motoru yakından görmek lazım, bu işlerden az çok anlarım ama internetten söylebileceğim ancak bu kadar olur: minimum 1000 ytl, maksimum 2000 ytl.
ayrıca bu tür işlerde en önemli şey ustadır. bide mutlaka ama mutlaka orjinal yedek parça. zaten bu ikili bir araya geldimi 2000 ytl den aşağı kurtulman biraz zor.
eger izmir de isen seni yönlendirecek bi ustam var, mazda servis şefiydi bıraktı kendi yerini actı ve basta mazda olmak üzere bütün japon arabalarının motor yenilemesini yapıyor..yerin ismide japon car servis, dediğim gibi izmir de isen veya cevre illerde, belirttiğin an uygunluguna ve senin istegin üzerine özelden tel ve adresi atabilirim..
eğer istanbulda isen ben yardımcı olurum.
bildiğim çok başarılı ve dürüst bir japon oto servisi var.
adamlar mazdaların motorunu gözü kapalı söküp topluyorlar.
arkadaşlar cevap verme zahmetinde bulunduğunuz için teşekkürler.bu araçlar hakındaki düşünceleriniz nedir.özellikleri ve motor kalitesi ve ömrü hakkındaki düşüncelerinizi de beklerim...
quote:
Orjinalden alıntı: hilmigs1905
arkadaşlar cevap verme zahmetinde bulunduğunuz için teşekkürler.bu araçlar hakındaki düşünceleriniz nedir.özellikleri ve motor kalitesi ve ömrü hakkındaki düşüncelerinizi de beklerim...
bugün 30 yaşlarında olan hemen hemen herkesin bir zamanlar rüyasıydı 92 model 323 hb.
karaşimşekte gördüğümüz açılır kapanır farlar birden gerçek olmuştu. üstelik kendi zamanının çok üzerinde tasarım çizgileride cabası.
artık çok eskiselerde onlar hala düşük bütçeli ama kaliteli araba almak isteyen otomobil severlerin gözdesi.
motor güçleri o kasayı rahatlıkla taşımakta. karbüratörlü olduğu için LPG takmakta çok ucuza mal olur, ancak tüm karbüratörlü lpg sistemlerinde olduğu gibi malesef bu işlem aracın gücünü %30 civarında azaltır. eğer araç enjeksiyonlu olsaydı sıralı sistem takılabilir ve çok az bir güç kaybıyla bu iş halledilebilirdi ama o zamanda LPG taktırmak 1500 ytl gibi rakamlara mal olurdu.
kullanıma göre motor ömürleri 200 bin ila 300 bin arasındadır. önceki sahipleri aracına iyi bakmışsa, yağını suyunu eksik etmemişse, araca yüksek hararet yaptırmadıysa o araçlar 300 bin km yi devirir. ama bu biraz şans meselesi. motor meselesi en önemli mesele.
en kötü yanı ise malesef o araçlarda japonlar ses izolasyonu yapmayı unutmuşlardır araç özellikle otobanda yol sesini aynen içeri verir. bu herkes için önemli olmayabilir ama benim en kıl olduğum durumlardan biridir. o araçta ses yalıtımı diye bişey beklemeyin.
bunun dışında hepimizin bildiği gibi mazda sorunsuzluğu bu araçların eski modelerinde bile kendini açıkça göstermektedir.
aslında mazda servislerinde parçaları çok pahalı olmakla birlikte piyasada bol miktarda oldukları için her türlü parçası çıkma parça satan yerlerde rahatlıkla bulunabilmektedir. üstelik bunlar orjinal çıkma parçalar. kesinlikle parça sıkıntısı yoktur. zaten çıkma parçalarının bu kadar bol olması bu aracı düşük bütçeli otomobil arayanların listesinde üst sıralarda tutmuştur. aksi halde bu arabalar çoktan piyasadan silinirdi.
bence 5-6 milyara alınabilecek en iyi araçlardan biridir.
benim nazarımda en temizi ama en temizi 6 milyar yapar. darbesiz, motoru ve kaportası iyi durumda ve LPG takılı olmak kaydıyla tabi.
eğer otomobil almak için ayırabileceğim bütçe 6 milyarla sınırlı olsa mutlaka ama mutlaka bu aracı alırdım. bu fiyata bu görüntüde ve bu kalitede başka bir araç yok çünkü.
hayırlı sabahlar....
arkadaşlar zahmet olmazsa ve bilginiz varsa bana bu arabanın en çok kullanılan mekanik ve çevresel yedek parça fiyatlarını bulurmusunuz.gidiyorum bazı parçacılara herkes üstü kapalı konuşuyo.anlamadım gitti....
quote:
Orjinalden alıntı: hilmigs1905
arkadaşlar zahmet olmazsa ve bilginiz varsa bana bu arabanın en çok kullanılan mekanik ve çevresel yedek parça fiyatlarını bulurmusunuz.gidiyorum bazı parçacılara herkes üstü kapalı konuşuyo.anlamadım gitti....
walla bu söylediğin biraz uzun iş ama sana şöyle bir güzellik yapabilirim.
bi arkadaşım var, adı kadir, oda bu forumda bi yerlerde, yıllarca bahsettiğin arabayı kullandı, zaten kendisi arabadan çok iyi anlar, ben sana onun msn adresini vereyim, benim adımı ver, ben onur'un arkadaşıyım de, eminim sana hem parça fiyatları hemde bu araç hakkında çok yardımcı olacaktır.
- SANA SON Bİ KIYAK YAPARIM. BEN SANA LİSTE VERİRİM, SEN BÜTÜN MALZEMELERİ GİDER ALIRSIN, AMA ORJİNAL PARÇA ALICAKSIN. MALZEME NE KADAR TUTARSA TUTSUN, BEN SADECE 500 YTL İŞÇİLİK PARASI ALIRIM. MALZEME SANA AİT.
- PEKİ NE KADAR TUTAR BU KADAR ORJİNAL MALZEME?
- 2000 YTL TUTAR YAKLAŞIK, YANİ YİNE AYNI HESABA GELİR. AMA PARÇAYI SEN ALDIĞIN İÇİN İÇİN RAHAT EDER.
- TAMAM USTA ANLAŞTIK, VER ELİNİ...
THE END.....
HANİ MAZDANIN PARÇASI BMW DEN MERCEDESTEN PAHALI YA, O BAKIMDAN YAZDIM BUNLARI, ARABAYA KOMPLE MOTOR YAPTIRMAK 2000 YTL + 500 YTL İŞÇİLİK..
MUHTEMELEN MAZDA 323 E MOTOR YAPTIRMAK 500-600 YTL DAHA AZ TUTACAKTIR.
380000 hele ki 626 için biraz çabuk olmuş.Muhtemlen ya yanı yağ ile bi sene dolaştılar yada lpg vardı yada ikisi birden.Bence fiyat çok fazla değil.