Şimdi Ara

MEGENE 1.9 TDİ MOTORU HAKKKINDA.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
54
Cevap
0
Favori
13.075
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Postal_Phreak

    araban en az 250 bin km yapar

    Alıntıları Göster
    ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
    Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
    dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
    1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
    2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
    periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
    3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
    zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
    bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
    Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
    Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
    5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
    görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
    6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
    run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
    vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
    edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
    6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
    aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
    lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
    nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
    7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
    ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
    dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
    8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
    9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
    10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
    bir keyif verir.
    11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
    Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
    ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
    Savaş KAYAN





  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savaş KAYAN

    ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
    Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
    dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
    1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
    2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
    periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
    3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
    zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
    bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
    Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
    Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
    5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
    görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
    6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
    run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
    vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
    edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
    6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
    aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
    lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
    nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
    7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
    ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
    dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
    8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
    9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
    10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
    bir keyif verir.
    11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
    Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
    ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
    Savaş KAYAN



    Alıntıları Göster
    yerinde,yararlı ve güzel bir açıklama,teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: de-ka

    yerinde,yararlı ve güzel bir açıklama,teşekkürler.

    Alıntıları Göster
    1900 cc motor mumkun degıl 100.000 de bıtmez.o konuda rahat ol.

    o kadar az km de koyverecek motor dusuk cc li yuksek guclu motordur.

    turkıye mevsım ve yol sartlarında vw in yeni tsi motoru goreceksınız kısa zamanda buyuk sorunlar cıkaracaktır.test edılmıstır ama almanyada test edılmıstır. sıcak yerlerde(araplar ornegın) ve 4 mevsım bır arada yasanan ulkemızde o motor husran yaratacaktır.

    cunku eger iyi bısey olsa japonlar bunu muhakkak uretırlerdı.
    motor teknolojısınde 1 numaradır japonlar.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: AÇIKGÖZ

    2003 Megene Sedan 1.9 dizel kullanıyorum.Bugün motor ustası bir arkadaşım söyledi.1.9 Kango motorunun aynısı ise bu arabayı sat dedi.1.9 kango'lar 100.000 km. de bir motor yaptırmak gerekiyormuş.Hasta oldum.Bu konuda bilgisi olan veya bu arabayı kullanan arkadaşlardan bilgi rica ediyorum.Özellikle Megene 1.9 DTİ aracı olup km.si 100.000 in üzerinde olan arkadaşlar yazarlarsa çok sevinirim.herkese selam



    biz o dediğin 1.9 dizel kangoyu anasını ağlata ağlata kullandık hiç sorun çıkarmadı sattığımızda 224.000 km deydi ve sorunuda yoktu.biz iş icabı kangoo kullanıoruz ve ben sağlamlık ve dayanıklılığından süphe etmem
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hasok

    ISUZU ve TOYOTA gibi markaların Motor silindir kapağı açılmadan 1.000.000 Km yapan dizel motorları var. Ben 500.000 yapan bir amerikan motoru görmedim.
    quote:

    Orjinalden alıntı: TSMC


    quote:

    Orjinalden alıntı: hasok

    100.000 Km de motor yaptırmak 1950 li yıllara mahsus motorlar içindir. Artık modern motorların kolaylıkla 500.000-600.000 km yaptıklarını biliyoruz.
    Aşağıdaki linki incelersen satılık Megane DTİ lerin bir çoğunun model yılı yüksek olmasına rağmen 100.000 km nin üzerinde olduğunu görürsünüz.

    Bence bunu söyleyen baya bir sallamış.Aracının bakımlarını ihmal etme ve zevkle kullanmaya devam et bence ,

    http://arabam.e-kolay.net/ikinciEl/search.aspx?satici=0&markaId=25&modelGrupId=264&modelId=505&mdlTree=0




    Amerikanlar zar zor 500-600.000 görüyor, 100.000 olmasada o kadar göremez yaptırmadan.



    Alıntıları Göster
    100.000 de bitecek olan bir motoru renault yapmaz .. cilikka arkadasımın dedıgı gıbı ya çakallık ya cahillik ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Savaş KAYAN

    ben 2001 model 1.9 DTI Megane kullanıyorum.1957 Chevyden Mercedes e kadar bir çok otomobilim oldu ve üçü Renault.
    Amatör denizci olduğu icin deniz makinaları hakkında da çokca bilgim var.
    dizel araçlar konusunda Türkiyede tüm servislerin ve satıcıların inanılmaz bi yaklaşımı var.
    1-Motor teknolojileri,yag teknolojileri değişti Benzinli araçların geçmişte 100.000 km civarında olan ortalama revizyon periyodu milyon km lere dayandı.Ancak hava filtreleri hep aynı kaldı.Turbo dizel motorlar piyasaya çıkınca da otomobillerde aynı kağıt filtreler kullanıldı.Daha çok yer kaplayan yağlı filtreler ise ağır araçlar ve iş makinalarında kullanılmaya başlandı.Basit bir anlatımla klasik dizel motor havayı nefes alan bir insan gibi çekerken,turbo dizel motor elektrik süpürgesi gibi çeker.dolayısı ile filtre üzerindeki basınç filtrenin daha çabuk kirlenmesine yol açar.Eğer tozlu yolda ve yüksek süratte seyrederseniz kum taneciklerinin filtreyi geçip manifolda inmesi mümkündür. Türkiye çok tozlu bir ülke.Böyle bir ülkenin yollarında kim ne derse desin turbo dizel aracın hava filtresi 2.000-3.000 Km den fazla iş yapmaz,yazın bu durum 1000 km lere kadar düşer.
    2-Hal böyle iken motor teknolojisi yükseldi,yağ kalitesi arttı gibi gerekçelerle araçların periyodik bakımları 15.000/20.000 km ye yükseltildi ve alıcılarda
    periyodik bakım km.si uzun araçların daha kaliteli olduğu gibi yanlış algılamalar yaratıldı.
    3-Sonuçta olan şu hava filtresi tıkanmasına kirlenmesine rağmen araçlar periyodik bakıma kadar kullanılıyor.Önce yakıt tüketimi artıyor.İnsanımızda di
    zel bilinci olmadığı icin güç kaybı da farkedilemiyor.Ta ki serviste filtre değiştirildikten sonra biraz düzelme ortaya çıkıyor.Bu noktada dizel kullananlara
    bir sorum olacak "periyodik bakımda size filtrenin çabuk kirlenmiş daha sık değiştirelim" diyen bi usta oldu mu?kesinlikle olmaz.
    Çünkü üretici firma sizi uyarmayı bilerek öğretmemiştir o elamanına.
    Bu noktada bir ayrıntıyı da hatırlatmak izah etmek istiyorum.Dizel deniz motorlarının çoğunda hava filtresi olmaz,çünkü denizde toz yoktur.Toz olmayınca dizel deniz motorları yüksek devirlerde bile çok uzun sürelerle çalışabilirler.
    5-Birinci ikinci üçüncü dördüncü bakım derken araç 70-80-90 binlere ulaşır ve filtreden dolayı ciddi bir güç kaybına uğrar.Geç çalışmaya başlar.Çünkü
    görevini yapmayan filtre yüzünden manifolt ve silindr kapagı iyice tıkanmış, siboblar,kayıtlar,hatta segmanlar aşınmıştır.
    6-Mecbur kalıp silindir kapağını söktüğünüzde kapak revizyondan geçer,sibob ve kayıtlar değişir.Aracın ilk çalışması biraz düzene girse de gerçekte so
    run çözülmemiştir.Çünkü segmanlardaki aşınma,kapaktaki revizyon ile uyum göstermeyecek ve çekiş kaybı bu kez uyumsuzluk yüzünden artmaya de
    vam edecektir.Buradan çıkacak sonuç şudur:dizelin akcigeri olan filtreyi sık sık değiştireceksin.Değiştirtmeyeceksin bizzat değiştireceksin.Buna dikkat
    edersek kapak revizyonu söz konusu olmaz.
    6-Aracın enjektorlerinin kullanım ömrü yakıt kalitesi ile yakından ilgilidir.normal mazotla kullanılmış olan araçların motoru kükürt yüzünden daha fazla
    aşınacağı gibi enjektörler de aşınacak ve püskürtme düzensiz şekiller gösterecektir.Euro dizel yakıtla enjektör ömrü 100 ile 150 bin km arasında sağ
    lıklı olarak devam edebilir.Kim ne derse desin turbo yada common rail araç yakıtı seçer.Yakıtı aynı yerden,mümkün olmadığı takdirde aynı dağıtımcı
    nın başka istasyonundan almakta büyük yarar var.Bazı dağıtımcıların yakıtları gerçekten daha verimlidir.
    7-Bizde hiç bir otomobil servisi enjektor tamiri yaptırmaz.markalara göre 500 YTL den 2.500.00 YTL ye kadar fiyatlarla enjektor değişimi yapılır.Oysa
    ki özellikle Avrupa araçlarda kullanılan bosh enjektörlerin bir çok modelinin orijinal kit ile tamiri mümkündür ve sonucunda yenisi ile aynı kalite elde e
    dilir.Hatta bu sözlediklerimi bir çok otomobil tamircisi bilmediği gibi bilenlerin de işine gelmez.
    8-Dizel araç iyice ısıtılırsa performansı artar.
    9-Dizel araç yoğun trafikte yüksek devirlerde kullanılmamalıdır.Sakin bir sürüşü sever.
    10-Otoyol kullanımlarında aracı ani gaz kesmemeye dikkat ederek istediğiniz kadar zorlayabilirsiniz.Özellikle serin yaz akşamlarında tadına doyulmaz
    bir keyif verir.
    11-Dizel araç satın alacaksanız bunları bilmeyen bir sürücünün kullandığı aracı satın alırken iki kere düşünün derim.İlle de alacaksanız masrafına katlanın,manifoldu söktürün ici ayna gibi tertemiz ise o zaman alın.
    Sonuca geldiğimizde ben bunları yaşadım,öğrendim,hava filtresini kendim değiştiryorum.Bir filtre 15 YTL.Aracım 210.000 km de ve satmayı hiç düşünmüyorum.Her sürüşümde daha fazla tutku ile bağlanıyorum.Sakin kullanırsam,yol uygunsa bir depoyla(60 lt)1200 km yol yapabiliyorum.Süratli
    ve seri kullanımda 850 km nin altına hiç düşmedim.Araç kendisini 1,5 kere amorti etti.
    Savaş KAYAN



    Alıntıları Göster
    Sn.Savaş arkadaş çok teşekkür ya.Zahmet etmişsin.Özene bezene anlatmısın.Benim için çok yararlı bilgiler.Değerli bilgilerini paylaştığın için sağol. Diğer yorumcu arkadaşlarada teşekkürler.Arabamı daha çok sevmeye başladım.Uzun yolda 60 lt. depo ile bende 1100 km.rahat yapıyorum.Şehir içindede 850-900 km.civarı.zaten pul parasını niye çekiyoruz ki ..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AÇIKGÖZ

    Sn.Savaş arkadaş çok teşekkür ya.Zahmet etmişsin.Özene bezene anlatmısın.Benim için çok yararlı bilgiler.Değerli bilgilerini paylaştığın için sağol. Diğer yorumcu arkadaşlarada teşekkürler.Arabamı daha çok sevmeye başladım.Uzun yolda 60 lt. depo ile bende 1100 km.rahat yapıyorum.Şehir içindede 850-900 km.civarı.zaten pul parasını niye çekiyoruz ki ..

    Alıntıları Göster
    670000 kmde taksici bir abimin 19 dizeli var resmini çekim isterseniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: impress

    670000 kmde taksici bir abimin 19 dizeli var resmini çekim isterseniz

    Alıntıları Göster
    Bir arkadaşımızın daha aynı sorunlara kafası takılmış.Eminim bu sayfayı okuyunca özellikle savaş beyin yazısını,arabasına içi ısınacak.Linkide verdim zaten.Yorum yapan tüm arkadaşlara selamlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AÇIKGÖZ

    Bir arkadaşımızın daha aynı sorunlara kafası takılmış.Eminim bu sayfayı okuyunca özellikle savaş beyin yazısını,arabasına içi ısınacak.Linkide verdim zaten.Yorum yapan tüm arkadaşlara selamlar.

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: AÇIKGÖZ

    Bir arkadaşımızın daha aynı sorunlara kafası takılmış.Eminim bu sayfayı okuyunca özellikle savaş beyin yazısını,arabasına içi ısınacak.Linkide verdim zaten.Yorum yapan tüm arkadaşlara selamlar.

    SADECE her söylenene inanmayın dizel motorlar yapıları gereği uzun kilometreler yapabilirler en az yapacakları 400,000km dir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi PRODRİVER -- 28 Mayıs 2007; 20:38:11 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Postal_Phreak

    araban en az 250 bin km yapar

    Alıntıları Göster
    Savaş Bey'in yazdıklarına katılıyorum. Çok haklı. Yalnız düzeltmek istediğim bir husus var. Turbodizellerde wastegate 6-7 PSI kazanca göre ayarlanır. Bu da teorik olarak %50 kazanç demektir (yani 1 yerine 1,5 bar). Ancak fiiliyatta bu kazancı net olarak göremezsiniz. Çünkü ısınan hava genleşir ve sıkışan hava ısınır. Turbonun yaptığı da budur. Bu yüzden gerçek verim %30'lar civarında dolaşır. Bu da şu anlama gelir: Atmosferik emişli bir dizelin hava filtresine nazaran bir türbodizelin hava filtresi en çok %50 daha fazla hava filtre eder. Dolayısıyla filtre değiştirme zamanını 2/3 orabında kısaltmanız çoğu kez yeterlidir. Ancak Türkiyenin tozlu bir ülke olduğu göz önüne alındığında bunu 1/2 yapmak en uygunudur.

    Öte yandan 100.000 Km'de biten bir dizel motor olabilemez (mücbir sebepler hariç). Dizellerin ömrü benzinlilere göre çok daha uzundur. Nedenleri:
    1. Çalışma sıcaklıkları benzinli motorlara nazaran daha düşüktür.
    2. Dizel için gerekli olan yüksek kompresyon oranlarını elde edebilmek için uzun strok kullanılır. Bu da düşük piston hızı anlamına gelir. Düşük piston hızı düşük sürtünme ve dolayısıyla düşük aşınma anlamına gelir.
    3. İkinci maddedeki sebepten dolayı dizel motorların tavan RPM'leri benzinlilere nazaran genellikle daha düşüktür. Bu da uzun ömürlü olmalarında bir etkendir.
    4. Özellikle türbodizellerin yüksek sıkıştırma oranından kaynaklanan silindir içi basınçları benzinlilere nazaran hayli yüksektir. Bu yüksek basıncı karşılamak üzere dizel motor blokları, kranları, byel kolları ve pistonları daha mukavim ve ağır imal edilirler.
    5. Dizeller çok uzun yıllardır her türlü iş uygulaması ve makinelerinde kullanıldığı için özellikle daha uzun ömürlü tasarlanıp üretilirler çünkü iş makineleri çoğunlukla günde 16-24 saat çalışır. Bu tempoya dayanacak motor üretmek esastır. Siz hiç benzinli dozer gördünüz mü?
    6.Kangoo ticari bir araçtır. Ticari araçlar 100.000 km sınırına özel araçlardan çok daha önce ulaşırlar. Senede 10 bin km yapacak araca 100.000 km ömürlü motor koymak belki anlamlı olabilir ama senede 100 bine 1.5 yılda ulaşacak ticari bir araca öyle motor koymak üretici firma açısından intihardır.

    Bence piysadaki ustaların söylediklerini fazla kaale almayın hatta piyasa ustalarına gözü kapalı gitmeyin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    Savaş Bey'in yazdıklarına katılıyorum. Çok haklı. Yalnız düzeltmek istediğim bir husus var. Turbodizellerde wastegate 6-7 PSI kazanca göre ayarlanır. Bu da teorik olarak %50 kazanç demektir (yani 1 yerine 1,5 bar). Ancak fiiliyatta bu kazancı net olarak göremezsiniz. Çünkü ısınan hava genleşir ve sıkışan hava ısınır. Turbonun yaptığı da budur. Bu yüzden gerçek verim %30'lar civarında dolaşır. Bu da şu anlama gelir: Atmosferik emişli bir dizelin hava filtresine nazaran bir türbodizelin hava filtresi en çok %50 daha fazla hava filtre eder. Dolayısıyla filtre değiştirme zamanını 2/3 orabında kısaltmanız çoğu kez yeterlidir. Ancak Türkiyenin tozlu bir ülke olduğu göz önüne alındığında bunu 1/2 yapmak en uygunudur.

    Öte yandan 100.000 Km'de biten bir dizel motor olabilemez (mücbir sebepler hariç). Dizellerin ömrü benzinlilere göre çok daha uzundur. Nedenleri:
    1. Çalışma sıcaklıkları benzinli motorlara nazaran daha düşüktür.
    2. Dizel için gerekli olan yüksek kompresyon oranlarını elde edebilmek için uzun strok kullanılır. Bu da düşük piston hızı anlamına gelir. Düşük piston hızı düşük sürtünme ve dolayısıyla düşük aşınma anlamına gelir.
    3. İkinci maddedeki sebepten dolayı dizel motorların tavan RPM'leri benzinlilere nazaran genellikle daha düşüktür. Bu da uzun ömürlü olmalarında bir etkendir.
    4. Özellikle türbodizellerin yüksek sıkıştırma oranından kaynaklanan silindir içi basınçları benzinlilere nazaran hayli yüksektir. Bu yüksek basıncı karşılamak üzere dizel motor blokları, kranları, byel kolları ve pistonları daha mukavim ve ağır imal edilirler.
    5. Dizeller çok uzun yıllardır her türlü iş uygulaması ve makinelerinde kullanıldığı için özellikle daha uzun ömürlü tasarlanıp üretilirler çünkü iş makineleri çoğunlukla günde 16-24 saat çalışır. Bu tempoya dayanacak motor üretmek esastır. Siz hiç benzinli dozer gördünüz mü?
    6.Kangoo ticari bir araçtır. Ticari araçlar 100.000 km sınırına özel araçlardan çok daha önce ulaşırlar. Senede 10 bin km yapacak araca 100.000 km ömürlü motor koymak belki anlamlı olabilir ama senede 100 bine 1.5 yılda ulaşacak ticari bir araca öyle motor koymak üretici firma açısından intihardır.

    Bence piysadaki ustaların söylediklerini fazla kaale almayın hatta piyasa ustalarına gözü kapalı gitmeyin.

    Alıntıları Göster
    megene




  • quote:

    Orijinalden alıntı: shamsheytani

    megene

    Alıntıları Göster
    Benim arabamın bakım aralığı 15 bin km(dizel) ve istanbul gibi yoğun,sıkışık bir trafikde kullanıyorum. Hava filtremi ya da diğer filtrelerimi daha sık aralıklarla mı değiştirmem gerekli mi?
    Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    saygılarımla...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Benim arabamın bakım aralığı 15 bin km(dizel) ve istanbul gibi yoğun,sıkışık bir trafikde kullanıyorum. Hava filtremi ya da diğer filtrelerimi daha sık aralıklarla mı değiştirmem gerekli mi?
    Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Benim arabamın bakım aralığı 15 bin km(dizel) ve istanbul gibi yoğun,sıkışık bir trafikde kullanıyorum. Hava filtremi ya da diğer filtrelerimi daha sık aralıklarla mı değiştirmem gerekli mi?
    Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    saygılarımla...


    arkadaşım cok bilgili oldugumdan degil ustamdan duydugumu soluroum... dizel arabalarda filtreleri bakımları gelmeden değiştirirsen motordan daha iyi verim alırsın dedi...10 binde bir değiştirecegine 6-7 binde bir değiştir başın agrımasın demişti bana..sonucta filtreler cok pahalı olan bişey değil




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gorele2000

    Benim arabamın bakım aralığı 15 bin km(dizel) ve istanbul gibi yoğun,sıkışık bir trafikde kullanıyorum. Hava filtremi ya da diğer filtrelerimi daha sık aralıklarla mı değiştirmem gerekli mi?
    Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    saygılarımla...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Benim arabamın bakım aralığı 15 bin km(dizel) ve istanbul gibi yoğun,sıkışık bir trafikde kullanıyorum. Hava filtremi ya da diğer filtrelerimi daha sık aralıklarla mı değiştirmem gerekli mi?
    Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    saygılarımla...


    Sıkışık trafikten ziyade havanın tozu burada belirleyici faktör. Motırun en büyük düşmanlarından biri de tozdur. Bu sinsi bir düşmandır. Eğer hava filtreniz yırtılırsa içeri giren toz motoru mahveder.

    Sık hava filtresi değişiminin ek maliyetten başka hiç bir zararı yoktur. Ama garanti şartlarının dışına çıkmamak için serviste değiştir ve orijinal fltreden şaşma. Dizellerin mutad bakım aralığı ortalama 15.000 km'dir. Bu süre zarfında fazladan 1 filtre daha değiştirilebilir. Yağ filtresini değiştirmeye gerek yok ama kötü mazot kullanıyorsan ki tavsiye etmem, mazot filtresini de değiştirebilirsin. Bu dediklerim benzinli motorlar için de geçerli. Sonuçta aynı prensiple çalışıyorlar: İçten yanma (benzinlilere bazen içten patlamalı da diyorlar ama bu ayrım suni)

    Bunları yapmazsan ne olur? Muhtemelen hiç bir şey olmaz. Sadece fazladan önlem. İçin rahat etsin diye. Ama çok tozlu (şantiye ortamı) bölgelerde araba kullananlara sık hava filtresi değişimini şiddetle tavsiye ediyorum. Performans, motor daha rahat nefes alacağı için hissedilir şekilde artabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tralles

    quote:

    Orjinalden alıntı: gorele2000

    Benim arabamın bakım aralığı 15 bin km(dizel) ve istanbul gibi yoğun,sıkışık bir trafikde kullanıyorum. Hava filtremi ya da diğer filtrelerimi daha sık aralıklarla mı değiştirmem gerekli mi?
    Bilen arkadaşlar cevaplarsa sevinirim.

    saygılarımla...


    Sıkışık trafikten ziyade havanın tozu burada belirleyici faktör. Motırun en büyük düşmanlarından biri de tozdur. Bu sinsi bir düşmandır. Eğer hava filtreniz yırtılırsa içeri giren toz motoru mahveder.

    Sık hava filtresi değişiminin ek maliyetten başka hiç bir zararı yoktur. Ama garanti şartlarının dışına çıkmamak için serviste değiştir ve orijinal fltreden şaşma. Dizellerin mutad bakım aralığı ortalama 15.000 km'dir. Bu süre zarfında fazladan 1 filtre daha değiştirilebilir. Yağ filtresini değiştirmeye gerek yok ama kötü mazot kullanıyorsan ki tavsiye etmem, mazot filtresini de değiştirebilirsin. Bu dediklerim benzinli motorlar için de geçerli. Sonuçta aynı prensiple çalışıyorlar: İçten yanma (benzinlilere bazen içten patlamalı da diyorlar ama bu ayrım suni)

    Bunları yapmazsan ne olur? Muhtemelen hiç bir şey olmaz. Sadece fazladan önlem. İçin rahat etsin diye. Ama çok tozlu (şantiye ortamı) bölgelerde araba kullananlara sık hava filtresi değişimini şiddetle tavsiye ediyorum. Performans, motor daha rahat nefes alacağı için hissedilir şekilde artabilir.

    Alıntıları Göster
    Saçmalık!! Bunu söyleyen bol keseden atmış kullanıma göre değişir




  • quote:

    Orijinalden alıntı: FreezeTheLife

    Saçmalık!! Bunu söyleyen bol keseden atmış kullanıma göre değişir

    Alıntıları Göster
    selam arkadaşlar öncelikle verdiğiniz bilgilere çok teşekkür ayrıyeten açıkgöz kardeşime çok teşekkür ediyorum içime su serptiniz çok sağolun....


    selamlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: keyam

    selam arkadaşlar öncelikle verdiğiniz bilgilere çok teşekkür ayrıyeten açıkgöz kardeşime çok teşekkür ediyorum içime su serptiniz çok sağolun....


    selamlar..

    Alıntıları Göster
    teyzemin 1.9 dizel megane ile bir defa ankaraya gidip geldim lüleburgazdan, 100 küsür bindi tam hatırlamıyorum

    giderken normal gittim, arabayı tanımıyorum falan diye ama gelirken

    yaklaşık 600 km yol, 4 saat

    hiçte tık demedi halada kullanılıyor, sapasağlam

    bolu dağında bayır yukarı 100 le giderken bi basıyodun 190 yapıyodu

    vites değiştirme falan da yok sürekli 5. vites

    onu geçebilecek sadece type-r a binmek kısmet oldu, oda bambaşka bi hikaye

    onuda sonra anlatırım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alper83

    teyzemin 1.9 dizel megane ile bir defa ankaraya gidip geldim lüleburgazdan, 100 küsür bindi tam hatırlamıyorum

    giderken normal gittim, arabayı tanımıyorum falan diye ama gelirken

    yaklaşık 600 km yol, 4 saat

    hiçte tık demedi halada kullanılıyor, sapasağlam

    bolu dağında bayır yukarı 100 le giderken bi basıyodun 190 yapıyodu

    vites değiştirme falan da yok sürekli 5. vites

    onu geçebilecek sadece type-r a binmek kısmet oldu, oda bambaşka bi hikaye

    onuda sonra anlatırım

    Alıntıları Göster
    ulkemin cirkin insanlarindan bir ornek daha...

    adi usta... arabadan anlamaz... ve diyelim ki bu dogru... cikardigi cumleye bakin: HEMEN SAT!!!

    yaaa toplum olarak nasil boyle dolandirici olduk pess valla...
    gecenlerde bi forumda da otomatik sanzumanin omru bitti biter demisler... hemen sat...
    artik kime patlarsa...

    bazen buyuk firmalarin cikip da kucuk isyerlerin kapanmasina acisam da yok yok bunlar mustehak...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: altanalp

    ulkemin cirkin insanlarindan bir ornek daha...

    adi usta... arabadan anlamaz... ve diyelim ki bu dogru... cikardigi cumleye bakin: HEMEN SAT!!!

    yaaa toplum olarak nasil boyle dolandirici olduk pess valla...
    gecenlerde bi forumda da otomatik sanzumanin omru bitti biter demisler... hemen sat...
    artik kime patlarsa...

    bazen buyuk firmalarin cikip da kucuk isyerlerin kapanmasina acisam da yok yok bunlar mustehak...

    Alıntıları Göster
    Bu kasadaki Megane ların dizel motorları eski teknoloji enjeksiyondur.Ustanın dediği şu olabilir:kangoo 1.9d ve megane 1.9dti arasındaki tek fark turbodur .silindir hacimleri filan aynıdır.(ustanın bahsettiği bu bence).

    Bence elindeki megane'yi elinden çıkar bir an önce.İmkanın varsa common-rail enjeksiyonlu turbodizel al.Zevk meselesi ama 2004 corsa cdti ye çok güzel diyolardı.düşün derim ben....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Sound of Freedom

    Bu kasadaki Megane ların dizel motorları eski teknoloji enjeksiyondur.Ustanın dediği şu olabilir:kangoo 1.9d ve megane 1.9dti arasındaki tek fark turbodur .silindir hacimleri filan aynıdır.(ustanın bahsettiği bu bence).

    Bence elindeki megane'yi elinden çıkar bir an önce.İmkanın varsa common-rail enjeksiyonlu turbodizel al.Zevk meselesi ama 2004 corsa cdti ye çok güzel diyolardı.düşün derim ben....

    Alıntıları Göster
    İçin rahat değilse alayım Şaka Şaka Ama param olunca senin araçtan alacam arkadaşım 1,9 turbo dizel motor falan 100000 de imkansız bitmez.Yağını suyunu düzgün bakarsan 250000 i çok rahat görür GÜLE GÜLE BİN




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.