Mercedes-Benz süper-sedan sınıfında yer alan yüksek performanslı E63 AMG modelinde yeni bir motor kullanacağını açıkladı. Daha önce kullanılan 6.3 litre hacmindeki V8 motor yerini 5.5 litre hacmindeki bi-turbo motoru bırakıyor. M157 kod adını taşıyan bu motor, standart konfigürasyonda 518 beygir güç ve 700nm tork üretirken, AMG Performans Paketi ile konfigüre edildiğinde ise 550 beygir güç ve 800nm tork üreten daha performanslı bir kimliğe bürünüyor.
Yüksek performanslı yeni nesil enjektörler ve dur/kalk (start/stop) sistemi sayesinde yeni güç ünitesi, yüksek performansı daha iyi yakıt verimliliği ile sunabiliyor. Mercedes tarafından açıklanan rakamlara göre yeni motor, yerini aldığı 6.3 litre hacmlindeki eski motora göre %22 daha iyi yakıt ekonomisi sunuyor. Yenilenen motoruyla birlikte E63 AMG Sedan'ın yakıt tüketimi 100 Km'de 9.8 litre, Wagon versiyonu içinse 100 Km'de 10 litre olarak açıklanıyor.
Bu arada yakıt ekonomisine katkı sağlayan bir diğer önemli detay olarak 7 ileri AMG SPEEDSHIFT MCT şanzıman gösteriliyor. Spor, Spor Plus ve Manuel olmak üzere üç farklı kullanım moduna sahip olan şanzıman, performans, yakıt ekonomisi ve keyif için farklı ihtiyaçlara yanıt verebiliyor.
bu aracı alan kişinin yakıt tasarrufunu dusunecegını sanmıyorum :)
bu gücü 10 litre ile verebiliyorsa hakikaten güzel
quote:
Orijinalden alıntı: Evren
bu aracı alan kişinin yakıt tasarrufunu dusunecegını sanmıyorum :)
+1 bunu alıyorsan hakkını vereceksin tasarruf yapacaksan elektrikli al
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
bu gücü 10 litre ile verebiliyorsa hakikaten güzel
aynen. Böcek kasa Wrx 2bin motor ama 13litre çekiyodu :D
10 litre biraz imkansız gibi ancak , selefine bakarak yüzde 22 yakıt tasarrufu cok harika bir durum. hemde daha guclu ve daha hızlı bir araçla yakıt tasarrufu sağlıyorlar ya hastasıyız doktorun
biturbo = iki tene türboo ;)
ayıp ya ayıp yaaa
alan var alamayan var arkadaş....
Alman yer uçağıı
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
bu gücü 10 litre ile verebiliyorsa hakikaten güzel
külahımı uzatsam 10 litre benzin damlar o motordan, sabit 70 km. sürat ile yakıyordur 10 litreyi
gaza bastıktan sonra benzin ibresi, devir saati kadar oynak olabilir.
quote:
Orijinalden alıntı: can bora
quote:
Orijinalden alıntı: hunter06
bu gücü 10 litre ile verebiliyorsa hakikaten güzel
külahımı uzatsam 10 litre benzin damlar o motordan, sabit 70 km. sürat ile yakıyordur 10 litreyi
gaza bastıktan sonra benzin ibresi, devir saati kadar oynak olabilir.
O kadar olmasada 10 Lt yakalamak imkansız gibi birşey olur.Ama öyle enteresan birşeyki basınca 35 lt yakıyor,gazı kapatınca 10 lt
Şu Amg pakette kardeşim oluyor haniTempra'ya taksan onu da adam eder
Motor ağırlığı : 204 kg 0-100 : 4.2 sn (Etkileyici) 700 Nm 1750-5000 rpm 800 Nm 2000-4500 rpm*
Ov yea mükemmellllll
Millette 2 seneden beri W212 de eski Motoru satdılar, bu Motor gerçekden ekonomi tabii Torkun yüksek oluşundan kaynaklanıyor, birde bunda sonra Turbo Motorlarda performans yükseltmek daha kolay olur.
Yanlız yeni çıkan C Coupeye bu Turbomotor sığmadığından eski Atmosfer 6.3 LT kullanıyorlarmış.
Etkileyici bir motor.
passatı tercih ederim :)
Bakalım yeni RS6 ne yapacak?
quote:
Orijinalden alıntı: Ex-Diesel
Yanlız yeni çıkan C Coupeye bu Turbomotor sığmadığından eski Atmosfer 6.3 LT kullanıyorlarmış.
İlginç bir bilgi. Motorun değerleri iyi.
valla bende 2004 clk 200 kompressor var, en iyi ihtimalle 12lt yakıyor bu değerler doğru ise çılgınnn
quote:
Orijinalden alıntı: mahlep
passatı tercih ederim :)
Sen otomobil dünyasından geri kalmışsın..
kia ceed i duymadın mı yoksa ???...
bir kia ceed görürsün, çok beğenirsin, kolay ulaşırsın, zor vazgeçersin!!! * *..