Şimdi Ara

mazot yanarmı ? (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
71
Cevap
0
Favori
73.804
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Dün gece yaşadığımız mazot yangınından sonra internette araştırma yaparken bu başlığı gördüm. Konu açılalı baya olmuş ama yine de yazmak istedim.

    Kendim Endüstri mühendisiyim, LPG istasyonu sorumlu müdürlüğü ve B sınıfı iş güvenliği uzmanlığı yapıyorum. Ayrıca yangın söndürme ve yangınla mücadele eğitimi aldım.

    Öncellikle Benzin ve Mazat yanıcı maddelerdir. Motorlardan bir sürü örnek verilmiş. Motorlar yakıtları kontrollü, uygun ve verimli şekilde yakmak için dizayn edilmiştir. Bu maddeler yanacak ki bir enerji açığa çıkacak ve arabayı ilerletecek.

    Ama arkadaşın sorusuna cevap verebilmek için yanma, parlama ve patlama bunları birbirinden ayırmak gerekir.


    Benzinin yanma sıcaklğı 290 Mazotun ki ise 230 derecedir. Mazotun ki daha düşük di mi. Ama benzin kıvılcımla alev alır, mazotun içine kibrit at söner?
    Neden? Bu maddelerin yanması için havayla bir miktar havayla karışması gerekir. Yani burda parlama noktası dediğimi kavram ortaya çıkıyor. Yakıtın uçuculuğu önemle hale geliyor. Bir arkadaşımız da yukarda bahsetmiş benzinin içinde uçucu madddeler daha çoktur. Evet doğrudur. Benzin -43 derecede (dikkat çekiyorum -43) uçmaya başlarken. Mazot +52 derecede uçmaya başlar. Yani oda sıcaklığında (25 derece) bardağın içine mazot koyup çakmakla yakmak mümkün değildir. Ancak mazotu bir tencereye koyup 60-70 derecelere kadar ısıtıp çakmağı çakarsanız koca bir is bulutuyla simsiyah olabilirsiniz. Benzinde ise görüldüğü gibi bir çaba göstermeye gerek yok. Benzin buharı zaten 25 derecede patlayıcı ortamı hazır bulunduruyor. Bidonun içinde deponun içinde, açıkta bulunan heryerde. Bu yüzden benzinliklerden şişe veya bidon ile benzin satışı yapılmaz.

    Gelelim dün akşam yaşadığımız mazot yangınına. Yangın maalesef kayınpederimin kömür deposunda bulunan mazot tankında başladı. Farkettiğimizde zaten profesyonel bir müdahale gerektirdiği bellliydi. Bu yüzden önceliğimiz kendi canlarımızı ve depo önünde bulunan otomobil ve kamyonlarımızı buradan uzaklaştırmak oldu. Bu arada da 112 yi arayıp itfaiyeyi bekledik.

    İçerde kamyonlarda ve iş makinelerinde kullanılmak üzere 3 tonluk mazot tankı var. ( kayınpederime elektrik mazot, kömür çıra odun hepsinin aynı yerde çok tehlikeli olduğu YSC larının bulunmadığını, elektrik tesisatının uygun olmadığını belirttim ancak "Damat mazot bu çakmakla yakcam desem yakamazsın" rahatlığıyla beni yanıtladı.

    Eee nasıl oldu da yandı mazot. Çalışanlardan biri dün aracına mazot koydu. Elektrikli pompayı kapattı ama mazot tankının altında bulunan vanayı kapatmadı. Yere damlayarak birikinti oluşturan mazot. Yerde bulunan üçlü prizde kısa devreye sebep oldu. Sigorta attı. ( Deponun yanında küçük bir çiftlik evi var) Biz sigortanın bulaşık makinesinden attığını düşündük. Ve sigortayı tekrar açtık. Yerde elektrikle ısınan mazot yanmaya başladı. Yerde yanan mazot tankın hortumunu eritti ve tankın aldına kaçan alevler mazotu daha da ısıttı. Biz yangını gördüğümüzde tankın vanasından sanki lav akıyordu.

    Çok şükür ki yangın depoda bulunan odun ve çıralara sıçramadı. Odun ve çıralar yansa kömürü de tutuştururdu. İçerde 200 ton odun 5 ton çıra ve 1500 ton kömür vardı. Eğer kontrol altına alınamasaydı sanırım yanması 1 hafta falan sürerdi. Her yönüyle çok şükür can kaybı olmadı. Kimsenin burnu bile kanamadı. Sadece maddi hasarla olay atlatıldı.

    Yani arkadaşlar mazot yanmaz demeyin. Uygun şarları buldumu öyle bir yanıyor ki. Bizzat şahit olmdum.

    Bu arada aman diyeyim ne mazotla ne benzinle deney yapmayın.

    Saygılarımla.




  • mazot kimyasal yapı bakımından yağa benzer, yanma karakteri yağ gibidir ,,, otomobillerde yanma prensibini yukarıda birkaç arkadaş yazmış, sıkışan hava ısınır,ısınca mazot püskürtülür ,,, mazot moleküllerinde depo edilen kimyasal enerji benzinden fazladır,bu nedenle aynı miktarda mazot daha fazla enerji sağlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NoBrakes

    Dün gece yaşadığımız mazot yangınından sonra internette araştırma yaparken bu başlığı gördüm. Konu açılalı baya olmuş ama yine de yazmak istedim.

    Kendim Endüstri mühendisiyim, LPG istasyonu sorumlu müdürlüğü ve B sınıfı iş güvenliği uzmanlığı yapıyorum. Ayrıca yangın söndürme ve yangınla mücadele eğitimi aldım.

    Öncellikle Benzin ve Mazat yanıcı maddelerdir. Motorlardan bir sürü örnek verilmiş. Motorlar yakıtları kontrollü, uygun ve verimli şekilde yakmak için dizayn edilmiştir. Bu maddeler yanacak ki bir enerji açığa çıkacak ve arabayı ilerletecek.

    Ama arkadaşın sorusuna cevap verebilmek için yanma, parlama ve patlama bunları birbirinden ayırmak gerekir.


    Benzinin yanma sıcaklğı 290 Mazotun ki ise 230 derecedir. Mazotun ki daha düşük di mi. Ama benzin kıvılcımla alev alır, mazotun içine kibrit at söner?
    Neden? Bu maddelerin yanması için havayla bir miktar havayla karışması gerekir. Yani burda parlama noktası dediğimi kavram ortaya çıkıyor. Yakıtın uçuculuğu önemle hale geliyor. Bir arkadaşımız da yukarda bahsetmiş benzinin içinde uçucu madddeler daha çoktur. Evet doğrudur. Benzin -43 derecede (dikkat çekiyorum -43) uçmaya başlarken. Mazot +52 derecede uçmaya başlar. Yani oda sıcaklığında (25 derece) bardağın içine mazot koyup çakmakla yakmak mümkün değildir. Ancak mazotu bir tencereye koyup 60-70 derecelere kadar ısıtıp çakmağı çakarsanız koca bir is bulutuyla simsiyah olabilirsiniz. Benzinde ise görüldüğü gibi bir çaba göstermeye gerek yok. Benzin buharı zaten 25 derecede patlayıcı ortamı hazır bulunduruyor. Bidonun içinde deponun içinde, açıkta bulunan heryerde. Bu yüzden benzinliklerden şişe veya bidon ile benzin satışı yapılmaz.

    Gelelim dün akşam yaşadığımız mazot yangınına. Yangın maalesef kayınpederimin kömür deposunda bulunan mazot tankında başladı. Farkettiğimizde zaten profesyonel bir müdahale gerektirdiği bellliydi. Bu yüzden önceliğimiz kendi canlarımızı ve depo önünde bulunan otomobil ve kamyonlarımızı buradan uzaklaştırmak oldu. Bu arada da 112 yi arayıp itfaiyeyi bekledik.

    İçerde kamyonlarda ve iş makinelerinde kullanılmak üzere 3 tonluk mazot tankı var. ( kayınpederime elektrik mazot, kömür çıra odun hepsinin aynı yerde çok tehlikeli olduğu YSC larının bulunmadığını, elektrik tesisatının uygun olmadığını belirttim ancak "Damat mazot bu çakmakla yakcam desem yakamazsın" rahatlığıyla beni yanıtladı.

    Eee nasıl oldu da yandı mazot. Çalışanlardan biri dün aracına mazot koydu. Elektrikli pompayı kapattı ama mazot tankının altında bulunan vanayı kapatmadı. Yere damlayarak birikinti oluşturan mazot. Yerde bulunan üçlü prizde kısa devreye sebep oldu. Sigorta attı. ( Deponun yanında küçük bir çiftlik evi var) Biz sigortanın bulaşık makinesinden attığını düşündük. Ve sigortayı tekrar açtık. Yerde elektrikle ısınan mazot yanmaya başladı. Yerde yanan mazot tankın hortumunu eritti ve tankın aldına kaçan alevler mazotu daha da ısıttı. Biz yangını gördüğümüzde tankın vanasından sanki lav akıyordu.

    Çok şükür ki yangın depoda bulunan odun ve çıralara sıçramadı. Odun ve çıralar yansa kömürü de tutuştururdu. İçerde 200 ton odun 5 ton çıra ve 1500 ton kömür vardı. Eğer kontrol altına alınamasaydı sanırım yanması 1 hafta falan sürerdi. Her yönüyle çok şükür can kaybı olmadı. Kimsenin burnu bile kanamadı. Sadece maddi hasarla olay atlatıldı.

    Yani arkadaşlar mazot yanmaz demeyin. Uygun şarları buldumu öyle bir yanıyor ki. Bizzat şahit olmdum.

    Bu arada aman diyeyim ne mazotla ne benzinle deney yapmayın.

    Saygılarımla.


    Bu konuyu bulmak icin cok ugrastin mi hocam?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Mangalı tutuşturmak için üzerine mazot döküyorum, çıraların ve kağıtların. Gayet güzel, uzun uzun yanıyor...
    Ama benzin döktüm bir defa. Mangal havaya uçtu. BOOM! kömürler yanmadan etrafa saçıldı. İnternette izlediğim videolarda da gerçekten mazot dolu kabın içerisine yanan kibrit atıyorlar ve kibrit sönüyor... Benzine kibrit atarsan benzin yanar, diyorlar... Ama mangalda (açık alanda) mangalı patlatan benzini yakmayı hiiiç denemeyin derim ben...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Val Durden

    Mangalı tutuşturmak için üzerine mazot döküyorum, çıraların ve kağıtların. Gayet güzel, uzun uzun yanıyor...
    Ama benzin döktüm bir defa. Mangal havaya uçtu. BOOM! kömürler yanmadan etrafa saçıldı. İnternette izlediğim videolarda da gerçekten mazot dolu kabın içerisine yanan kibrit atıyorlar ve kibrit sönüyor... Benzine kibrit atarsan benzin yanar, diyorlar... Ama mangalda (açık alanda) mangalı patlatan benzini yakmayı hiiiç denemeyin derim ben...



    Komurler havada ucuyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Yanmaz çaput yada üstübü gibi bişeyin üzerine dökmen lazım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Saxton Hale -- 8 Ekim 2016; 22:25:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • senelerce kat kaloriferini mazotla tutuştururdum
  • mazot çok iyi yanar çokta güzel yanar tamammı
  • askerde mazotla sobayı yakmaya çalışırdık çok zor yanardı.
    ancak yanmakta olan ateşin üstüne dökünce iyi tutuştururdu.
    yani mazotun yanma ısısı çok yüksek kolay kolay alev almaz.
  • Beyler hort olacak ama son noktayı koyuyorum videodan izleyin.

    https://youtu.be/PV3BNrt9nPE

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhunturk

    arabalarda iman gücü diye alay eden arkadaşlar önce bilgi sahibi olun sonra fikir üretip espri yapın.

    Araç motorlarında mazot kullanımı heryerde var açın okuyun.

    Mazot püskürtülerek belli ısı seviyesinde basınçla patlatılır. Hava belli bir ısıya çıkarılır ve yüksek basınç sağlanır içine pistonlar yardımıyla püskürtülen mazot alevlenir ve patlar.
    o yüzden bujiye filan ihtiyaç olmaz çünkü buji istediği kadar çaksın mazot alev almaz alamaz..

    Kamyoncuların karda kışta donan depolarını altına ateş yakarak ısıtmaları mazotun ateşle alevlenmeyeceğinin örneğidir...

    Enjektörler tarafından püskürtülür. Dizel araçlarda ısıtma bujileri var çubuk şeklinde rezistans gibi. Yaklaşık 1000 dereceye kadar ısı veriyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.