Şimdi Ara

Motor 6 saat rolantide çalışsa zararı olurmu? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
42
Cevap
0
Favori
46.797
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Valla hiç bir şey olmaz çünkü ben bizzat denedim ankarada soğukta sabaha kadar çalıştı saatte ortalama 0.7 lt tükettti. Ama tavsiyem otel bulun arabada uyumak felaket bir şey.
  • Bazen soruyor tanıdıklar niye Caravelle aldın diye :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: orgozgur

    Valla hiç bir şey olmaz çünkü ben bizzat denedim ankarada soğukta sabaha kadar çalıştı saatte ortalama 0.7 lt tükettti. Ama tavsiyem otel bulun arabada uyumak felaket bir şey.
    Arabada çok uyumak zorunda kaldık.

    Özellikle Hollanda'dan Adana'ya izin yolculuklarında biz uyuyor, babam arabayı kullanıyor, annem kopilotluk yapıyordu (yiyecek ve içecek hazırlıyordu). Babamın ve annemin uyuması gerektiğinde arabayı bir otoparka çekiyor, ön koltuğu yatırıp uyuyorlardı, abim ve ben dışarı çıkıp etrafta dolaşıyor, yol kenarında beyaz reflektör söküp Almancıların BMW ve Mercedes'lerini inceliyorduk veya otoparkın içindeki akaryakıt istasyonunda geziyorduk. Babam ve annem 2-3 saat uyuyorlardı, sonra ben ve abim ayak koyma kısmı eşya ile doldurulduğu için çift kişilik yatak haline gelen arka koltukta uyuyorduk, her uyandığımızda bir ülkeden geçmiş oluyorduk (Almanya, Avusturya, Yugoslafya, Bulgaristan).

    Annem 2 yerde uyandırırdı: Avusturya'daki 11 kilometrelik Uzun Tünelde (!) ve Boğaziçi Köprüsünde (!!!) ve ikisi de paralıydı ve halen de paralı.

    1989 yılında Akçatekir Yaylasında yazlık ev almıştık. Bakımsız ve eskiydi, ilk 1-2 yıl tadilatla geçti. Sonra Adana'dan amcamlar aileleriyle gelip haftasonları kalıyorlardı. Biz, üç amcam ve bir halam aileleriyle geldiklerinde 10-12 yetişkin, 20 çocuk, toplamda 30'dan fazla nüfus oluyorduk. Yetişkinler ve çocuklar evde bir yerde yatıyorlardı ama gençlere arabaların ön ve arka koltukları görünüyordu. Ben de tamirci amcamın şu anda İzmir'de olan 1959 model kırmızı beyaz FORD FAIRLAINE aracının ön koltuğunda iki büklüm uyudum, başka yer yoktu çünkü. Tabi motor çalışmıyordu ve Adana'nın sıcağından kaçmak için gidilen Akçatekir yaylasında geceler çok, çok soğuktu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Arabada çok uyumak zorunda kaldık.

    Özellikle Hollanda'dan Adana'ya izin yolculuklarında biz uyuyor, babam arabayı kullanıyor, annem kopilotluk yapıyordu (yiyecek ve içecek hazırlıyordu). Babamın ve annemin uyuması gerektiğinde arabayı bir otoparka çekiyor, ön koltuğu yatırıp uyuyorlardı, abim ve ben dışarı çıkıp etrafta dolaşıyor, yol kenarında beyaz reflektör söküp Almancıların BMW ve Mercedes'lerini inceliyorduk veya otoparkın içindeki akaryakıt istasyonunda geziyorduk. Babam ve annem 2-3 saat uyuyorlardı, sonra ben ve abim ayak koyma kısmı eşya ile doldurulduğu için çift kişilik yatak haline gelen arka koltukta uyuyorduk, her uyandığımızda bir ülkeden geçmiş oluyorduk (Almanya, Avusturya, Yugoslafya, Bulgaristan).

    Annem 2 yerde uyandırırdı: Avusturya'daki 11 kilometrelik Uzun Tünelde (!) ve Boğaziçi Köprüsünde (!!!) ve ikisi de paralıydı ve halen de paralı.

    1989 yılında Akçatekir Yaylasında yazlık ev almıştık. Bakımsız ve eskiydi, ilk 1-2 yıl tadilatla geçti. Sonra Adana'dan amcamlar aileleriyle gelip haftasonları kalıyorlardı. Biz, üç amcam ve bir halam aileleriyle geldiklerinde 10-12 yetişkin, 20 çocuk, toplamda 30'dan fazla nüfus oluyorduk. Yetişkinler ve çocuklar evde bir yerde yatıyorlardı ama gençlere arabaların ön ve arka koltukları görünüyordu. Ben de tamirci amcamın şu anda İzmir'de olan 1959 model kırmızı beyaz FORD FAIRLAINE aracının ön koltuğunda iki büklüm uyudum, başka yer yoktu çünkü. Tabi motor çalışmıyordu ve Adana'nın sıcağından kaçmak için gidilen Akçatekir yaylasında geceler çok, çok soğuktu.

    Alıntıları Göster
    tteknik olarak rölantide çalıştırmak uzun vadede aşıntıyı artıracaktır.yağ basıncı uzun süre stabil olduğunda yetersiz yağlanmaya maruz kalan motorun uzun vadede çabuk aşınması muhtemeldir.ha sizin 6 saatlik çalıştırmanızdan dolayı motor arıza yapmaz birşey de olmaz.ben sürekli bu işin yapılmasından bahsediyorum.sabah aracını uzun süre ısıtan arkadaşlara da söylüyorum aracınızı 2-3dk dan fazla ısıtmaya çalışmayın.yağ hareketlendikten ve motorun en ücra köşesine ulaştıktan sonra (bu bir dakikada gerçekleşir) en iyi ısıtma yolu yolda 2000-2200 devirle seyretmektir.kolay gelsin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 15 Ocak 2012; 10:38:42 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    tteknik olarak rölantide çalıştırmak uzun vadede aşıntıyı artıracaktır.yağ basıncı uzun süre stabil olduğunda yetersiz yağlanmaya maruz kalan motorun uzun vadede çabuk aşınması muhtemeldir.ha sizin 6 saatlik çalıştırmanızdan dolayı motor arıza yapmaz birşey de olmaz.ben sürekli bu işin yapılmasından bahsediyorum.sabah aracını uzun süre ısıtan arkadaşlara da söylüyorum aracınızı 2-3dk dan fazla ısıtmaya çalışmayın.yağ hareketlendikten ve motorun en ücra köşesine ulaştıktan sonra (bu bir dakikada gerçekleşir) en iyi ısıtma yolu yolda 2000-2200 devirle seyretmektir.kolay gelsin

    Alıntıları Göster
    taner abi söylememiş ama belki atlamıştır.

    devamlı rölanti yağ basıncını düşürür. buda segmanlara zarar verir. doğru mudur?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1511

    taner abi söylememiş ama belki atlamıştır.

    devamlı rölanti yağ basıncını düşürür. buda segmanlara zarar verir. doğru mudur?

    Biraz araştırma yaptım, aracın motorunu kısa veya uzun süreler için de olsa rölantide çalıştırmak aracın motoruna bir zarar vermiyor. Normal aşınma ve yıpranmadan daha fazla bir durum sözkonusu değil.

    Aşağıdaki soru/cevap sitesinde en iyi açıklama verilmiş. Saatlerce rölantide çalışan polis, ambulans, taksiler var ve hepsi sorunsuzca işlerini yapıyor. Önemli olan aracın soğutma kapasitesinin yeterli olması ve eksoz gazlarını tahliye etme sisteminin doğru çalışması. Rölanti de araç motorunun bir çalışma şeklidir ve geliştirme/üretim aşamasında gerekli toleranslar ve düzenlemeler dahil edilerek üretilir.

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071224060237AAc9h7E




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1511

    taner abi söylememiş ama belki atlamıştır.

    devamlı rölanti yağ basıncını düşürür. buda segmanlara zarar verir. doğru mudur?

    Biraz araştırma yaptım, aracın motorunu kısa veya uzun süreler için de olsa rölantide çalıştırmak aracın motoruna bir zarar vermiyor. Normal aşınma ve yıpranmadan daha fazla bir durum sözkonusu değil.

    Aşağıdaki soru/cevap sitesinde en iyi açıklama verilmiş. Saatlerce rölantide çalışan polis, ambulans, taksiler var ve hepsi sorunsuzca işlerini yapıyor. Önemli olan aracın soğutma kapasitesinin yeterli olması ve eksoz gazlarını tahliye etme sisteminin doğru çalışması. Rölanti de araç motorunun bir çalışma şeklidir ve geliştirme/üretim aşamasında gerekli toleranslar ve düzenlemeler dahil edilerek üretilir.

    http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20071224060237AAc9h7E

    teşekkürler Taner Abi... Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1511

    taner abi söylememiş ama belki atlamıştır.

    devamlı rölanti yağ basıncını düşürür. buda segmanlara zarar verir. doğru mudur?

    aynen doğrudur.işin teknik açıklaması ve mantığı bu.uzun süreli rölantide çalıştırmak aynı süre zarfı içerisinde hareket halinde seyreden bir araca göre daha düşük yağlama ve uzun vadede hareket halindeki araca göre aşıntı anlamına gelir.mesela turbo araçlarda boşa atılmasının tavsiye edilmemesinin mantığı da budur.Kısacası uzun süre rölanti motorun sağlığı açısından doğru bir durum değildir.Ha araç bozulur aşınır yağ yakar demiyoruz.ama ince ayrıntılara göre yorumlayacaksak durum bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 15 Ocak 2012; 11:59:41 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    quote:

    Orijinalden alıntı: 1511

    taner abi söylememiş ama belki atlamıştır.

    devamlı rölanti yağ basıncını düşürür. buda segmanlara zarar verir. doğru mudur?

    aynen doğrudur.işin teknik açıklaması ve mantığı bu.uzun süreli rölantide çalıştırmak aynı süre zarfı içerisinde hareket halinde seyreden bir araca göre daha düşük yağlama ve uzun vadede hareket halindeki araca göre aşıntı anlamına gelir.mesela turbo araçlarda boşa atılmasının tavsiye edilmemesinin mantığı da budur.Kısacası uzun süre rölanti motorun sağlığı açısından doğru bir durum değildir.Ha araç bozulur aşınır yağ yakar demiyoruz.ama ince ayrıntılara göre yorumlayacaksak durum bu.

    Alıntıları Göster
    Rölantide yağ basıncı ve su basıncı düşük olabilir ama yine de asgari çalışma sınırlarının üzerindedir.

    Yağlama rölantide de daldırma, sıçratma ve püskürtme şeklinde yapılmaya devam edilir. Motor soğutma suyu radyatörde petekler vasıtası ile ısının karşıdan gelen havaya transfer edilmesi yöntemi ile soğutulur fakat rölantide karşıdan gelen hava olmadığından radyatörün öndeki/arkasındaki 1 veya 2 fan bu görevi yerine getirir.

    2002'yi 2003'e bağlayan Aralık ayının son günlerinde 2000 model KARTAL ile kar yağmış soğuk bir Akçatekir Yaylasına gittik, KARTAL'ın hararet ibresi yerinden bile oynamadı, sıcak su ısısını kalorifere vermekle meşguldü ve radyatöre gerek bile kalmadı. Aynı şekilde 1 yıl önce gittiğimiz Çamalan Karboğazı Mevkiinde PEUGEOT BIPPER 1.4 HDI araç tam 2 saat sölantide çalıştı, içinde küçük kız bebek ve annesi vardı çünkü, ara sıra göstergeleri kontrol ediyordum, anormal hiçbir sorun yoktu, ne camlar buz tuttu, ne motor devri yükseldi.

    Rölantide kötü veya kaçınılması gereken bir durum değildir. Uzun süre rölantide çalıştırma motoru belki de alışık olmadığı bir tembellikle karşı karşıya bırakabilir ama bu motorun bunun üstesinden gelemeyeceği anlamına gelmez.

    Şehirlerarası yolculuklarda kısa süreli mola verdiğimiz yerlerde (< 15 dk.) motoru kapatmaz, rölantide çalıştırırdım, böylece motorun sağlıklı çalışma ısısından düşmemesini ve tekrar yola çıktığımda da (tek kontak) tüm parametre ve göstergelerin tam seviyede olmasını sağlardım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Rölantide yağ basıncı ve su basıncı düşük olabilir ama yine de asgari çalışma sınırlarının üzerindedir.

    Yağlama rölantide de daldırma, sıçratma ve püskürtme şeklinde yapılmaya devam edilir. Motor soğutma suyu radyatörde petekler vasıtası ile ısının karşıdan gelen havaya transfer edilmesi yöntemi ile soğutulur fakat rölantide karşıdan gelen hava olmadığından radyatörün öndeki/arkasındaki 1 veya 2 fan bu görevi yerine getirir.

    2002'yi 2003'e bağlayan Aralık ayının son günlerinde 2000 model KARTAL ile kar yağmış soğuk bir Akçatekir Yaylasına gittik, KARTAL'ın hararet ibresi yerinden bile oynamadı, sıcak su ısısını kalorifere vermekle meşguldü ve radyatöre gerek bile kalmadı. Aynı şekilde 1 yıl önce gittiğimiz Çamalan Karboğazı Mevkiinde PEUGEOT BIPPER 1.4 HDI araç tam 2 saat sölantide çalıştı, içinde küçük kız bebek ve annesi vardı çünkü, ara sıra göstergeleri kontrol ediyordum, anormal hiçbir sorun yoktu, ne camlar buz tuttu, ne motor devri yükseldi.

    Rölantide kötü veya kaçınılması gereken bir durum değildir. Uzun süre rölantide çalıştırma motoru belki de alışık olmadığı bir tembellikle karşı karşıya bırakabilir ama bu motorun bunun üstesinden gelemeyeceği anlamına gelmez.

    Şehirlerarası yolculuklarda kısa süreli mola verdiğimiz yerlerde (< 15 dk.) motoru kapatmaz, rölantide çalıştırırdım, böylece motorun sağlıklı çalışma ısısından düşmemesini ve tekrar yola çıktığımda da (tek kontak) tüm parametre ve göstergelerin tam seviyede olmasını sağlardım.

    Alıntıları Göster
    Klorifer çalışırken içerideki kirli hava zaten dışarı atılmıyor mu?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jason Becker

    Klorifer çalışırken içerideki kirli hava zaten dışarı atılmıyor mu?

    Alıntıları Göster
    aracı 15 dakika rölantide çalıştırmak sadece benzin sarfiyatını artırır.Başka bir yarar sağlamaz.her zaman için örnek yağlama hareket halindeyken olur.Tekrar söylüyorum rölantide çalışan araç hemen arıza yapacak diye bir şey söylemiyorum.hatta 50000- 100000 km gibi kısa sayılabilecek kilometrelerde bile bunun bir zararı olmayacağını ben de düşünüyorum.ama hiçbir yetkili eleman tarafından da tavsiye edilen bir durum değildir bu..Bence siz arkadaşlar da alışkanlık haline getirmeyin bunu.Motorun soğuması yani ideal ısıya dönmesi diye tabir edilen olay en fazla 3-4 dakikadır.Fazlası yakıt sarfiyatı ve aşınmadır.ben turbo dizel araç kullanıyorum ve hiçbir zaman çalıştırır çalıştırmaz gaza basıp gitmiyorum ama 10 dakika da ısıtmıyorum çünkü faydası yok.uzun yolda geldiğimde aracımı en fazla 3-5dk bekletirim.aşırı yüklenmemişsem zaten o sürede kendine gelir motor.Ayrıca gaza bastığınız anda yağ pompası yüksek bir basınçla motorun en ücra köşesine yağı fırlatır.Bu şekilde motor ömrü daha uzun olacaktır.Zorlanmadan hareket halinde olan motor olduğu yerde çalışan motora göre daha iyi yağlar ve aşınma daha az olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Rakipsiz Fırtına -- 15 Ocak 2012; 13:15:44 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    aracı 15 dakika rölantide çalıştırmak sadece benzin sarfiyatını artırır.Başka bir yarar sağlamaz.her zaman için örnek yağlama hareket halindeyken olur.Tekrar söylüyorum rölantide çalışan araç hemen arıza yapacak diye bir şey söylemiyorum.hatta 50000- 100000 km gibi kısa sayılabilecek kilometrelerde bile bunun bir zararı olmayacağını ben de düşünüyorum.ama hiçbir yetkili eleman tarafından da tavsiye edilen bir durum değildir bu..Bence siz arkadaşlar da alışkanlık haline getirmeyin bunu.Motorun soğuması yani ideal ısıya dönmesi diye tabir edilen olay en fazla 3-4 dakikadır.Fazlası yakıt sarfiyatı ve aşınmadır.ben turbo dizel araç kullanıyorum ve hiçbir zaman çalıştırır çalıştırmaz gaza basıp gitmiyorum ama 10 dakika da ısıtmıyorum çünkü faydası yok.uzun yolda geldiğimde aracımı en fazla 3-5dk bekletirim.aşırı yüklenmemişsem zaten o sürede kendine gelir motor.Ayrıca gaza bastığınız anda yağ pompası yüksek bir basınçla motorun en ücra köşesine yağı fırlatır.Bu şekilde motor ömrü daha uzun olacaktır.Zorlanmadan hareket halinde olan motor olduğu yerde çalışan motora göre daha iyi yağlar ve aşınma daha az olur.

    Alıntıları Göster
    sanmıyorum rölantide o motor en kısa 2 saatte ısınır. gecenin ilerleyen soğuklarında motorun yeni ısınmış halini bastırdğını düşünürsek o motor hiç ısınmaz arkadasım.trafikte 5 dakika rolantide dursam motor sıcaklıgı hemen düşüveriyor zaten. mantıklı gibi görünüyor ama mantıksız aslında




  • quote:

    Orijinalden alıntı: confusion.

    sanmıyorum rölantide o motor en kısa 2 saatte ısınır. gecenin ilerleyen soğuklarında motorun yeni ısınmış halini bastırdğını düşünürsek o motor hiç ısınmaz arkadasım.trafikte 5 dakika rolantide dursam motor sıcaklıgı hemen düşüveriyor zaten. mantıklı gibi görünüyor ama mantıksız aslında

    Alıntıları Göster
    mantıklı gibi görünüyor çünkü mantıklı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rakipsiz Fırtına

    mantıklı gibi görünüyor çünkü mantıklı

    Alıntıları Göster
    Rolantide çalışan aracı lifte kaldırdığınızda çekiş tekerlekleri dönüyor.Bana bu yüzden uzun süre çalıştırmak pek mantıklı gelmedi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Bazen soruyor tanıdıklar niye Caravelle aldın diye :)

    ısıtma derdi bile yok at bi battaniye tamamdır
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mertcan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Ali Dogukan

    Bazen soruyor tanıdıklar niye Caravelle aldın diye :)

    ısıtma derdi bile yok at bi battaniye tamamdır

    Alıntıları Göster
    İmzamda ki Corsa tam 8 saat rölantide çalıştı. Kayseriye gitmiştik ben ve arkadaşım 1.5 ay önce paramız vardı fakat araba da kalalım dedik.

    Gece 12'den sabah 8'e kadar aracın kaloriferi en kısık fan seviyesinde sabaha kadar çalıştı. Aracın içi sabaha kadar hamam gibiydi hiç üşümedim. Aslında çok zevkli oluyor da dizelin hır hır hır gürültüsü biras zorladı bizi.

    Hesaplarıma göre 8 saatte 5-5.5 lt mazot yakmıştı araç.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Pritt31

    İmzamda ki Corsa tam 8 saat rölantide çalıştı. Kayseriye gitmiştik ben ve arkadaşım 1.5 ay önce paramız vardı fakat araba da kalalım dedik.

    Gece 12'den sabah 8'e kadar aracın kaloriferi en kısık fan seviyesinde sabaha kadar çalıştı. Aracın içi sabaha kadar hamam gibiydi hiç üşümedim. Aslında çok zevkli oluyor da dizelin hır hır hır gürültüsü biras zorladı bizi.

    Hesaplarıma göre 8 saatte 5-5.5 lt mazot yakmıştı araç.

    Alıntıları Göster
    Soğutma sistemi sağlamsa yağı suyu eksik değilse hiçbir şey olmaz. Arabanın içinde sıcacık uyursun ama evindeki yatak gibi rahat hareket edemeyeceğin için sabah turşu gibi olursun. Yer bulma endişeniz varsa önceden yerinizi ayarlayın kafanız rahat gidin. Arabada yatarak tatil mi olur




  • quote:

    Orijinalden alıntı: confusion.

    sanmıyorum rölantide o motor en kısa 2 saatte ısınır. gecenin ilerleyen soğuklarında motorun yeni ısınmış halini bastırdğını düşünürsek o motor hiç ısınmaz arkadasım.trafikte 5 dakika rolantide dursam motor sıcaklıgı hemen düşüveriyor zaten. mantıklı gibi görünüyor ama mantıksız aslında

    Rolantide araç daha erken uısınmıyor mu?
  • Arkadaslar evin anahtarini evde unuttum. Yedek anahtari da yarin oglen 3 den once alamayacagim.

    Hava buz gibi ve ben de kayisdagindayim.

    Araba rolantide 0.7 litre tuketiyor. Arabanin arkasi acik ve bos arazi olacak egzoz gazi sikintim olmaz.

    Ancak ne kadarlik yakit tuketir acaba gece 8-9 saatte...

    Ceyrek depo benzin var su an arabada

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gamlı Baykuş

    Arkadaslar evin anahtarini evde unuttum. Yedek anahtari da yarin oglen 3 den once alamayacagim.

    Hava buz gibi ve ben de kayisdagindayim.

    Araba rolantide 0.7 litre tuketiyor. Arabanin arkasi acik ve bos arazi olacak egzoz gazi sikintim olmaz.

    Ancak ne kadarlik yakit tuketir acaba gece 8-9 saatte...

    Ceyrek depo benzin var su an arabada

    aracın modelini ve motorunu bilmediğim için net konuşamıyorum.ancak 1 saatte ortalama 1 litre yakması olası.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.