Şimdi Ara

MAZOTUN ICINE BIRAZ BENZIN KOYSAK NE OLUR (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
109
Cevap
1
Favori
96.786
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cebbar

    ben askerde kullandığım 1997 model mercedes ünimork 4*4 araca 150lt 5lt benzin döküyordum kış ayında hiçsorun çıkarmadı

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar thy de 2 sene çalışmıştım 1992-1993 yıllarında galiba uçakların özel bir yakıtı var öyle değil mi?benzinden kat kat daha yanıcı ellerimizi uçak yakıtı bulunan bir kovaya sokmuştuk ve çıkarmamız o kadar kısa sürdü ki!!çoookkk soğuktu çünkü..kanatta yapılan bir onarım sırasında bir kova yakıt ayırmıştık..yani çok özel bir yakıt uçakların motorlarının tam olarak arabalar gibi olmadığını düşünürsek normal bir durum..
    diğer knuya gelince mazota benzin katmak motorda vuruntulara sebep olur..dizel motorun sıkıştırma oranları farklı benzinli farklı,benzin mazottan daha yanıcı o zaman benzini o kadar sıkıştırmak dizel motorun bile kaldıramayacaı bir enerji açığa çıkarıyor yani kısaca mazota benzin karıştırılmamalı motoru eline alırsın..bu benzin deposuna 2 kesmeşeker atmaya benzer..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0A14CAF8E

    arkadaşlar thy de 2 sene çalışmıştım 1992-1993 yıllarında galiba uçakların özel bir yakıtı var öyle değil mi?benzinden kat kat daha yanıcı ellerimizi uçak yakıtı bulunan bir kovaya sokmuştuk ve çıkarmamız o kadar kısa sürdü ki!!çoookkk soğuktu çünkü..kanatta yapılan bir onarım sırasında bir kova yakıt ayırmıştık..yani çok özel bir yakıt uçakların motorlarının tam olarak arabalar gibi olmadığını düşünürsek normal bir durum..
    diğer knuya gelince mazota benzin katmak motorda vuruntulara sebep olur..dizel motorun sıkıştırma oranları farklı benzinli farklı,benzin mazottan daha yanıcı o zaman benzini o kadar sıkıştırmak dizel motorun bile kaldıramayacaı bir enerji açığa çıkarıyor yani kısaca mazota benzin karıştırılmamalı motoru eline alırsın..bu benzin deposuna 2 kesmeşeker atmaya benzer..

    Alıntıları Göster
    Evet sayın erdem...

    Uçak yakıtı ve helikopter yakıtları ayrı ayrıdır. Jet motoru kullanılan uçaklarda JET A1 yakıtı kullanılır...

    Helikopterlerde de Helicopter Fuel deniyor, özel helikopter yakıtı vardır...

    Jet A-1 yakıtı rafineride en tepede olan en kaliteli yakıttır...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    Evet sayın erdem...

    Uçak yakıtı ve helikopter yakıtları ayrı ayrıdır. Jet motoru kullanılan uçaklarda JET A1 yakıtı kullanılır...

    Helikopterlerde de Helicopter Fuel deniyor, özel helikopter yakıtı vardır...

    Jet A-1 yakıtı rafineride en tepede olan en kaliteli yakıttır...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    Helikopterlerde de Helicopter Fuel deniyor, özel helikopter yakıtı vardır...




    Peki TDI motorda özel helikopter yakıtından kullanabilir miyiz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cebbar

    ben askerde kullandığım 1997 model mercedes ünimork 4*4 araca 150lt 5lt benzin döküyordum kış ayında hiçsorun çıkarmadı

    Alıntıları Göster
    walla kamyoncular mazot donunca altında ateş yakıyolar sizde deneyeyin isterseniz hem benzin olmuş neredeyse 3 milyon alacan 5 litre eder 15ytl onun yerine bi kibrit 50000 çalı çırpı,kozalak beleş zaten.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    ya 50 litre mazot alıyor diyelim araç sen ona 1 litre benzin koyarsan bişicik olmaz hem donma noktasını biraz düşürürsün hem enjektörler cidden temizlenebilir... Yani derişimi çok düşük olduğu için zararı olmaz... Yüzde 2 filan yani, o mazotun içinde yüzde kimbilir kaç su falan var envayi çeşit madde var içinde karışım...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    ya 50 litre mazot alıyor diyelim araç sen ona 1 litre benzin koyarsan bişicik olmaz hem donma noktasını biraz düşürürsün hem enjektörler cidden temizlenebilir... Yani derişimi çok düşük olduğu için zararı olmaz... Yüzde 2 filan yani, o mazotun içinde yüzde kimbilir kaç su falan var envayi çeşit madde var içinde karışım...


    mazota benzin katınca donma noktasının nasıl yükseldiğini birisi bana bilimsel olarak açıklayabilri mi acaba? mazotun donmasının sebebi, içinde tam rafine edilemeyen su miktarının benzinden yüksek olmasıdır.

    1) peki şimdi bu mazota benzin karıştırınca, karışan benzin mazotun içindeki suyu yok mu ediyor? buharlaştırıyor mu? rafineri özelliğini mi artırıyor? ne alakası var?

    2) daha önemlisi benzinle mazot birbirine karışır mı? özgül ağırlıkları ve yoğunlukları aynı mı? birbirinden farklı 2 maddeyi aynı kaba koyup çalkalayınca bunların atomları birbiriyle akraba olur mu? atom yapısı değişir mi?

    3) benim bildiğim bu soruların cevapları hep "hayır" olmalı. eğer siz "evet, öyledir" diyorsanız, bize fizik ve kimya derslerinde yanlış mı öğrettiler?

    bu üçünü istiyorum...

    edit : donma noktasının, yükselmesi veya düşmesi, adına ne derseniz... donma noktasının değişmesi diyelim kısaca ki yeni bir tartışma ve polemik konusu olmasın...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 23 Ekim 2006; 12:58:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: cilikka

    akin cok gurultulu oldugu icin helikopterler TDI dir kardes!! ama bazi vip icin yapilanlarda HDI motor kullanildigini biliorum

    saygilar

    ya siz nerden biliosunuz bunları ...

    Ben hiç bilmiom nette de yok helicopter engine yazıom bişi çıkmıo...


    Demek hdi ve tdi var he...


    Common railleri de var demekki ilginç...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: cilikka

    akin cok gurultulu oldugu icin helikopterler TDI dir kardes!! ama bazi vip icin yapilanlarda HDI motor kullanildigini biliorum

    saygilar

    ya siz nerden biliosunuz bunları ...

    Ben hiç bilmiom nette de yok helicopter engine yazıom bişi çıkmıo...


    Demek hdi ve tdi var he...


    Common railleri de var demekki ilginç...


    yakıtları bitince de iniveriyorlar bir istasyona, depoyu fullüyorlar... bi de opet veya shellden alırlarsa, opt ve shell karta yazdırıyorlar, orda biriken puanlarla da yakıt alıyorlar...
    edit : ayrıca, bizim bi tanıdık helikopter pilotu vardı, geçen söyledi, helikopterin depoyu doldururken, azcık da benzin katıyormuş, hem kışın mzaotu donmuyormuş, hem de daha bi performanslı oluyormuş iniş ve kalkışlarda...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aya -- 23 Ekim 2006; 13:06:10 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    quote:

    Orjinalden alıntı: cilikka

    akin cok gurultulu oldugu icin helikopterler TDI dir kardes!! ama bazi vip icin yapilanlarda HDI motor kullanildigini biliorum

    saygilar

    ya siz nerden biliosunuz bunları ...

    Ben hiç bilmiom nette de yok helicopter engine yazıom bişi çıkmıo...


    Demek hdi ve tdi var he...


    Common railleri de var demekki ilginç...


    yakıtları bitince de iniveriyorlar bir istasyona, depoyu fullüyorlar... bi de opet veya shellden alırlarsa, opt ve shell karta yazdırıyorlar, orda biriken puanlarla da yakıt alıyorlar...
    edit : ayrıca, bizim bi tanıdık helikopter pilotu vardı, geçen söyledi, helikopterin depoyu doldururken, azcık da benzin katıyormuş, hem kışın mzaotu donmuyormuş, hem de daha bi performanslı oluyormuş iniş ve kalkışlarda...

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar özetle sanırım aslında sorulması gereken sorular bunlar değil. asıl sorulması gereken şu :

    biz türk milleti neden hiç bir zaman, yabancıların (veya yerlilerin de olabilir tabii, farketmez) ürettiği teknolojik alet ve sistemleri, üreticinin tavsiye ettiği ve kullanım kılavuzlarında belirttiği şekillerde kullanamıyoruz? neden, her seferinde başkasının yaptığını deneme yanılma yöntemiyle geliştirmek(!) gibi bir çaba içerisinde oluyoruz? neden kafamızın bir kenarında her zaman "bunu böyle yapmışlar ama ben bi de şöyle yapsam ne olur acaba" sorusu beynimizi hep kemirir durur? bu bizim toplumsal ve belki de babadan oğula geçen genetik bir hastalığımız mıdır?

    siz asıl bu soruların cevabını verin de görelim bakalım...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    Performans falan artmaz, öyle olsaydı fabrikası bunu uygulayıp falanca motordan şu kadar hp şu kadar tork daha elde ettik demezler miydi, veya dizel motor yapısında benzinli motor yaparlardı o zaman performans iyice tavan yapardı demi?

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Performans falan artmaz, öyle olsaydı fabrikası bunu uygulayıp falanca motordan şu kadar hp şu kadar tork daha elde ettik demezler miydi, veya dizel motor yapısında benzinli motor yaparlardı o zaman performans iyice tavan yapardı demi?

    Mitsubishi uyguladi zaten bunu
    Dizel motor yapisinda benzinli motor
    G.D.I teknolojisi ile 1.800cc araclarinda kullandi
    oldukca iyi performans/yakit ortalamasina sahip bu motorlar
    uzun omurlu olmadiklari icin uzun vadede pek begenilmediler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CYBORGZ

    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Performans falan artmaz, öyle olsaydı fabrikası bunu uygulayıp falanca motordan şu kadar hp şu kadar tork daha elde ettik demezler miydi, veya dizel motor yapısında benzinli motor yaparlardı o zaman performans iyice tavan yapardı demi?

    Mitsubishi uyguladi zaten bunu
    Dizel motor yapisinda benzinli motor
    G.D.I teknolojisi ile 1.800cc araclarinda kullandi
    oldukca iyi performans/yakit ortalamasina sahip bu motorlar
    uzun omurlu olmadiklari icin uzun vadede pek begenilmediler

    Alıntıları Göster
    son olarak ne diosunuz .katalımmı 60 lt lik depoy %5-7 ha nassı olur??




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CYBORGZ

    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz

    Performans falan artmaz, öyle olsaydı fabrikası bunu uygulayıp falanca motordan şu kadar hp şu kadar tork daha elde ettik demezler miydi, veya dizel motor yapısında benzinli motor yaparlardı o zaman performans iyice tavan yapardı demi?

    Mitsubishi uyguladi zaten bunu
    Dizel motor yapisinda benzinli motor
    G.D.I teknolojisi ile 1.800cc araclarinda kullandi
    oldukca iyi performans/yakit ortalamasina sahip bu motorlar
    uzun omurlu olmadiklari icin uzun vadede pek begenilmediler

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORGZ

    Mitsubishi uyguladi zaten bunu
    Dizel motor yapisinda benzinli motor
    G.D.I teknolojisi ile 1.800cc araclarinda kullandi
    oldukca iyi performans/yakit ortalamasina sahip bu motorlar
    uzun omurlu olmadiklari icin uzun vadede pek begenilmediler


    Aslında uzun zamandır bu kafamı kurcalıyodu, denenmiş demek, sağol...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: djoz

    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORGZ

    Mitsubishi uyguladi zaten bunu
    Dizel motor yapisinda benzinli motor
    G.D.I teknolojisi ile 1.800cc araclarinda kullandi
    oldukca iyi performans/yakit ortalamasina sahip bu motorlar
    uzun omurlu olmadiklari icin uzun vadede pek begenilmediler


    Aslında uzun zamandır bu kafamı kurcalıyodu, denenmiş demek, sağol...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORGZ

    Mitsubishi uyguladi zaten bunu
    Dizel motor yapisinda benzinli motor
    G.D.I teknolojisi ile 1.800cc araclarinda kullandi
    oldukca iyi performans/yakit ortalamasina sahip bu motorlar
    uzun omurlu olmadiklari icin uzun vadede pek begenilmediler


    Aslında uzun zamandır bu kafamı kurcalıyodu, denenmiş demek, sağol...

    rica ederim kardeş.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: CYBORGZ

    quote:

    Orjinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: CYBORGZ

    Mitsubishi uyguladi zaten bunu
    Dizel motor yapisinda benzinli motor
    G.D.I teknolojisi ile 1.800cc araclarinda kullandi
    oldukca iyi performans/yakit ortalamasina sahip bu motorlar
    uzun omurlu olmadiklari icin uzun vadede pek begenilmediler


    Aslında uzun zamandır bu kafamı kurcalıyodu, denenmiş demek, sağol...

    rica ederim kardeş.

    Alıntıları Göster
    aya biraz karıştırmışsın olayı, mazotla benzin birbirine çok güzel karışır, mazota benzin karıştırınca donma noktasının düşmesi çok normaldir bunun mantığı silecek suyuna antifiriz koymak ile aynıdır, mazotun donması içindeki sudan değil mazotu oluşturan moleküllerin fiziksel özelliklerinden ötürü gelen bir olaydır, benzin yerine alkol bile kullanabilirsiniz bu iş için ama motora etkisi pek olumlu olmaz.




  • yeni teknoloji araçlarda bunu yapma çünkü araçlar hassas pompalara sahipler artı enjektörleri ve sensörlerini bozabilirsin eski araçlarda benzin kattıklarını duydum
  • quote:

    Orijinalden alıntı: otobilge

    yeni teknoloji araçlarda bunu yapma çünkü araçlar hassas pompalara sahipler artı enjektörleri ve sensörlerini bozabilirsin eski araçlarda benzin kattıklarını duydum
    mazot nası donuo yaw
    ilk defa duyuyom.heralde sıcak bölgede yaşamamdan dolayo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cebbar

    ben askerde kullandığım 1997 model mercedes ünimork 4*4 araca 150lt 5lt benzin döküyordum kış ayında hiçsorun çıkarmadı

    Alıntıları Göster
    bence benzin koyma . motor o zarar vermesin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Allochthonous

    mazot nası donuo yaw
    ilk defa duyuyom.heralde sıcak bölgede yaşamamdan dolayo

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: MoKoKo®

    mazot nası donuo yaw
    ilk defa duyuyom.heralde sıcak bölgede yaşamamdan dolayo

    Sen hiç Erzurum tarafına gelmedin heralde gerçi arasıra haberlerde de gösterir deponun altında ateş yakan kamyoncuları kışın haberleri takip et rastlarsın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cnr22

    bence benzin koyma . motor o zarar vermesin.

    Alıntıları Göster
    Ha ha ha gülesim geldi valla ya arkadaşlar ne diyosunuz ya yok benzin koyma yok araba pompayı yer ark lar bu benzin koyma olayından ben hiç bir zarar görmedim ve üstelik çok yarar gördüm ve üstelik arabam bana hiiiiç sorun çıkarmadı araba ii gidiyo meselesi de şöyledir bildiğiniz gibi benzin mazottan ince dir ve mazot pompası mazota göre ayarlandığından gelen benzin den çook daha fazla pompalar ve bunun sonucu olarak araba daha ii performan s verir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    ya 50 litre mazot alıyor diyelim araç sen ona 1 litre benzin koyarsan bişicik olmaz hem donma noktasını biraz düşürürsün hem enjektörler cidden temizlenebilir... Yani derişimi çok düşük olduğu için zararı olmaz... Yüzde 2 filan yani, o mazotun içinde yüzde kimbilir kaç su falan var envayi çeşit madde var içinde karışım...


    mazota benzin katınca donma noktasının nasıl yükseldiğini birisi bana bilimsel olarak açıklayabilri mi acaba? mazotun donmasının sebebi, içinde tam rafine edilemeyen su miktarının benzinden yüksek olmasıdır.

    1) peki şimdi bu mazota benzin karıştırınca, karışan benzin mazotun içindeki suyu yok mu ediyor? buharlaştırıyor mu? rafineri özelliğini mi artırıyor? ne alakası var?

    2) daha önemlisi benzinle mazot birbirine karışır mı? özgül ağırlıkları ve yoğunlukları aynı mı? birbirinden farklı 2 maddeyi aynı kaba koyup çalkalayınca bunların atomları birbiriyle akraba olur mu? atom yapısı değişir mi?

    3) benim bildiğim bu soruların cevapları hep "hayır" olmalı. eğer siz "evet, öyledir" diyorsanız, bize fizik ve kimya derslerinde yanlış mı öğrettiler?

    bu üçünü istiyorum...

    edit : donma noktasının, yükselmesi veya düşmesi, adına ne derseniz... donma noktasının değişmesi diyelim kısaca ki yeni bir tartışma ve polemik konusu olmasın...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    ya 50 litre mazot alıyor diyelim araç sen ona 1 litre benzin koyarsan bişicik olmaz hem donma noktasını biraz düşürürsün hem enjektörler cidden temizlenebilir... Yani derişimi çok düşük olduğu için zararı olmaz... Yüzde 2 filan yani, o mazotun içinde yüzde kimbilir kaç su falan var envayi çeşit madde var içinde karışım...


    mazota benzin katınca donma noktasının nasıl yükseldiğini birisi bana bilimsel olarak açıklayabilri mi acaba? mazotun donmasının sebebi, içinde tam rafine edilemeyen su miktarının benzinden yüksek olmasıdır.

    1) peki şimdi bu mazota benzin karıştırınca, karışan benzin mazotun içindeki suyu yok mu ediyor? buharlaştırıyor mu? rafineri özelliğini mi artırıyor? ne alakası var?

    2) daha önemlisi benzinle mazot birbirine karışır mı? özgül ağırlıkları ve yoğunlukları aynı mı? birbirinden farklı 2 maddeyi aynı kaba koyup çalkalayınca bunların atomları birbiriyle akraba olur mu? atom yapısı değişir mi?

    3) benim bildiğim bu soruların cevapları hep "hayır" olmalı. eğer siz "evet, öyledir" diyorsanız, bize fizik ve kimya derslerinde yanlış mı öğrettiler?

    bu üçünü istiyorum...

    edit : donma noktasının, yükselmesi veya düşmesi, adına ne derseniz... donma noktasının değişmesi diyelim kısaca ki yeni bir tartışma ve polemik konusu olmasın...

    1- Homojen bir şekilde karıştığı için kesinlikle erime, kaynama noktalarını değiştirecektir.
    2- Karışması ile özgül ağırlıklarının bir ilişkisi yoktur sadece eğer karışmasaydı özgül ağırlığı küçük olan yüzeye çıkacaktı. Mesela alkolle suyunda özgül ağırlıkları farklıdır ama belli oranlarda homojen karışırlar.
    Eğer benzin mazotla karıştığında yanmayı kolaylaştırıcı bir etki yapıyorsa -bence yapması mantıklı- vuruntuya sebep olabilir ama donma noktasını homojen karıştığı sürece kesinlikle etkileyecektir. Eğer çok küçük oranlarda karıştırmanın yanma sıcaklığına etkisi çok düşük miktardaysa soğuk iklimli yerlerde mecburiyetten dolayı kullanılabilir benim düşüncem.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: myaptiva

    quote:

    Orjinalden alıntı: aya

    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    ya 50 litre mazot alıyor diyelim araç sen ona 1 litre benzin koyarsan bişicik olmaz hem donma noktasını biraz düşürürsün hem enjektörler cidden temizlenebilir... Yani derişimi çok düşük olduğu için zararı olmaz... Yüzde 2 filan yani, o mazotun içinde yüzde kimbilir kaç su falan var envayi çeşit madde var içinde karışım...


    mazota benzin katınca donma noktasının nasıl yükseldiğini birisi bana bilimsel olarak açıklayabilri mi acaba? mazotun donmasının sebebi, içinde tam rafine edilemeyen su miktarının benzinden yüksek olmasıdır.

    1) peki şimdi bu mazota benzin karıştırınca, karışan benzin mazotun içindeki suyu yok mu ediyor? buharlaştırıyor mu? rafineri özelliğini mi artırıyor? ne alakası var?

    2) daha önemlisi benzinle mazot birbirine karışır mı? özgül ağırlıkları ve yoğunlukları aynı mı? birbirinden farklı 2 maddeyi aynı kaba koyup çalkalayınca bunların atomları birbiriyle akraba olur mu? atom yapısı değişir mi?

    3) benim bildiğim bu soruların cevapları hep "hayır" olmalı. eğer siz "evet, öyledir" diyorsanız, bize fizik ve kimya derslerinde yanlış mı öğrettiler?

    bu üçünü istiyorum...

    edit : donma noktasının, yükselmesi veya düşmesi, adına ne derseniz... donma noktasının değişmesi diyelim kısaca ki yeni bir tartışma ve polemik konusu olmasın...

    1- Homojen bir şekilde karıştığı için kesinlikle erime, kaynama noktalarını değiştirecektir.
    2- Karışması ile özgül ağırlıklarının bir ilişkisi yoktur sadece eğer karışmasaydı özgül ağırlığı küçük olan yüzeye çıkacaktı. Mesela alkolle suyunda özgül ağırlıkları farklıdır ama belli oranlarda homojen karışırlar.
    Eğer benzin mazotla karıştığında yanmayı kolaylaştırıcı bir etki yapıyorsa -bence yapması mantıklı- vuruntuya sebep olabilir ama donma noktasını homojen karıştığı sürece kesinlikle etkileyecektir. Eğer çok küçük oranlarda karıştırmanın yanma sıcaklığına etkisi çok düşük miktardaysa soğuk iklimli yerlerde mecburiyetten dolayı kullanılabilir benim düşüncem.

    Alıntıları Göster
    @aya sanırım kimya konusunda az biraz eksiklerin var... Yukarıda arkadaş güzel anlatmış...

    Benzin hidrokarbondur ve mazotta güzel çözünür. Zaten petrolden yani çok çeşitli bir karışımdan damıtma ile ayırıyoruz...

    Damıtma homojen maddelere uygulanıyor bildiğimiz gibi...

    "Sıvı - sıvı homojen karışımları kaynama noktaları farklılığından yararlanılarak (Ayrımsal damıtma) ayrıştırılabilir" İşte bu petrolde kullanılan yöntem ayrımsal damıtmadır...


    Dolayısı ile benzin mozatun donma noktasını aşağılara çekecektir...

    Yani yanlış biliyorsun sana yanlış öğretmişler...

    2. sorunda ise akraba olma gibi bir durum, akraba olurlarsa kimyasal tepkime olur...

    İlla yoğunluk farkı olunca çökme meydana gelmez, heterojen karışımlarda yoğunluk farkı nedeniyle çökme meydana gelir...

    Sanırım KİMYA bilgini baya bi revizyondan geçirmelisin epeyce zaman olmuş




  • quote:

    Orijinalden alıntı: antiochos

    @aya sanırım kimya konusunda az biraz eksiklerin var... Yukarıda arkadaş güzel anlatmış...

    Benzin hidrokarbondur ve mazotta güzel çözünür. Zaten petrolden yani çok çeşitli bir karışımdan damıtma ile ayırıyoruz...

    Damıtma homojen maddelere uygulanıyor bildiğimiz gibi...

    "Sıvı - sıvı homojen karışımları kaynama noktaları farklılığından yararlanılarak (Ayrımsal damıtma) ayrıştırılabilir" İşte bu petrolde kullanılan yöntem ayrımsal damıtmadır...


    Dolayısı ile benzin mozatun donma noktasını aşağılara çekecektir...

    Yani yanlış biliyorsun sana yanlış öğretmişler...

    2. sorunda ise akraba olma gibi bir durum, akraba olurlarsa kimyasal tepkime olur...

    İlla yoğunluk farkı olunca çökme meydana gelmez, heterojen karışımlarda yoğunluk farkı nedeniyle çökme meydana gelir...

    Sanırım KİMYA bilgini baya bi revizyondan geçirmelisin epeyce zaman olmuş

    Alıntıları Göster
    ya bas Ucak yakitini arkadas
    bisi olmaz garantisi benim




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.