Şimdi Ara

Mini Spectral Throw Rehberi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
1.314
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Oyun açıldığından beri her zaman olmasa da üzerine build oluşturulan ve bana göre de oyunun en zevkli ve en estetik skillerinden Spectral Throw için mini bir rehber hazırladım. Bu rehberde; Spectral Throw skill geminin fonksiyonlarını ve etkileşimlerini Path of Exile wikisinden faydalanarak tamamen türkçe hale getirerek açıklamaya çalıştım.
    Ancak projectile yerine türkçe bir isim kullanmak istemedim. Mermi, roket gibi kelimeler tam olmuyor. (Mermi hızı filan olmuyor ya :)) Projectile olarak kalmasının bir zararı olmaz sanırım. Ayrıca bu rehber bir build rehberi değil, spectral throw temelli build oluşturmak isteyen arkadaşlara faydalı olması için oluşturdum. Başkalarının yaptığı buildleri oynamayı oldum olası sevmemişimdir. Bunun yerine deneme yanılma yoluyla build oluşturmak(iyi de kötü de olsa) bana daha çok zevk veriyor. Benim gibi oynayan birçok kişi olduğunu bildiğim içinde Spectral Throw'u türkçe bir şekilde özelliklerini ve etkileşimlerini açıklamaya çalıştım. Umarım faydalı olur.

     Mini Spectral Throw Rehberi


    Spectral Throw Skill Fonksiyonları ve Etkileşimleri

    Projectiles: Spectral Throw kullanıldığında "bumerang" yolu izleyen atışlar gerçekleştirir. Burada bumerangdan kasıt; fırlatılan silahın(projectile) tekrar fırlatana(thrower) geri dönmesidir. Fırlatılan her silah; yüksek bir hızda çıkar ve durduğunda(düşmana çarptığında) yavaşlayarak fırlatana geri döner. Eğer fırlatıcı hareket ederse yine, fırlatılan silah, fırlatıcıyı bulacak şekilde yön değiştirerek geri döner. Fırlatılan yöne doğru hareket etmek gidiş-geliş süresini azaltırken, fırlatılan yönün tersine hareket etmek, uzaklaşmak süreyi uzatır.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Automatic Piercing(%100 Delme şansı): Spectral Throw etkileşime girdiği yaratıkları %100 şansla deler(yani içinden geçer ve arkasındaki yaratıklara da hasar verir). Spectral Throw temelli buildler yapılmasını sağlayan en önemli özellik budur. Çünkü diğer skillerde pierce şansı "Pierce", "Chain", "Fork" gibi gemler ile yükseltilmeye çalışılırken Spectral Throw %100 şans ile yaratıkları delip geçer. Bu yüzden de bu gemlerin Spectral Throw'a bir etkisi yoktur.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Multiple Projectiles(Çoklu Atış): : "Lesser Multiple Projectiles" ve "Greater Multiple Projectiles" destek gemleri ile Spectral Throw'un etki düzeyi (fırlatılan silah sayısı) artırılabilir ve yaratıklar, tek seferde çıkan birden çok silah ile hasar görebilir. Ancak her hasar 0.3 saniye aralıkla etki eder.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Damage Modifiers(Saldırı gücünü artırmak): Öncelikle, Spectral Throw "Attack" sınıf türünde hasar verir. PoE'de Attack terimi; genel bir terim olmaktan ziyade, fiziksel hasara atıfta bulunmak için kullanılır. Attack = Fiziksel Hasar. Bu yüzden Spectral Throw "x% increased Attack Speed(Saldırı hızı yüzdesi)" özelliğinden faydalanabilir. Yani fiziksel saldırı hızını artıran her şey, Spectral Throw'un saldırı hızını da yükseltir. Ama kesinlikle "x% increased Casting Speed" özelliğinden fayda görmez. Bu özellik, spell damage vuran skiller için fayda sağlar, fiziksel hasar veren skiller için değil. Aynı zamanda Spectral Throw ile fırlatılan her silah bir "projectile" olarak nitelendirilir. Bu yüzden de;
    x% increased Projectile Damage
    x% increased Damage
    x% Increased Physical Damage with Two Handed (ya da One Handed)
    özelliklerinden faydalanilabilir. Ama salt "Melee Damage" olmadığı için
    x% Increased Melee Damage ve x% increased Melee Physical Damage" özelliklerini pasif ağacında ya da item özelliklerinde kullanmak bir fayda sağlamaz.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Projectile Speed(Projectile hızı): Spectral Throw'un "projectile" olarak nitelendirildiğini söylemiştik. Bu sayede Spectral Throw, "Projectile Speed" özelliklerinden faydalanabilir. Ancak Projectile Speed silahın ilk fırlatıldığındaki hızı için geçerlidir. Spectral Throw'un hasar verdiğinde yavaşlamasını engellemez ve kesinlike Projectile Speed "DPS" demek değildir.

    Bununla ilgili önemli noktalar:
    -Spectral Throw süresi Projectile hızıyla doğru orantılıdır.(Hız arttıkça skill süreside artar.)
    -Spectral Throw'un mesafesi(alabileceği yol) projectile hızının karesiyle doğru orantılıdır.(Hız arttıkça mesafe de artar.)
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Projectile Speed vs Attack Speed(Faster Attacks vs Faster Projectiles)
    Projectile Speed yukarıda belirtildiği gibi her bir projectile'ın hızını artırırken aynı zamanda mesafeyi de artırır. Bol bol alan etkili oynamak istiyorsanız, projectile speed kasabilirsiniz. Ancak projectile speed demek, çok hızlı saldırı yapacağınız anlamına gelmez. DPS(Saniye başına hasar) ile aynı şey değildir. Projectile Speed, ST için konuşursak fırlatılan silahın fırlatıldıktan sonraki hızıdır. Karakterinizin ne kadar hızlı atış yapacağını belirlemez. Fırlatılan silahın havadaki hızını belirler. Bunu şu şekilde örneklendirebilirim: Yüksek bir binanın çatısındasınız. Elinizde bir taş var. Bu taşı aşağı doğru çok yavaş bir şekilde bıraktınız diyelim. Bu Attack Speed'dir ve bu taş yerçekiminin etkisiyle yere düşene kadar gittikçe hızlanacaktır. Bu noktada, taşın havadaki hızı projectile speed ile eşdeğerdir. Yavaş ya da hızlı atmak Attack Speed'e, Atılan silahın aldığı yol boyunca olan hızı Projectile Speed'e bağlıdır. Yani Attack Speed bir saniyede ne kadar çok silah fırlatabileceğimizi belirler.

    Örnekle;
    20 Lv bir Faster Attack gemi DPS'yi %44 artırır. (Oyun sonunda bu müthiş bir oran)
    20 Lv bir Faster Projectile ise hızı %69 ancak Projectile Damage'i %29 artırır.
    -----------------------------------------------------------------------------------------
    Sonuç olarak ST'nin temel mesafesinde çok bir sorun olmadığından ben ST'ye Projectile Speed kasmamanızı öneriyorum. Pasif ağacında yolunuzun üstünde bir şeyler bulursanız açın :) Ama DPS her zaman daha avantajlıdır. Yardımcı gem olarak "Faster Attacks" yine yukarıda söylediğim gibi 20 Lv için %44 hasar artışı demek.

    Seçim sizin.
    İyi eğlenceler.







  • eline saglık
  • druen kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler.
  • up asdasdas :D
    bu forum azcık geri kalmış şimdiye çekelim bari :D
  • quote:

    Öncelikle, Spectral Throw "Attack" sınıf türünde hasar verir. PoE'de Attack terimi; genel bir terim olmaktan ziyade, fiziksel hasara atıfta bulunmak için kullanılır. Attack = Fiziksel Hasar.

    Yanlış
    Bir skill gemde "Attack" tagı olması damage weapon damage dan scale oluyor olduğu anlamına gelir. Damage tipi ister physical, elemental veya chaos olsun. Hatta çok ünlü spectral throw buildi buzzsaw elemental claw/sword kullanılarak popüler olmuştur.

    quote:

    Ancak her hasar 0.3 saniye aralıkla etki eder.
    Buda biraz yarım kalmış. Tam doğrusu şu: Moblar en fazla .3snde bir hasar alabilir aynı attacktan(her attack için ayrı hesaplanır), shotgunning efecti önlemek açısından.

    Ayrıca faster attacks ile faster proj u karşılaştırmak dps açısından mantıklı değil elmayla armut gibiler. Faster attacks bir APS multiplier ı(hızlı silahlarda daha iyi), dps e direk etkisi var ama faster proj coverage'ı artırır dolayısıyla daha fazla alana vuruyosun bi anlamda. Teknik olarak AOE Dps in artması demek.

    Şuda göz önünde bulundurulmalı ki, yavaş silahlarda flat/düz multiplierlar(inc damage, proj damage, phys/ele damage) daha iyidir, hızlı silahlarda ve/veya bol +/+ damage bulundurduğun buildlerde attack speed daha iyi(Aslında bolbol +/+ bulundurduğundan ötürüde attack speed iyi çünkü her attack bunları değerlendirilmesi anlamına gelir vs.). Demem o ki faster attacks/faster projectiles karşılaştırılması şu "x dps şu y dps verir" kadar basit değil birkaç farklı etken mevcut. Eninde sonunda kullananın tercihine de bağlı tabi.




  • Tunyabgu kullanıcısına yanıt
    Evet Attack = Fiziksel Hasar demekle yanlış yapmışım. Yazdığın yorumu okuduktan sonra path of exile wiki'ye baktım ve dediğin gibi olduğunu gördüm.

    "Attack damage, or any damage instance caused by a weapon or unarmed. "Attack" is not a generic term for any offensive ability." şeklinde açıklanmış. Kesinlikle haklısın.

    Faster Attacks vs Faster Projectiles'ı ise daha çok oyunu yeni öğrenenlerin anlaması için yazmıştım, zira bende oyuna yeni başladığımda ikisi arasındaki fark ne diye merak ediyordum.

    Yorumun için teşekkürler.
  • 
Sayfa: 1

Benzer içerikler

- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.