Şimdi Ara

Mazda 3 sorunu çözemedik

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
18
Cevap
0
Favori
5.662
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Mazda3 1.6 dynamic 2006 model 143000 km.otomatik vites yaglamali brc tüp sistemli aracımı alalı 1 ay oldu. Arabamdan çok memnunum ancak sabahları ilk çalıştırdığımda normal olarak 1500 devirde çalışıyor ve 900 e kadar iniyor. Bu arada hareket için geri vitese takınca ani bir devir düşüşü oluyor ve genelde stop ediyor. Tekrar çalıştırıp bir kaç kez gaz basarak yola çıkıyorum. Gaza fazla bassam da hızlanmıyor ve patırtılı çalışıyor. 5dk sonra motor iyice ısınınca tamamen düzeliyor, stop ediyorum 1-2 saat beklese bile aynı sıkıntı olmuyor. Sadece sabah yada 5-6 saatlik duraklama sonrası çalıştırınca sorun yaşanıyor.Aracı tamamen benzinlede kulladım sonuç yine değişmedi. Araçda arada silkelemeler oluyor dik rampalarda güç kaybı oluşuyordu.
    Tavsiye üzerine izmitte özel servise gittim aracı 2 saat bekletip motoru soğuttuk fakat bir sorun olmadığı söylediler. İstanbulda ziyarete gittiğimde başka bir ustaya gittik. Bujilerin farklı ve eski olduğunu gördük. Orjinalleri ile değiştirdik. Kelebek boğazı temizliği yapıldı. Güç kaybı içinde buji başlarındaki ateşleme bobinleri kaçırdığı için yeniledik ve tüp sistemine ve rolantiye ayar yapıldı. Titreme ve rampadaki güç kaybı ortadan kalkdı. Heyecanla sabah olunca aracı tekrar çalıştırdım. Malesef aşırı devir düşmesi ve patırtılı çalışma tekrar yaşandı.
    Bu sorunu yaşayan veya bir tavsiyesi olan arkadaşların yorumlarını bekliyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • http://www.mazdagaraj.com/konular/mazda-3-subap-sorunu-ve-adem-usta-tarafindan-teshisi-fotografli.5271/

    http://www.mazdagaraj.com/konular/mazda-3-2010-bl-subap-sorunu-ve-degisimi.1037/

    Sorun büyük ihtimalle subapların ömrünü tamamlamasından kaynaklanıyor, yukarıdaki iki konuyu inceleyebilirsin.




  • torpido41 T kullanıcısına yanıt
    Size aracı satan muhtemelen bunu bılıyordu uygun fıyata aldıysanız ne ala çunku sanayıde 2-2,5,yetkılı servıste 5-6 bın masrafı olan bır işleme ihtiyacınız var.
    Mazda 3 lerdede diger euro 5 motorlarda da oldugu gibi yuksek ısıdan dolayı subap yatakları bozularak subapları deforme edıyor.keşke benzın ucuz olsada bunlara gerek kalmasa
  • Focus kullanıyorum. bende de buna benzer bir sorun var ve hala düzeltemedim. Araç sabah ilk çalıştığında rolantide hafiften bir dalgalanma oluyor. aracı hareket ettirdiğimde silkeleme yapıyor. fakat aracı bir kaç dakika ısıtıp hareket ettirdiğimde sorun yok. ya da lpgye geçtikten sonra sorun kalmıyor. lpgde canavar oluyor ama benzinde sıkıntı. bujiler, filtre, lpg filtresi değişti, boğaz kelebeğini her bakımda temizletirim zaten. benzin pompası arızaladır diye öneriler var. bayram dönüşü iyice araştıracağım. aracım 60,000km'de, lpg 40,000 km.de takıldı. dolayısıyla da subap erimesi pek mümkün gelmiyor.
    olur da sorunu hallederseniz buraya yazın lütfen.
  • Subaplardan.. Magnezyum subap kullanıldığı için. Başka bi şeye masraf etmenize gerek yok. Değişim yapınca geçecektir ama 40-50 bin km sonra tekrarlayabilir.
    Ford için de 20 bin kmde de olabilir. Özellikle araba çok sıkıştırılarak kullanıldıysa olabilir. Yaptırıp lpg yi söktürürseniz bir daha aynı sorunu çıkartması çok düşük ihtimal. Yok yaptırıp lpg de kullanırsanız zaten 2 bin liralık masrafı yakıt tasarrufu ile çıkartırsınız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Peki neden ısınınca sorun ortadan kalkıyor? madem subaplar sorunlu, motor soğuk ya da sıcakken sorunun her şekilde devam etmesi gerekmiyor mu? (yanlış anlamayın bilgi amacıyla soruyorum)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Anadolu

    Peki neden ısınınca sorun ortadan kalkıyor? madem subaplar sorunlu, motor soğuk ya da sıcakken sorunun her şekilde devam etmesi gerekmiyor mu? (yanlış anlamayın bilgi amacıyla soruyorum)


    Cevaplarınız için teşekkür ederim ama inanın benimde kafamı meşgul eden soru bu.
  • Biraz önce ustam ile konuştum. Subap işi kafama takıldı. Usta Wurth katkı önerdi, düzelmezse subapları kontrol edeceğini söyledi. Şu an elinde 2 aynı problemden subap değişimi için bekliyormuş. Başka bir forumda bir arkadaş benzer problemi nedeniyle bir ustaya gitmiş. Subap demelerine rağmen sorunun hallolduğunu söyledi. Bir de onunla görüşmek istiyorum. Şu an subaplara verecek param yok.
  • Bu tamamen ustanın insiyatifinde olan bir şey ama kesin çözüm yok gibi. Bir kere sübaplar zarar gördüğünde geçici çözüm olarak sıkarsın ama vuruntu yapma ihtimali de var. Ama sonrasında aşınma artacağı için yine aynı belirtiler olacak ve değişim kaçınılmaz hal alacaktır. Daha fazla başka yerlere zarar vermeden teşhis konulup tedavisi yapılırsa uygun olur.

    Magnezyum diye bir madenden yapılan subap yok, şehir efsanesi o kadar. Bir de; subaplar yenilenince çelik subap takılıyor diye ikinci bir efsane var ki, bu da doğru değil, yine aynı subaplar (orijinal veya yan sanayi) kullanılıyor ve ömürleri yine ilk subaplar kadar oluyor.

    Konu ile çok ilgili link aşağıda;

    http://www.mazdagaraj.com/konular/magnezyum-supap-ve-dogru-bilinen-yanlislar.1891/




  • torpido41 T kullanıcısına yanıt
    Aracınızın sorununun iki temel sebebi var.1 sübap aşınması bu servise sorulduğunda 1500 tlye garantili hallolur. 2. İse LPG enjektörlerinin yeteri kadar basınçta yakıt gönderememesi.Benzinde neden oluyor? Basit aracın ecu su LPG enjektörlerinin düzensiz basınçta yakıt göndermesi sebebiyle karışmış durumda.Benzine alınca da ecu bu sefer farklı davranmaya çalışıyor.İşler birbirine giriyor.Enjektör temizliği yaptırın.Ya da değiştirin.Ardından 5-10 km LPG ile binin.Daha sonra benzine alın aracı.Bir Mazda cihazı olan tamirciye gidin.Eccu daki hataları bildirin.Ardından 40 km benzinde binin.Ve LPG ye geçin işlem tamam.Tecrübeyle sabittir.Kolay gelsin..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İlginiz icin teşekkürler. Dediğiniz gibi sorun subaplarda çıktı. İstanbul da Adem ustada halletik. Parçalar 950,taşlama 350, işçilik 1000 tl. Ayrıca gaz enjektörlerindede yanlış bağlantı tesbit edildi. Düzeltilince motordaki sarsıntıda sona erdi. Biraz masraflı oldu ama mazdaya keyifle binmeye başladık.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torpido41

    İlginiz icin teşekkürler. Dediğiniz gibi sorun subaplarda çıktı. İstanbul da Adem ustada halletik. Parçalar 950,taşlama 350, işçilik 1000 tl. Ayrıca gaz enjektörlerindede yanlış bağlantı tesbit edildi. Düzeltilince motordaki sarsıntıda sona erdi. Biraz masraflı oldu ama mazdaya keyifle binmeye başladık.

    Toplam mi 1000Tl yoksa rakamlarin toplami olan 2250Tl mi? Ayrica kac gun biraktiniz araci? Bir de kompresyon testi ile mi subaplara karar verdiniz yoksa silindir kapagini sokup mu baktiniz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Toplam 2250tl verdim. Ayrıca kompresyon testi her zaman kesin sonucu vermediği için usta yanımda kapagı söküp subapları ölçerek karar verdi. Böylece sorunu bende gördüm. Eksoz subapları bozulmuş. Pazartesi sabah gittik kapak söküldü çarşamba taşlaması ve montaj, perşembe öğlen teslim aldım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yeni kasalarda da bu sorun var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lafmacun

    Yeni kasalarda da bu sorun var mı?

    Son kasalarda henüz lpg uygulaması yaygın olmadığı için ve sübap deformasyonu olacak kadar kullanılmadığı için elde herhangi bir veri yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: e-rose

    quote:

    Orijinalden alıntı: Lafmacun

    Yeni kasalarda da bu sorun var mı?

    Son kasalarda henüz lpg uygulaması yaygın olmadığı için ve sübap deformasyonu olacak kadar kullanılmadığı için elde herhangi bir veri yok.

    Teşekkür ederim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • torpido41 T kullanıcısına yanıt
    Peki araçta yağ eksilme mevcutmuydu? Soğukken yada yüksek devirde gri durman atma durumu? Mevcutsa yapılınca değişme oldumu? gözlemlediniz mi? Soruları sormamdaki sebep subaplar yapılınca motorun üst tarafı güçlenmiş oluyor fakat alta işlem uygulanmadıgı için eğer bir zayıflık varsa zamanla bu seferde alt motorda sıkıntılara yol açıyor. Mesela conta ve keçelerden yağ sızdırması olup olmadığını zamanla kontrol edebilirsiniz. Eğer başka yerden yağ yeşermesi hasıl olursa dediğim durum başlıyor demektir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: torpido41

    İlginiz icin teşekkürler. Dediğiniz gibi sorun subaplarda çıktı. İstanbul da Adem ustada halletik. Parçalar 950,taşlama 350, işçilik 1000 tl. Ayrıca gaz enjektörlerindede yanlış bağlantı tesbit edildi. Düzeltilince motordaki sarsıntıda sona erdi. Biraz masraflı oldu ama mazdaya keyifle binmeye başladık.

    Adem Usta; Mazda'nın Pir'idir. Adresi de verelim tam olsun;www.mazdaekinci.com Her ne kadar halı saha maçlarına davetimizi kabul etmesede, Mazda konusunda zirvededir.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.