eski haline göre belirgin bir artış söz konusu mu?
kışın max 330 ytl olmuştu, brc24 öncesi 300 ytl idi, şehir içi trafikte, sahilde gezintide lpg ile gidiyorum, 170 ytl idi, geceleri ya da şehirlerarası seyehatte benzinle gazlıyorum, forumlardan gördüğüm kadarıyla bir grup polo sahibi aracının çok az yaktığını bir grupta modsuz olmasına rağmen benim aracım kadar yaktığını yazıyorlardı, istanbul içi trafik için benzin zamları sonrası lpg ye geçiş yaptım:) zaten aracı da satmaya niyetim yok:) chip sonrası tekrar hem tüketim hem güç ölçümü yapacağım... kısacası benzinde coşma olayı yok, 50 km daha menzil düşebilir, manisalı bir arkadaşta da benzer modlu polo 6n var, o zam öncesi yazın 220 ytl diyordu, orada pek trafik olmuyormuş :)
güzel
quote:
Orjinalden alıntı: amdfanatic
oktaycım aracıma yapılan bakım epey fark etti, 3500 devirden sonra araç çok güzel hızlanıyor, öncesinde yığılma var, onu da chiple halledeceğiz inşallah, o takılan direnç iyi hoşta, sanırım zengin karışıma neden oluyor, araç çiğ benzin atıyor, egzoz ucu kapkara oluyor, ona aç kapa düğmesi yapmak lazım :) cumartesi günü izmite düğüne gittik, gelin arabası freelander jipti, 160-170 km/h yaptık, ayıp olmasın diye o aracı geçmedim, hep 2. araçtık, konvoydaki diğer araçlar ekonomik modsuz araçlar olduğu için kısa zamanda dikiz aynasında kayboldular:) freelander'ın gidişini de bir jeep olarak beğendim, araçlarımızın sıfırlarının fiyatlarını düşününce iyi ki modifiyeli araç sürüyorum dedim çünkü standart polo ile bagajı dolu 4 kişinin olduğu aracımla öyle gidemezdim...
bu arada men tuningde benim konileri bosch cihaz ile sertliklerini ayarlayacaktık, onu yapmayı unuttuk :) diğer ustalar genelde elle aracı bastırarak ayarlıyorlar, his meselesi yani :) men tuning de o iş içinde bir bosch cihaz olduğunu duyunca şaşırdım:)
Slmlar selim abi Timur ustanın Nicki ile takılıyorum
cipi güncellediğimizde dirençe gerek kalmıyacak idare et biraz Onno ile görüştüm ama zaten mailleşiyormuşsunuz söyledi o polocu sensindir herhalde başka Böyle motoru yapılı polo yok çünkü. Onno elinde yazılım yoksada dyno üzerinde kendisi egzantrik ve moturunun iwmesine göre yeni program yazabilir ve yazar bende aracıma extradan böyle 5-6 hp aldığımda arabam o kadar farkettiki senin aldığın 10 hp bayagı bir farkeder cipi takıp yapabilirsek kasnak ayarlarını dyno userinde en üst limitte dengede ayarlayailiriz (kasnaklarıda almamız lazım ) Burdaki cihazların hepsi Bosch klima gaz doldurma makinasına kadar Eski Yetkili Bosch serwisiydiler Eski Tuningcilerden 2001 senesinde Satışla beraber Tuning uygulamaları açtılar Men Tuning olarak. 1 sene sonra bosch bayilik werdi .Dükkanı komple satışı kapatarak büyüttüler cihazlara yer açılsın die Şu andada Modifiye piyasasının bu denli gelişimi ve modifiye sektörünün kawranması sebebi ve çewrenin sürüklemesi ile en son teknolojik cihazlarla beraber profesyenel tuning uygulamaları yapmaya başladı. Kendi corsa gsi ı war en tepedede resmi war Turbo makina uzerinde hazır Kaportaya boyaya aksesuara bakar iş. Bi Drift karalı ae86 war denk gelmiş almışlar Esse grup un (Necvox ve JL türkiye distribitörü) Üzerinde yuksek hacimli arabaların üzerindeki karburatörlerden ve dereceli egzantrik milleri war birde turbo takılacak : bayagı fena bir makina olucak inşallah: golf war gene essenin astra bertone gene fuar arabaları : ünlü arabalar bunlar cip hakkında bilgi werirsen duruma göre hareket ederiz superchips den getirttiririz icab ederse iyi forumlar sabaha görüşmek üzere
dyno üzerinde araca özel yazılsın istiyorum, başkasının aracı görmeden bir şeyler yapması içime sinmiyor... bu çarşamba sabahı aracı bırakıyorum, bakalım kaç hp olacak, ayarlı kasnağı da konuşuruz heralde..ilgin için sağol...
O zaman ben aracı almadan oraya gelirim arabayı orda alırım sizin bana tavsiye etiğiniz seyleri yaparız ondan sonra antalyaya arabayla dönerim hem bi test etmiş olurum arabayı!Ama tabi bunlar 18 ayak bastıgım zamandan sonra gerceklesicek işler subat ın 16sı bi gelse büyük ihtimal önümüzdeki yaz ordayım.Görüşme fırsatımız olur inş.
RED DEVİL SEDİCİVALVOLE isimli topicte wardı ama diğer okumayan arkadaşlar da okusun die burayada yapıştırdım
Herkese selamlar arkadaşlar Aracın Col air intake yapmak için Avcılar Men Tuning e bıraktım filtre tarafındaki uzun hüzmeli merceği iptal edip oradan soğuk hava girişini wericez yani tek gözümüz kör kalıcak ama bayagı bir performans alacagımızı düşünüorum özel bir kutu ve havalandırma borusu yapıcaz bunların projesini yaparken buji kablolarının biraz kaçak yapıp atlamaya sebep oldugunu tespit ettik Splitfire yada başka bir marka olmadıgı için bizim araca göre gene orjinalini koymak zorunda kaldık. aracın hava filtresi dışarıdayken dynoya soktuk ve fazla gelen soğuk havanın yanında benzinin yeterli olmadıgını tespit ettik akşam kara düzen bir şema kurup Audi s3 ün 6 barlık pompasını bagladık adyno sonucu aşagıda 188 hp werdi.
Bugun de Onno ustamızın aracı ilk aldığım zaman yazdığı Zengin karışımlı chipi takıcaz ve dyno uzerinde termik ayarlarını en randımanlı yere çekicez Burada dynometre ye sahip olmanın o kadar faydası war ki deneme yanılma ile değil kagıt üzerinde her ne yapılırsa neyden ne kadar güç alındıgını veya kayıp olduğunu , hangi dewirlerin nerede ne yaptıgını tieminglerin nereye çekilmesi gerektiğini herşeyi görmek ve bu şekle göre ayar yapabilmek süper birr olay ve Memlekette Bu şekilde profesyenel hareket eden firmalarda nadir Hep karadüzen yani 4 gözle bekliorum akşam videoyada çekicem Bakmışınız akşam 200 hplere filan çıkarız
Arkadaşalr sonunda bir kulüpte biz kurduk
TuninGTeaM hepimize hayırlı uğurlu olsun
bundan sonra sormak istediğiniz sorular olursa kulübümüzün teknik ekip kadrosu sizlere yardımcı olmaktan zevk duyacaktır Oktay kardeşim böylece başınıza da iş açıyoruz ama olsun artık o kadar Teknik Ekip üyeliği zordur biraz(ya da öyle olabilir daha soru soran olmadı)