Şimdi Ara

Mavi Ekran

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
5
Cevap
0
Favori
296
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar neredeyse bütün oyunlarda mavi ekran sorunu ile karşı karşıyayım. Ekran kartım 8800 Gts o.c. Diğer parçalar;

    Intel Core2 Duo E6750
    4 Gb Kingston DDR2 Hyprex
    Win 7 - 64 Bit İşletim Sistemi

    Makineyi çok uzun zamandır kullanıyordum. 700W PSU bozulduktan sonra yeterli olacağını düşünerek 650W aldım. Yaklaşık 2 Ay kullandım bir sorun olmadığını düşünüyorum. Ramler 2x1 GB 1x2 GB şeklinde her birini ayrı ayrı denedim bir değişiklik olmadı. Format da çözüm olmadı. Ekran kartının eski-yeni sürücülerini denedim sonuç yok. Directx sürümü 11, eski sürüme almayı denemedim ama pek alakası olduğunu düşünmüyorum. Sizce sorun ekran kartı mıdır? Deneyebileceğim başka makinem yok ne yazıkki . Yardımlarınızı bekliyorum ^^



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Xerzo -- 21 Şubat 2012; 16:26:57 >







  • anakart marka model yazarmısın?
  • Asus P5K SE
  •  Mavi Ekran
  • bu model için elektrik sıkıntı yasayan pcler gördüm artık ekran kartı ısınması ile yine aynı sorunu yasarsın sana son bir şey bakmanı isteyeceğim aşağıda hata kodları ve açıklamaları var eğer EKRAN KARTI ısınması ve ELEKTRIK (VOLTAJ) sorunu yoksa yazılanları dikkatle oku ok.

    Hata Numarası Açıklayıcı Metin
    0×0000001E KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
    0X000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    0×000000EA THREAD_STUCK_IN_DEVICE_DRIVER
    0×00000050 PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
    0X0000000A IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
    0×0000007B INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE
    0×0000009F DRIVER_POWER_STATE_FAILURE
    0XC000021A STATUS_SYSTEM_PROCESS_TERMINATED
    0XC0000221 STATUS_IMAGE_CHECKSUM_MISMATCH

    Not: 0×0000001E 0×0000000A ve 0×0000007B numaralı durma hataları genel donanım hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse Donanım Arızalarından Kaynaklanan Hatalar konusunda anlatılan adımlara bakın.

    Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa aşağıdaki adımları deneyin.

    Yazılım ve aygıt sürücüsünden kaynaklanan durma hatalarını gidermek

    1. Durma mesajında belirtilen sürücünün Windows Donanım Quality Labs (WHQL) tarafından imzalanmış ve onaylanmış olup olmadığını kontrol edin. İmzalanmamış sürücüleri kontrol etmek için Sigveriv.exe uygulamasını çalıştırın.

    2. Durma mesajında belirtilen sürücüyü yükleme ortamınızdaki daha iyi bir kopyasıyla veya üreticiden edineceğiniz güncelleştirilmiş bir sürümü ile değiştirmeyi deneyin.

    3. Durma mesajında belirtilen sürücüyü veya yeni yüklenen sürücüleri devre dışı bırakın.

    4. Windows XP Professional ile birlikte verilmeyen bir video sürücünüz varsa onun yerine standart VGA sürücüsünü veya Windows XP ile birlikte verilen uyumlu bir sürücüyü kullanmayı deneyin.

    5. Antivirüs disk birleştirme uzaktan kumanda güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları kaldırın.

    6. Kurtarma Konsolunu çalıştırın ve sistemin algıladığı hataları onarmasına izin verin.

    Kurtarma Konsolu ile ilgili daha fazla bilgi için Bilgilerinizi Yedekleme ve Kurtarma konusuna bakın veya Yardım ve Destek Merkezini kullanın.

    7. Eğer hata bilgisayarınıza RAM ekledikten hemen sonra oluştuysa sayfalama dosyası hasar görmüş veya yeni RAM bozuk ya da uyumsuz olabilir. Bu durumda Pagefile.sys dosyasını silin ve sistemin RAM yapılandırmasını eski haline getirin.

    Dosya sistemi hataları

    Hata Numarası
    Açıklayıcı Metin

    0×00000023
    FAT_FILE_SYSTEM

    0×00000024
    NTFS_FILE_SYSTEM

    Genel Durma Hataları bölümündeki adımları uygulayın. Durma hatası devam ediyorsa aşağıdaki adımları deneyin.

    Dosya sistemi durma hatalarında sorun giderme

    1. Küçük bilgisayar sistemi arabirimi (SCSI) bağdaştırıcısı kullanıyorsanız donanım satıcınızdan en yeni Windows XP Professional sürücüsünü edinin SCSI aygıt için eşleme görüşmesini devre dışı bırakın SCSI zincirinin doğru bir şekilde sonlandırıldığından emin olun ve aygıtların SCSI ID’lerini kontrol edin. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

    2. Entegre aygıt elektronikleri (IDE) aygıtlar kullanıyorsanız kart-üzerinde IDE bağlantı noktasını sadece Birincil olarak tanımlayın. IDE aygıtların Master/Slave/Only ayarlarını kontrol edin. Sabit disk hariç tüm IDE aygıtları kaldırın. Bu adımları nasıl yapacağınızdan emin değilseniz aygıt için verilen talimatlara bakın.

    3. Antivirüs disk birleştirme uzaktan kumanda güvenlik duvarı veya yedekleme programları gibi filtre sürücüleri kullanan yazılımları devre dışı bırakın veya kaldırın.

    4. Dosya sisteminin bozulup bozulmadığını anlamak için Chkdsk /f komutunu çalıştırın. Windows XP Professional Chkdsk komutunu çalıştıramıyorsa sürücüyü Windows XP Professional işletim sistemini kullanan başka bir bilgisayara bağlayın ve sürücü üzerinde Chkdsk komutunu o bilgisayardan çalıştırın.

    Tablo 3 donanım Arızaları ile ilgili hataları

    Hata Numarası
    Açıklayıcı Metin

    0×0000001E
    KMODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED

    0×0000000A
    IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

    0×0000007B
    INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE

    0×0000007F
    UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP

    0xC0000218
    UNKNOWN_HARD_ERROR

    Not: 0×0000001E 0×0000000A ve 0×0000007B numaralı durma hataları yazılım ve aygıt sürücüsü hatalarından da kaynaklanabilir. Burada gösterilen adımlar bu hataları gidermezse Yazılım ve Aygıt Sürücüsü Hataları konusunda anlatılan adımlara bakın.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.