Şimdi Ara

Milli yüksek hızlı tren projesi hakkında merak edilenler

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
145
Cevap
2
Favori
4.185
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • MÜSİAD tarafından gerçekleştirilen High Tech Port isimli fuar kapsamında TCDD'nın yüksek hızlı milli tren projesi hakkında da detayları öğrenme fırsatı yakaladık. Detaylar videomuzda.

     

     

     

     




  • Artık 55km hızı geçip 60km hız yapacak yani :)

  • Yararlı yorumlar.

  • Sistem standart oldu .. iyi bir şeyler yapılmaya çalışılır, uğraşılır ama birileri çıkar ve derki millet buraya çıkmış , bunu yapmış ,bunu etmiş biz hala bunu yapacağız diye uğraşıyoruz . Çünki bu millet bizim millet değil gece gündüz k*çını koltuktan kaldırmayıp bu eleştirileri yapanlar normal bir insan olamaz .
    Hiç unutmam TV kanalları fullhd'ye geçtiği zaman biri şunu demişti "japonya 4k yayın veriyor biz hala fullhd devam ve bide buna sevinenler var " diye ... ve doğru tahminde bulundunuz bu adam hala koltukta oturup torrentten film oyunları indirip izliyor ,oynuyor . Ve bu ülkeyi oyun gibi ne kadar başında kalırsa yada oynarsa o kadar çok büyüyeceğini düşünüyor . Ve büyük ihtimal TV de FULLHD kanalları da izliyordur.ve gene doğru bildiniz bu adam kadar milliyetçi ,ülkesini seven , örnek vatandaşta yoktur emin olun .

  • Adana-Mersin arasında da hızlı tren var. Sözde hızlı. Normal tren 1 saatte gidip 12 durakta dururken hızlı tren sadece Tarsus'da durup 45 dakikada gidiyor. Anladınız mı hızı simdi :) Hükümetten herhangi biri olse en ufak bir acı hissetmeyecek kadar nefret ederim lakin bu sadece bu hukumetin sucu degil. Maalesef teknolojiyi 150 yil geriden takip ediyoruz tüm Müslüman coğrafyası olarak! Yazik..

  • Ankaradan 80 ile tren olmadığı sürece isterse 600 km/saat yapsınlar faydası yokk!

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiyaka1903

    Adana-Mersin arasında da hızlı tren var. Sözde hızlı. Normal tren 1 saatte gidip 12 durakta dururken hızlı tren sadece Tarsus'da durup 45 dakikada gidiyor. Anladınız mı hızı simdi :) Hükümetten herhangi biri olse en ufak bir acı hissetmeyecek kadar nefret ederim lakin bu sadece bu hukumetin sucu degil. Maalesef teknolojiyi 150 yil geriden takip ediyoruz tüm Müslüman coğrafyası olarak! Yazik..

    Mersi adana hızlı grenine bindim.
    Çarşıdan 6 km mesafedeki mezitliye dolmuşla gitmek çok daha zor ve yavaş neden macit efendi şehiti tıka basa keko dolmuşçularla doldurdu. 1 saate çarşıdan mezitliye gidiş tutuyor. Dolmuşlar saate 20km hızla heryerde durup yolcu alıp indirp bindirdigi için. Keşke akp mersinde olsaydı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tasarım güzelde niye yer üstü yer altı olsa daha ii olurdu

  • Hızlı tren İstanbul- Ankara arası sözde 250 km/s ve 3.5 saat ama olan genelde 120 km/s nadir çıkan 4-4.5 saat süren bir yolculuk economy class'ın konforu yerlerde hostesler de bir şey vermiş gibi yolculuk sonunda ıslak mendil dağıtıyor onu da anlamadım :)

  • yüksek hızlı falan diyorsunuzda o hızlarla ancak hızlı olabilir yüksek zor yani.

  • treni yapmayı başardılar sayılır ama bu sefer de yolları becerememişlerdi en son yaptıkları hızlı tren yolu kuşların göç yollundan geçiyormuş tek seferde 40 kuş öldürmüştü trenin önü kanla boyanmıştı. Bizim ülkenin teknik sorunu bu her iş kaba taslak yapılıyor kabaca düşünülüyor ince hesaplara ve detaylı düşünmeye karşıyız sanki.

  • Dünyada başka bir millet var mı acaba güzel bir şeyler yapıldığında bu kadar rahatsız olsun..

  • @Fx57
    ''Hepimizin aşina olduğu firmalar olarak örneğin tübitak örneğin aselsan gibi 'şirketler'.
    Aselsan ; Türk Silahlı Kuvvetlerini Güçlendirme Vakfı tarafından 1975 de kurulmuş açılımı Askeri Elektronik Sanayii dir. Şirket kuruluşu sivil telsiz iletişim araçlarının satışını yapmak için 2006 da AselsanNET Ltd. Şti. kurulmuştur.
    Aselsan a şirket demek kısmen doğru olsada Tübitak ı şirket olarak tabir etmek pek doğru olmaz çünkü Tübitak doğrudan Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığına bağlı bir 'Kurum'dur.
    ''Türkiye Bilim Teknik ve Araştırma Kurumu'' bugünkü kullanılan adı ile Tübitak Türkiye Cumhuriyetinin 4 Cumhurbaşkanı olan Cemal Gürsel in isteği ile 1963 yılında kurulmuştur.
    Saygılar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fiyaka1903

    Adana-Mersin arasında da hızlı tren var. Sözde hızlı. Normal tren 1 saatte gidip 12 durakta dururken hızlı tren sadece Tarsus'da durup 45 dakikada gidiyor. Anladınız mı hızı simdi :) Hükümetten herhangi biri olse en ufak bir acı hissetmeyecek kadar nefret ederim lakin bu sadece bu hukumetin sucu degil. Maalesef teknolojiyi 150 yil geriden takip ediyoruz tüm Müslüman coğrafyası olarak! Yazik..

    Sizin bindiğiniz hıZlı tren değildir. DMU adını verdiğimiz dizel çoklu ünitedir. Hızlı tren yalnızca Ankara- Eskişehir, Ankara - Konya, Konya - Eskişehir ve Ankara - İstanbul arasında hizmet vermektedir. Hızlı tren ağını kurmak ve oturtmak klavye başında oyun oynamaya benzemez. Sistemle ilgili eleştirelere gelelim. Hızlı trenlerin en değerli bileşeni yazılımıdır. Bunu kim yapacak. Diğer en önemli parçalar ise cer motoru, fren düzeneği gibi aksamlardır. Bunları yerli olarak üretebilecek kapasitemiz var ama bunu klmden alacaklar?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • İstanbul - Ankara trenini son 2 ay içinde 4 kez kullandım en son geçtiğimiz cuma bindim o 250 km/s dedikleri sadece Ankara-Eskişehir arası hız. 3.5 saat deniyor fakat 4 kez binmeme rağmen hepsinde aksamalar oldu en son bindiğimde 60-80 km'yle gittik yarım saat boyunca. Ankara-İstanbul arasını 4 saat 15 dakikadan önce hiç gitmedim. Önce elimizdeki trenlerin-rotaların aksaklıklarını gidermemiz lazım.

    Edit: Düzeltme



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi T.Blackeye. -- 28 Kasım 2014; 16:53:23 >
  • Trenin şekli şemali tasarımı gerçekten çok güzel güzel hareketler bunlar.

  • 2 adet Hürkuş yaptık ama Güney koreden tam 15 tane KT-1 alıyoruz. Hava kuvvetleri bekliyemedimi Hürküş'un testlerinin bitmesini hızlı trende böyle olacak demedi demeyin. Ayrıca seneye hürkuş avrupada tanıtılacaktı insan demez mi madem siz yaptınız niye başka ülkeden alıyorsunuz. ayrıca kore gazetesinde şöyle yazıyor. Türkiye kendi yapmayı denedi ama olmadı bizden uçak alıyor yazıyor. Hürküş tam anlamıyla tüm testleri geçti ama havada kalma süresi testleri filan var buda belli bir zamanı havada geçirmek zorunda kalıyor.


    yeminle İçim bunaldı artık sanki bugda kalmışpım gibi hissediyom...

  • Türkiye'de seçme hakkı halka verildiği günden bugüne 65 yıldır muhalefet saflarında kalıp yosun tuttuğu halde bu işi bırakmayacak kadar yüzsüz bir yük bağlı ayağımızda. Kime beğendireceğiz bu projeleri bilmiyorum.

    Erdi bey bu güzel konuyu bu büyük foruma getirdiğiniz için teşekkür ederiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ø -- 28 Kasım 2014; 18:39:53 >
  • Çok büyük başarı sanki

  • quote:

    Orijinalden alıntı: durmanow

    Hızlı tren İstanbul- Ankara arası sözde 250 km/s ve 3.5 saat ama olan genelde 120 km/s nadir çıkan 4-4.5 saat süren bir yolculuk economy class'ın konforu yerlerde hostesler de bir şey vermiş gibi yolculuk sonunda ıslak mendil dağıtıyor onu da anlamadım :)

    250 km/saat hızla 3,5 saatte kat edilen yol 120 km/saat ile 7 - 8 saat sürer.

    Bir işi; bilen yapar, az bilen akıl verir, bilmeyen eleştirir, yapamayan çamur atar..
  • 
Sayfa: 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.