Şimdi Ara

Mazda ve rotary motor birlikteliği 50 yaşında! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
922
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ananasboy


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Efsane motor. Profesyonel motorsporlarının çoğunda yasaklı, fazla güçlü diye.

    Şimdi birileri gelir der ki, motor yağ yakıyor, ömrü yok, çok pahalı vs. 1.4 tsi 180 hp polo gti, sıkıştırıldığı zaman mazda rx8 kadar yağ yakıyor. Biri 180 hp bulabiliyor turbo desteğiyle, diğeri 240 hp atmosferik. İkisinin de hacmi hemen hemen aynı, hatta polonun 100 cc fazlası var.

    Ömrü yokmuş, 90-100 binde motor bitiyormuş. Sıkıştırılarak kullanılan 180 lik 1.4 tsi kaç bin km gidiyor ? Hadi diyelim gidiyor, sonuçta gücü 180 hp. Çıkarsana modifiye ile gücünü 230 hp'ye. Öyle ömür testi yap.

    1.4 tsi ile kıyasladım, çünkü yaklaşık aynı hacimde. Hacmine göre bu kadar yüksek güçte zorlanan başka motor da neredeyse yok o klasmanda. Fiesta red ile falan kıyaslayamam.

    Motoru, gücüne göre, akranlarına göre değerlendirmen lazım. Rx8 'i , 2.0 atmosferik motorla kıyaslamak mantıksız.

    Ayrıca dip not. Wankel kullanıcıları, aracı nasıl kullanacağını bilmiyor. Bunları yağı özel, öyle castrol koy geç yok, dexelia atacaksın, bakımı özel, kurum yapmaması için 3-4 bin çevirirken kontak kapatman lazım. Haftada bir motoru iyice ısıtıp kurum yakman lazım. Güzel benzin kullanman lazım.

    Wankel sesiyle , gidişiyle efsane motordur. Yağ yakması da normaldir tamamen farklı bir teknoloji sonuçta. Ama motor hacmi olarak direkt olarak diğer motorlarla karşılaştırılamaz. 1300 cc değil yani karşılığı ki polo ile karşılaştırmak çok komik olmuş. Rx-8 in en yakın rakipleri s2000, z4 gibi arabalar ve onlara oranla bakımı çok zor malesef. Ha bence hepsinden çok özel bir araç sesiyle özellikle ama bakımı ve maliyeti aracı ve motoru mantıksız kılıyor.

    Yalnizca ayni hacim demek bu motorlarin calisma prensibini bilmemek demek.
    Wankelin hesap yapilirken calisma zamani prensibinden dolayi 4 zamanli motorlara es deger hacmini bulmak icin 2 ile carpmak getek yani 2600cc ye denek gelir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Bu motor malesef halk arabalarının içine gitemedi, aşılamayan problemleri var. Çalışma yapısı buna neden oluyor.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aycibin

    787b...şunu duyup da tüyleri diken diken olmayan varmı?

    0-100: 2,5sn
    0-200: 6sn
    0-300: 13sn
    0-350: 23sn
    700bg'lik motorun performansı.bugatti chiron ile aynı değerler ama bugatti'de 800bg ilave var ve bu ses yok

    Bu aracın performansı bu kadar uçuk değil muhtemelen yanlış,motor çok performanslı olabilir ancak yazmışsınız 700 beygir güç üretiyormuş yani 700 beygir kadar performanslı 700 beygir olup 1500 beygirden daha fazla performans vermesi mümkün değil tabiki de, belki tork değerine bakılır ama o da çok düşük (608 nm) peki neden aynı ivmelenmeye sahip çünkü bu araç 830 kilo ağırlığında muhtemelen uzay kafes üzerine fiberglass panel bir yarış arabası yani tek derdi hızlanmak ve virajlar, Bugatti Chiron ise 2 ton ağırlığında lüx süper otomobil kalkışından duruşuna her şeyin yasal sınırılar içinde olması kullanıcıyı azami şekilde koruması gerekiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DSG1 -- 31 Mayıs 2017; 16:38:6 >




  • Wankel genelde performans sürüşü, spor aracı, yarış araçları gibi yakıtın pekte en ön planda olmadığı alanlarda kullanılıyor.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: ananasboy


    quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin

    Efsane motor. Profesyonel motorsporlarının çoğunda yasaklı, fazla güçlü diye.

    Şimdi birileri gelir der ki, motor yağ yakıyor, ömrü yok, çok pahalı vs. 1.4 tsi 180 hp polo gti, sıkıştırıldığı zaman mazda rx8 kadar yağ yakıyor. Biri 180 hp bulabiliyor turbo desteğiyle, diğeri 240 hp atmosferik. İkisinin de hacmi hemen hemen aynı, hatta polonun 100 cc fazlası var.

    Ömrü yokmuş, 90-100 binde motor bitiyormuş. Sıkıştırılarak kullanılan 180 lik 1.4 tsi kaç bin km gidiyor ? Hadi diyelim gidiyor, sonuçta gücü 180 hp. Çıkarsana modifiye ile gücünü 230 hp'ye. Öyle ömür testi yap.

    1.4 tsi ile kıyasladım, çünkü yaklaşık aynı hacimde. Hacmine göre bu kadar yüksek güçte zorlanan başka motor da neredeyse yok o klasmanda. Fiesta red ile falan kıyaslayamam.

    Motoru, gücüne göre, akranlarına göre değerlendirmen lazım. Rx8 'i , 2.0 atmosferik motorla kıyaslamak mantıksız.

    Ayrıca dip not. Wankel kullanıcıları, aracı nasıl kullanacağını bilmiyor. Bunları yağı özel, öyle castrol koy geç yok, dexelia atacaksın, bakımı özel, kurum yapmaması için 3-4 bin çevirirken kontak kapatman lazım. Haftada bir motoru iyice ısıtıp kurum yakman lazım. Güzel benzin kullanman lazım.

    Wankel sesiyle , gidişiyle efsane motordur. Yağ yakması da normaldir tamamen farklı bir teknoloji sonuçta. Ama motor hacmi olarak direkt olarak diğer motorlarla karşılaştırılamaz. 1300 cc değil yani karşılığı ki polo ile karşılaştırmak çok komik olmuş. Rx-8 in en yakın rakipleri s2000, z4 gibi arabalar ve onlara oranla bakımı çok zor malesef. Ha bence hepsinden çok özel bir araç sesiyle özellikle ama bakımı ve maliyeti aracı ve motoru mantıksız kılıyor.

    Ben araba olarak değil, motor olarak karşılaştırdım.

    Bu mantıkla bakarsak 1300 cc iki zamanlı motor ile 2600 cc dört zamanlı motoru karşılaştırmak da abes. Motorda iki kere iki dört etmiyor çünkü. Atmosfer basıncında 100 hp veren motor, 1 bar turbo ile 200 hp vermiyor.

    1300 cc hacim var mı ? Var. Bu hacimden iki döngüde bir güç almak yerine her döngüden güç alınıyor, doğru. Turbo 1.4'te ise döngü sayısı değişmiyor, döngüdeki basınç değişiyor. Biri daha basınçlı tek sefer vuruyor, diğeri daha az basınçla aynı sürede iki sefer vuruyor. Güce bakılırsa da kazanan wankel oluyor.

    Ayrıca, bu aracı özel kılan şey aslında sadece gücü değil. O 2600 cc dört zamanlı dört silindir motor aşırı ağır kalıyor wankelin yanında. Amaç burada spor bir otomobil kullanmak. Gerçek bir spor otomobilde bakım ve maliyet, en önemsiz kalemlerdendir. Performans ve yol tutuşuna bakılır. Clio almıyorsun ki maliyetine bakasın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DSG1


    quote:

    Orijinalden alıntı: aycibin

    787b...şunu duyup da tüyleri diken diken olmayan varmı?

    0-100: 2,5sn
    0-200: 6sn
    0-300: 13sn
    0-350: 23sn
    700bg'lik motorun performansı.bugatti chiron ile aynı değerler ama bugatti'de 800bg ilave var ve bu ses yok

    Bu aracın performansı bu kadar uçuk değil muhtemelen yanlış,motor çok performanslı olabilir ancak yazmışsınız 700 beygir güç üretiyormuş yani 700 beygir kadar performanslı 700 beygir olup 1500 beygirden daha fazla performans vermesi mümkün değil tabiki de, belki tork değerine bakılır ama o da çok düşük (608 nm) peki neden aynı ivmelenmeye sahip çünkü bu araç 830 kilo ağırlığında muhtemelen uzay kafes üzerine fiberglass panel bir yarış arabası yani tek derdi hızlanmak ve virajlar, Bugatti Chiron ise 2 ton ağırlığında lüx süper otomobil kalkışından duruşuna her şeyin yasal sınırılar içinde olması kullanıcıyı azami şekilde koruması gerekiyor.

    Aslında bu motorun potansiyeli 700 hp değil. 930 hp. Lemans dayanıklılık yarışında 24 saat aralıksız gazlamaya dayansın diye gücü ve redline'ı düşürülüyor. Wikipediada yazar, gerçek redline'ı 10.500 bu motorun.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Wankel pilavını ısıtmayalı epey olmuş sanırım. Duyan da zannedecek geleceğe dönüşteki gibi çöple falan çalışan bir motor yapmışlar.

    Daha mı az yakıyor? Hayır

    Daha mı uzun ömürlü? Hayır

    Bakımı mı ucuz? Hayır



    Telefondan seçemediğim konuya uygun bir emoji düşünün burda

    "Motor sıcak havayla daha verimli çalışır" diyen adam, motorlarla alakalı ahkam keser olmuş. Vah halimize.
  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    Yalnizca bu olay varmi var demekl olmuyor.Olsa idi kmle mans ta tekrar yaristiriliril ki bu normal hesapla haksiz bir avantaja sahip oluyorlar teknik olarak.Ancak tr gibi ulkelede bu arac bu sekilde hacim hesabina girer.

    Onun yaninda motor ozelmi ozel ki bazi avantajlari var ancak kat be kat dezavantajlari varki kimse yatirim yapmiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ayriyetten not düşeyim, Wankel motorun geliştirilmesinde Türk mühendisler de görev almıştır, hatta prototip olarak üretilen Anadol Çağdaş'da yerli Wankel motor kullanılması planlanmıştı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: msansertekin


    quote:

    Orijinalden alıntı: beyinsis

    Wankel pilavını ısıtmayalı epey olmuş sanırım. Duyan da zannedecek geleceğe dönüşteki gibi çöple falan çalışan bir motor yapmışlar.

    Daha mı az yakıyor? Hayır

    Daha mı uzun ömürlü? Hayır

    Bakımı mı ucuz? Hayır



    Telefondan seçemediğim konuya uygun bir emoji düşünün burda

    "Motor sıcak havayla daha verimli çalışır" diyen adam, motorlarla alakalı ahkam keser olmuş. Vah halimize.

    baydın arkadaş haa. ben motor suyu eklemekten başka birşey anlamam motordan. yağ bile ekleyemem. yani eski araçlarımda eklerdim ama son iki aracımda hiç eklemedim (11 yıl demek bu). motordan anlamadığımdan gocunmam da, motorcu değilim, usta değilim...

    ama bu wankel zımbırtısında bir cacık olmadığını anlamak için motordan anlamak gerekmiyor. biraz kafayı çalıştırmak yeterli:

    -mazda'dan başka kullanan var mı? yok
    -mazda kullanabiliyor mu? yok (emisyona takılıyor, ticari olarak tam bir başarısızlık abidesi)

    bu üç soruyu yukarda da tekrarlamıştım. tekrar yazıyorum, et-tekraru ahsen velev kane yüz seksen, sen başka türlü anlamıyorsun:

    -Daha mı az yakıyor? Hayır
    -Daha mı uzun ömürlü? Hayır
    -Bakımı mı ucuz? Hayır

    bütün bunların ışığında wankel'in bir cacık olmadığını 12 yaşındaki çocuk bile anlar. haydee, daha pide kuyruğuna gidicem, seninle daha fazla uğraşamam...

    not: motorun sıcak havayla daha iyi çalışacağını da malesef bir yetkili servis ustası söylemişti bana. hatta hava girişinin bu yüzden motorun üstünde olduğunu söylemişti. hatalı bir bilgidir, olabilir. bunları aş arkadaşım, ben sallıyorum...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi beyinsis -- 31 Mayıs 2017; 20:0:14 >




  • Rotary baska bir evrende cok basarili olabilecek bir muhendislik ama bizim evrende kusura bakmasin yeri yok. Zaten terkedilen bir teknoloji oldu. Kompressor teknolojisi gibi.



    Muhendislik olarak harika birsey. Ancak bu onu basarili yapmaya yetmez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.