Ona itirazım yok veya amacım polemik yaratmak değil ancak "spor otomobil" kavramını ele aldığımızda, söylediğim gibi, bence pek uymuyor, o yüzden öyle yazdım. CLK 55 AMG falan belki diyeceğim ama o bile tam değil, M3 gibi bir rakip karşısında çıktığında aciz kalabiliyor, "gerçek sportiflik" veya "spor otomobillik" anlamında.
Neyse konuyu da batırdım, özür dilerim
"Daha yeni" olması anlamında Scirocco'yu tercih ederim tabi ancak Mercedes de elbette yabana atılacak bir otomobil değil. 2001 CLK'ya ben de bakmam, bu saatten sonra gerek yok ama bir sonraki yani "makyajlı" kasası tercih edilebilir. O da 60.000 TL seviyesinde bulunabiliyorsa ne ala.
Yalnız konfor, sportiflik vs. bakımından ayrı uçlarda araçlar. Hangisinden hoşlandığınıza karar verip o tercihi iyi yapmanız lazım. Scirocco, GTI gibi bir araç sonuçta... CLK ise konforlu, daha lüks ve havalı bir araç.
50 bin ve üzerine 2001 model CLK mı bakıyorsunuz? Fiyatlara bakmamış olmalısınız.
yakınen tanıdığım bir 2002 model (eski kasa) cabrio CLK var araç çok fazla sorun çıkarırdı ıvır zıvır saçma sapan arızalar(kapı camı çerçeveye oturmuyodu motor su yok uyarısı veriyodu kompresör devreden çıkıyodu vs vs)(gerçi arızaların çoğu 100-200 tl gibi ufak maliyetlerle giderilebiliyo sanayide) araba gerçekten çok çok güzel şirokko yanında oyuncak bence ama temizini düzgününü bulmanız önemli.
quote:
Orijinalden alıntı: Ormanci
quote:
Orijinalden alıntı: time_keeper
Gerçek bir coupe ve arkadan itişli olan CLK
Ona itirazım yok veya amacım polemik yaratmak değil ancak "spor otomobil" kavramını ele aldığımızda, söylediğim gibi, bence pek uymuyor, o yüzden öyle yazdım. CLK 55 AMG falan belki diyeceğim ama o bile tam değil, M3 gibi bir rakip karşısında çıktığında aciz kalabiliyor, "gerçek sportiflik" veya "spor otomobillik" anlamında.
Neyse konuyu da batırdım, özür dilerim
Arkadaşın anlatmaya çalıştığı spor otomobilde olması gerekenler.. Arkadan itiş ve gerçek coupe.. Kimse sportiflik konusunda M3 le bişeyi karşılaştırmıyor zaten eğer yarış motorlarında veya supersporda bmw ile mercedesi karşılaştıracak olursanda, mercedesin yanında bmwnin esamesi okunmaz..Spor sürüş diyecek olursan orda bmwnin seri üretimleri mercedesin önüne geçebilir çünkü mercedesin vizyonu bu değil konfor, güvenlik..
Asıl konuya değinecek olursakta 55-60 binliraya 2003-2004 model arası bir CLK bulunabilir. Ama iki aracıda kullanmadan karar vermeyin, olurda birgün diğerini kullanıp beğenmek en üzücü şey olsa gerek..
belki 2 ay boyunca clk clk diye arandım durdum hatta 2 tane de gercekten temız araclar da buldum mercedes servisinde 150tl ye 101 nokta yapıyorlar gayet expertiz de tahmınımden ucuz cıktı ama gel gelelim benim araba alamama lanetim yuzunden gene alamadım:)
Ne zaman araba almaya kalksam param hep baska yone gidiyor araba kalıyor gene. 35-40 k aralığında 2000-2001 model clk lar e-2 avangart paket ile dışı gumus gri içi bej tek geçerim. Benimki sevda onun için asla objektif bakamam soz konusu clk olduğunda.Ferrari koysalar karşısına gene CLK :)
Bunlara da bakılabilir bence.Eski clk'dansa bu 320ler daha güncel gözüküyor.Scirocco alınacaksa da bence xenon ve dsg olmazsa olmazı arabanın.
vw pek sevmem (doğuşun politikasından dolayı) fakat, bende ikinci el araba bakan birisi olduğum için söyleyebilirim alabiliyorsanız 0 alın çok fazla hile hurda var mercedes iyidir bmw iyidir bir şey olmaz dayanıklıdır deriz ama kim nasıl kullanmış bilemeyiz ha tanıdıktandır güvenilirdir yine sizin bileceğiniz iş ama alabiliyorsanız 0 almanız herzaman yararınızadır. O nedenle ben olsam 0 km sirocco tercih ederdim.
spor araba almak , yarış motoru almak gibi birşey. siz aracı hızlı kullanmadığınızı yazmışsınız fakat sizden önceki sahibi ne yaptı bunu bilemezsiniz. baktığınız araçlar için şöyle bir yorumum olacak
1. mercedes her türlü daha prestijli bir araba , bir mekana gittiğinde , kullanırken aldığın konfor ve kalite hissi vs tartışmam bile. fakat km si yüksek olacağı için çok iyi araştırıp temiz kullanılmışını bulmanız gerekir. zaten temiz kullanmış kişi sizin dediğiniz fiyatlara arabasını vermez. ayrıca bu tip bir arabayı galeride bulamazsınız, öyle temiz bakılmış arabayı yakın çevresinde alacak 10 tne adam bulur zaten.
2. scirocco için daha az km de daha yeni bir araç alabilirsiniz fakat onunda daha öncesinde üzerine mod yapılıp söküldüğünü , nasıl kullanıldığını araştırmanız lazım.
bir de yukarıda arkadaş fiyatlardan bahsetmiş. bir karışıklık olmaması için açıklık getireyim. alan arkadaş 58 e cam tavanlıyı 7-8 ay önce almış. o tarihlerde vw eur kuru 1,89 idi. 31 bin eur luk araba 59000 tl ( dsg metalik renk ) ye alınıyordu. şimdi eur kuru 2,24 vw de ( yine güncel piyasa kurundan düşük gerçi ) bu hesapla 31000 eur 70 lirayı geçiyor ruhsat masrafları dahil.
yani artan kur direk yansımış. adamlar zam yapmamışlar . biz şu 7 ay içinde kur artışına müteakip fakirleşmişiz.
size tavsiyem , scirocconun şeklini beğendiyseniz 122 ps olan versiyonundan bakın . hem çok daha uygun fiyata alırsınız ,nispeten tertemiz araç bulma şansınız yüksek olur.
Merhaba arkadaşlar yakın zamanda coupe bir araç alacağım. Acil yardımlarınıza ihtiyacım var. Bütçem 40000 civarı olmasına rağmen biraz kredi kullanarak bütçeyi arttırma ihtimalimde var. Aklımda olan araçlar;
2001 model makyajlı kasa Mercedes CLK Coupe 2.0 Komp. Avantgarde(Full paket) - fiyat 40000 civarı * Bu aracın kasası aslında 2002-2003 model olanınkinden daha çok hoşuma gidiyor
2002-2003 model Mercedes CLK Coupe 2.0 Komp. Avantgarde(Full paket) - fiyat 55000 civarı
2009-2010 model VW Scirocco 1.4 TSI 160 bg Sportline (Genellikle Sunroof ve DSG olmayan) - fiyat 50000-55000
* 2. el Scirocco da Sunroof ve DSG li olunca 60000 seviyesi ve üzeri vermek yerine 0 km olarak almayı tercih etmek aklımdan geçiyor.(0 km olarak vw sitesinde 74 bin civarı bir fiyat çıkıyor). Ama bütçe max 55000 olacak gibi değerlendirme yaparsanız sevinirim.
- Bu araçlarla ilgili deneyimi, tecrübesi, bilgisi olan arkadaşlardan tavsiyelerde bulunmalarını rica ediyorum. 24 yaşındayım ilk defa spor bir arabaya bineceğim. En doğru tercihi yapmak istiyorum. Hız tutkum yok Scirocco da 160 hp tercih etmemin nedenide tutulan modelinin o olması ki ilerde daha kolay satabileyim. Değerli düşüncelerinizi paylaşırsanız çok memnun olacağım..
Bu iki araç hakkında uzun süre bende sizin gibi almak için araştırma yaptım.
Öncelikle 2001 model CLK yı kesinlikle elemeniz gerektiğini düşünüyorum.
2002'den itibaren alınacak araç konusunda ise çok titiz olmanız gerek. Çünkü 50.000Tl li fiyatlara satılan araçların birçoğunda ciddi problemler olmuş ya da olmak üzere oluyor. Genellikle km'ler 150.000km üstü, birçoğu kilometresiyle oynanmış araçlar oluyor. Özellikle motor ve elektronik aksamda oluşacak araçların sorunlarını çözmek araca verdiğiniz kadar bir paraya malolabiliyor. Tabii ilk sahibinden az kullanılmış, hiç problemsiz bir araç bulmanız da olası. Kısacası bu CLK'ları bu fiyat aralığında almak tam bir kumar. Müthiş bir araç alabilirsiniz ama lanet okutacak bir araç da alabilirsiniz. Genel tavsiyem kaç el değiştirdiğine ve yetkili servis bakımlarının tam olmasına dikkat edin.
Scirocco ise daha yeni bir araç olduğundan boya dışında büyük bir sorunla karşılaşacağınızı düşünmüyorum. Sorun yaşasanız bile parçaları CLK'ya nazaran daha uygun. Garanti kapsamında bir araç bulmanız bile olası. Ancak özellikle 160hp'lik olanların tam performansa DSG ile ulaştığını düşünüyorum. Ayrıca ikinci eldeki fiyatları da çok fahiş durumda. DSG li olsun olmasın ikinci el bir aracın bu fiyatları hakettiğine inanmıyorum.
Maddi yönleri düşünmeden sadece duygusal bir karar isterseniz benim kişisel kararım CLK'dan yana olurdu. Ancak şans eseri 8-9 ay önce çok çok uygun sıfır bir Scirocco 160hp DSG bulduk ve cam tavan dahil 58.000tl gibi bir rakama aldık. Bu nedenle daha bir sene önce bile 60.000tl nin altındaki fiyatlı bir aracın ikinci eline daha yüksek fiyatlar istemek çılgınlık. Umarım yardımcı olmuşumdur. Aklınıza takılan başka bir soru olursa seve seve cevaplarım.
Sayın muccio, değerli yorumlarınız için teşekkür ederim. Scirocco hakkındaki yorumlarınıza tamamen katılıyorum. Aracın fiyatlandırılması konusundaki sistemi ben de henüz çözemedim özellikle gazetelerdeki vw reklamları- vw websitesindeki fiyatlar ve 2. el sitelerindeki fiyatlar ele alındığında. bu konuda vw bayisini önümüzdeki saatlerde arayacağım. Sizin aldığınız fiyat civarı bulabilirsem tabiki benimde tercihim scirocco yönünde olur.
Aslında benim için en iyi tercih iyi bir araç bulabilmem dahilinde 2001 CLK olacaktır. Ailemden de destek alacağım için fazla bir mebla kullanmak istemiyorum. Aslında 3-4 sene sonra yeni kasası çıktığında scirocco yu tamemen kendim almak istiyorum. Ancak 2001 ler için olan yorumlarınız beni endişelendirdi. Yinede benim alacağım araç çok sıkı bir değerlendirmeden sonra olacaktır. Çünkü Eylül ayında almayı düşünüyorum bu araçlardan birini. Yani yeterince araştırmak için zamanım var.
Öncelikle kötü bir haberim var, bir kaç saat önce VW yetkilisi arkadaşımla görüştüm. Şu anda aynı aracı 70.000tl li rakamlara satıyorlarmış. Benim verdiğim fiyatlara DSG'siz versiyonu bulmak bile zor gibi. Yatırım için Cumhuriyet altını yerine Scirocco alınıyor artık galiba.
2001 CLK konusuna gelirsek, öncelikle çok eski yüzü olan bir araç. Ayrıca ikinci el piyasası da en az Scirocco kadar komik durumda. 40.000tl civarlarında bir parayı hakettiğini düşünmüyorum açıkçası. Sınıf olarak eşdeğer sayılabilecek BMW E46 3coupe'ler 10.000tl daha düşük rakamlardan başlıyor. Kaldı ki 2001 model olmasına rağmen iç dizaynı da oldukça eski. Mekanikleri konusunda detaylı bilgim olmadığından yönlendirmek istemem ancak bu araçlar artık otomobil kasabı kişilerin eline geçmiş durumda. Ve bu kasapların eline geçen araçların en kötü yanı sanayideki en ucuz ustaya en uyduruk parçalarla yapılan bakımlar tamirler. Bazı araçlar bunları kaldırabiliyor fakat Mercedes bu konuda daha narin bir marka ve kaliteli yağdan kaçıldığı anda bile ciddi sorunlar çıkarabiliyor. Sonuç olarak marka Mercedes olduğundan ve o yılların CLK'ları bir E46 BMW 3 kadar yaygın olmadığından çok alakasız parçalarda parça sıkıntısı çekmeniz olası. Bu nedenle bir önceki CLK'ların 40binli rakamlara almak müsriflik gibi geliyor. Eğer bu araçlar dışında ekstra önerilere açık olursanız 40.000tl-50.000tl aralığında başka araç tavsiyeleri sunabilirim.
Evet muccio Scirocco gerçekten altın gibi valla. Zamanında 60000 e almak varmış :D. 2001 CLK benim tercihlerimde ön sırada gözüküyor şuanda 3.20 coupe yi de değerlendirme içerisine alıcam. benim için önceliklerden biri aracın tutulan bir araç olması. ileride satışta problem yaşamak istemiyorum. bu doğrultuda bu fiyatlarda yapabileceğiniz diğer araç önerilerine de açığım.
E46 Coupe alırkende satarken de Clk ya göre daha avantajlı durumda. Clk ile aynı kulvarda olmasa da Scirocco ile aynı kulvarda olduğunu düşündüğüm iki model daha tavsiye etmek istiyorum. Mini Cooper S ve Alfa Giuletta. İkisininde güçlü versiyonları gerçekten fiyatının sonuna kadar hakkını veren araçlar. Ancak hatchback sevmiyorum derseniz BMW E46 Coupe sizin için daha uygun bir seçenek olacaktır. Otomatik beklentiniz yoksa Rx-8 de fiyat-performans oranı yönünden tavsiye edilebilecek araçların başında geliyor.
Benim şahsi kanaatimi sorarsanız 40.000Tl civarı bir bütçe için 2001 ve sonrası titiz kullanılmış BMW 3.20ci ya da 3.30ci yi yukarıda tavsiye ettiğim araçlara (özellikle de 2001 Clk'ya) tercih ederim. Son kararınızı verdiğinizde bizi yine bilgilendirirseniz sevinirim. Teşekkürler.
quote:
Orijinalden alıntı: time_keeper
quote:
Orijinalden alıntı: Ormanci
CLK "gerçek spor" otomobil miymiş? Vay canına... Scirocco'nun sportif öğeleri bariz biçimde daha fazladır herhalde
Gerçek bir coupe ve arkadan itişli olan CLK
Evet gerçek bir coupe ve RWD. Ancak sportif öğeleri bu kadarda kalıyor. Malesef o yıllardaki Mercedes motorları gerçekten çok isteksiz ve performanstan uzak motorlar. Aynı dönemdeki en yakın rakibi E46 3.20ci ile arasında büyük farklar var.
Kaldı ki Scirocco 160hp ile kıyaslanamayacak durumda. Hem yaşı hem de ağırlığı itibarı ile karşılaştırmanın adil olması için 122hp'lik Scirocco ile karşılaştırmak daha uygun.
quote:
Orijinalden alıntı: OzzY®
yakınen tanıdığım bir 2002 model (eski kasa) cabrio CLK var araç çok fazla sorun çıkarırdı ıvır zıvır saçma sapan arızalar(kapı camı çerçeveye oturmuyodu motor su yok uyarısı veriyodu kompresör devreden çıkıyodu vs vs)(gerçi arızaların çoğu 100-200 tl gibi ufak maliyetlerle giderilebiliyo sanayide) araba gerçekten çok çok güzel şirokko yanında oyuncak bence ama temizini düzgününü bulmanız önemli.
Malesef bu sanayideki geçici ucuz çözümler yüzünden bu sapasağlam arabalar mahvolmuş duruma geliyor. Bir aracımda aynı gaflete düşmemin hikayesini anlatayım. PCV denilen havalandırma valfi arızalandı. Yetkili serviste ufacık bir parça için işçilik ile birlikte 800tl gibi bir rakam çıktı. Tanıdığım bir özel servis ustası bunun arızaya yol açmayacağını söyledi. Gerekirse iptal edilebilir dedi. Sonuç: bu PCV yüzünden bir süre sonra komple motor yapıldı. Bu yüzden sanayiden mümkün olduğunca uzak durmak lazım. Özellikle Mercedes, Audi gibi yüksek mühendislik öğeleri taşıyan araçlarda. Saygılarımla.
quote:
Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli
50 bin ve üzerine 2001 model CLK mı bakıyorsunuz? Fiyatlara bakmamış olmalısınız.
Öncelikle bütün arkadaşlara konuya olan ilgileri için teşekkür ederim. Gönderdiğiniz 2003 model CLK yı çok beğendim. Belkide 2001 olanına göre daha iyi bir alternatif olacaktır. Şuanda düşüncelerim 2003-2004 CLK ve 2. el Scirocco lara doğru gitti. Sanırım 50000 civarını zorlayacağız.
quote:
Orijinalden alıntı: cbkbjk
quote:
Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli
50 bin ve üzerine 2001 model CLK mı bakıyorsunuz? Fiyatlara bakmamış olmalısınız.
Öncelikle bütün arkadaşlara konuya olan ilgileri için teşekkür ederim. Gönderdiğiniz 2003 model CLK yı çok beğendim. Belkide 2001 olanına göre daha iyi bir alternatif olacaktır. Şuanda düşüncelerim 2003-2004 CLK ve 2. el Scirocco lara doğru gitti. Sanırım 50000 civarını zorlayacağız.
Rica ederim, ilandaki CLK gerçekten güzel. Yani dedikleri gibi hatasız/problemsiz ise alınabilir 50 bine.
quote:
Orijinalden alıntı: cbkbjk
quote:
Orijinalden alıntı: TüplüveÖfkeli
50 bin ve üzerine 2001 model CLK mı bakıyorsunuz? Fiyatlara bakmamış olmalısınız.
Öncelikle bütün arkadaşlara konuya olan ilgileri için teşekkür ederim. Gönderdiğiniz 2003 model CLK yı çok beğendim. Belkide 2001 olanına göre daha iyi bir alternatif olacaktır. Şuanda düşüncelerim 2003-2004 CLK ve 2. el Scirocco lara doğru gitti. Sanırım 50000 civarını zorlayacağız.
Heves kaçırmaki araç karalamak istemem ancak; ilandaki araç hayalinizdeki araç değil malesef. Tesadüfen bildiğim bir aracın ilanı koyulmuş. Sorun çıkarırmı bilmem ancak, hayalinizdeki çok temiz ilk sahibinden araç malesef bu değil. İsterseniz pm ile araç hakkında bildiğim birkaç şeyi iletebilirim. Unutmamanız gereken bir şey var ki, galerilerden özellikle bu tarz araç almak her zaman risklidir. Çünkü geçmişinin takibi kolay değildir. Ayrıca bir araç emsallerinden daha uygun bir fayata sahip ancak emsalleri ayarında deniliyorsa yüzde 90 o aracın ilk bakışta görülmeyen bir durumu vardır. Kimse emsallerinden iyi aracı emsalleri ile aynı fiyata vermek istemez.
quote:
Orijinalden alıntı: time_keeper
İlk defa spor arabaya bineceksen gerçek bir spor araba ile başla
Mercedes CLK
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme