Şimdi Ara

Matrix Enjektör Temizliği..

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
27
Cevap
1
Favori
11.750
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 330 saatte 13000 km de değiştirdiğim filtremin içinde yaklaşık 2 cm yüksekliğinde yağ , fitrenin kendiside yağlı olarak çıktı . Filtreyi değiştirmeme rağmen aracımın arıza lambasının fakir - zengin karışımdan arasıra yanıp sonra tekrar sönmesini engelleyemedim. Sorunun filtreyi yenerek :) enjektörlere ulaşmış olan az miktardaki yağdan kaynaklandığını düşünmekteyim. Özellikle sabahları , hatta araba 1-2 gün çalışmayıp yattıgında , aracın 40 dereceye ulaşıp gaza geçmesiyle araçta bir kasılma, güç düşüklüğü gitmemeye meyil (gaza basınca gidiyor ama kasılma yapıyor) oluyor. Araç yatınca enjektörlerdeki yağ çalışan parçaları yapıştırıyor , enjektör çalışmaya başlayıp ısınana kadar (araş değil enjektörün çalışan malzemeleri ısınıncaya kadar) araçta kısa bir süre kasılma oluyor. Çok kirli olsa eminim stop eder.

    Yabancı matrix enjektörlü bir kitin kullama kılavuzunda her 20.000 km de bir enjektörlerin temizlenmesi ve filtrelerin değişiminden bahsediyor, fakat bizim LPG servislerimiz bu temizliği her 20.000 km de bir yapıyorlar mı? HAYIR YAPMIYORLAR. HATTA AMAN BOZULUR DİYE ELLEMİYORLAR , MADEM ELLEMİYON GARANTİDEN YENİSİNİ TAKALIM DİYORUM , TAMAM AMA ŞU ANDA MAL YOK SİPARİŞ VEREYİM , DAHA GELMEDİ, HAFTAYA , ..... diye salllıyorlar (BENİM BAŞIMA GELEN TALİHSİZLİKLER, HER SERVİS ÜZERİNE ALINMASIN :)

    Madem kolayca bozulacak bir enjektör, aşagıda gördüğünüz üzere neden 20.000 km de bir temizleyiniz diyor, ayrıca nasıl söküleceği, nelere dikkat edileceği vb. hepsini detaylı anlatmışlar.?

    Sayın ustalar garantisi dolmamış Matrix enjektörlerimin tam sökülecek parçaları arasında parlak holoğram kagıdı var, aynı bilgisayar kasalarına yapıştırılanlardan, sökersem temizlersem garanti dışına çıkacak ,yada çıkarıltacak (hazır bahane olacak).. Sizce bu aşagıdaki evraklarla yazılarla takan yere mi gideyim temizlenmesini isteyeyim , yoksa boşver garantiyi sök kendin temizle mi dersiniz.

    Ayrıca yukarda yorumladığım olaylar enjektördeki yağlılığa mı delalettir, yorumlarıma katılıp katılmadığınızı belirtirmisiniz..

     Matrix Enjektör Temizliği..







  • birader hangi sistem diye sorsaydım 50 tane cevap gelirdi reklam dolardı topik .başın belaya girince millet ( satıcılar ) görmezden geliyor .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    birader hangi sistem diye sorsaydım 50 tane cevap gelirdi reklam dolardı topik .başın belaya girince millet ( satıcılar ) görmezden geliyor .

    evt ccooooookkkkk haklısısn.kesinlikle katılıyorum. bende bir soru sordum bir allahın kulundan ses yok.


    diğerlerinede bannnn




  • quote:

    Orijinalden alıntı: demirkanali


    quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    birader hangi sistem diye sorsaydım 50 tane cevap gelirdi reklam dolardı topik .başın belaya girince millet ( satıcılar ) görmezden geliyor .

    evt ccooooookkkkk haklısısn.kesinlikle katılıyorum. bende bir soru sordum bir allahın kulundan ses yok.


    diğerlerinede bannnn


    Evek beklemedeyiz bu arada belirteyimki bu 13000 km lik kullanımda toplam 3-4 depo Aygaz vardı , ağırlıklı olarak Shellgas kullandım , ama özellikle şunu kullandım diyemem, pogaz, bp, totalgaz , milangaz , ipragaz hepsinden almışımdır, eve en yakın shell olduğundan daha çok shell aldım performansından memnunum ama sanırım içeriğine birazcık yağ karışmış :)) :(




  • LPG ustası diye tabir ettiğiniz kişilerin kaç tanesi gerçekten usta? Bana göre bu piyasada iş yapan LPG cilerin %10 Gerçek usta Diğerleri Ustacık.

    Alışılmış bir kalıp üzerine yapılan çalışmalar ve montajdan başka fazla bildikleri pek bir şey olduğuna inanmıyorum Hazır kalıplar üzerine çalışanları usta sınıfına sokmamak lazım.

    İşin teknik ve mamulün çalışma prensibi hakkında en ufak bilgisi dahi olmayanlar sadece bildikleri klasik cümlelerle bu satıları dolduracaklardır.

    Sayın cancin965 Siz kendi işinizi kendiniz yapabiliyorsanız NE MUTLU SİZE.. Garanti işini fazla takmayın derim nede olsa bir yolunu bulup ürünü garanti dışı bırakabiliyorlar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965


    quote:

    Orijinalden alıntı: demirkanali


    quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    birader hangi sistem diye sorsaydım 50 tane cevap gelirdi reklam dolardı topik .başın belaya girince millet ( satıcılar ) görmezden geliyor .

    evt ccooooookkkkk haklısısn.kesinlikle katılıyorum. bende bir soru sordum bir allahın kulundan ses yok.


    diğerlerinede bannnn


    Evek beklemedeyiz bu arada belirteyimki bu 13000 km lik kullanımda toplam 3-4 depo Aygaz vardı , ağırlıklı olarak Shellgas kullandım , ama özellikle şunu kullandım diyemem, pogaz, bp, totalgaz , milangaz , ipragaz hepsinden almışımdır, eve en yakın shell olduğundan daha çok shell aldım performansından memnunum ama sanırım içeriğine birazcık yağ karışmış :)) :(




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    LPG ustası diye tabir ettiğiniz kişilerin kaç tanesi gerçekten usta? Bana göre bu piyasada iş yapan LPG cilerin %10 Gerçek usta Diğerleri Ustacık.

    Alışılmış bir kalıp üzerine yapılan çalışmalar ve montajdan başka fazla bildikleri pek bir şey olduğuna inanmıyorum Hazır kalıplar üzerine çalışanları usta sınıfına sokmamak lazım.

    İşin teknik ve mamulün çalışma prensibi hakkında en ufak bilgisi dahi olmayanlar sadece bildikleri klasik cümlelerle bu satıları dolduracaklardır.

    Sayın cancin965 Siz kendi işinizi kendiniz yapabiliyorsanız NE MUTLU SİZE.. Garanti işini fazla takmayın derim nede olsa bir yolunu bulup ürünü garanti dışı bırakabiliyorlar.


    quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965


    quote:

    Orijinalden alıntı: demirkanali


    quote:

    Orijinalden alıntı: okis

    birader hangi sistem diye sorsaydım 50 tane cevap gelirdi reklam dolardı topik .başın belaya girince millet ( satıcılar ) görmezden geliyor .

    evt ccooooookkkkk haklısısn.kesinlikle katılıyorum. bende bir soru sordum bir allahın kulundan ses yok.


    diğerlerinede bannnn


    Evek beklemedeyiz bu arada belirteyimki bu 13000 km lik kullanımda toplam 3-4 depo Aygaz vardı , ağırlıklı olarak Shellgas kullandım , ama özellikle şunu kullandım diyemem, pogaz, bp, totalgaz , milangaz , ipragaz hepsinden almışımdır, eve en yakın shell olduğundan daha çok shell aldım performansından memnunum ama sanırım içeriğine birazcık yağ karışmış :)) :(


    Alıntıları Göster
    up....up.....up....

    Hiç kimse mi bu temizliği yapmadı yahu (ustalardan bahsediyorum) karşınıza hiç mi gelen yok matrix enjektörlü , temizlik yapmanız gereken... Katologta tarif edilen açma temizleme olayını sizler yapmadıysanız bizler mi ,son kullanıcılar mı yapacağız ilk olarak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancin965 -- 7 Kasım 2009; 11:53:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    up....up.....up....

    Hiç kimse mi bu temizliği yapmadı yahu (ustalardan bahsediyorum) karşınıza hiç mi gelen yok matrix enjektörlü , temizlik yapmanız gereken... Katologta tarif edilen açma temizleme olayını sizler yapmadıysanız bizler mi ,son kullanıcılar mı yapacağız ilk olarak.

    Alıntıları Göster
    Bu güne kadar açılamaz yada yapılamaz denilen öyle işlerle uğraştımki yapılamaz yada olmaz diye bir tabir tanımıyorum.

    Ama ben bu işi yapacak kadar becerikli ve bilgisizim diyorsa kişi eyvallah derim.

    Sayın cancin965 Siz kendi işinizi kendiniz yapabiliyorsanız NE MUTLU SİZE..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: yeakin

    Bu güne kadar açılamaz yada yapılamaz denilen öyle işlerle uğraştımki yapılamaz yada olmaz diye bir tabir tanımıyorum.

    Ama ben bu işi yapacak kadar becerikli ve bilgisizim diyorsa kişi eyvallah derim.

    Sayın cancin965 Siz kendi işinizi kendiniz yapabiliyorsanız NE MUTLU SİZE..

    Alıntıları Göster
    Hiçbir LPG montajcısının bununla uğraşacağını sanmıyorum. Yapacaksanız kendiniz sökün, temizleyin bence. Garanti etiketini de çok sorun edeceklerini sanmıyorum. Gerçi etmeseler de zaten garantiden de değiştirmiyorlarmış ya pek birşey değişmez...

    Benim asıl dikkatimi çeken örnek resimde matrix enjektörü 1.8 turbo passat motorunda su tahliye hortumunun tam altına koymaları... Yani enjektörün üzerinden sıcak hortum geçirmişler. Belki daha çabuk ısınmasını hedeflediler. İlginç geldi bana...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hiçbir LPG montajcısının bununla uğraşacağını sanmıyorum. Yapacaksanız kendiniz sökün, temizleyin bence. Garanti etiketini de çok sorun edeceklerini sanmıyorum. Gerçi etmeseler de zaten garantiden de değiştirmiyorlarmış ya pek birşey değişmez...

    Benim asıl dikkatimi çeken örnek resimde matrix enjektörü 1.8 turbo passat motorunda su tahliye hortumunun tam altına koymaları... Yani enjektörün üzerinden sıcak hortum geçirmişler. Belki daha çabuk ısınmasını hedeflediler. İlginç geldi bana...

    Alıntıları Göster
    eeeee...montaj demek para demek...ustalğa ne gerek var 10-20 lira ile uğraşacaklar...sözüm usta denilen montajcılara...




  • sayın cancin kardeşim sanırım bunun nasıl sökülecegini ve nasıl temizlenecegini anlatan resimli anlatımı bulmuşsun cok güzel ordaki tarife göre yapın sorun olmaz birde matrix enjektörler gerçekten kalitelidir ve bir okadarda hassasdır reil enjektörlerle kıyaslanamaz ama bizim yakıtlarımız kaliteli degil asıl problem bu..
    comonreil enjektörlü dizel araçların türkiyeye gelmesi avrupa diger gelişmiş ülkelerden çok sonra olmuştur sebep yoksullugumuzmu hayır türkiyedeki mazotun comonreil teknolojisini desteklememesi idi zaman içerisinde bu teknolojiyi destekleyen kalitede mazot ülkemizdede varlıgını gösterdi sonrasındada kaliteli dizel araçlar türkiyeye geldi buda böyle birşey şimdilik reil enjektör denilen ( gerçek enjektörün en pasif halidir) selonoit falflere mahkumuz .
    bunu getiren firmalar BMW, MERSEDES, ve benzeri büyük firmalar gibi ürününü sattıgı ülkelerin kullanım şartlarını analiz ettigi gibi analiz etmedigi için üretici ülkenin kendi kullanım şartlarına göre kaliteli ve sorunsuz, olarak lanse ettigi ürünün türkiyeye getirmesi artı size şifaende söylemiştim SELL firmasının sattıgı gaz bir miktar yaglı buda hassas enjektörlerde sorun yaşamanıza sebep oluyor benim tavsiyem enj. temizliginden sonra bp gazı kullanmanız yönünde olcaktır size



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 3K -- 7 Kasım 2009; 22:49:52 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Hiçbir LPG montajcısının bununla uğraşacağını sanmıyorum. Yapacaksanız kendiniz sökün, temizleyin bence. Garanti etiketini de çok sorun edeceklerini sanmıyorum. Gerçi etmeseler de zaten garantiden de değiştirmiyorlarmış ya pek birşey değişmez...

    Benim asıl dikkatimi çeken örnek resimde matrix enjektörü 1.8 turbo passat motorunda su tahliye hortumunun tam altına koymaları... Yani enjektörün üzerinden sıcak hortum geçirmişler. Belki daha çabuk ısınmasını hedeflediler. İlginç geldi bana...


    Evet sayın O.B.K. enjektörler benim şahit olduğum ve araştırmalarımla öğrendiğim kadarıyla ısınınca daha performanslı çalışıyor , sıcak su hortumunu geçirdikleri yer tam oynak parçaların dizili olduğu bölüm, zaten benim sorunum da sabahları ilk gaza geçtiğinde , enjektör soğuk iken yapışan yağlardan dolayı , enjektör ısınıncaya kadar 3-4 dakika arabanın gitmeme isteği kasılması ve sonuçta arıza lambasını yakması...

    Sanırım Erzurum kars gibi bir yerde otursaydım , o hortumu bende enjektör üzerinden geçirirdim , <izmir için gerek duymuyorum, .... O bilgileri bulduğum broşür de sanırım kuzey avrupa ülkelerinden biri... soğuk memleketler yani...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K

    sayın cancin kardeşim sanırım bunun nasıl sökülecegini ve nasıl temizlenecegini anlatan resimli anlatımı bulmuşsun cok güzel ordaki tarife göre yapın sorun olmaz birde matrix enjektörler gerçekten kalitelidir ve bir okadarda hassasdır reil enjektörlerle kıyaslanamaz ama bizim yakıtlarımız kaliteli degil asıl problem bu..
    comonreil enjektörlü dizel araçların türkiyeye gelmesi avrupa diger gelişmiş ülkelerden çok sonra olmuştur sebep yoksullugumuzmu hayır türkiyedeki mazotun comonreil teknolojisini desteklememesi idi zaman içerisinde bu teknolojiyi destekleyen kalitede mazot ülkemizdede varlıgını gösterdi sonrasındada kaliteli dizel araçlar türkiyeye geldi buda böyle birşey şimdilik reil enjektör denilen ( gerçek enjektörün en pasif halidir) selonoit falflere mahkumuz .
    bunu getiren firmalar BMW, MERSEDES, ve benzeri büyük firmalar gibi ürününü sattıgı ülkelerin kullanım şartlarını analiz ettigi gibi analiz etmedigi için üretici ülkenin kendi kullanım şartlarına göre kaliteli ve sorunsuz, olarak lanse ettigi ürünün türkiyeye getirmesi artı size şifaende söylemiştim SELL firmasının sattıgı gaz bir miktar yaglı buda hassas enjektörlerde sorun yaşamanıza sebep oluyor benim tavsiyem enj. temizliginden sonra bp gazı kullanmanız yönünde olcaktır size


    Sayın Ramazan agabey yada kardeşi :))) bilgiler için teşekkür ederim , her zaman yanımızdasınız , ne zaman soru sorsam boş geçmiyorsunuz , kablo lazım olur hemen kargoya verirsiniz :)))

    Araba beni yolda bırakmıyor diye üşengeçlikten mi desem neden desem , sallayıp duruyorum , ama sökeceğim bu gidişle ..... sonuçta adamlarher 20.000 km de bir temizleyiniz yazmışlar broşurlerine .. Atla deve değilya bozarsak artık sizin tanıdıklarınız sizin sayenizde uygun fiyata oralardan temin edip gönderirsiniz bana .. e bay da buldum aynı normlarda 79 pound mu dur sterlin midir kargoyla toplam bana 225 tl ye geliyor. şimdi Turital yada Olgunlardan istesek 350-400 TL fiyat çekerler.. İşte Türkiye burası..

    Sağlıcakla kalınız... kötüye yormayalım açılınca bozuluvercek diye bişeyde yok bence de ... HAYIRLI İŞLER BOL KAZANÇLAR..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    quote:

    Orijinalden alıntı: 3K

    sayın cancin kardeşim sanırım bunun nasıl sökülecegini ve nasıl temizlenecegini anlatan resimli anlatımı bulmuşsun cok güzel ordaki tarife göre yapın sorun olmaz birde matrix enjektörler gerçekten kalitelidir ve bir okadarda hassasdır reil enjektörlerle kıyaslanamaz ama bizim yakıtlarımız kaliteli degil asıl problem bu..
    comonreil enjektörlü dizel araçların türkiyeye gelmesi avrupa diger gelişmiş ülkelerden çok sonra olmuştur sebep yoksullugumuzmu hayır türkiyedeki mazotun comonreil teknolojisini desteklememesi idi zaman içerisinde bu teknolojiyi destekleyen kalitede mazot ülkemizdede varlıgını gösterdi sonrasındada kaliteli dizel araçlar türkiyeye geldi buda böyle birşey şimdilik reil enjektör denilen ( gerçek enjektörün en pasif halidir) selonoit falflere mahkumuz .
    bunu getiren firmalar BMW, MERSEDES, ve benzeri büyük firmalar gibi ürününü sattıgı ülkelerin kullanım şartlarını analiz ettigi gibi analiz etmedigi için üretici ülkenin kendi kullanım şartlarına göre kaliteli ve sorunsuz, olarak lanse ettigi ürünün türkiyeye getirmesi artı size şifaende söylemiştim SELL firmasının sattıgı gaz bir miktar yaglı buda hassas enjektörlerde sorun yaşamanıza sebep oluyor benim tavsiyem enj. temizliginden sonra bp gazı kullanmanız yönünde olcaktır size


    Sayın Ramazan agabey yada kardeşi :))) bilgiler için teşekkür ederim , her zaman yanımızdasınız , ne zaman soru sorsam boş geçmiyorsunuz , kablo lazım olur hemen kargoya verirsiniz :)))

    Araba beni yolda bırakmıyor diye üşengeçlikten mi desem neden desem , sallayıp duruyorum , ama sökeceğim bu gidişle ..... sonuçta adamlarher 20.000 km de bir temizleyiniz yazmışlar broşurlerine .. Atla deve değilya bozarsak artık sizin tanıdıklarınız sizin sayenizde uygun fiyata oralardan temin edip gönderirsiniz bana .. e bay da buldum aynı normlarda 79 pound mu dur sterlin midir kargoyla toplam bana 225 tl ye geliyor. şimdi Turital yada Olgunlardan istesek 350-400 TL fiyat çekerler.. İşte Türkiye burası..

    Sağlıcakla kalınız... kötüye yormayalım açılınca bozuluvercek diye bişeyde yok bence de ... HAYIRLI İŞLER BOL KAZANÇLAR..

    Alıntıları Göster
    abim forumlarla pek ilgilenmez her parçayı sökerken resimle ki toplarken hata yapmıyasın yanlız içindeki ince zemberek yapısındaki metale dikkat et gerisi kolay yada hiç sökme saf alkol bul (sakın tiner, benzin, aston gibi çözücüler kullanma) kalın hortum girişinden dök çalkala bunu bir iki kere tekrarla en basit ve kolay çözümü bu olur birde enjektörlerin üzerine bagladıgın hortumu sök enjektörlerin belli bir degerden sonra ısınması enjektörlere zarar verir .
    kendine iyi bak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 3K

    abim forumlarla pek ilgilenmez her parçayı sökerken resimle ki toplarken hata yapmıyasın yanlız içindeki ince zemberek yapısındaki metale dikkat et gerisi kolay yada hiç sökme saf alkol bul (sakın tiner, benzin, aston gibi çözücüler kullanma) kalın hortum girişinden dök çalkala bunu bir iki kere tekrarla en basit ve kolay çözümü bu olur birde enjektörlerin üzerine bagladıgın hortumu sök enjektörlerin belli bir degerden sonra ısınması enjektörlere zarar verir .
    kendine iyi bak

    Alıntıları Göster
    3K tavsiyelerini müsait bir zamanda uyguluyacağım. Evin hemen yakınında Eczane var ordan saf alkolle denememizi yapar çalkaladıktan sonra akan alkolün rengine bakarım :)

    Tiner, aseton, benzin tavsiye etmemişsin - balata spreyi , wd40 , saf alkol arasında sence en az zararı hangisi verir yada hangisi zarar vermez ..

    Saf alkolden yada wd40 dan yana meyilliyim..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    3K tavsiyelerini müsait bir zamanda uyguluyacağım. Evin hemen yakınında Eczane var ordan saf alkolle denememizi yapar çalkaladıktan sonra akan alkolün rengine bakarım :)

    Tiner, aseton, benzin tavsiye etmemişsin - balata spreyi , wd40 , saf alkol arasında sence en az zararı hangisi verir yada hangisi zarar vermez ..

    Saf alkolden yada wd40 dan yana meyilliyim..


    WD 40 çok daha farklı işlevi olan bir yağlayıcıdır.

    Siz ise varolan yağlanmadan kurtulmak istiyorsunuz.

    WD 40 kullanmanızı tavsiye etmem.

    Ben yağsız balata spreyi tavsiye ederim. Würth'ün balata spreyleri bu işi gayet de güzel görüyor. Ve kalıntı bırakmayarak uçup buharlaşıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    3K tavsiyelerini müsait bir zamanda uyguluyacağım. Evin hemen yakınında Eczane var ordan saf alkolle denememizi yapar çalkaladıktan sonra akan alkolün rengine bakarım :)

    Tiner, aseton, benzin tavsiye etmemişsin - balata spreyi , wd40 , saf alkol arasında sence en az zararı hangisi verir yada hangisi zarar vermez ..

    Saf alkolden yada wd40 dan yana meyilliyim..


    WD 40 çok daha farklı işlevi olan bir yağlayıcıdır.

    Siz ise varolan yağlanmadan kurtulmak istiyorsunuz.

    WD 40 kullanmanızı tavsiye etmem.

    Ben yağsız balata spreyi tavsiye ederim. Würth'ün balata spreyleri bu işi gayet de güzel görüyor. Ve kalıntı bırakmayarak uçup buharlaşıyor.

    Alıntıları Göster
    Yedek kelepçeler , saf alkol malzemeler hazır , hazır olmayan tek şey vakit, Pazar günü ameliyatı yaparım galiba :))

    En merak ettiğim konu , bir tane montajcı ben bu matrix enjektörden çok temizledim , yada temizledim , yada ben hiç açmaya cesaret edemedim,
    diye cevap vermedi. Demek matrix açan yok ....

    Voltran enjektör temizliği aşagıda vereceğim linkte mevcut :)

    http://www.fordclubtr.com/forum/Sorunlu-LPG-enjektoerleri-t175852.html




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    Yedek kelepçeler , saf alkol malzemeler hazır , hazır olmayan tek şey vakit, Pazar günü ameliyatı yaparım galiba :))

    En merak ettiğim konu , bir tane montajcı ben bu matrix enjektörden çok temizledim , yada temizledim , yada ben hiç açmaya cesaret edemedim,
    diye cevap vermedi. Demek matrix açan yok ....

    Voltran enjektör temizliği aşagıda vereceğim linkte mevcut :)

    http://www.fordclubtr.com/forum/Sorunlu-LPG-enjektoerleri-t175852.html

    Alıntıları Göster
    Aracımdaki matrix enjektörleri söktüm . Eczaneden temin ettiğim saf alkolü şırınga ile içine bastım fakat alkolü basarken havasını alamadığımızdan içine alkolün girip girmediğinden emin olamadık
    ayrıca oynar parçaların temizlenmesi için , iki tane kabloyla aküden elektrik alarak, matrix enjektörleri manuel 12 volt vererek , bir yandanda sırıngayla alkol doldurup ağzımla hava üfleyerek tüm nozullardan
    alkol fışkıracak şekilde bir temizlik yaptık, görünürde yağ ve benzeri bir kir çıkmadı.. Hayal kırıklığına uğradım (sevinsemmi gerçi bilelemedim)... alkolü doldurup 15 dk.. içinde beklettik tekrar elektrik vererek
    içindeki alkolü basınçlı havayla beraber nozullardan fışkırttık. nozullar dan hava kaçağını kontrol ettim Hava kaçağı YOK...
    Enjektörün üzerindeki giriş ağzı, map ağzı, emme manifoduna giden nozullar hepsi siyah boya ile işaretlenmiş, açılırsa anlaşılsın diye ben de işlemeyen garantiye güvenmesemde AÇMADIM.. (bu arada enjektör üzerindeki nozullar 2,7 lik çıktı , emme manifodundakilere bakmadım kaçlık diye ,, 2,7 büyük geldi bana ama.... )

    aracı topladıktan sonra sıra bilgisayara bağlayıp yeni değerlere bakmaya geldi. araç iyice ısınınca, prosedürlere uyarak (iki tane var zaten 3000 devire sabitle, rolantiye getir) otomatik kalibrasyon yaptık, bu sefer
    k haritası değerler hiç beğenmediğim şekilde çıktı, benim fikrim yanlış değerler çıktı... Değerlere güvenmedim büyük ihtimalle LTF değerlerim bozulmuş olabilir... elimde bulunan eski değerleri yükledim , bu seferde benzin enjeksiyon süresi gaza aldığımda yüksek kalıyor, tüm haritaya önce 15 ekledim deneme, sonra 10 ekledim, toplam 25 ekleyerek enjeksiyon süresini pek oynamaz hale getirdim... (k haritasına göre eğer gaza aldığımda benzin enjeksiyon süreleri artışa gidiyorsa gaz miktarı az demek ,ecu dan gelen bilgiyle süreyi arttırıyor) ..

    Araç pazardsan beri elle yaptığım ayarla geziyor ve arıza lambası arık yanmıyor. ayardan önce sigortayı sökerek söndürmüştüm bakalım ilerleyen zamanda yanacakmı diye.. Çin den gelecek olan obd2 yi bekliyorum, ltf değerlerine göre ltf yi sıfırlıcam bozuksa o zaman ayar yapcam bir daha..

    Bu arada 3 gün önce foruma bir konu açıldı " iflas eden Autronic ...... " diye orada arkadaş İzmir DELTA Otogaz da buharlaştırıcı borularını değiştirdiğini 300 tl ye , ayar yaptırdığını sonra tekrar sorunla karşılaşıp başka yerde enjektörlerden birini çalılşmadığını akü kutupbaşını sökerek düzelttiklerini falan yazıyordu, Delta otogazdan şikayet ediyordu ban lıyordu.. FORUMLARDA BU TÜR YAZILAR NİÇİN KALDIRILIYOR ANLAMIYORUM, bu yazının çıktığı gün print screen ile resim olarak yazıyı kaydetmiştim fakat evdeki bilgisayarda kaldı şu anda buraya aktaramıyorum ama aktaracağım..

    İşte benim aracımında 6 aydır arıza lambası yanıyor ve Delta otogaz İzmir 3 sanayi den sözde garantiden gelecek enjektörü bekleyen benim... Ben bu güne kadar şirket işyeri adı yazmadığım için mi mesajlarım silinmiyormuş... Ha ben de şikayetçimiyim ; Delta otogazda bir arkadaşım opeline landi renzo, kayınpederim ford scorpio ya landi , ben bundan önceki honda cıvıc ime landi , bu aracıma landi montajı yaptırdık şu ana kadar önemli bir sorun yaşamadık. Montaj güzel . . Laf çok icraat garanti kısmında BİRAZ ZAYIF :) standart esnaf ne çok kötü puan vereyim nede çok kötü , bilgili ama şu lambaya çare bulamadı Ercan bey , her montajımda da lamba yanmıyacak şartıyla montaj yaptırdım :))

    aşagıda bozuk çıkan değerleri koyuyorum .... sizce de ters giden bişey hala var mı?

     Matrix Enjektör Temizliği..


     Matrix Enjektör Temizliği..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancin965 -- 20 Kasım 2009; 3:33:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    Aracımdaki matrix enjektörleri söktüm . Eczaneden temin ettiğim saf alkolü şırınga ile içine bastım fakat alkolü basarken havasını alamadığımızdan içine alkolün girip girmediğinden emin olamadık
    ayrıca oynar parçaların temizlenmesi için , iki tane kabloyla aküden elektrik alarak, matrix enjektörleri manuel 12 volt vererek , bir yandanda sırıngayla alkol doldurup ağzımla hava üfleyerek tüm nozullardan
    alkol fışkıracak şekilde bir temizlik yaptık, görünürde yağ ve benzeri bir kir çıkmadı.. Hayal kırıklığına uğradım (sevinsemmi gerçi bilelemedim)... alkolü doldurup 15 dk.. içinde beklettik tekrar elektrik vererek
    içindeki alkolü basınçlı havayla beraber nozullardan fışkırttık. nozullar dan hava kaçağını kontrol ettim Hava kaçağı YOK...
    Enjektörün üzerindeki giriş ağzı, map ağzı, emme manifoduna giden nozullar hepsi siyah boya ile işaretlenmiş, açılırsa anlaşılsın diye ben de işlemeyen garantiye güvenmesemde AÇMADIM.. (bu arada enjektör üzerindeki nozullar 2,7 lik çıktı , emme manifodundakilere bakmadım kaçlık diye ,, 2,7 büyük geldi bana ama.... )

    aracı topladıktan sonra sıra bilgisayara bağlayıp yeni değerlere bakmaya geldi. araç iyice ısınınca, prosedürlere uyarak (iki tane var zaten 3000 devire sabitle, rolantiye getir) otomatik kalibrasyon yaptık, bu sefer
    k haritası değerler hiç beğenmediğim şekilde çıktı, benim fikrim yanlış değerler çıktı... Değerlere güvenmedim büyük ihtimalle LTF değerlerim bozulmuş olabilir... elimde bulunan eski değerleri yükledim , bu seferde benzin enjeksiyon süresi gaza aldığımda yüksek kalıyor, tüm haritaya önce 15 ekledim deneme, sonra 10 ekledim, toplam 25 ekleyerek enjeksiyon süresini pek oynamaz hale getirdim... (k haritasına göre eğer gaza aldığımda benzin enjeksiyon süreleri artışa gidiyorsa gaz miktarı az demek ,ecu dan gelen bilgiyle süreyi arttırıyor) ..

    Araç pazardsan beri elle yaptığım ayarla geziyor ve arıza lambası arık yanmıyor. ayardan önce sigortayı sökerek söndürmüştüm bakalım ilerleyen zamanda yanacakmı diye.. Çin den gelecek olan obd2 yi bekliyorum, ltf değerlerine göre ltf yi sıfırlıcam bozuksa o zaman ayar yapcam bir daha..

    Bu arada 3 gün önce foruma bir konu açıldı " iflas eden Autronic ...... " diye orada arkadaş İzmir DELTA Otogaz da buharlaştırıcı borularını değiştirdiğini 300 tl ye , ayar yaptırdığını sonra tekrar sorunla karşılaşıp başka yerde enjektörlerden birini çalılşmadığını akü kutupbaşını sökerek düzelttiklerini falan yazıyordu, Delta otogazdan şikayet ediyordu ban lıyordu.. FORUMLARDA BU TÜR YAZILAR NİÇİN KALDIRILIYOR ANLAMIYORUM, bu yazının çıktığı gün print screen ile resim olarak yazıyı kaydetmiştim fakat evdeki bilgisayarda kaldı şu anda buraya aktaramıyorum ama aktaracağım..

    İşte benim aracımında 6 aydır arıza lambası yanıyor ve Delta otogaz İzmir 3 sanayi den sözde garantiden gelecek enjektörü bekleyen benim... Ben bu güne kadar şirket işyeri adı yazmadığım için mi mesajlarım silinmiyormuş... Ha ben de şikayetçimiyim ; Delta otogazda bir arkadaşım opeline landi renzo, kayınpederim ford scorpio ya landi , ben bundan önceki honda cıvıc ime landi , bu aracıma landi montajı yaptırdık şu ana kadar önemli bir sorun yaşamadık. Montaj güzel . . Laf çok icraat garanti kısmında BİRAZ ZAYIF :) standart esnaf ne çok kötü puan vereyim nede çok kötü , bilgili ama şu lambaya çare bulamadı Ercan bey , her montajımda da lamba yanmıyacak şartıyla montaj yaptırdım :))

    aşagıda bozuk çıkan değerleri koyuyorum .... sizce de ters giden bişey hala var mı?

     Matrix Enjektör Temizliği..


     Matrix Enjektör Temizliği..


    Alıntıları Göster
    bu değerlerde şu anda arabayı kullandığım değerler, araçta problem yok ama , uzun yol yapıp 5 dk mola verip devam etsem belki arıza lambası tekrar zengin yada fakir karışımdan yanar diye kuşkum devam ediyor... :)))
    genelde hep böyle durumlarda arıza lambam yandı...

     Matrix Enjektör Temizliği..


     Matrix Enjektör Temizliği..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cancin965 -- 20 Kasım 2009; 3:03:23 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    Aracımdaki matrix enjektörleri söktüm . Eczaneden temin ettiğim saf alkolü şırınga ile içine bastım fakat alkolü basarken havasını alamadığımızdan içine alkolün girip girmediğinden emin olamadık
    ayrıca oynar parçaların temizlenmesi için , iki tane kabloyla aküden elektrik alarak, matrix enjektörleri manuel 12 volt vererek , bir yandanda sırıngayla alkol doldurup ağzımla hava üfleyerek tüm nozullardan
    alkol fışkıracak şekilde bir temizlik yaptık, görünürde yağ ve benzeri bir kir çıkmadı.. Hayal kırıklığına uğradım (sevinsemmi gerçi bilelemedim)... alkolü doldurup 15 dk.. içinde beklettik tekrar elektrik vererek
    içindeki alkolü basınçlı havayla beraber nozullardan fışkırttık. nozullar dan hava kaçağını kontrol ettim Hava kaçağı YOK...
    Enjektörün üzerindeki giriş ağzı, map ağzı, emme manifoduna giden nozullar hepsi siyah boya ile işaretlenmiş, açılırsa anlaşılsın diye ben de işlemeyen garantiye güvenmesemde AÇMADIM.. (bu arada enjektör üzerindeki nozullar 2,7 lik çıktı , emme manifodundakilere bakmadım kaçlık diye ,, 2,7 büyük geldi bana ama.... )

    aracı topladıktan sonra sıra bilgisayara bağlayıp yeni değerlere bakmaya geldi. araç iyice ısınınca, prosedürlere uyarak (iki tane var zaten 3000 devire sabitle, rolantiye getir) otomatik kalibrasyon yaptık, bu sefer
    k haritası değerler hiç beğenmediğim şekilde çıktı, benim fikrim yanlış değerler çıktı... Değerlere güvenmedim büyük ihtimalle LTF değerlerim bozulmuş olabilir... elimde bulunan eski değerleri yükledim , bu seferde benzin enjeksiyon süresi gaza aldığımda yüksek kalıyor, tüm haritaya önce 15 ekledim deneme, sonra 10 ekledim, toplam 25 ekleyerek enjeksiyon süresini pek oynamaz hale getirdim... (k haritasına göre eğer gaza aldığımda benzin enjeksiyon süreleri artışa gidiyorsa gaz miktarı az demek ,ecu dan gelen bilgiyle süreyi arttırıyor) ..

    Araç pazardsan beri elle yaptığım ayarla geziyor ve arıza lambası arık yanmıyor. ayardan önce sigortayı sökerek söndürmüştüm bakalım ilerleyen zamanda yanacakmı diye.. Çin den gelecek olan obd2 yi bekliyorum, ltf değerlerine göre ltf yi sıfırlıcam bozuksa o zaman ayar yapcam bir daha..

    Bu arada 3 gün önce foruma bir konu açıldı " iflas eden Autronic ...... " diye orada arkadaş İzmir DELTA Otogaz da buharlaştırıcı borularını değiştirdiğini 300 tl ye , ayar yaptırdığını sonra tekrar sorunla karşılaşıp başka yerde enjektörlerden birini çalılşmadığını akü kutupbaşını sökerek düzelttiklerini falan yazıyordu, Delta otogazdan şikayet ediyordu ban lıyordu.. FORUMLARDA BU TÜR YAZILAR NİÇİN KALDIRILIYOR ANLAMIYORUM, bu yazının çıktığı gün print screen ile resim olarak yazıyı kaydetmiştim fakat evdeki bilgisayarda kaldı şu anda buraya aktaramıyorum ama aktaracağım..

    İşte benim aracımında 6 aydır arıza lambası yanıyor ve Delta otogaz İzmir 3 sanayi den sözde garantiden gelecek enjektörü bekleyen benim... Ben bu güne kadar şirket işyeri adı yazmadığım için mi mesajlarım silinmiyormuş... Ha ben de şikayetçimiyim ; Delta otogazda bir arkadaşım opeline landi renzo, kayınpederim ford scorpio ya landi , ben bundan önceki honda cıvıc ime landi , bu aracıma landi montajı yaptırdık şu ana kadar önemli bir sorun yaşamadık. Montaj güzel . . Laf çok icraat garanti kısmında BİRAZ ZAYIF :) standart esnaf ne çok kötü puan vereyim nede çok kötü , bilgili ama şu lambaya çare bulamadı Ercan bey , her montajımda da lamba yanmıyacak şartıyla montaj yaptırdım :))

    aşagıda bozuk çıkan değerleri koyuyorum .... sizce de ters giden bişey hala var mı?

     Matrix Enjektör Temizliği..


     Matrix Enjektör Temizliği..


    bende çok uğraştım lakin benim aracın enjektör süresiyle matrix enjektör sürelerini eşitleyemedim,yani matrix yakalayamıyor süreleri,dolayısıyla otomatik ayarda çıkan değerler çokda doğru olmuyor dolayısıyla manuel olarak müdahale etmeniz lazım,enjektörlerin manifolda bağlantı ve kendi üzerindeki meme çapları 2.7 idi hata onalrın büyütüp 3 yaptım değişen hiç birşey olmadı,zanımca matrix kapatisesi bukadar yakalayamıyor yani ii bir şekilde aracın benzin enjektörlerin taklid edemiyor dolayısıyla manuelde çok uğraşamanız gerekeçek,ben şu şekilde yapmıştım ilk önce benzinle gişdip ecu ayarlarını normaleştirip otomatik program yaptım ki çıkan sonuçlar çok zengin karışımı sağlıyordu sonra bir arkadaşı şöför koltuğuna geçirip 1 viteseten başlayıp 5 vitese kadar klimalı klimasız ayrı olarak 1800 devirden başlayıp 5600 devre kadar 200 devir aralaığında benzin enj ve matrix enjekör lerini inceleyip lpg geçtiğinde kısmaya veya açmaya geçiyorsa manuel olarak k değerleriyle oynayarak düzeltmeye çalıştım 1-2 saat sürdü en son olarakda rölantide bu işi yapıp sistemi kaydetim şuan için yol bilgisayarından gözlemlediğim yol bilgisayarım lpg yakış miktarını ortalamaını doğru olarak veriyor (eğer matrix enjektörler aynen benzin enjektörlerin taklit edebilseydi yol bilgisayarı ortalamnız lgd sanki benzin kadar yakıyormuş ortalamasını çıkaracaktı)ve soğuk havalara girdiğimiz şu günlerde ilk çalıştırmada ve ya sıcak motorda en ufak tekleme yok,vitesi boşa aldığımızda stop etme derdim yok,yakıt olarakda benim benzine göre %20-%15 lpg fazla yakma aralığını tuturuyor,sanırım ben bu işi tamamladım,tavsiyem şu ki lpg enjektörlerinden manifolda çıkan hortum payları eşit ve olabildiğince kısa olsun lpg enjektörlerin manifolda bağlantı yerleri olabildiğince benzin enjektörlerin bağlantı yerlerine yakın olsun,regülatör enjektör mesafesi ne çok uzak nede çok yakın olmamalı ,regülatör genleşme kabının altında kalmalıki regülatördeki en ufak hava çıkabilsin,elektirik bağlantıları leğimli ve güzelce izole edilmiş olsun,lpg beyin aşırı sıcak ve rüzgarı direk gören bir yerden uzak olmalı,şimdilik söyliyebileceklerim bunlar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ANDROIDER -- 20 Kasım 2009; 9:42:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ANDROIDER

    quote:

    Orijinalden alıntı: cancin965

    Aracımdaki matrix enjektörleri söktüm . Eczaneden temin ettiğim saf alkolü şırınga ile içine bastım fakat alkolü basarken havasını alamadığımızdan içine alkolün girip girmediğinden emin olamadık
    ayrıca oynar parçaların temizlenmesi için , iki tane kabloyla aküden elektrik alarak, matrix enjektörleri manuel 12 volt vererek , bir yandanda sırıngayla alkol doldurup ağzımla hava üfleyerek tüm nozullardan
    alkol fışkıracak şekilde bir temizlik yaptık, görünürde yağ ve benzeri bir kir çıkmadı.. Hayal kırıklığına uğradım (sevinsemmi gerçi bilelemedim)... alkolü doldurup 15 dk.. içinde beklettik tekrar elektrik vererek
    içindeki alkolü basınçlı havayla beraber nozullardan fışkırttık. nozullar dan hava kaçağını kontrol ettim Hava kaçağı YOK...
    Enjektörün üzerindeki giriş ağzı, map ağzı, emme manifoduna giden nozullar hepsi siyah boya ile işaretlenmiş, açılırsa anlaşılsın diye ben de işlemeyen garantiye güvenmesemde AÇMADIM.. (bu arada enjektör üzerindeki nozullar 2,7 lik çıktı , emme manifodundakilere bakmadım kaçlık diye ,, 2,7 büyük geldi bana ama.... )

    aracı topladıktan sonra sıra bilgisayara bağlayıp yeni değerlere bakmaya geldi. araç iyice ısınınca, prosedürlere uyarak (iki tane var zaten 3000 devire sabitle, rolantiye getir) otomatik kalibrasyon yaptık, bu sefer
    k haritası değerler hiç beğenmediğim şekilde çıktı, benim fikrim yanlış değerler çıktı... Değerlere güvenmedim büyük ihtimalle LTF değerlerim bozulmuş olabilir... elimde bulunan eski değerleri yükledim , bu seferde benzin enjeksiyon süresi gaza aldığımda yüksek kalıyor, tüm haritaya önce 15 ekledim deneme, sonra 10 ekledim, toplam 25 ekleyerek enjeksiyon süresini pek oynamaz hale getirdim... (k haritasına göre eğer gaza aldığımda benzin enjeksiyon süreleri artışa gidiyorsa gaz miktarı az demek ,ecu dan gelen bilgiyle süreyi arttırıyor) ..

    Araç pazardsan beri elle yaptığım ayarla geziyor ve arıza lambası arık yanmıyor. ayardan önce sigortayı sökerek söndürmüştüm bakalım ilerleyen zamanda yanacakmı diye.. Çin den gelecek olan obd2 yi bekliyorum, ltf değerlerine göre ltf yi sıfırlıcam bozuksa o zaman ayar yapcam bir daha..

    Bu arada 3 gün önce foruma bir konu açıldı " iflas eden Autronic ...... " diye orada arkadaş İzmir DELTA Otogaz da buharlaştırıcı borularını değiştirdiğini 300 tl ye , ayar yaptırdığını sonra tekrar sorunla karşılaşıp başka yerde enjektörlerden birini çalılşmadığını akü kutupbaşını sökerek düzelttiklerini falan yazıyordu, Delta otogazdan şikayet ediyordu ban lıyordu.. FORUMLARDA BU TÜR YAZILAR NİÇİN KALDIRILIYOR ANLAMIYORUM, bu yazının çıktığı gün print screen ile resim olarak yazıyı kaydetmiştim fakat evdeki bilgisayarda kaldı şu anda buraya aktaramıyorum ama aktaracağım..

    İşte benim aracımında 6 aydır arıza lambası yanıyor ve Delta otogaz İzmir 3 sanayi den sözde garantiden gelecek enjektörü bekleyen benim... Ben bu güne kadar şirket işyeri adı yazmadığım için mi mesajlarım silinmiyormuş... Ha ben de şikayetçimiyim ; Delta otogazda bir arkadaşım opeline landi renzo, kayınpederim ford scorpio ya landi , ben bundan önceki honda cıvıc ime landi , bu aracıma landi montajı yaptırdık şu ana kadar önemli bir sorun yaşamadık. Montaj güzel . . Laf çok icraat garanti kısmında BİRAZ ZAYIF :) standart esnaf ne çok kötü puan vereyim nede çok kötü , bilgili ama şu lambaya çare bulamadı Ercan bey , her montajımda da lamba yanmıyacak şartıyla montaj yaptırdım :))

    aşagıda bozuk çıkan değerleri koyuyorum .... sizce de ters giden bişey hala var mı?

     Matrix Enjektör Temizliği..


     Matrix Enjektör Temizliği..


    bende çok uğraştım lakin benim aracın enjektör süresiyle matrix enjektör sürelerini eşitleyemedim,yani matrix yakalayamıyor süreleri,dolayısıyla otomatik ayarda çıkan değerler çokda doğru olmuyor dolayısıyla manuel olarak müdahale etmeniz lazım,enjektörlerin manifolda bağlantı ve kendi üzerindeki meme çapları 2.7 idi hata onalrın büyütüp 3 yaptım değişen hiç birşey olmadı,zanımca matrix kapatisesi bukadar yakalayamıyor yani ii bir şekilde aracın benzin enjektörlerin taklid edemiyor dolayısıyla manuelde çok uğraşamanız gerekeçek,ben şu şekilde yapmıştım ilk önce benzinle gişdip ecu ayarlarını normaleştirip otomatik program yaptım ki çıkan sonuçlar çok zengin karışımı sağlıyordu sonra bir arkadaşı şöför koltuğuna geçirip 1 viteseten başlayıp 5 vitese kadar klimalı klimasız ayrı olarak 1800 devirden başlayıp 5600 devre kadar 200 devir aralaığında benzin enj ve matrix enjekör lerini inceleyip lpg geçtiğinde kısmaya veya açmaya geçiyorsa manuel olarak k değerleriyle oynayarak düzeltmeye çalıştım 1-2 saat sürdü en son olarakda rölantide bu işi yapıp sistemi kaydetim şuan için yol bilgisayarından gözlemlediğim yol bilgisayarım lpg yakış miktarını ortalamaını doğru olarak veriyor (eğer matrix enjektörler aynen benzin enjektörlerin taklit edebilseydi yol bilgisayarı ortalamnız lgd sanki benzin kadar yakıyormuş ortalamasını çıkaracaktı)ve soğuk havalara girdiğimiz şu günlerde ilk çalıştırmada ve ya sıcak motorda en ufak tekleme yok,vitesi boşa aldığımızda stop etme derdim yok,yakıt olarakda benim benzine göre %20-%15 lpg fazla yakma aralığını tuturuyor,sanırım ben bu işi tamamladım,tavsiyem şu ki lpg enjektörlerinden manifolda çıkan hortum payları eşit ve olabildiğince kısa olsun lpg enjektörlerin manifolda bağlantı yerleri olabildiğince benzin enjektörlerin bağlantı yerlerine yakın olsun,regülatör enjektör mesafesi ne çok uzak nede çok yakın olmamalı ,regülatör genleşme kabının altında kalmalıki regülatördeki en ufak hava çıkabilsin,elektirik bağlantıları leğimli ve güzelce izole edilmiş olsun,lpg beyin aşırı sıcak ve rüzgarı direk gören bir yerden uzak olmalı,şimdilik söyliyebileceklerim bunlar

    Alıntıları Göster
    ha arkadaşlar ekleyiyim ben bu tavsiyeleri bulunurken kafama göre vermedim,landi renzonu yayınlamış olduğu lpg takma prosedürlerini okuyup ortaya çıkan somut verileri paylaştım,lpg işiyle uğraşan arkadaşlar yanlış anlamasın...




  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.