Vantilatör motorlarını hiç araştırmadım , onlarda değiştiğimiz hız aslında sarımlar mı ?
Üstünde eskilerde hep dimmer gibi 2 , 3 kademeli ufak potans tarzı bir şey olurdu
Vantilatörlerde birden fazla sarım olurdu. Bu sarımlar arası geçiş yapan dairesel hareketli komutatör tarzı buton deviri değiştirirdi.
Hepsi bi tarafa 250Watt inverter kaç kuruş ki? Siz neden hala almadınız bi tane?
karafetvaK
kullanıcısına yanıt
yok hocam ilanlarda öyle bir inverter. Bütün ürünler 2.2 kw gibi değerlerden başlıyor , el yapımı olsun ucuz olsun dedim çıkamadım işin içinden sizden başka yardım eden de yok, çok teşekkür ediyorum hocam size yardımlarınız dan ötürü..
60Tl civarında araç içi 12Volttan 220Volt verenler var. Bu cihazlar ufak bi modifiye ile frekanas ayarlanır hale getirilebiliyorsa iş biter.
12Vdc-220VAC inverterler modifiye ile frekanas ayarlı olabiliyor mu? Oluyorsa nasıl?
Bi de acye pwm olursa n'olur?
karafetvaK
kullanıcısına yanıt
yeni transformatör hesaplamaları yeni sarım gerek hocam beni aşar o.
Araç inverter ları , AC ye uygun değil frekans ayarlayamayız onunla , 12vdc yi 220ac ye çeviriyor sadece o 50hz fix.. Kendi üstünde zaten bir Frekans ayarı bulunmuyor
İnverter yazınca Lazım olan , motor frekans kontrolcüsü hariç hemen hemen her şey çıkıyor , o kadar ön ek ekledim , yüksek kW daki ürünler çıkıyor minimum 400 küsürden başlıyorlar.. öyle 60 80 lira olsa alıp geçmiştim muhtemelen.. Su dan ucuz inverter.
Arataki 12Vdc yi 230Vac ye çeviren inverterler acaba modifiye ile frekans ayarlı olabilir mi? Uzmanları el atabilir konuya...
Bi de pwm var, ac de pwm nası olur?
karafetvaK
kullanıcısına yanıt
Evet, istenilen frekansta ve gerilim düzeyinde AC gerilim üretilebilir. Piyasada satılan eviriciler TR şebekesine uyumlu yapılıyor yani 220V, 50 Hz. Piyasada satılan ürünlerde çıkış frekansı veya gerilim ayarı yapılabileceğini sanmıyorum. PWM sinyalleri AC kısımda değil DC kısımda var. Statik anahtarların tetiklenmesinde PWM sinyalleri kullanılıyor.
Bu motorlar "Gölge Kutuplu Motorlar" olarak adlandırılır. Esasında asenkron motordur. Aslında asenkron motorun kontrolü zordur. Skaler -sadece gerilim veya frekans ayarı- hız kontrolü ile motoru çalıştırmak sakıncalıdır. Özellikle yükte çalışacak motorların V/f (vektörel) kontrol edilmesi gerekiyor. Bu motorun hızını kontrol etmek için triyak ile yapılmış basit bir dimmer devresinin işe yarayacağını düşünüyorum. Lakin dikkat etmek gerekli. Frekans sabit olduğu için farklı gerilim düzeylerinde motor kilitlenebilir veya gereğinden fazla ses çıkarabilir.
Aslında V/f dediğiniz kontrol inverterle gayet rahat yapılabilir?
Araba aküsünden 12Vdc alıp 230Vac veren cihazın modifiye edilerek frekans ayarlı yapılabileceğini düşünüyorum. Çünkü zaten dc olan akım ac forma çevrilmiş hem de frekanas verşlmiş. Neden ayarlanamasın ki?
quote:
Orijinalden alıntı: karafetva
Aslında V/f dediğiniz kontrol inverterle gayet rahat yapılabilir?
Araba aküsünden 12Vdc alıp 230Vac veren cihazın modifiye edilerek frekans ayarlı yapılabileceğini düşünüyorum. Çünkü zaten dc olan akım ac forma çevrilmiş hem de frekanas verşlmiş. Neden ayarlanamasın ki?
Evirici tasarlamak düşündüğünüzden çok daha zor. İyi biliyorum çünkü bitirme tezim evirici tasarımı idi. 3 fazlı evirici tasarladım. 3 fazlı asenkron motorunun frekansını kontrol ederek hız kontrolünü yapabildim ancak. Statik anahtarları tetiklemek için üretilen PWM sinyallerinin özellikleri çıkış gerilim ve frekansını değiştiriyor. Sanayi tipi inverterlerde bu ayarları yapabiliyorsunuz fakat burada bahsi geçen ürünler üzerinde ayarlama yapılamaz, uğraşmaya da değmez ayrıca.
1 fazlı asenkron motorlarda, gerilimle oynayarak devir ayarı yapılabilir. verimsiz bir işlem olsa da motorun kullanıldığı yere göre tercih edilebilir. kullanılacak dimmer, lambada da kullanılanlardan farklıdır. oto trafosu da kullanabilirsin.
dergulD
kullanıcısına yanıt
Sayenizde bir trafo şekli daha öğrenmiş oldum hocam..
Dimmer için aydınlatma ürünlerinde kullanılan'dan farklıdır dediniz, ne konuda farklı ?
pwm kendisi bir frekans ekler. Ama zaten tetiklediği ac sinyalinin frekansını nasıl değiştirsin ki? Mesela sinüzoidal dalganın alt ve üst kısımlarından % bilmemkaç kesse? Böyle hız kontrolü olur mu? ac frekans değişmez ama pwm sinyali kırpar.
pwm ortalama gerilimi değiştirir ama gerçekte olan yani V(t) değerini değiştiremez.
Bir de araba aküsünden 220 veren alaeti frekansı ayarlı yapmak için ne yapmak lazım? Tek fazlı olsun sadece?
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme