Şimdi Ara

MAREA ALBEA KIYASLAMASI (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
38
Cevap
1
Favori
9.375
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • albea konusuna gelince de gerek boyutlar ve gerekse üretilen bazı modeller(söz gelimi 1.616v ve speedgear modelleri 215 km hızı aşarak başka bir anlamda da üst sınıf kategorisine piramit çıkış yapabilmiş,bununla birlikte de kullanım ömrü ve sorunsuzluk açısından da üst sınıflara çok yakın eğriler gösterebilmiş çok başarılı bir modeldir..."C" sınıfının ekonomik bölümünde kalması donanım tablosu ve kullanım persfektiyle ilgilidir..satış fiyat çizgisi de ayrıca önemli bir puanlama artısı getirmiştir..
  • Tabiki marea
  • marea zaten 1.2 araç alma bence
  • Tabiki marea
  • bence de ..marea fiat grubunun üretttiği "D" sınıfındaki en iyi ve en başarılı araçtır.
  • +1
    quote:

    Orjinalden alıntı: Orcunsau

    Albea B sınıf Marea C sınıf araçtır. FIAT'ın Türkiye'de D sınıfı aracı yoktur... Ayrıca Palio ile Albea arasında bagaj haricinde ne fark var. Palio olunca B sınıfı olan aracın arkası uzadı diye C sınıfı mı oluyor...
  • Dacia Logan nasıl "B" sınıfı oluyorda, Albea "C" sınıfı oluyor? Onu anlayamadım??? Bu sınıf olayında kıstas nedir? Aracın boyutumu, donanımı mı?v.s
  • Şu A, B muhabbetinden kurtulsanız da konuya dönseniz artık..
  • selamlar...

    yukarıda yazdıklarım ya anlaşılamamış, ya doğru anlatamamışım ya da bazı katılımcılar benim yazdıklarımı okumamışlar.

    1 - marea - albea kıyaslamasında bulundukları sınıfın kavranmasında çok büyük yarar ve önem var .bu yüzden sınıf kavramının iyice anlaşılması gerekiyor.

    2 - çok detaylı ve akademik kavramlara girmeden bir örnek vermem gerekirse ford fokus "C" sınıfında yer alırken tamamen aynı platformu ve mekaniği kullanan volvo s 40 "D" sınıfında yer almaktadır.

    3 - sınıf kavramı çapraz,dikine ve enine olmaktan yana derinlemesine de 4 boyutlu oluşan bir kavramdır.montajı oluşturan parçaların çalışma ömrü,araç boyutları,kullanım amaçları,tasarım kategorileri,üretildikleri fabrikanın üretim teknikleri,kısmen motor hacim ve güçleri,hitap ettiği sosyal katmanlar bu 4 boyutlu kavramın uydusal tamamlayıcısıdırlar..

    4 - logan tam bir sınıfa oturtulamaz ilkel üretim teknikleri(elle üretim ve montaj,daha önceki eski modellerin vazgeçilmiş montaj parçaları,özellikle düşük tutulmuş kalite ve kısa ömürlü çalışan parçalar) nedeniyle girebileceği sınıf "B" dir .boyutları vito düzeyinde olsa bile bu böyledir.burada logan kötü araba sonucu çıkmaz. ucuza mal edilip ucuza satılan bir halk arabasıdır.

    5 - fiat 131 serisi o yıllar ışığında gerek boyutları gerek performans ve üstün tekniği ile "D" sınıfıdır.

    böyle uzayıp gider...tüm araçların çok daha detaylı sınıf irdelemeleri yapılabilir.

    ancak konumuz ışığında "fiat albea" ekonomik "C" sınıfında çok başarılı olmuş ve halen olmaya devam eden bir fiat baş yapıtı olduğu gibi ...her ne kadar üretimden kalkmış olsa bile güncelliğini sürdüren ve uzunca bir süre de sürdüreceğe benzeyen "fiat marea" da fiat'ın "D" sınıfındaki bir baş yapıtıdır..

    artık anlaşıldığını umut ederek bu topicteki sözlerimi tamamlıyorum..

    saygı ve sevgilerimle...




  • quote:

    Orjinalden alıntı: Orcunsau

    Albea B sınıf Marea C sınıf araçtır. FIAT'ın Türkiye'de D sınıfı aracı yoktur... Ayrıca Palio ile Albea arasında bagaj haricinde ne fark var. Palio olunca B sınıfı olan aracın arkası uzadı diye C sınıfı mı oluyor...

    ++++

    Maşallah Fiat'ta sınıflar havada uçuşuyor D sınıfı peki neden zamanında bu araba C sınıflarıyla karşılaştırıldı? C sınıfındaki arabalardan daha ucuzdu. Bide hala Linea C diyorlarya Arabadan anlamayan insan bile showrooma gittiğinde G.P'nin sedanı diyorsa Linea için birşeyler eksikdir.(Linea'nın hemen dibinde Bravo'da duruyor. Ama 2 araba yandakı G.P'nin sedanı sanıyor herkes aracı)




  • işte yanılgı burada...anlatmak istediğim budur...elbette linea grande puntonun sedanı tasarlanarak geliştirilmiştir.üstelik fiat linea "C" sınfı değil "C+"sınıfıdır..bu konuda da tüm otomotiv resmi otoritelerinden onay almış ve homologasyonu da "C+" olarak onaylanmıştır...aynı durum albea ve marea için de söz konusudur. bir takım dergiler ve kuruluşlar istedikleri aracı istedikleriyle kıyaslayabilirler.. önemli olan bilimsel kategoride akademik onaylardır..

    işin bir başaka yanı da linea'nın hiç bir kaporta parçası(ön ve arka kapılar,a sütunu kaput ve çamurluklar dahil) tamamen farklıdır. iç hacmi tamamen farklıdır..sadece platform alınarak genişletilmiş ve uzatılmıştır.. volvo s80 den s60 a s40 hepside birbirine çok benzemiyor mu?

    fiat düşmanlığı bence sadece aşırı kıskançlıktan kaynaklanıyor...
  • İstenirse D denilsin Ğ bile denilse benim için fark etmez. Ki öyle olursa Fiat sınıfının en kötü araçlarını yapmış olur. Şimdi siz Albea'yı Focus, astra, megan2 ile karşılaştırırsanız fena şekilde Albea ezilir. Aynı şekilde Marea'yıda zamanında D segmendi olan Mondeo, Vectra b, Laguna, 406 gibi araçlarla karşılaştırdığınızda Marea'da bu araçların yanında ezilir. Sınıf sonunculuğunu baştan garantilemek için yapıyor herhalde Fiat bunu bir alt sınıfda şansı varken bir üst sınıf gösterip en kötü araç olmayı seviyor olsa gerek.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin




    işte yanılgı burada...anlatmak istediğim budur...elbette linea grande puntonun sedanı tasarlanarak geliştirilmiştir.üstelik fiat linea "C" sınfı değil "C+"sınıfıdır..bu konuda da tüm otomotiv resmi otoritelerinden onay almış ve homologasyonu da "C+" olarak onaylanmıştır...aynı durum albea ve marea için de söz konusudur. bir takım dergiler ve kuruluşlar istedikleri aracı istedikleriyle kıyaslayabilirler.. önemli olan bilimsel kategoride akademik onaylardır..

    işin bir başaka yanı da linea'nın hiç bir kaporta parçası(ön ve arka kapılar,a sütunu kaput ve çamurluklar dahil) tamamen farklıdır. iç hacmi tamamen farklıdır..sadece platform alınarak genişletilmiş ve uzatılmıştır.. volvo s80 den s60 a s40 hepside birbirine çok benzemiyor mu?

    fiat düşmanlığı bence sadece aşırı kıskançlıktan kaynaklanıyor...




    Tabii ki Fiat düşmanı değil kimse. Benim aracım 1998 hlx Weekend. Sorun Fiat'ın ucuz araç olduğu halde TR'de üst sınıf araçlarla aynı fiayata satılması. Örneğin Albea ve Palio'lar tüm Avrupa da 9.000 lira anahtar teslim satılırken, bizde 17.000 lira istiyorlar. Tabi ki aracın aslında 9.000 lira olması sounlar çıkınca müşteriyi çıldırtıyor. Bence Fiat'ın küçümsenmesinin sebebi çok farklı. Yani Tofaş At fiyatına eşek sattığı için eleştiri alıyor vatandaştan. Asla sıfır Km bir FİAT almam. Tanrı korusun




  • Marea derim..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: LAST_DRIVER


    quote:

    Orjinalden alıntı: havnitekin




    işte yanılgı burada...anlatmak istediğim budur...elbette linea grande puntonun sedanı tasarlanarak geliştirilmiştir.üstelik fiat linea "C" sınfı değil "C+"sınıfıdır..bu konuda da tüm otomotiv resmi otoritelerinden onay almış ve homologasyonu da "C+" olarak onaylanmıştır...aynı durum albea ve marea için de söz konusudur. bir takım dergiler ve kuruluşlar istedikleri aracı istedikleriyle kıyaslayabilirler.. önemli olan bilimsel kategoride akademik onaylardır..

    işin bir başaka yanı da linea'nın hiç bir kaporta parçası(ön ve arka kapılar,a sütunu kaput ve çamurluklar dahil) tamamen farklıdır. iç hacmi tamamen farklıdır..sadece platform alınarak genişletilmiş ve uzatılmıştır.. volvo s80 den s60 a s40 hepside birbirine çok benzemiyor mu?

    fiat düşmanlığı bence sadece aşırı kıskançlıktan kaynaklanıyor...




    Tabii ki Fiat düşmanı değil kimse. Benim aracım 1998 hlx Weekend. Sorun Fiat'ın ucuz araç olduğu halde TR'de üst sınıf araçlarla aynı fiayata satılması. Örneğin Albea ve Palio'lar tüm Avrupa da 9.000 lira anahtar teslim satılırken, bizde 17.000 lira istiyorlar. Tabi ki aracın aslında 9.000 lira olması sounlar çıkınca müşteriyi çıldırtıyor. Bence Fiat'ın küçümsenmesinin sebebi çok farklı. Yani Tofaş At fiyatına eşek sattığı için eleştiri alıyor vatandaştan. Asla sıfır Km bir FİAT almam. Tanrı korusun



    Gerçekten güzel noktaya değindin; Marea aldığımda Almanya'daki arkadaşım, oradaki ikinci el marea fiyatlarını yollayınca ben de bunu anlamıştım...




  • Valla arkadaşlar burada fiat ın arabalarına laf edenlerin sözlerini aynen onlara iade ediyorum..Niye kaldıramıyorsunuz fiat'ın c sınıfını d sınıfını..Sınıflandırmaysa işte yukarıda bilimsel sınıflandırmasını yapmış adamlar ..Önyargılarınla sen daha mı iyi bileceksin neyin hangi sınıfda olduğunu...
    Focus'u d sınıfında gösterseydi bu tepkileri yine de verirmiydiniz..Bence bunlar tamamen önyargılardan ve biraz kıskançlıklardan kaynaklanıyor..Fiat'ın Türkiye'ye girdiği ilk yıllarda Halkın genel kullanımına daha yatkın ucuz arabalar üretmiş olmasının da etkisi var..Ama geniş halk kitlelerine uygun araba üreten bir firma c veya d sınıfında daha lüks ve konforlu araçlar üretemeyecek mi?Veya Marea, Linea,Bravo gibi gerçekten sınıf arabalar ürettiğinde ise yok bunlar basit halk arabası mı denecek..sınıfları birer ikişer aşağıya mı kaydırılacak..Bırakın bunları yaa..
    En başta şunu söyleyeyim..FİAT gerçekten fiyat-fayda oranı en yüksek arabaları üretiyor..Bu bir gerçek..2001 model maream 4 hava yastığı abs+ebd ve daha birçok ayrıntı ile donatılmış..Model yılının focuslarının ve ya corollalarının donanımına eşit ve de fazlası olan bir araç..Gerek konfor gerek sürüş ve gerekse güvenlik olarak fazlasıyla tatmin eden bir araç..Ama bazıları hemen lafı yetiştiriyor..focusa da bindim corollaya da bindim..şu an marea ya biniyorum ve tüm içtenliğimle söylüyorum mareama iki tane focus verecekler değişmem..aradaki farkı kullanan bilir..heleki hlx hastasıysa..
    FİAT'a sahip olanlara sefil ve cimri diyenlere ben de enayi diyorum..Çünkü 14-15 bin edecek araçlara 20-25 bin vermiyorlar mı?benim 14-15 binlik aracımın 20-25 binlik araçlardan gerek donanım olarak ve gerek güvenlik ve konfor olarak hiçbir eksiği yok..20-25 bini verdin mi insan araçdan çok daha fazlasını bekliyor..ama nerdeyse aynı be..Yani FİAT at fiyatına eşek değil, eşek fiyatına at veriyor..Kıyaslamanın tersi diğerleri için..(tabiki fiyatını fazlasıyla hak eden bazı modeller hariç)..




  • MAREA ELX 2000 KULLANIYORUM VE ÇOK MEMNUNUM HER NE ARAÇ KULLANIYORSAK KULLANALIM İNSANLARI RENCİDE EDECEK KELİMELER SARF ETMEMEMİZ GEREKTİĞİNE İNANIYORUM. ŞU SÖZÜ BUNA KARŞI SARF ETMEK İSTİYORUM...BEN NE İNSANLAR GÖRDÜM ÜSTLERİNDE ELBİSE ALACAK PARALARI YOK. BEN NE ELBİSELER GÖRDÜM İÇLERİNDE İNSAN YOK. HER NE OLURSA OLSUN BU BİR EMEK İŞİDİR HERES AYAĞINI YORGANINA GÖRE UZATIR ONA GÖRE BİR ARABAYA BİNER BEN ÇOK UCUZ BİR ARABAYADA BİNEBİLİRDİM ÇOK PAHALI BİR ARABAYADA BİNEBİLİRDİM ÖNEMLİ OLAN İNSANIN İÇİDİR...ŞU GÜZEL ORTAMDA BİRBİRİMİZİ KIRMAYA GEREK YOK.. HERKESE HAYIRLI AKŞAMLAR DİLİYORUM... SAYGILAR...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Love3tc -- 17 Temmuz 2009; 12:02:07 >
  • öncelikle sözlerime iliyana hak vererek başlamak istiyorum kimsenin kimseye aldığı araba için küçük görmeye hakkı yoktur fakat burdaki durum biraz farklı çünkü 2 araba arasında fiyat olarak fazla bi fark olmasada donanım ve konfor olarak baya fark var
    özellikle ben 1.2 motora değinmek istiyorum. Bi arkadaş yukarda uzun yolda albeanın daha az yakacağını söylemiş eğer kastı şehirlerarası yolsa eğer düşük cc li aracın uzun yolda daha fazla yakacağı kaçınılmaz bi gerçek.. zaten güç ağırlık oranı çok kötü bir araç... Hiçbi araca motor hacmine bakarak aaaa bu az yakıyodur diyemezsiniz eğer öle bişey olsa bmw mercedes gibi devlerin fiattan daha güzel düşük cc li araç yapıcakları kesindir... Sonuç olarak albeası olan adama sen nie albea aldın denilmez tabi ama eğer ikisi arasında karar verme aşamasında olanlara tavsiyem kesinlikle mareadır




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.