|
MG ZS KULLANICILARI KULÜBÜ (8. sayfa)
-
-
Merhabalar 1 yıldır (20.000 km) hergün kullanmakta olduğum MG ZS luxry plus model aracımla ilgili genel olarak görüşlerimi tarafsızca paylaşmak istedim, Kısaca kendimden bahsedeyim ki cevap yada soru sormak isteyen arkdaşlara yardımcı olur belki. 38 yaşındayım ve yaklaşık 20 yıldır aralksız istanbul ve türkeyinin bir çok şehrinde araç kullandım ehliyetim 2005 li :). Yazılımcıyım, yaklaşık 10 senedirde Yedekparça sektöründe çalışıyorum. MG den önceki aracım seat ibiza 2015 1.4 atmosferik di. Çevermdekiler agresif sert araç kullandığımı söyler ben öyle düşünmüyorum ( makas atmak, sağlamak falan hiç yapmam bu arada yapanada ağır sövüyorum gördükçe) bu bilgileri yazmamın sebebi aşağıdaki yorumları bu tecrübeleride göz önünde bulundurarak yaptığımı bilin diye yazdım.
Aracın artıları
-bu araç ve hs modeli köklü ingiliz MG markasının çinli saic motors satın aldıktan sonra tekrar avrupa pazarına giriş yapmak için özellikle tasarladıkları proje olarak tasarlanmış çok güçlü temelleri olan bir araç. Hedefi pazarda kendi segmentindeki avrupa araçlarla yarışmak olduğundan çok kaliteli malzeme ve üretim modeli esas alınmış. Bu arada saic motors dediğimiz marka Volkswagen nin uzak doğuda sattığı tüm araçları kendi üreten fabrika. bunun etkisini araç içindeki bir çok parçada görebilirsiniz. Örneğin direksiyon, kumanda düğmeleri, rot sistemi vs...
- ibizadan sonra araç iç hacmi benim için saray gibi geldi. Son derece ferah segmenti olan B suvların bir çoğundan daha uzun ve geniş aks aralığına, iç hacmine sahip.
- ani hızlanmalarda ve sollamalarda sağladığı güç ve tork hissiyatı çok iyi hiç 1.0 gibi hissetmiyorsunuz.
-Start/stop özelliği diğer bir çok araçtaki gibi rahatsız edici değil öyle her duruşta aktif etmiyor kendini. bir çok kişi biliyorum araca biner binmez start/stop u kapatan bende hiç öyle bir hissiyat oluşmadı
-20 bin km nin belki 10 bin km si uzun yolda ağzına kadar çakılı bagaj ve 5 kişi olduğu halde yaptım en son geçen haziranda klima açık bolu dağı tünele çıkarken 130 km hızla f30 kasa bmw den yol isterken aracın geçer notunu verdim. içiniz rahat olsun TGDI motor yeni bir teknoloji hiç eski kafa 1.0 araç gitmez diyenlere aldanmayın bunların dedeleride eskiden 3.0 3.5 motor eski araçlara binip yeni gelen 2.0 arabalara 1.6 araçlara gitmez bu falan diyenlerdi :) teknoloji hızlı gelişiyor geride kalanların yorumlarına kulak asmayın.
-Yedek parça konusu bu araçta avantaj çünkü aslında bir çok parçası KİA , HYUNDAİ, VW, gibi büyük türkiyede yaygın markalarla ortak. En basit örnek, motoru 1.0 t-gı bakın google’a yazın bana inanmadıysanız, bir cok i-20 ile Kia Stonic ile aynı motor. yani motorda bir parça mı bozuldu illa Çinden gelecek diye beklemek zonruda değilsin git kum gibi çok olan i-20 ile stonic ile ortak parça ise ordan al. Abartarak söylüyorum A-101 de bile satılıyo olabilir J. Aks sistemi ortak üretim, Rot sistemi (Bosch). Tecdoc a bakabilirsiniz. Yedek parça sektöründe çalışan biriyim bu araçta yedek parça sorunu yaşamazsınız. Garantim bozulmasın diye gittiğiniz servisin işgüzarlığı veya sallamasından kaynaklı sorun yaşarsanız orası başka.
-Aracı aynı segmente olan, skoda kamiq, kia stonic, Vw Taigo, Seat Arona, Hyundai bayon, Chery omoda5 ile kıyasladığınızda hem görünüşü, hem bagaj hacmi, güvenlik önlemleri olarak daha üstün bu araçlardan yüksek olması sürüş görüşünüzü ve geniş olması konforunuzu cok artırıyor, uzun yolda yorgunluk hissiyatını azaltıyor. Süspansiyon ayarı ne çok sert ne çok yumuşak burada İngiliz mühendisliğindeki yol konforu anlayışını hissediyorsunuz.
-Bu araç fiyat olarak yukarda saydığım aynı segmentte olan rakiplerinden çok daha uygun, aslında buda bir çin satış stratejisi pazarda yerini almak payını artırmak için belirli bir süre bu araçları bu fiyata bulabileceksiniz sonrasında rakiplerine daha yakın bir fiyat seviyesine gelecek. Yani fırsat zamanlarındasınız alan kazanıyor, madde madde avantajları daha fazla yazabilirim ama çok uzun oldu, bu konuya zaman zaman gelrek avntajları ayrı yorumlarda yazarım birazda gördüğüm eksiklikleri yazacağım.
Aracın Eksileri/ eksikleri
Forumda bir çok arkadaşın yazdığı su sesi olayı bendede var ama sadece bazı sabahlar oda ilk çalıştırma esnasında sonrasında hiç gelmiyor veya hergün olmuyor. Ben takılmadım şahsen rahatsız etmedi.
Aracın orjinalinde gelen lastiklerin (michelin var bende) yol tutuşu ıslak zeminde istediğim seviyede değil bazı ıslak rampalarda ani hızlanma istediğimde patinaja düştüğüne denk geldim.
Forumda kimsenin bahsetmediğinden kronik bir hatada değilde muhtemelen benim araca özel olan bir durum direksiyonu sola doğru 10-15 derece çevirdiğimde eklem kıtlaması gibi bir ses geliyor tam direksiyon göbeğinden. Buda hezaman olmuyor. bunun için 2 defa ikitellideki mg bayine servisine gittim birinde ses hiç olmadı test sürüşü yaptık kontrol ettiler bulunamadı uzaman arkadaş sürüş güvenliğini etkilmediğini söyledi. Sonrasında yine ses geldiği için 2. Gidişimde tekrar kontrol edildi direksiyonda 1mm bile boşluk olmadığını gösterdiler trim sesi olabilir dendi ücretsiz genel kontrol ettiler yine sorun olmaz dediler. Özetle arada direksiyondan Tık diye bir ses alıyorum benim tahminimde direksiyon hidrolik pompası iç dişlida aşınma ama açıp kontrol edecek vaktimde yok.
Yakın zamanda 15 bin bakıma girdim ikitellide 20 aralık 2023 dü galiba yaklaşık 6800 TL tuttu ibizanin sanayi bakımına alıştığım için bi tık pahalı geldi. Bilemiyorum belki kimileri için o kadar pahalı sayılmayabilir.
Yakıt konusu uzun yolda 2 bin devir 120 sabit hızla 6 LT, 5.8 LT ortalamaları görebiliyorum ama İstanbul şehir içi dur kalk trafik ortalamam genelde 10 LT. Resimlerini ekledim. bu birazda benim ani hızlanma sürüş biçimimle alakalı kimi zaman zaman aynı trafikte daha sakin sürüşlerle 8.5 veya 9 litre arası değerleride gördüm. Ama özetle 10 LT yakmak 1.0 bir araç için biraz fazla.
İç multimedya ekranı tepkisi biraz yavaş telefonlarda alıştığımız hızda değil belki yazılım vs zamanla hızlanır.
Bu kadar çok elektronik özelliği olan bir aracın kablosuz carplayi olması lazımdı ZS EV lerde var ZS lerde yok olsa daha iyi olurdu.
Arka koltuk orta kol dayama bardaklık olmaması bu kadar lüx hissiyatı veren bir araçta olmaması bence eksiklik.
Şuan için aklıma gelenler bunlar dediğim gibi karşılaştığım durumları zaman zaman yine bu yoruma uğrayarak farklı yanıtlarla eklerim. Sizde karşılaştığınız sorun ve çözümleri aktarırsanız hepimiz için güzel bir paylaşım fayda noktası olur.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilker 60 -- 3 Nisan 2024; 14:34:8 >
-
quote:
Orijinalden alıntı: lkryclArkadaşlar merhaba,
Bende aracı inceleyip hoşuna gidenler arasındayım ancak merak ettiğim üç konu var. Gece far aydınlatmaları nasıl bu kısım benim için önemli. Adaptif uzunlar olmadığı için çekincem var biraz. İnternetten gece sürüş bilgisi de bulamadım. Diğer sorum ise ortadaki tabletin hızı nedir, kullanım deneyiminde ne gibi bir fikir oluştu sizlerde? Diğer markalarda veya Hs modelinde olan güvenlik donanımlarının (şerit takip, uzun far asistanı, otomatik fren destegi vb) bu araca da gelme ihtimali var mıdır yakınlarda? Teşekkürler.
aracım yaklaşık 20 bin km ye geldi bir çok defa gece kullandım, farları çok berrak ve çizgisi çok düzgün aydınlatması çok iyi. Mültimedya ekranı telefonlara göre yavaş ama cokta rahatsız etmiyor. Şerit takip asistanı ve diğer güvenlik özelliklerinin coğu ilave donanımda gerektirdiğinden sadece yazılım güncellemesi ile ilerde geleceğini sanmıyorum.
-
Selam arkadaslar...mg zs sahibi olmak üzereyim. Su sesi dışında herhangi bir sorun var mı? Sanjıman hissiyatı nasıl? Yakıt tüketimi nasıl
-
1 sene olmuş olsada arabanızı iyi günlerde kullanın...
Belki alakası yok ama yine de yazayım bi ihtimal çözüm olabilir...
Aracın eksiklerini yazarken direksiyondan gelen "eklem" citlama sesine benzer sesten bahsetmişsiniz..
Ayni ses 2014 megane 3 de vardı. Ne yaptım ne ettim sesi/ hissiyatı ustalara cozduremedim...
Duyuyorlar / hissediyorlar ancak
1 anlamsız bir sorun olarak goruylar
2 takıntı olarak nitelendiriyorlar
Ben sorunu şu şekilde çözdüm.
Yükseklik ve derin ayarlı direksiyonu ve direksiyonu 1 / 1.5 mm (yani çok az) kendine doğru çektim ve tüm sorun ortadan kalktı.
Sanırım dipte iken bir şeye takılıyordu...
Çok ama çok ufak bir ihtimal ama bir deneyin isterseniz...
-
Arkadaşlar benim klima açık değilken sıcak hava geliyor meretten. Kışın bile uyuz ediyordu beni, çok sıcağa ihtiyacım yokken gereksiz ısıtıyordu, camı falan açtık bir kaç kez.
Ancak şimdi bu havalarda sıcak gelince ya klimayı soğuk açacağız ya da cam açık gideceğiz. Ki her ikisi de gereksiz yakıt yüketimi demek oluyor.
Sizde de oluyor mu? Genel bir sorun falan mı yoksa engellemenin bir yolu var mı acaba?
2 ay kadar sonra 1. Yıl bakımına gidicem, servise söyliycem zaten ama size de bir sorayım dedim önce. -
Sıcaklık ayarını soğuk ayarına yada olmasını istediğiniz ayara getirip ondan sonra klimayı kapatın. Her ne kadar kapalıda olsa hangi ayarda kaldıysa ona göre hava veriyor araçlar içeri. Diğer araçlarda da öyle bir çözüm yapıyorum ben. -
Bende aynı problemi yaşıyordum servisi aradım şöyle tarif ettiler; klima yada havalandırma sıcaklığını hangi ayarda bırakırsanız kapalı olsa bile o sıcaklığa yakın bir hava araç hareket halindeyken üflemeye devam eder..
Bende dedikleri gibi klima veya havalandırmayı kapatmadan en düşüğe getiriyorum soğuk hava için ama çok sıcak havada ılığa yakın bir hava üflemeye devam ediyor. Havalandırma işini maalesef Mg pek becerememiş.. -
Tüm araçlarda böyle diye biliyorum ben yanlışım olmasın. Ama havalar ısınmaya başladığında klimayı açmadan fandan gelen hava yeterli olur düşüncesiyle açsak da o yeterli gelmiyor bence. Ya camı yada klimayı açıyordum önceki arabalarda da. (Önceki arabalar toyota corolla ve seat leon) ZS nin eksiliği derece ayarının rakam yerine mavi ve kırmızı renklere göre ayarlanması. Böyle bir ayar 90lı model araçlarda manuel sıcaklık ayarlamasında vardı. Hiç yakıştıramadım. -
Çok saçmaymış gerçekten. Ya ben klimayı açmamışım bile, fan ayarı da kapalıyken fan neden çalışıyor ki?
O zaman bir dahakine klimayı açayım ayarı yaza göre bir yerlere getirip kapatayım bu yaz öyle geçsin böyle bir şey varsa.
İlk aracım, yeni tecrübe ediyoruz ama mantıkla yürümesi lazım işlerin. Açıksa açıktır, kapalıysa kapalıdır. Bide işin pis tarafı sağ ve solda manuel olarak çıkışı kapatıp havayı kesebiliyorsun ama ordaya müdahale edemiyorsun. Aç kapa yok, sadece sağ sol yönlendirme var oradaki çıkışlarda. -
Klima kapalıyken fan çalışmaz. Araç hareket ettikçe karşıdan hava vurdukça polen filtresinden giren hava kanallardan içeri gelir. Fan açıkmış gibi olur ama aslında fan kapalıdır.
Her araçta böyle genelde. Ancak dışarıdan soğuk havanın gelmesi gerekir. Motor sıcaklığını içeriye veriyorsa saçma bir tasarım olmuş. -
Ya da araç sibirya için falan tasarlandı herhalde. Soğuk havada bile gına veriyor fan kapalı olduğu halde gelen sıcak hava.
Neyse biraz kurcaliyim bakalım ne çıkacak. -
Olmazsa 1 yıl daha kullanır satarız :) canımız saolsun. -
-
Aktif grup
-
Selam, ben su sesi duymuyorum, basta birkaç kez duydum ama artık yok. 1.0 otomatik versiyon ile 1600km yi geçtim, çok şükür bir sorun yaşamadım. Ortalama tüketimim de 8,0 lt ye kadar düştü.
Konforlu ve siz istediğinizde gücünü hissettiren bir araç diyebilirim. Hayırlı olsun. -
-
Çok teşekkür ederim güle güle kullanın bazı yorumlarda sehiriçi 10 lt nin altı mümkün değil yazanlar vardı canım sıkıldı ama araç güzel alıyorum. Bu fiyata baska arac yok
-
Tesekkur ederim hocam arac çok güzel güle güle kullanın kazasız belasız
-
Teşekkür ederim. Şehir içi ilk kullanım İstanbul trafiği çok yakabilir. Ama sonra düşüyor. Fethiye şehir içi o kadar yakmıyorum. Ben şehir dışı Fethiye Adana arasi yakaladım o 5.5 değerlerini makul buldum. Size de hayırlı olsun almayı düşünürseniz.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X