Şimdi Ara

Mobil Oyun Pazarlamayı Düşünüyorum. Sizce Mantıklı mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
19
Cevap
0
Favori
799
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Ketchapp firmasının yaptığı mantıkta basit mobil oyun ortaya koyup, Google Play üzerinden satışa sunmak sizce mantıklı bir fikir mi?

    Öncelikle ben programcı değilim, oyunu bir programcıya yaptırmayı düşünüyorum. Ben daha çok görsel tasarım ve pazarlama ile ilgilenmeye odaklandım.

    Ketchapp tarzı bir oyunu programlamanın masrafı ne kadardır mesela?

    Onun dışında düşük masraflı pazarlama yapacağım.

    Uygulama içi reklam olarak değil, direkt Google Play üzerinden satın alınacak oyun.

    Düşük masraflı bir şey planladığım için denemeye değer bence. Yoksa masraflı mı olur?



  • Ketchapp tarzi ve paid oyun. Kolay gelsin. Gecis garantili kopru gibi para yakarsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Calisma sekline bagli olarak mantikli. Maasli programci tutarsan mantikli freeleance yaptiririmd iyorsan o zor. Boyle ilanlar goruyorum. Freelance ilan acmis diyor ki okey 101 yaptirmak istiyorum. Burada soru su, ben okey 101 yapsam sana neden 2-3k satayim gider app store koyarim. Mobil programlama gibi birseyi ogrenen birine sen ciddi para teklif etmezsen o gider bi de pazarlamayi ogrenir kendi yayinlar o yuzden oyunu yaptiracagin kisiyi "finanse edebilecek misin bu onemli"

    Ayrica bu is biraz altina hucum gibidir herkesin istahini cekiyor ancak basaril i olmaz zor. (tabi imkansiz demiyorum mumkun ve kendinizi taniyorsaniz size uygunsa cok da mantikli bir is) Sadece cig kofteci acalim o iste iyi para var tarzi yuzeysel dusunmediginizden emin olun yeter.
  • Ben bu saatten sonra ciddi reklam basmadan mobilde basarili olunacagini sanmiyorim.
    Pc ye oyun gelistirip steam epic gibi mecralardan duzgun bir oyun ile daha basarili sonuc elde edilebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • mahoni_38 kullanıcısına yanıt
    Az çok ilgilendiğim için soruyorum, yoksa bi çok işte iyi para var ama ilgilenmediğim için bakmam.

    Oyun dışında alternatifler neler mesela?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seni Lanet Olasıca Pislik

    Az çok ilgilendiğim için soruyorum, yoksa bi çok işte iyi para var ama ilgilenmediğim için bakmam.

    Oyun dışında alternatifler neler mesela?

    Eski bir kitap ama orada bu` 1 dolara store koydu 1 milyon dolar kazandi` dedigimiz uygulamalarin gelistiricilerini anlatiyor adamlar 1 gecede milyoner olmak icin 20 yil calismis. Bir suru proje batirmis. Biz sadece basariyi gormeye meyilliyiz. Ozellikle bilgimiz azken hersey daha Yaldizli daha parlak gorunuyor.

    Bana sorarsan para: Kombi bakimi, Boya badana, Sucu, tadilat gibi islerde. Suan elektrik teknisyeni beyaz yakali calisanlak olarak calismaktan daha fazla para kazandiriyor. Simdi bu durum ulkemizde de basladi ama bariz hale gelmesi icin bir 5 yila ihtiyaci var. O yzuden bence para siradan islerin ustalikla yapilabilmesinde.

    Oyle app alayim store koyayim ile olmuyor. Reklam harcamasi yapman gerek. Bunun icin para gerek ve sonucun basarili olacaginin garnatisi yok.
    https://www.meetup.com/Ankara-Game-Talks/ bu tarz etkinliklere katiliyordum. Snake Io (sanirim) yapan gelistirici firma oyun nasil pazarlanir? Hangi metriklere barak oyun basarilidir denilebilir ve pazarlama icin para harcanir bunu anlatmisti. Gayet derin bir konu ve guzel para harcamak gerektiriyor. Yani sermaye sart. Ikincisi 1-2 haftad prototip oyun cikarip, ozgun bile olmayan oyunlari store atip deniyoruz diyordu. Yani tekrar ve tekrar denemek gerekiyor. Bazilari basarili oluyor. Cogu cop. kisaca bir tane oyun aldim yayinladim olmaz.

    Bunlari "olmaz oyle sacma sey git lokmaci ac" demek icin anlatmiyorum. Asla kendi "olmazlarimi" sana dayatmak pesinde degilim. Heves ile hata yapmana mani olmak istiyorum sadece. O yuzden tavsiyem hareket etmeden once ilinde veya yakin ildeki oyun gelistirici etkinliklerine katil. Indie Game developerlar ile tanis konu. Indie game (https://www.imdb.com/title/tt1942884/ ) isimli filmi mutlaka izle. Hic bir iste kolay para yok. Bu umutla insanlar her zaman "altina hucum (gold rush)" yapmistir ama isin arka plani hep hazin oykulerle doluru. dikkatli ol. akillica davran basari elbette gelecektir. Ama oyun yaz para cok uygulama yayinla parayi kir kadar genel kaliplar yok, onlar yanilgidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahoni_38 -- 19 Aralık 2019; 10:55:3 >




  • Baxa kullanıcısına yanıt
    Hocam google play de en gereksiz uygulamalarda bile en az 50k indirme var. Oyunu fazla para harcamadanda tanıtabilir bence



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-8B09515AC -- 19 Aralık 2019; 15:4:51 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-8B09515AC

    Hocam google play de en gereksiz uygulamalarda bile en az 50k indirme var. Oyunu fazla para harcamadanda tanıtabilir bence
    İlk yuklenme tarihlerine bakarsan en az 2 3 senelik uygulamalar oldugunu goreceksin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Baxa kullanıcısına yanıt
    Haklısın ona pek dikkat etmemiştim ama yinede güzel bir oyun yapılırsa indirmesi çok olur bence

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • mahoni_38 kullanıcısına yanıt
    Ya ben "oyun yapıyim de MİLYONER olayım" demiyorum ki. Düşük maliyetli oyun yapıp, yavaş yavaş popüler hale getirerek, belirli bi miktar kazanç elde etmekten bahsediyorum. Reklamıda sosyal medyadan yapılabilir. Ufak çapta yaptığın iş, belirli bi miktar kazandırdıktan sonra bi tık daha geliştirilebilir bi iş bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Seni Lanet Olasıca Pislik

    Ya ben "oyun yapıyim de MİLYONER olayım" demiyorum ki. Düşük maliyetli oyun yapıp, yavaş yavaş popüler hale getirerek, belirli bi miktar kazanç elde etmekten bahsediyorum. Reklamıda sosyal medyadan yapılabilir. Ufak çapta yaptığın iş, belirli bi miktar kazandırdıktan sonra bi tık daha geliştirilebilir bi iş bence.
    Amigrumi bebekleri örüp,ördürüp de satabilirsin. Hatta baby groot yok satar. Yapma veya yapamzsın demiyorum. Diyorum ki ben örneğin balon patlatma oyunu yapan geliştiriciyim. oyunumu kendim pazarlamak yerine neden sana ereyim? senin bir farkın olmalı değil mi? Bu durumda ya geliştiriciye oyunun kendi pazarlamakla uğraşmayacağı kadar iyi bir telif ödemelisin ya da onu elemanın olarak işe almalısın. Bana bir oyun yap da ben pazarlayım dersen büyük ihtimalle ben yapacak kadar nitelikliyim neden seni emeğime ortak edeyim derler. Bir uzmanlık veya bir bütçe gibi fark yaratan bir yanın olmalı. Ben sadece katıldığım eğitimlerde gördüğüm kadarı ile çok rekabetçi bir ortam olduğunu. tutturmanın zor olduğunu söylüyorum.

    Desen ki ben boş zamanlarımda unity öğrenip oyun yapıp pazarlayacağm . kendin üretipkendin sattığın için mantıklı. ancak sen ben üretmeyim, biri üretsin ben satarım diyorsun. inş olur ancak ben armut dan oyun yaptırmak için ilan acanları ve kafalarındakini görünce "olmaz öyle saçma şey" diyip geçiyorum sadece bunu paylaşmak istedim. Başarılar dilerim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahoni_38 -- 20 Aralık 2019; 21:30:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahoni_38

    Amigrumi bebekleri örüp,ördürüp de satabilirsin. Hatta baby groot yok satar. Yapma veya yapamzsın demiyorum. Diyorum ki ben örneğin balon patlatma oyunu yapan geliştiriciyim. oyunumu kendim pazarlamak yerine neden sana ereyim? senin bir farkın olmalı değil mi? Bu durumda ya geliştiriciye oyunun kendi pazarlamakla uğraşmayacağı kadar iyi bir telif ödemelisin ya da onu elemanın olarak işe almalısın. Bana bir oyun yap da ben pazarlayım dersen büyük ihtimalle ben yapacak kadar nitelikliyim neden seni emeğime ortak edeyim derler. Bir uzmanlık veya bir bütçe gibi fark yaratan bir yanın olmalı. Ben sadece katıldığım eğitimlerde gördüğüm kadarı ile çok rekabetçi bir ortam olduğunu. tutturmanın zor olduğunu söylüyorum.

    Desen ki ben boş zamanlarımda unity öğrenip oyun yapıp pazarlayacağm . kendin üretipkendin sattığın için mantıklı. ancak sen ben üretmeyim, biri üretsin ben satarım diyorsun. inş olur ancak ben armut dan oyun yaptırmak için ilan acanları ve kafalarındakini görünce "olmaz öyle saçma şey" diyip geçiyorum sadece bunu paylaşmak istedim. Başarılar dilerim.

    Alıntıları Göster
    Hocam Armut demişken sana bir şey soracağım bu Armut ve benzeri yerlerde mesela multiplayer oyun yaptırmak isteyenlere ne diyorsunuz? Çünkü multiplayer bambaşka bir konu, socket mi olacak yoksa hazır photon vs gibi pluginler mi olacak belli değil, socket olacaksa server maaliyeti vs var. Yani freelancer olarak mulitplayer oyun isteyenlere ne denebilir, nasıl yanıt verilebilir?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Fulton

    Hocam Armut demişken sana bir şey soracağım bu Armut ve benzeri yerlerde mesela multiplayer oyun yaptırmak isteyenlere ne diyorsunuz? Çünkü multiplayer bambaşka bir konu, socket mi olacak yoksa hazır photon vs gibi pluginler mi olacak belli değil, socket olacaksa server maaliyeti vs var. Yani freelancer olarak mulitplayer oyun isteyenlere ne denebilir, nasıl yanıt verilebilir?

    Alıntıları Göster
    Lisans şekillerine bakmalısın. Misal self hosted lisans ile verirseniz kişi tüm gereksinimleri kendisi karşılar ve kendisi kurar. Örneğin jira böyle çalışabiliyor.
    SaaS: Bu durumda kullanıcı sadece paket satın alır. her 50 kullanıcı için x tl para dersin sonra faturalandırırsın. (Jira böyle de çalışıyor) bu pakette kullanıcı altyapı ile kurulumla falan uğraşmaz.

    Bana göre oyunun freelance olmaz. oyunu satıyorsanız oyun dağıtıcısına satarsınız o da zaten yol yordam bilir. sunucuyu kim kuracak maliyetleri kime bunları düşünmeniz gerekmez. Yoksa sarı çizmeli mehmet ağa gelmiş bana okey101 yap diyor. Bana zaman kaybı gibi geliyor. Bu kişi ne oyunun kiymetini bilir, ne emeğinizin.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahoni_38 -- 20 Aralık 2019; 23:4:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahoni_38

    Lisans şekillerine bakmalısın. Misal self hosted lisans ile verirseniz kişi tüm gereksinimleri kendisi karşılar ve kendisi kurar. Örneğin jira böyle çalışabiliyor.
    SaaS: Bu durumda kullanıcı sadece paket satın alır. her 50 kullanıcı için x tl para dersin sonra faturalandırırsın. (Jira böyle de çalışıyor) bu pakette kullanıcı altyapı ile kurulumla falan uğraşmaz.

    Bana göre oyunun freelance olmaz. oyunu satıyorsanız oyun dağıtıcısına satarsınız o da zaten yol yordam bilir. sunucuyu kim kuracak maliyetleri kime bunları düşünmeniz gerekmez. Yoksa sarı çizmeli mehmet ağa gelmiş bana okey101 yap diyor. Bana zaman kaybı gibi geliyor. Bu kişi ne oyunun kiymetini bilir, ne emeğinizin.

    Alıntıları Göster
    Anladım hocam ben de bunu merak etmiştim işin hosting kısmını. Anladım şimdi, teşekkürler.




  • Mobil işini salın, çok kafayı yersiniz.

    Ben hala uğraşıyorum rakiplerim büyük firmalar, hiç indie rakibim yok :D Adamlar öyle bi reklam basıyor ki.
  • Oyun dışında internetten neler yapılabilir peki?
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.