özellikle renault grubu clio , reno 9 , toros veya hb hafif arabalarla giderken çok dikkatli olun mıcır işi sakata gelmez yolda giderken bir anda oluveren vede akıl almaz bi olaydır , Allah kimsenin başına vermesin
amin
GEcmis olsun insallah birdaha boyle birsey kimsenin basina gelmez. Zaten agir araba kolay kendini birakmiyor ama birakinca toplamasi zor oluyor bende yasadim ve neyseki kilpayi yirttim
geçmiş olsun. bu mıcır olayı ciddi bir sorun gecenlerce2-3 hafta kadar oluyo bende 50-60 km ile girdim dümdüz asfalt yola mıcır dökmüşler hafifte viraj ardı arkayı biraz savurdu ama toparladım bir yere çarpmadık allahtan.
çok büyük geçmiş olsun kardeş
Daha önce hiç kazam olmadı ama kesinlikle artık daha dikkatli olacağım mıcır aracın kontrolünü kaybettiriyor dikkat herkes için lütfen
büyük geçmiş olsun, cana geleceğine mala gelsin boşver , şu mıcır yüzünden o kadar kazalar oldu yetkililer hala bir önlem alacak
köksal çok geçmiş olsun. Türkiyede trafik kazalrının yaklaşık %30 karayolu hatalarından ötürü olmakta Kara yolları sürücülerin kolay kaza yapmalarına neden olacak düzenlemeleri eksiksiz yapmakta........Tekrar geçmiş olsun selm.
Köksal arkadaşım çok geçmiş olsun. Renault araçların yeni nesilleri gerçekten çok güvenli hale getirildi.
Bende geçen akşam yoldaki trafik levhasına uyarak eski yoldan yeni açılmış yola girdim,birde baktım iki el arabası dolusu mıcırı birileri yolun tam ortasına dökmüş ve yaymadan gitmiş! "Buyrun burdan girin kaza yapın" der gibi yani o levha!!
Araç üzerine bile çıkamazdı tamponun altına vurup ciddi kazaya neden olabilirdi. Sert bir manevrayla yolun dışına doğru kırıp atlattım Allah tan.
İşin kötüsü sevgili candüşmanımız karayoları bu mıcırları temizlemek için süpürgeli araçlara sahip ancak zihniyetleri ve vakitleri (!) yetmediğinden lüzumsuz bulup "nasılsa gelen geçen yola yayar" diyerek temizlemiyorlar.
Daha bu devirde karayollari muteahhitlere daha fazla yedirmek icin sicak asfalt yerine micir yapiyor ya daha ne diyeyim. Kaptirma tehlikesi bir yana miciri yeni atilmis yolda 100-120 giden hayvanlar(ozellikle otobus gibi buyuk araclar)yuzunden olusan cam/far/kaporta hasarlari, lastiklerin cok daha erken asinmasi, siddetli titresimden dolayi arabanin hertarafini gevsetmesi, motor sesini katlayan gurultuye sebep olmasi ve ozellikle yagislar sonrasinda cok cabuk deforme olarak yol ortasinda cukur olusumuna neden olan stabilize yoldan farksiz micir asfalti kiniyorum. Hele gece yolculuklarinda kenardaki micir kesinlikle farkedilmiyor, fazla saga kacmadan serit cizgisine sifir surmek gerekir.
Arkadasin biri eski serit cizgisinin yolun disina veya refuje dogru gittiginden bahsetmis, buna da cok dikkat etmek gerekli. Bunun disinda Ankara'da gordugum iki tane ilginc sey daha var. 1. Ayas-Beypazari yolundan Ankaraya gelirken cevreyoluna giris olan yerden sonraki kavsagi sol seritteyken gecerseniz onunuze biraz gittikten sonra refuj cikiyor,sag tarafiniz da dolu olursa mecburen durmak zorunda kaliyorsunuz. Ya o sol serit kavsaktan kapatilmali, yada refuj kucultulmeli. 2. Gar'dan demetevler yonune giderken ivedik metro istasyonunun oldugu U bicimindeki yeralti koprulu kavsagindan sag seritte gecerken serit metro istasyonu hizasinda birden kaldirima cikiyor,dikkat edilmesi gerek.
bizim bi arkadaş gil kaza yapmışlardı ailecek bunların eski mondeo su vardı kayserıye gıdıolarmıs ankara yonunden arabayıda annesi sürüomuş işte giderken sagdaki kamyonu sollarken kadın mıcıra bı kaptırmıs farketmemiş heralde babasıda annesının yanında oturuomus araba direk sagdan kamyonun altına gırmıs allahtan tamamı gırmemıs sadece sag on tarafı almıs altına ve durmus sag on direk babasının omzunamı ne girmişti annesinin de heryeri ezik çürük doluydu cok sukur hepsi sağ kurtuldu allah vermesin beyinsizler mıcır dokuolar yaymıolar oda aynı kuma girmiş bisiklet gibi savuruo arabayı ve gümmm!!!!!! karayollarına
BİRDE YOLLARDA ÖZELLİKLE MICIRLI OLANLARDA SAKIN BİR ARABAYI YAKINDAN TAKİP EDEYİM DEMEYİN ÖZELLİKLE KAMYONET VE KAMYON TİPİNDE OLANLARI ARKA TEKERLERİNE ÇAMURLUK KOYUYORLAR YOLDA NE KADAR TAŞ VAR İSE SENİN ÜZERİNE ATIYOR ARABANIN KAPUTUNDA BOYA NAMINA BİŞE BIRAKMIYOR AMAN DİKKAT
Çok geçmiş olsun. Mıcır gerçekten yollarda aracın yol tutuşunu ve direksiyon hakimiyetini kaybettiren ve sizin de yaşadığınız gibi bazen farketmeden aracı kaptırabileceğimiz en büyük tehlikelerden biri. Çok doğru söylediniz gerçekten salavat getirmeye bile imkanınız olamayabiliyor ve karşıdan bir aracın gelmemesi önemli bir tevafuk olmuş sizin için.
Vermiş olduğunuz sadakalar inanın daha büyük kazalardan korunmazına yardımcı olmuştur. Kullandığınız aracın güvenli olması korunmanıza yardımcı olmuş. Tekrar geçmiş olsun. Kazasız belasız sürüşler dilerim.
kardeş çok geçmiş olsun. 120 dedin sanırım otobanda gidiyordun, çünkü otobanda limit 120 kmh. otobana mıcır korkunç bir şey. Ama eğer otobanda değil de 90 kmh limitli bir yolda ise bence çok dikkat etmen ve yeniden düşünmen gerekir. 90 kmh hadi bilemedin 100 kmh. Ama 120 sonrada senin için demiyorum ama suçlayanlar için kolay yolu tck yı banla. adam 50 yazmış mıcırlı alana dün geldim yoldam millet korkunç süratlerle devam ediyor. Arkadaşlar unutmayın o ncap lerde verilen beş yıldızlı araçların testleri 50-60 km hız ile yapılıyor. 120-130 ile değil.
quote:
Orjinalden alıntı: commonwealth
kardeş çok geçmiş olsun. 120 dedin sanırım otobanda gidiyordun, çünkü otobanda limit 120 kmh. otobana mıcır korkunç bir şey. Ama eğer otobanda değil de 90 kmh limitli bir yolda ise bence çok dikkat etmen ve yeniden düşünmen gerekir. 90 kmh hadi bilemedin 100 kmh. Ama 120 sonrada senin için demiyorum ama suçlayanlar için kolay yolu tck yı banla. adam 50 yazmış mıcırlı alana dün geldim yoldam millet korkunç süratlerle devam ediyor. Arkadaşlar unutmayın o ncap lerde verilen beş yıldızlı araçların testleri 50-60 km hız ile yapılıyor. 120-130 ile değil.
Arkadaşlar hepinize teşekkür ederim,Allah razı olsun beni teskin ettiniz,Allah sizlere ve çoluk çocuğunuza kaza bela göstermesin. Commonwealth kardeşim 120 ile gitmiyordum,normal yolda dik bir yokuşu tırmanıyordum ve girdiğim virajın açısı 120 derece diye belirtmiştim.Hızım 50 km/h civarında idi.Doğrusu bu hızla virajı alamama ihtimalinin olmadığını düşünmüştüm,virajı alamasam da aracın arkası bıraksa da toparlarım diye düşünmüştüm,ama mıcır tüm hesapları bozuyor.Lakin sert virajlara gereğinden hızlı(ama çok değil) girdiğim çok olmuştur,her zamanda toparlayabilmişimdir. Mıcıra girer girmez araç topaç gibi merkezkaç kuvvetinin etkisi ile dönmeye başladı.Direksiyon tamamen boşa dönüyordu.Frene bile basamadan araç diklemesine yolun dışına savruldu.Herşey 3 sn de olup bitti. 50 ile bu kadar oluyorsa 120 ile neler olur acaba, ALLAH korusun insan öyle bir kazadan zor kurtulur... heralde...
Geçmiş olsun.
çok büyük geçmiş olsun.insan dediğin gibi başına gelmeden anlamıyor.tecrübe çok önemli birşeymiş.hiçbir zaman inanmadığım tecrübe olayına artık çok fazla inanıyor ve ciddiye alıyorum.
özür dilerim köksal 09 benimki algıda seçicilik gibi bişey olmuş. Mesajı yazdığımda henüz yeni dönmüştüm ve yolda mıcırlı alanlarda ve daha kötüsü düz yollarda insanların ticari ve küçük motorlu araçlarla korkunç süratler yaptığına şahit olmanın verdiği duygularla konuşmuştum. Tekrar geçmiş olsun. Arabanın kıymeti bir kat daha artmıştır herhalde.
Sana ve ailene geçmiş olsun.Bu mıcır öyle bişey ki,20 km hızda üstünde direksiyon kır,anında arkayı 90 derece döndürebiliyosun.4-5 yıl önce mıcır yüzünden bir kazayı ucuz atlatmıştık,dayım köy yolunda rampa aşağı 70 km hızda yol kenraındaki mıcıra hafif kaptırmıştı,ama mıcır çok değildi,o yüzden hakimiyeti kaybetmeden,biraz da ustalığıyla hemen toplayabilmişti.
@Commonwealth
Hadi küçük motorlu araçları geçtik,en azından onlar binek araç,iyi kötü yol tutuyor.Ama hakkaten hafif ticarilerle,özellikle de şu Doblo,Tourneo ve Caddy'lerle basanlara ne demeli?Hatta onu da geçtik,minibüslerle kamyonetlerle kamyonlarla adamlar resmen uçuyor.Geçen Esk.-Ankara yolunda 100 km hızla sollama yapıyorum,arkamdaki kamyon tampona yapışmış benden yol istiyor.
quote:
Orjinalden alıntı: commonwealth
özür dilerim köksal 09 benimki algıda seçicilik gibi bişey olmuş. Mesajı yazdığımda henüz yeni dönmüştüm ve yolda mıcırlı alanlarda ve daha kötüsü düz yollarda insanların ticari ve küçük motorlu araçlarla korkunç süratler yaptığına şahit olmanın verdiği duygularla konuşmuştum. Tekrar geçmiş olsun. Arabanın kıymeti bir kat daha artmıştır herhalde.
Estafirullah kardeş özür dilemene gerek yok,
Taşlı yolda hızlı gidip taş sıçratanlar kadar kızdığım bir durum daha yok trafikte, Bu yüzden 3 kere arabamın camı kırıldı,bir kez de klima radyatörüm 5 yerinden delindi.Her delik için ayrı lehim parası ödedim radyatörü onarttım...
Ben taşlı yolda yavaş gidip 4 lüleri yakarak ilerlerim, yavaşta gitse çok zorda kalmadıkça kimseleri sollamam,eğer sollama yapacaksam mümükün olduğunca da sollayacağım araçtan uzaklaşır muhtemel taş sıçrama durumunda adamın aracına zarar vermemeye çalışırım.Ben bu kadar dikkatli davranmaya çalışırken adam yanımdan yüzlerce taş fırlatarak son sürat geçince bazen kendimi tutamayıp ağzımı bozuyorum,kusura bakmayın aklıma gelince bile tepem atıyor...