Meta, platformlarını kullanan kişilerin gizliliğe yaklaşımlarını göstermek için yeni bir Gizlilik Merkezi'ni duyurdu. Gizlilik Merkezi, paylaşım, güvenlik, veritoplama, verikullanımı ve reklamlar olmak üzere beş konu hakkında kullanıcıların bilgi sahibi olmasını sağlayacak.
Meta, yeni Gizlilik Merkezi'yle kullanıcıların uygulama içerisinde dağınık olan bilgilere ve düzenlemelere erişimi tek yerde topluyor. Kullanıcılar, gizlilik ve güvenlik ayarlarına kolay bir şekilde ulaşabilecek. Şirket yayınladığı bir blog gönderisiyle kullanıcıların erişebileceği kategorilere ve temel olarak neleri ayarlayabileceği ya da kontrol edebileceğine dair bazı detayları duyurdu.
Güvenlik: Hesap güvenliğini kontrol edilebilecek, iki faktörlü kimlik doğrulama gibi araçlar ayarlanabilecek
Paylaşım: Yapılan paylaşımları kimlerin gördüğü veya profildeki eski paylaşımları Etkinliği Yönet gibi araçları kullanarak nasıl temizlenebileceği hakkında bilgiler yer alacak
VeriToplama: Meta'nın topladığı farklı veri türleri ve bu verileri Bilgilerinize Erişin gibi araçlar aracılığıyla nasıl görüntülenebileceği hakkında bilgi edinilebilecek
VeriKullanımı : Şirketin verileri nasıl ve neden kullandığı hakkında daha fazla bilgi edinilebilecek ve kullanıcıların bilgilerinin nasıl kullanıldığını yönetmek için yeni kontroller yer alacak
Reklamlar: Görüntülenen reklamları belirlemek için kullanıcıların bilgilerinin nasıl kullanıldığı hakkında daha fazla bilgi edinilebilecek ve Reklam Tercihleri gibi reklam kontrollerinden yararlanılabilecek
Ayarlar menüsü üzerinden erişilebilecek olan Gizlilik Merkezi, şu an için ABD'deki az sayıda Facebook kullanıcısına sunuldu. Meta, ilerleyen zamanlarda diğer platformlara(Instagram ve WhatsApp) ve daha fazla kullanıcıya sunmayı amaçlıyor.