken aniden 50 ye düşürdüm hızı. tekrar hızlanıcam 150 ye. bu durumda vitesi 5 ten 2 ye indirim tekrar kademe kademe 5 e mi çıkmalıyım. yoksa 150 den 50 ye düştükten sonra vites yine 5 te kalsa ben bu durumda tekrar gaz versem vites 5 te iken tekrar 150 ye çıkarmıyım. doğrusu nedir ?

    teşekkürler...

    1- evet 4. viteste frene basarak yavaşladınız ve durmaya yakın debriyaja basıp durdunuz bi sorun olmaz. kalkacağınız zaman da 1. vitese atıp kalkmanız yeterlidir. bu yanlış bi uygulama değildir.

    2- debriyajdan hızlı çek ayağını bişey olmaz. 1 den ikiye geçerken 2den 3 e geçerken bi sarsıntı olur ama vites arttıkça sarsıntı olmaz. bunu da ayarlarsınız sürdükçe. vites atarken sonuna kadar bastınız debriyaja diyelim, vitesi attınız ve pedalı kendi haline bırakın ayağınız pedalla birlikte kalksın (yani tak diye kaldırmayın, kaldırsanız da bişey olmaz). sürüş halinde debriyajla işiniz yok ayağınızı sol kısımda bi yer var oraya koyabilirsiniz.

    3- 150 den 50 ye düşünce 5. viteste tekrar eski hızına ulaşması çok zordur. bu durumda hiç panik yapmadan anında düşürün 2. 3. vitese tekrar hızlanın. zaten 1-2 sürdükten sonra alışacaksınız ve manuel vites daha zevkli gelecektir.

    not: otomatik vites kullanıcısıyım dediniz bu yüzden gaz fren konusunda uyarmak istiyorum. frene kesinlikle sağ ayakla basmalısınız. sol ayağınız sadece debriyaja bastığınız anlarda devreye girer. sol ayakla frenleme yapmayın




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    BAZİ ARKADASLAR BENİ ACEMİ SANMİS SANİRİM ARKADASLAR YANLİS ANLADİNİZ SİZ HERALDE BEN 2005 TEN BERİ NERDEYSE HERGUN ARAC KULLANİRİM YANİ ACEMİ DEGİLİM DİKKATİNİZİ CEKERİM COKTA İYİ KULLANİRİM :-) BENİM DERDİM SADECE OTOMATİK ARAC SAHİBİ OLMAM DOLAYİSYLA VİTESE VE DEVRİYAJA YABSNCİ OLMAM HEPSİ BU. ANLATABİLDİMMİ :-) BU ARADA KONUYLA İLGİLİ CEVAP VEREN YARDİMCİ OLAN ARKADASLARA SONSUZ TESEKKURLER

    YANLİZ ANLAYAMADİGİM Bİ HUSUS VAR İSİGA YAKLASİRKEN ARACİ BOSA ATİP FRENLEMEK DOORU Bİ TEKNİKMİ ? 100 LE GİDİYORUM İSİK GORDUM DEBRİYAJA BASİP ARACİ BOSA ALİP AYAGİMİ DEBRİYAJDAN CEKİP HAFİF HAFİF FRENEMİ BASİCAM SADECE DURANA KADAR. DURUNCADA DEB BASİP 1 E Mİ TAKİCAM DİREK ARAC SADECE VİTESTEYKENMİ STOP EDER BİS VİTESTEYKEN ETMEZMİ ?

    ben frene basıyorum yavaşlıyorum ve durmaya yakın debriyaja basıyorum. ama yavaşlamadan boşa alıp yavaşlasan da bi sıkıntı olmaz. farkeden bişey yok. ben babamdan öğrendim araba sürmesini. böyle alıştım böyle sürüyorum. bi de bana debriyajla işin olmayacak. yavaşlarken sadece frene bas duracağın zaman debriyaja basarsın




  • Gerekli cevaplar verilmiş zaten tekrar yazmaya gerek yok ancak bence de mümkünse manuel kullanan bir tanıdığınızla gitmeniz ve siz kullansanız dahi yanınızda bulunması iyi olur, zira manuel kullanan otomatiğe çabuk alışıyor ancak otomatik kullananın manuele alışması zaman alıyor.

    Düzenleme: Eksik kelime



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi desx -- 29 Temmuz 2012; 22:54:47 >
  • doğru diyosun hocam eğer imkan olursa en azından yanımda oturması için bi tanıdığımı ayarlamaya çalışıcam. aslında güveniyorum kendime sıkıntı yaşamam gibi gliyo ama yinede eşeği sağlam kazığa bağlamakta fayda var gibi

    bu arada farkındayım biraz fazla soru sordum ama bir konuyu tam oturtamadım onu oturtmadan riskli olucak gibi o yüzden onu oturtmaya çalışıyorum. 120 hız ile gidiyorum ilerde ışıkları gördüm 300 m. mesafede ve yavaşlicam.

    kimileri diyor ki vitesle uğraşma aracı boşa al frenleye frenleye gel ve dur. ama genel kanı bu yöntemin pek güvenli olmadığı.

    kimileri diyor ki aracı yavaş yavaş hızı küçült ve sırayla 4 3 2 ye al ve dur. bu yöntem açıkçası zahmetli geliyo şu an

    kimileri de diyo ki 120 ile gidiyosan çek ayağını gazdan araç yavaşlasın bu sırada hafif hafif frenle ve hız 30 lara falan düşünce tak 5 ten direk 2 ye öyle dur.

    şimdi bu 3 yöntem içinde 3.olan en zahmetsiz ve güvenli olan gibi geldi bana.

    sorum şu

    aracı 120 de giderken yavaşlayıp sırayla 4 3 2 ye düşürüp durmak ile yine 120 ile giderken hiç vitws küçültmeden frenle 30 a düşürüp direk 5 ten 2 ye almak hiç ara viteslerle uğraşmamak arasında ne fark var ? ikiside doğru yöntemmidir. Bu iki yöntem arasında ne fark vardır ? hızı 30 a düşürüp direk 2 ye takıp öyle frenleyip durmak zararlımıdır yada bi tehlikesi varmıdır yoksa doğr bir yöntemmidir ?

    bu konuyu oturtursam eğer hiçbir sıkıntım kalmicak düz ile ilgili. teşekkürler şimdiden



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi CRIMINALL -- 29 Temmuz 2012; 23:41:49 >




  • kardeşim bas frene iyice yavaşla sonra bas debriyaja ve dur. ışıklarda da 1 e tak devam et. gerek yok vites küçültmene.
  • peki usta madem vitesi tek tek düşürmeye gerek yok 120 ile gidiyo olsam bile frene basıp 5.viteste ışıklarda durup durduktan sonra 1 e takabiliyosam niye insanlar tek tek 4 3 2 1 e almakla uğraşma zahmetine giriyo. madem hiç vites küçültmeye gerek yok o zaman otomatik araba gibi sadece frene basıp dururken de debrijay + fren yapıp durmak ve bu esnada direk 5 ten 1 e atmak varken neden tek tek küçültüyolar. bu yöntem dahamı sağlıklı işte burda kafam karıştı açıkçası. madem kolay yöntem var niye zahmetli olan yapılıyo ?
  • vites küçültürken motor freninden yararlanıyorlar. faydası nedir bilmiyorum...
  • VE BUNLARI BİLMEYENLERE EHLİYET VERİYORLAR
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    en önemli soruyu unuttum şimdi aklıma geldi :)

    düz yolda çok yoğun milim milim trafikte giderken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak gidebilirmiyim ? nasıl otomatik arabada fren bas çek yapılarak gazsız gidiliyorsa manuel dede debriyajdan yarıya kadar çekince araç gider değilmi ? bunun araca bir zararı varmı ?

    misal park ederken hiç gaz vermeden sadece debriyaja bas çek yaparak park ediliyor sanırım yanılıyomuyum ? mesela geri geri park ediyorum. geri vitese takıp hiç gaz vermeden sadece debriyajı kavramaya getirerek aracın milim milim gitmesi sağlanmazmı ? yoksa her halikarda gazmı vermek gerekiyo ?

    1.si 2012 model 1.2 palio bulunmamaktadır . 1.3 multijet premio sole mevcuttur.Araç dizel ise bu dediğini yapabilirsin ama rahat çekmesi ve teklememesi için ufaktan gaza dokun debriyajın kavrama noktası çok ama çok önemli bu araca alıştığınız zaman rahatlıkla halledersiniz . Aklınızdaki soruları unutun size uzun uzun yazacağım . 65 bg dizel bir araca sahipsiniz. Kalkış yarım debriyaj kavrama noktasına gelmeden önce yumuşak gaz vereceksiniz.1.Vites kalkış vitesidir. 1. Vites'te çok gitmemeye çalışın zaten araç 3.000 rpm'den sonra bağıracaktır . Hızınız 10-15 km arasına gelince gazdan tamamen çekip debriyaja sonuna kadar basıp vites atacaksınız . Vitesi 2 ye geçirdikten sonra debriyajı ani çekme olayına gelelim ne kadar yumuşak çekerseniz araç o kadar gidişini korur , ani çektiğinizde araba kendini ileri atar . Her vites geçişlerinde yumuşak ve sakince kaldırın , basarken de yumuşak basın. Siz herhalde sakin kullanan birisiniz . Ben yüksek devirde sürdüğüm için size km/hız konusunda bir şey söylemem , araç ne zaman vites istiyor anlarsınız zaten , devir saati olsun ses olsun . Debriyajı sık sık kullanmayın , şimdi 150'de gidiyorsunuz acilen hız düşürdünüz . Hızınız 50 vites 5.te tam 50ye geldiğinizde tekrar hız kazanmak için gaza basmayın aracı 4 e çekerek hız kazanın ardından 5e atın çünkü 5.vites aracın dinlenme vitesidir . 4'te hız kazanırsınız 5'te hızınızı korur veya arttırırsınız . Durma olayına gelirsek hızınızı fren ile düşürürsünüz zaten belli bir hıza düştükten sonra araç kendini hissettirir. Tam durmak içinde kesinlikle debriyajı kullanın . En çok zorlanacağınız noktayı yazmamışsınız . Dik rampalardan stop etmeden ve geri kaymadan kalkma yöntemi buna çok pratik yapın. Orta eğimli (Araba boşta iken rahatça geri kayabileceği bir eğim) bir rampaya gidiniz. Debriyaja tam basarak frene de aynı anda basın , vitesi 1.e takarak el frenini indirin Debriyaj + Fren geri kaymamak için ayak frende iken debriyajı yavaşça kaldırın çok yavaşça ama kavrama noktası denir zaten debriyajı kaldırdığınızda motorun sesinde azalma direksiyonda titreme meydana gelecektir , emin olmak için freni yavaşça bırakın araba titreşim halinde geri gitmiyor kalıyorsa freni tamamen çekip gaza dokunun . Kavrama yöntemi ile kalkmış oldunuz geri kaymadan . Bir diğer yöntem el freni ile kalkmadır. Gene aynı şekilde el freni çekik bir şekilde debriyaja basınız.Vites 1de iken debriyajı gene aynı şekilde çekin çok hafif gaza dokunun araba ileri gitmek istediğini anlayacaksınız ve gaz sabit olarak dursun kitleyin ayağınızda el frenini indirin tamamen hiç gaz kesmeden yavaşça debriyajı bırakın , el freni yöntemiyle geri kaymadan kalktınız. Bol pratik bol dikkat ile kolayca alışırsınız , yardımım dokunduysa ne mutlu bana özelden sorularınız varsa sorabilirsiniz . İyi sürüşler.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apocaltique -- 30 Temmuz 2012; 0:51:43 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CRIMINALL

    peki usta madem vitesi tek tek düşürmeye gerek yok 120 ile gidiyo olsam bile frene basıp 5.viteste ışıklarda durup durduktan sonra 1 e takabiliyosam niye insanlar tek tek 4 3 2 1 e almakla uğraşma zahmetine giriyo. madem hiç vites küçültmeye gerek yok o zaman otomatik araba gibi sadece frene basıp dururken de debrijay + fren yapıp durmak ve bu esnada direk 5 ten 1 e atmak varken neden tek tek küçültüyolar. bu yöntem dahamı sağlıklı işte burda kafam karıştı açıkçası. madem kolay yöntem var niye zahmetli olan yapılıyo ?

    Küçük araçlarda gerek yok dediğiniz şekilde kademeli düşürerek aracı durdurma olayı ancak kamyon otobüs gibi ağır yük taşıyan araçlard motor freninin kullanılması gerektiğinden kademeli olarak düşürülür vitesler.Ayrıca voith rotarder denilen şaft freni de motor devri ne kadar yüksekse o kadar iyi frenleme sağladığı için otobüslerde de yine kademeli vites küçültülerek durulur....
    Sizin aracınız küçükse ve frenin gücü aracınızı durdurmaya yetiyorsa kırmızıda durduğunuzda vitesi 1 e alıp devam edebilrisiniz.....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apocaltique


    1.si 2012 model 1.2 palio bulunmamaktadır . 1.3 multijet premio sole mevcuttur...

    Hocam Palio değil, 1.2 Polo demiş. 1.2 TDI 3 silindir, 75 beygir.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.