Şimdi Ara

Megane HB GT-Line 1.5 dCi EDC vs Yeni Golf 1.6 TDI DSG (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
58
Cevap
0
Favori
11.451
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?

    Aynı fabrikadan çıktıkları yok.Sadece aynı teknolojiye sahip şanzımanlar.İkiside çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Birini VW kendi üretiyor , diğerini Renault ünlü bir şanzıman markası olan getrag dan alıyor. O yüzden sorun bakımından aynı kaderi paylaşmıyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • golf 7
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?

    Aynı fabrikadan çıktıkları yok.Sadece aynı teknolojiye sahip şanzımanlar.İkiside çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Birini VW kendi üretiyor , diğerini Renault ünlü bir şanzıman markası olan getrag dan alıyor. O yüzden sorun bakımından aynı kaderi paylaşmıyorlar.

    istinye renault bayii satış temsilcisi bayan aynı fabrikadan çıktığını söyledi ben onun yalancısıyım. öyleyse renaulta daha yakınım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?

    Aynı fabrikadan çıktıkları yok.Sadece aynı teknolojiye sahip şanzımanlar.İkiside çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Birini VW kendi üretiyor , diğerini Renault ünlü bir şanzıman markası olan getrag dan alıyor. O yüzden sorun bakımından aynı kaderi paylaşmıyorlar.

    istinye renault bayii satış temsilcisi bayan aynı fabrikadan çıktığını söyledi ben onun yalancısıyım. öyleyse renaulta daha yakınım.

    Satış temsilci uydurmuş yok öyle bir şey.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Golf de megane da çok güzel otomobiller.
    İkisinin de birbirlerine üstünlükleri var.
    Senin kriterlerine bakılınca bir kere dsg olayından eksiyi yer golf.
    Üstüne megane daha güçlü,daha donanımlı,ve daha ucuz.
    Geriye golfün yeni tasarım olması(ki megane da güzel bir otomobil),işçilik ve malzeme kalitesi,ve ikinci eldeki değeri kalır.
    Uzun yıllar satmayacak olmandan ötürü Megane almak daha mantıklı görünüyor.
    Otomatik şanzıman şart değilse bu paraları sırf dizel diye bu arabalara bağlama,lpg takviyesiyle avensis elegant extra al derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi shadowgeist -- 4 Aralık 2012; 14:39:17 >
  • bir ara megane gt-line edc 1.5 dizeli ben de düşünmüştüm.

    araç tasarım olarak çok güzel. özellikle ön koltuklar inanılmaz rahat. ancak internette düşük kilometrede olmasına rağmen sorun yaşamış çok edc yorumu var. araçların bazıları 10.000km yi görmeden arıza yapmışlar. üstelik renault servisi daha çözüm bulamamış. araç işi biraz şans işi. her iki tercih de uygun bence. kendim alsam golf alırdım. ancak megane da çok rahat tercih edilebilecek araç.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?

    Aynı fabrikadan çıktıkları yok.Sadece aynı teknolojiye sahip şanzımanlar.İkiside çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Birini VW kendi üretiyor , diğerini Renault ünlü bir şanzıman markası olan getrag dan alıyor. O yüzden sorun bakımından aynı kaderi paylaşmıyorlar.

    VW'de DSG'yi kendisi üretmiyor ki dışarıdan temin ediyor. Bildiğim kadarıyla en çok arıza çıkartan 7-ileri KURU tip olanları şu üreticiden temin ediyor;

    http://www.luk.co.uk/content.luk.co.uk/en/index.jsp

    EDC'de çok yeni olduğu için bu kadar iddialı konuşmazdım yerinizde olsam. Piyasada 2.000 tane EDC'li araç varsa, 70.000'den fazla DSG'li araç olabilir, ki forumda arıza çıkartan bir tane vardı, Haluk23 de son zamanlardaki küçük bir sıkıntısından bahsetmişti.

    Özetle: Bunun x veya y firması yok, çift kavramalı otomatik şanzımanlar hala tam oturmadı bence. Japonlar hele bir el atsın olaya, gerisi gelir




  • Ben aynı teknolojiye sahip farklı şanzıman olduklarını vurguladım. Dolayısıyla aynı tedarikçiden şanzıman sağlamadıklarına göre sorun bakımından aynı kaderi paylaşmayacaklardır.Her ikiside soruna gebe şanzımanlar ama DSG bu konuda daha çok öne çıkıyor.Fazla sattığından dolayı mı yoksa başka sebeplerden mi kaynaklanıyor bunu zaman gösterecek.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlış anladınız, şanzımanı savunmuyorum.

    EDC ile henüz direkt karşılaştırılması doğru değil diyorum, hem daha yeni sayılabilcek bir şanzıman, hem de satış adedi olarak VAG grubunu DSG'sini yakalaması için çok erken. Tekrar ediyorum, bu Renault-VW bilemmne iyidir kötüdür değildir, çift kavramalı şanzımanlara karşı genel olarak uyarıyorum.

    Benim aracımda var, çok da memnunum ama forumda pek çok şikayet-sorun okudum bu yuzden de iyi niyetimle insanlara uyarı yapıyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?

    Aynı fabrikadan çıktıkları yok.Sadece aynı teknolojiye sahip şanzımanlar.İkiside çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Birini VW kendi üretiyor , diğerini Renault ünlü bir şanzıman markası olan getrag dan alıyor. O yüzden sorun bakımından aynı kaderi paylaşmıyorlar.

    VW'de DSG'yi kendisi üretmiyor ki dışarıdan temin ediyor. Bildiğim kadarıyla en çok arıza çıkartan 7-ileri KURU tip olanları şu üreticiden temin ediyor;

    http://www.luk.co.uk/content.luk.co.uk/en/index.jsp

    EDC'de çok yeni olduğu için bu kadar iddialı konuşmazdım yerinizde olsam. Piyasada 2.000 tane EDC'li araç varsa, 70.000'den fazla DSG'li araç olabilir, ki forumda arıza çıkartan bir tane vardı, Haluk23 de son zamanlardaki küçük bir sıkıntısından bahsetmişti.

    Özetle: Bunun x veya y firması yok, çift kavramalı otomatik şanzımanlar hala tam oturmadı bence. Japonlar hele bir el atsın olaya, gerisi gelir

    O Japonlar (Toyota) önce mmt ve yağ eksilten motorunu duzeltsin. Onların neyine çift kavrama sanziman. Klasik 4-5 ileri otm kullansın onlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    Yanlış anladınız, şanzımanı savunmuyorum.

    EDC ile henüz direkt karşılaştırılması doğru değil diyorum, hem daha yeni sayılabilcek bir şanzıman, hem de satış adedi olarak VAG grubunu DSG'sini yakalaması için çok erken. Tekrar ediyorum, bu Renault-VW bilemmne iyidir kötüdür değildir, çift kavramalı şanzımanlara karşı genel olarak uyarıyorum.

    Benim aracımda var, çok da memnunum ama forumda pek çok şikayet-sorun okudum bu yuzden de iyi niyetimle insanlara uyarı yapıyorum.


    Bende EDC'yi savunmuyorum. Satış temsilcisinin aynı fabrikadan çıkıyor şanzımanlar diye yanlış verdiği bilgiyi düzelteyim dedim. Bire bir aynı şanzıman olmadıklarına göre , biri az diğeri çok önemli değil aynı oranda arıza vermezler diye düşünüyorum.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.6 dci alacak olsan golfun yüzüne bile bakma derdim ama 1.5 dci edc alacaksan golfe birkez bakıp arkanı dönüp gt line alabilirsin
    Bilmeyenler için hatırlatma yapayım GT line sadece donanım adı değil.GT line Renault Sport tarafından geliştirilen bir şasiye de sahip
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan
    Özetle: Bunun x veya y firması yok, çift kavramalı otomatik şanzımanlar hala tam oturmadı bence. Japonlar hele bir el atsın olaya, gerisi gelir


    +1



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi HondaPower -- 4 Aralık 2012; 16:39:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?

    Aynı fabrikadan çıktıkları yok.Sadece aynı teknolojiye sahip şanzımanlar.İkiside çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Birini VW kendi üretiyor , diğerini Renault ünlü bir şanzıman markası olan getrag dan alıyor. O yüzden sorun bakımından aynı kaderi paylaşmıyorlar.

    VW'de DSG'yi kendisi üretmiyor ki dışarıdan temin ediyor. Bildiğim kadarıyla en çok arıza çıkartan 7-ileri KURU tip olanları şu üreticiden temin ediyor;

    http://www.luk.co.uk/content.luk.co.uk/en/index.jsp

    EDC'de çok yeni olduğu için bu kadar iddialı konuşmazdım yerinizde olsam. Piyasada 2.000 tane EDC'li araç varsa, 70.000'den fazla DSG'li araç olabilir, ki forumda arıza çıkartan bir tane vardı, Haluk23 de son zamanlardaki küçük bir sıkıntısından bahsetmişti.

    Özetle: Bunun x veya y firması yok, çift kavramalı otomatik şanzımanlar hala tam oturmadı bence. Japonlar hele bir el atsın olaya, gerisi gelir

    O Japonlar (Toyota) önce mmt ve yağ eksilten motorunu duzeltsin. Onların neyine çift kavrama sanziman. Klasik 4-5 ileri otm kullansın onlar.

    Şirvan Bey,

    Ailecek hayatımız boyu japon aracı sahibi olmadık.. Bir ara Jazz almaya niyetlenir gibi olduk, i-shift yüzünden ben vazgeçirdim aileyi.

    Neyse, gelelim mevzuya Toyota'nın MMT faciasına ve yağ yakan d4-d dizel motoruna karşın, ben hala sorunsuzlukta Alman üreticilerden daha başarılı olduklarını düşünüyorum, ha araçları ve teknolojileri şimdilik bana pek hitap etmiyor o ayrı (hitap eden japonlar da Türkiye'de yok yada çok pahalı).

    Düşünün, forumda alman fanatiğine adı çıkmış biri olarak yazıyorum bunları.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: Janjan

    quote:

    Orijinalden alıntı: fottili


    quote:

    Orijinalden alıntı: forever eagle

    quote:

    Orijinalden alıntı: elcas

    dsg ve edcnin mantığı aynı değil mi?

    dsg de sorun varsa edc de neden olmuyor. yada olmaya başlamadı mı?

    3 yıllık garantiler dolmaya başladıktan sonra mı sorunlar başlayacak?

    bende bunu anlamıyorum. ikiside aynı fabrikadan çıkıyor dsg de sorun var edc de yokmu?

    Aynı fabrikadan çıktıkları yok.Sadece aynı teknolojiye sahip şanzımanlar.İkiside çift kavramalı yarı otomatik şanzıman. Birini VW kendi üretiyor , diğerini Renault ünlü bir şanzıman markası olan getrag dan alıyor. O yüzden sorun bakımından aynı kaderi paylaşmıyorlar.

    VW'de DSG'yi kendisi üretmiyor ki dışarıdan temin ediyor. Bildiğim kadarıyla en çok arıza çıkartan 7-ileri KURU tip olanları şu üreticiden temin ediyor;

    http://www.luk.co.uk/content.luk.co.uk/en/index.jsp

    EDC'de çok yeni olduğu için bu kadar iddialı konuşmazdım yerinizde olsam. Piyasada 2.000 tane EDC'li araç varsa, 70.000'den fazla DSG'li araç olabilir, ki forumda arıza çıkartan bir tane vardı, Haluk23 de son zamanlardaki küçük bir sıkıntısından bahsetmişti.

    Özetle: Bunun x veya y firması yok, çift kavramalı otomatik şanzımanlar hala tam oturmadı bence. Japonlar hele bir el atsın olaya, gerisi gelir

    O Japonlar (Toyota) önce mmt ve yağ eksilten motorunu duzeltsin. Onların neyine çift kavrama sanziman. Klasik 4-5 ileri otm kullansın onlar.

    Şirvan Bey,

    Ailecek hayatımız boyu japon aracı sahibi olmadık.. Bir ara Jazz almaya niyetlenir gibi olduk, i-shift yüzünden ben vazgeçirdim aileyi.

    Neyse, gelelim mevzuya Toyota'nın MMT faciasına ve yağ yakan d4-d dizel motoruna karşın, ben hala sorunsuzlukta Alman üreticilerden daha başarılı olduklarını düşünüyorum, ha araçları ve teknolojileri şimdilik bana pek hitap etmiyor o ayrı (hitap eden japonlar da Türkiye'de yok yada çok pahalı).

    Düşünün, forumda alman fanatiğine adı çıkmış biri olarak yazıyorum bunları.

    Yok kardeşim ben o kadar iyi gözle bakamıyorum. Bir sene kullandım japan birdaha tövbe ettirdiler. Muhafazakar olmalarından dolayı sorunsuz gözüküyor. Kendi kalıplarının dışına çıktıklarında fiyasko. Yeni kasa Auriste eğer motor ve sanziman degisikligi olsaydı sorunsuzluk konusunda sana katılacaktım. Ama yine aynı motor ve sanziman ikilisini kullanıyorlar. Kendileri bilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fottili

    Ben aynı teknolojiye sahip farklı şanzıman olduklarını vurguladım. Dolayısıyla aynı tedarikçiden şanzıman sağlamadıklarına göre sorun bakımından aynı kaderi paylaşmayacaklardır.Her ikiside soruna gebe şanzımanlar ama DSG bu konuda daha çok öne çıkıyor.Fazla sattığından dolayı mı yoksa başka sebeplerden mi kaynaklanıyor bunu zaman gösterecek.

    google da "edc sorun" veya "edc problem" diye yazdığınızda aslında edcnin çok da sorunsuz bir şanzıman olmadığı ortaya çıkıyor.

    vites düşürmeme, vites yükseltmeme, durduk yere hata verme ve vites değiştikten sonra oluşan sürtünme sesi sıkça karşılaşılan sorunlar. üstelik düşük kilometredeki araçlar da yapmış bu arızaları. çoğunlukla 3000-5000 km deki araçlar.

    enteresan olan daha önce bva gibi sorunsuz bir şanzımanla uğraşmış olan renault servisleri edc konusunda çaresiz kalmışlar. tek verdikleri cevap "fransaya yazı yazdık cevap bekliyoruz" muş.

    ben çift kavramalı şanzımanların çok sorunlu olduklarını düşünmüyorum. sadece ülkemize gelen araçlarda kullanılanların kaliteli olmadıklarını düşünüyorum. zira 6 ileri yağlı tip dsg tek tük mekatronik dışında sorun çıkarmıyor.




  • arkadaşlar yorumlar için teşekkürler.

    son anda karar değiştirmezsem megane alacağım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ozmania

    arkadaşlar yorumlar için teşekkürler.

    son anda karar değiştirmezsem megane alacağım.

    İcimden bur ses son anda karar değiştirip golf alacağını söylüyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.