Şimdi Ara

Maslak'taki Üçkağıtçı BMW Servisleri ve Borusan (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
0
Favori
14.928
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Bence sizin için para değerli değil, öyle olsa 10 lira veya bin lira için 200bine yakın değeri olan aracınızı riske etmeye kalkışmazsınız. 10 lira hatta bin, ikibin liranın telafisi olur ama yüzbinlerin değil. Hatta ve hatta hayatınızda, tekrar böyle bir araca sahip olma şansınız hiç olmayabilir. Hergeçen gün üretim kaliteleri de düşerken, bugün elinizde iyi birşeyler varken, ilerde bundan kötülerine bineceğinizi de unutmayın. O yüzden asıl parasına değer verenler, malına gözü gibi bakıp, sakınan insanlardır. Yabancılardaki mantık da başka, onlar mala değer vermiyorlar, onlar için sadece ulaşım aracı, dibine kadar kullan, para harcama, yenisini herhalikârda alabilirsin mantığı var. O kıstıkları parayı da yaşamlarına kat be kat harcıyorlar, yiyip, içip, gezerek. Ben bir tek ingilizin sözünü severim, ucuz mal alacak kadar zengin değilim, diye. Ben 15 bin liralık arabamı bile yetkili serviste, işi bitine kadar başından ayrılmadan bekler ve sanayinin pis yollarına sokmaya bile kıyamaz iken, binlerce liralık çil çil arabaları sanayinin b.ktan sokaklarında çırakların altında yanlarak dolaşma şansını, birkaç yüz lira için veren mantığı, akıl hafızam almıyor malesef.
    Benim de en iğriti olduğum laf, benim param değerli en ucuzu olsun. Aynı mantıkla pahalı birşeylerde kullanmamak gerekli, çünkü öteki türlüsü iki yüzlüğe giriyor. Ne adamlar gördüm, 20 lira vermemek için milyarlık arabalarını, kapının önünde kapıcısına yer fırçası, bi kova suyla yıkatan adamlar. Böyle para olmaz olsun, orda milyarlarının içine edip, ırzına geçiyorsun, sonra 20 lira başkasına kaptırmam diyorsun. Acırım acırım, o arabalara ve milli servete acırım. Youtube'da biraz fabrika üretimlerini izleyin, adamlar ne titizlik ile üretim yaptıklarını ve sonra onların ülkemizdeki hallerini. Hiç düşündünüz mü? O fabrikada gözü gibi binlerce arabanın imalatını yapan adam, belki de hayatı boyunca ürettiği bir arabaya sahip olamayıp, evine bisiklet ile gidip gelecek. Sırf o adam için bile sahip olduğunuz arabaya gözünüz gibi bakmanız lazım. Ayrıca para hesabına tekrar gelecek olursak, bir arabaya, en az 1,5 araba parası vergi verdiğimizi de asla unutmamak gerek.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Viper74

    Bence sizin için para değerli değil, öyle olsa 10 lira veya bin lira için 200bine yakın değeri olan aracınızı riske etmeye kalkışmazsınız. 10 lira hatta bin, ikibin liranın telafisi olur ama yüzbinlerin değil. Hatta ve hatta hayatınızda, tekrar böyle bir araca sahip olma şansınız hiç olmayabilir. Hergeçen gün üretim kaliteleri de düşerken, bugün elinizde iyi birşeyler varken, ilerde bundan kötülerine bineceğinizi de unutmayın. O yüzden asıl parasına değer verenler, malına gözü gibi bakıp, sakınan insanlardır. Yabancılardaki mantık da başka, onlar mala değer vermiyorlar, onlar için sadece ulaşım aracı, dibine kadar kullan, para harcama, yenisini herhalikârda alabilirsin mantığı var. O kıstıkları parayı da yaşamlarına kat be kat harcıyorlar, yiyip, içip, gezerek. Ben bir tek ingilizin sözünü severim, ucuz mal alacak kadar zengin değilim, diye. Ben 15 bin liralık arabamı bile yetkili serviste, işi bitine kadar başından ayrılmadan bekler ve sanayinin pis yollarına sokmaya bile kıyamaz iken, binlerce liralık çil çil arabaları sanayinin b.ktan sokaklarında çırakların altında yanlarak dolaşma şansını, birkaç yüz lira için veren mantığı, akıl hafızam almıyor malesef.
    Benim de en iğriti olduğum laf, benim param değerli en ucuzu olsun. Aynı mantıkla pahalı birşeylerde kullanmamak gerekli, çünkü öteki türlüsü iki yüzlüğe giriyor. Ne adamlar gördüm, 20 lira vermemek için milyarlık arabalarını, kapının önünde kapıcısına yer fırçası, bi kova suyla yıkatan adamlar. Böyle para olmaz olsun, orda milyarlarının içine edip, ırzına geçiyorsun, sonra 20 lira başkasına kaptırmam diyorsun. Acırım acırım, o arabalara ve milli servete acırım. Youtube'da biraz fabrika üretimlerini izleyin, adamlar ne titizlik ile üretim yaptıklarını ve sonra onların ülkemizdeki hallerini. Hiç düşündünüz mü? O fabrikada gözü gibi binlerce arabanın imalatını yapan adam, belki de hayatı boyunca ürettiği bir arabaya sahip olamayıp, evine bisiklet ile gidip gelecek. Sırf o adam için bile sahip olduğunuz arabaya gözünüz gibi bakmanız lazım. Ayrıca para hesabına tekrar gelecek olursak, bir arabaya, en az 1,5 araba parası vergi verdiğimizi de asla unutmamak gerek.

    Bakın cimrilik ile tutumlu olmak arasında ince bir çizgi var, siz konuyu cimriliğe taşımıssıız, 10 lira yıkamaya vermemek için bedavaya yıkatmaya çalışanlar vs.... Öncelikle aradaki ayrımı iyi yapmak lazım. Ben arabamda kendi özel şampuanı, eldiveni,pastası, boya koruması, deri bakım seti ve cila setini taşıyan biriyim, kendi pasta cilamı kendim yaparım ve bundan keyif alır 5-6 ayda bir bir pazar günümü hobi olarak bu şekilde harcarım, yıkamacıya vereceğim pasta-cila parasını cebimde tutar keyfime bakarım.

    Bizim forumlarda farkındaysanız kimse bakım nasıl yapılır, kendin bu işi nasıl çözersin vs gibi bilgi kaynakları pek yok? Neden? Herkes işin kolayını tercih ediyor. Yabancıları örnek verirken bundan bahsettim, bir çok Amerika'daki arkadaşım kendi bakımını kendi yapıyor, yağını-suyunu en kalitelisini alarak kendi değiştiriyor, parası da cebinde kalıyor. Adamların deyimiyle ''do it yourself'' diye bir mantık var, bizde ise 100-200 liraya bakma servise ver mantığı var. Sanayideki ustaya arabamı götürmemin sebebi yeterli alet ve garajımın olmaması, yoksa yapılacak işlemden önce nasıl yapıldığını internetten öğrenir, ustanın başında durur nasıl yapması gerektiğine dair müdahale ederim.

    Yetkili servislerin üst düzey hizmet ve kaliteli sunduğunu da hiç iddiaa etmeyin bence, o konuda premium bir araç için premium bir hizmet yok, Volkswagen servisi ile Borusan arasında ben çok bir fark görmedim, hatta eski aracım olan Golf'e daha hızlı servis aldığımı söyleyebilirm, Borusan o konuda bayağa yavaş... Hatta hatta şöyle bir örnek veriyim bayağa iddiaalı olacak... Bugüne kadar gördüğüm en iyi servisi ilk arabam olan Fiat Punto için alıyordum, Fiat servisi problem çözümü ve müşteri memnuniyeti konusunda alt bütçeye hitap etse de çok çok ileride. Başka markalarda yetkili servisi olan arakdaşlarım var, içeride neler dönüyor bir bilseniz? Aldığınız yağ castrol sanıyorsunuz, adamlar alpet koyuyor? Başında durmanız yetmiyor bazen, içinde olmanız lazım.

    Neyse şimdi o yaptığınız yorumları tekrar düşünün ve olayı tekrar irdeleyin, o parayı nasıl biriktirmişim? O arabayı bu bakış açım yüzünden hurdaya mı göndereceğim?




  • Ali® kullanıcısına yanıt
    Tek bir nüans ile aynı şeyleri konuşuyoruz. Ben yazımda da belirtiğim gibi, serviste iken aracımı başı boş bırakmama nedenim tabi ki onlarında istenilen seviyede olmamaları. Ama Türkiye şartlarında, en azından yıllardır gittiğim, iyi kötü tanıyıp bildiğim insanlar ve çalışmalarıyla muhattap olmak, en önemlisi kurumsallığın getirmiş olduğu az çok sorumluluk sahibi olmaları tercih nedenimdir. Yoksa yıllık bakım diye pompalanan bir yağ değişimi ve iki filtre değişiminin o paralara değmediğini bildiğim gibi en ufak bir arızanında astronomik rakamlara çıkabiliceğini, bunun da bir muhattabının olması gerektiğini düşünmekteyim. Ki kaldı ki dışarıda sadece işcilik parasından ekonomi yaparsınız, orjinal parçaların geldiği yer ve fiyatları değişmiyor çünkü. Yurtdışındaki adamın imkanı bizde de olsa, bende aynı kafada garajımda arabamla uğraşırım. Adamların parçadan tut, uygulama dökümlerine, bilgilerine ulaşmaları ne kadar kolaysa da, onlarda da tamir diye birşey olmadığını ve olsa bile bu işin çok pahalı olduğunu, bu yüzden kullan at yada uğraşıyorsan kendin uğraş, mantığı ve kültürü yerleşmiş adamlarda. Tüm bunların üstüne ben tercihimi, bir liralık kumanda piline 5 lira alan ama buna fatura kesen adamla muhattap olmakta kullanıyorum, dükkanından çıkıp 5 dakika sonra döndüğümde beni tanımamazlığa gelecek adamla ise Türkiye şartlarında işim olmaz. Varsın cüzdandan gitsin, akıl, ruh sağlığıma ve arabamın başına iş gelmesin. Hiçbir kağıt parçası bunlardan değerli değil, en azından benim için.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • Beyler istanbul avrupa yakasında f30 u bakıma götüreceğim bildiginiz bir yer var mı ?
  • Yani hocam sırf laf olsun diye bir şey yazıyorsunuz.

    Kusura bakmayın ama okumadan yorum yapmışsınız.

    Biz ne konuşmusuz... Siz ne söylüyorsunuz...
  • Anladım. Alıntıyı benden yapmıssınız, dolayısıyla bana yazdınız gözüküyor.
  • Bir çok tamir işini ucuz aletlerle you tube ye bakarak yapabilirsiniz....
    Adam 2015 te 1000 tl işçilik aldı dediğiniz işi bir kaç vida söküp takarak 30 dk de kolayca halledebilirsiniz ...
    Gözünüzde abartmayın Erkek adam zaten bir çok işini kendi halleder düşünürseniz....
    Boşuna para vermeyin...
    Elbette yapamıyacağımız işlerde var...
    Hiç değilse onlara para veririz...
    Üzülmeyiz....
    Allah yardımcımız olsun...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.