Şimdi Ara

Mercedes-Benz Türk Kamyon Fabrikası'ndaki Ar-Ge çalışmalarını inceledik

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
0
Favori
703
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj

  • Aksaray’dan tüm dünyaya ürün ve mühendislik ihraç eden Mercedes-Benz Türk Aksaray Kamyon Fabrikası’ndaki AR-GE Merkezi’ni ziyaret ettik. 8,4 milyon euroluk yatırımla geçtiğimiz yıl faaliyete geçen merkezdeki çalışmalara yakından tanık olup, kullanılan teknolojileri inceledik.
     

    Kamyonlar Türk mühendislerden onay almadan yola çıkamıyor 

    Daimler AG’nin Almanya, ABD, Brezilya, Çin, Hindistan ve Japonya’da bulunan AR-GE merkezleriyle birlikte sayılı global yetkinlik merkezlerinden biri olan Mercedes-Benz Türk Aksaray AR-GE Merkezi, aynı zamanda Mercedes-Benz yıldızı taşıyan tüm kamyonların yol testi onaylarının yapıldığı tek yetkili merci olarak son derece önemli bir yere sahip. Araçlar Aksaray’dan başlayan ve dünyadaki tüm yolları temsil eden 8 farklı zorluk derecesindeki 34 rotada test ediliyor.

     

    Yol testleri esnasında her bir kamyonun üzerinde 1.500 farklı sensör bulunuyor. Bu sensörler vasıtasıyla kamyonlardan günde 10 gigabyte’a varan sıkıştırılmış veri toplanıyor. Analiz edilen veriler doğrultusunda Aksaray’daki AR-GE Merkezi tarafından onaylanmayan hiçbir Mercedes-Benz yıldızlı kamyon, dünyanın neresinde olursa olsun yola çıkamıyor. Gerçekleştirilen testler sonucunda Türk mühendisler tarafından onaylanan Mercedes-Benz marka kamyonlar tüm dünyada kullanılıyor.

     
     

    Sanal ve Karma Gerçeklik teknolojileri zaman ve maliyet tasarrufu sağlıyor 

    Testleri gerçekleştirilen her aracın sanal ortamda “Dijital İkiz”inin bulunduğu Aksaray AR-GE Merkezi’nde Sanal ve Karma Gerçeklik teknolojileri kullanılıyor. Bu sayede ancak 10 yıllık yoğun kullanım sonucu doğarak gözlemlenebilecek etkiler yalnızca 1 haftada simüle edilebiliyor. Sanal gerçeklik ile numune parça üretilmeden ögenin sanal 3D görseli üzerinden çalışma yapılıyor. Böylelikle hem zamandan hem de parça üretim ve montaj maliyetinden tasarruf sağlanıyor.

     

    Karma Gerçeklik teknolojisi, sanal dünya ile gerçek dünyanın bir arada incelenebilmesine olanak sağlıyor. Bu sistem mobil ölçüm cihazı, endüstriyel kamera ve Daimler’in geliştirdiği VEO:MR isimli yazılımdan oluşuyor. Sanal ve Karma Gerçeklik işlemlerini yaparken tüm dünyadaki ekipler online ve eşzamanlı çalışabiliyor. Aynı zamanda montaj-demontaj işlemleri sırasında yaşanabilecek iş kazaları riski de ortadan kaldırılıyor.

     

    Çin'de satılacak kamyonlar da burada geliştiriliyor 

    Tesiste kullanılan teknolojiler kadar yapılan çalışmalar da önemli. Zira Çin pazarına özel olarak geliştirilen kamyonların bile altyapı çalışmaları Türkiye’de yapılıyor. 3D yazıcıyla üretilen komponentler Türk mühendisler tarafından burada test ediliyor. Yukarıdaki fotoğrafta yer alan soğutucu da bunun örneklerinden biri. Bunun yanı sıra özel olarak geliştirilen bir platformda kamyonların aks ve makas gibi komponentleri de zorlu testlere tabi tutuluyor. Kamyonlar için dünyanın ilk Apple CarPlay uyumlu dokunmatik ekranlı multimedya sisteminin de yine Türk mühendisler tarafından geliştirildiğini ekleyelim.

    Makas ve aks gibi komponentlerin test edildiği düzenek 

    Şirketin ülke ekonomisine katkısı büyük 

    Mercedes-Benz Türk’ün ülke ekonomisine katkısı da son derece önemli. Şirketin Türkiye’de ürettiği kamyon ve otobüsleriyle 2018 yılında ülke ekonomisine sağladığı ihracat geliri 1,2 milyar euro civarında. AR-GE ve Bilişim Teknolojileri alanlarında yurt dışına sağlanan hizmetler de bu tutara yaklaşık 80 milyon euro katkı sağlamış durumda. İleriki süreçte hem ihracatın hem de istihdam edilen kişi sayısının arttırılması hedefleniyor.

     







  • Bilmediğim için soruyorum bu ihracat gelirinin olması için üretilecek kamyonlara ait bilimum parçanın dışarıdan ithal edilmesi gerekmiyor mu?

  • bwhiteshark kullanıcısına yanıt
    Ben de bilmiyorum ama genel mantık olarak ithal edilen parçalar yarı mamüldür. O parçalarla yapılan ürünler ise mamüldür. Ne yaptığınıza göre yarı mamüllerin önemi artar veya azalır. Çeliği ithal edersiniz ama o çelikle kaliteli saat yaparsanız çeliğin ithal olup olmamasının bir önemi kalmaz. Buradaki ihracatta da eğer getirisi yüksekse(inşallah yüksektir) ihracat geliri ithalat giderinin çok üzerinde olacaktır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hazarRS -- 13 Şubat 2019; 21:40:14 >
  • türkiyede üretilse ne olcak kardeşim adam ben çekici almak istediğimde bana euro fiyat veriyo böyle üretse ne üretmese ne sattığı araçlar euro ... burda üretilen mercedesi euro ile alacağıma dışardan gelen daha kaliteli scania yı alırım ki öylede yaptık.

  • bwhiteshark kullanıcısına yanıt
    Hocam sorunuz şu şekilde ise niye ihracat sayılıyor ? Gsyih ; belirlenirken o ülkede belirle dönemde üretilen tüm mal ve hizmetler sayılır. Bu ürün burada üretilip almanya ya satılır ise bu bizim ihracatımız onların ise ithalatı olur kendi markaları olmasına rağmen. Gsmh de ise yurtiçinde üretilme şartı aranmaz üreten kişinin Türk olması yeterlidir dünyanın neresinde olursa olsun ürettiği ürün gsmh ya dahil edilir. Aklınıza şöyle birşey gelebilir o zaman bu rakamlar aldatıcı olabilir. Ekonomiyi farklı görmemizi sağlayabilir. İktisatçılar bu rakamların her zaman alt segmentlerine bakarlar diğer değerler ile karşılaştırırlar ve ekonominin gerçek değerini o şekilde saptayabilirler.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • DoNaNıMcı kullanıcısına yanıt
    Çok doğru.

  • Eziklik psikolojimiz öyle bir noktaya gelmiş ki haberi yapan kişi sanki Mercedes Alman değil Türkmüşcesine anlatmış.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: danner

    Hocam sorunuz şu şekilde ise niye ihracat sayılıyor ? Gsyih ; belirlenirken o ülkede belirle dönemde üretilen tüm mal ve hizmetler sayılır. Bu ürün burada üretilip almanya ya satılır ise bu bizim ihracatımız onların ise ithalatı olur kendi markaları olmasına rağmen. Gsmh de ise yurtiçinde üretilme şartı aranmaz üreten kişinin Türk olması yeterlidir dünyanın neresinde olursa olsun ürettiği ürün gsmh ya dahil edilir. Aklınıza şöyle birşey gelebilir o zaman bu rakamlar aldatıcı olabilir. Ekonomiyi farklı görmemizi sağlayabilir. İktisatçılar bu rakamların her zaman alt segmentlerine bakarlar diğer değerler ile karşılaştırırlar ve ekonominin gerçek değerini o şekilde saptayabilirler.
    İhracata sayılması değilde dediğiniz 2. kısımdaki gibi rakamlar açısından anlamaya çalıştım, eğer bu ihracat için yarı mamül vs ithalatın toplamı rakamlar konuşulurken dikkate alınmıyor gibi geldi.




  • danner kullanıcısına yanıt
    Scania denilen çok yakarım, az giderim, serviste öterim mi Mercedes'ten daha yüksek kaliteli yaptınız ya ben size ne diyeyim!
  • bwhiteshark kullanıcısına yanıt
    E, çünkü Alman senin burada yaptığın Ar-Ge çalışmasını kendi memleketinde yapamaz. Senin burada yaptığın ürtim kalitesini kendi memleketinde tutturamaz.

    Neden?

    Çünkü bireyselliğin öne çıkartıldığı toplumlarda hele ki bir ABD kolonisi olan Almanya'da, Amerikan kölesi olarak yaşamını sürdürmekte olan bir Alman mühendis, yüreğini ortaya koyup da iş yapmaz, yapamaz.

    Onunu için ne helikopter üretebilirler, ne de insansız hava aracı!

    Anladın mı şimdi farkı?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evrenay -- 11 Eylül 2019; 16:56:28 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bwhiteshark

    Bilmediğim için soruyorum bu ihracat gelirinin olması için üretilecek kamyonlara ait bilimum parçanın dışarıdan ithal edilmesi gerekmiyor mu?
    Hocam Kamyon butun parcalari ithal olsa bile yine kamyon yurtdisina giderse ihracata sayilir ama gelen butun parcalar da ithalata sayilir.
    Ithalat ve ihracat arasindaki fark da sizin ulkenizin kattigi deger olur ustune.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.