Şimdi Ara

*** MOTOR / TAMİR / BAKIM / YAKIT SARFİYATI *** (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
691
Cevap
9
Favori
144.292
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: YSF_023

    Sesi o kadar azalttı mı yav bu takos o zaman ben de değişeyim benim araçta da motor sesi biraz fazla geliyor egzosun hepsini komple değiştim ama yine ses fazla bi de o takosa bakayım.

    Egzoz patırtısı gibi geliyordu. Babama da manifolddan çıkıp egzoza inen borunun altında susturucuya(daha çok katalitik konvertörün olduğu yere benziyor) benzer parçayı gösterip buradan patırtı geliyor demiştim. Altı köşe takoz değişince o ses gitti. Araç giderken zırıltı aşırı gelip araçta titreme oluyorsa şaft balansı da olabilir.

    Bu takoz ani kalkışlarda, vs. yarılıyormuş. Egzoz değiştiği halde zırıltı varsa baktırmanızı tavsiye ederim.

    @honestt takoz yarık olduğu için şaft belli bir hızdan sonra egzoz patlağı gibi ses çıkarıyordu. Zırıltıyı çözen parça takoz ama motor sesini azaltan parça vites körüğünün altında bulunan toz körüğü oldu.




  • DH konsey kardeşim evet benim ses dediğin yerden geliyor katalizörle manifolt arasında bi yerden sanki patlak gibi homurduyor egzosun patlak olmasına imkan yok çünkü katalizör dahil bütün susturucuları yeni değiştirdim sanırım bu dediğin takosla alakalı neyse bakarım ben de boş vakitte.Sağol bilgi verdiğin için kardeşim...
  • Aracım kaloriferden toz alıyor. Kalorifer motorundan sonra filtre koymak istiyorum. Bunun için kalorifer motorunu mu, yoksa kalorifer kutusunu mu sökmek gereklidir? Filtre olarak da aspiratör filtresi uygulanacak, bunun için en uygun yer neresidir?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Paramedik 112 -- 3 Nisan 2010; 18:24:48 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    Aracım kaloriferden toz alıyor. Kalorifer motorundan sonra filtre koymak istiyorum. Bunun için kalorifer motorunu mu, yoksa kalorifer kutusunu mu sökmek gereklidir? Filtre olarak da aspiratör filtresi uygulanacak, bunun için en uygun yer neresidir?

    Torosa mı Kartala mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    Aracım kaloriferden toz alıyor. Kalorifer motorundan sonra filtre koymak istiyorum. Bunun için kalorifer motorunu mu, yoksa kalorifer kutusunu mu sökmek gereklidir? Filtre olarak da aspiratör filtresi uygulanacak, bunun için en uygun yer neresidir?


    Hocam aracın ne marka? Tofaş mı?

    Tofaş ise ;

    Vites konsolunun ordaki hava ızgaralarını söktüğün zaman orda dört köşe ( kare şeklinde ) plastik hortumlar var, oraya koyabilirsin.

    Artı olarak o hortumların altında da yine dörtköşe (yatık dikdörtgen) şeklinde bir kutu var. Bu kutunun önünde açılıp kapanan bir klepe gibi kapak var. Kalorifer kumanda panelinde kolu sağa sola hareket ettirdiğin zaman daha net görürsün. Buraya da uygulaman lazım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dainesee


    quote:

    Orijinalden alıntı: Tech. Türk

    Aracım kaloriferden toz alıyor. Kalorifer motorundan sonra filtre koymak istiyorum. Bunun için kalorifer motorunu mu, yoksa kalorifer kutusunu mu sökmek gereklidir? Filtre olarak da aspiratör filtresi uygulanacak, bunun için en uygun yer neresidir?


    Hocam aracın ne marka? Tofaş mı?

    Tofaş ise ;

    Vites konsolunun ordaki hava ızgaralarını söktüğün zaman orda dört köşe ( kare şeklinde ) plastik hortumlar var, oraya koyabilirsin.

    Artı olarak o hortumların altında da yine dörtköşe (yatık dikdörtgen) şeklinde bir kutu var. Bu kutunun önünde açılıp kapanan bir klepe gibi kapak var. Kalorifer kumanda panelinde kolu sağa sola hareket ettirdiğin zaman daha net görürsün. Buraya da uygulaman lazım.

    Batuhan abi ilk kısımda sanırım ucunda lastikler olan dökdörtgen hava kanallarını bahsediyorsun. İkinci kısımdaki klapeden kastettiğin yukarı-aşağı kolunu oynayınca altta açılan kapak mı oluyor?




  • Evet, aynen öyle kardeşim.
  • Arkadaşlar 90 model kartal sahibiyim. Araç komple şase ve boyaya girdi çıktı yalnız bir sorun var ustayada anlatamadım.
    Şöyle ki tamire girmeden önce viteste yokuş aşağı gayet normal gidiyordu tamirden sonra vites freni yapmaya başladı.
    Çok hafif takılıyor viteste inerken, boşta ise sorunsuz. Ne yapmalıyım?
    Ustaya anlattım böyle normalmiş diyor.
  • merhaba arkadaşlar iyi akşamlar nasılsınız.

    geçen benim arabayı kaldırdım lifte 76.000 deki arabanın katalizörü iptal edilmiş düz boru takılmış araba hafif rahat çalışsın diye performansı iyi ama sesi fazla çıkıyor napsam oraya susturucu taksam sesi düşecek ama performans da düşecek bir de size danışayım dedim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kryeck

    Arkadaşlar 90 model kartal sahibiyim. Araç komple şase ve boyaya girdi çıktı yalnız bir sorun var ustayada anlatamadım.
    Şöyle ki tamire girmeden önce viteste yokuş aşağı gayet normal gidiyordu tamirden sonra vites freni yapmaya başladı.
    Çok hafif takılıyor viteste inerken, boşta ise sorunsuz. Ne yapmalıyım?
    Ustaya anlattım böyle normalmiş diyor.

    vites freni derken tan anlamadım nasıl oluyor vitesde inerken frene basıyomuş gibi yığılıyomu araba
  • Sanki dişli dişliye çok sert basıyor, ustaya dedim ki vites kutusunun ve şaftın yağını değiştirirmisin. Değişmez onlar dedi.
    Araç viteste yığılıyor biraz, rampayı 4 viteste inerken hafif gaz vermem gerekiyor yoksa araç yokuş aşağı giderken duruyor. Zınk diye durmuyor ama rampa aşağı giderken önceden 4 viteste gaza basmama gerek olmuyordu, eskisi gibi olsun istiyorum.
    Birde önceden şaft arka dişlilere tam temas etmiyordu hafif ses yapıyordu ordan, artık gelmiyor belki şaftı fazla sıkmışlardır olabilir mi?
    Dediğim gibi vites freni dışında viteste gaz vermeden giderken yokuş aşağı araçta ufak takılmalar oluyor, çok çok ufak duraksamalar oluyor.
    Birde vites biraz sesli çalışıyor bu yüzden yağını değiştirmesini istemiştim.
    Kısaca rahatsızım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kryeck

    Sanki dişli dişliye çok sert basıyor, ustaya dedim ki vites kutusunun ve şaftın yağını değiştirirmisin. Değişmez onlar dedi.
    Araç viteste yığılıyor biraz, rampayı 4 viteste inerken hafif gaz vermem gerekiyor yoksa araç yokuş aşağı giderken duruyor. Zınk diye durmuyor ama rampa aşağı giderken önceden 4 viteste gaza basmama gerek olmuyordu, eskisi gibi olsun istiyorum.
    Birde önceden şaft arka dişlilere tam temas etmiyordu hafif ses yapıyordu ordan, artık gelmiyor belki şaftı fazla sıkmışlardır olabilir mi?
    Dediğim gibi vites freni dışında viteste gaz vermeden giderken yokuş aşağı araçta ufak takılmalar oluyor, çok çok ufak duraksamalar oluyor.
    Birde vites biraz sesli çalışıyor bu yüzden yağını değiştirmesini istemiştim.
    Kısaca rahatsızım.


    abim senin arabanın bir motoruna baktır motorla ilgili bişey gözüküyo çünkü boşta bişey yok diyosun eğer dediğin gibi arızalar olsaydı boşta giderkende yapardı ama sen arac motora bindiğinde yapıyo diyosun ben tam anlayamadım ama motor ile ilgili bir sıkıntın vardır büyük ihtimal. iyi geceler




  • Hocam araç benzinli lpg yok ve çalışmasında gitmesinde sorun yok sadece soğukken rölantide kalmıyor. motordan olduğunu sanmıyorum aracın yürüyeninde bir sorun var bana kalırsa ve bunu ustaya nasıl anlatacağımı bilmiyorum ki anlasın daha sana bile iyi anlatamadım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kryeck

    Arkadaşlar 90 model kartal sahibiyim. Araç komple şase ve boyaya girdi çıktı yalnız bir sorun var ustayada anlatamadım.
    Şöyle ki tamire girmeden önce viteste yokuş aşağı gayet normal gidiyordu tamirden sonra vites freni yapmaya başladı.
    Çok hafif takılıyor viteste inerken, boşta ise sorunsuz. Ne yapmalıyım?
    Ustaya anlattım böyle normalmiş diyor.

    Viteste iken yokuş aşağı gayet normal gitmesi normal bir durum değil.Yani yokuş aşağı motor fren yapar şimdi sizin yeni durumunuz normal bi sıkıntı yok yani.Şu da var düşük vitesle yüksek vitesin freni aynı değil,2.vitesle indiğiniz zaman motor freni yapıyorsa takın 3 veya 4 e o zaman çok az yapar ama güvenli olan motor freniyle inmektir.Bişey daha ekleyeyim eğer araç durduğu yerde rölantide de stop ediyorsa o zaman sorun var demektir.Giderken yokuş aşağı araç yığılıyorsa demekki benzin akışı kesiliyor ve gaz vermeyene kadar araç gitmiyor sanırım bundan bahsediyorsunuz yanlış anlamadıysam.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi YSF_023 -- 4 Nisan 2010; 16:05:44 >




  • Motor soğukken rölantide kalmıyor ama sıcakken sorunsuz bundan olabilir mi?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kryeck

    Hocam araç benzinli lpg yok ve çalışmasında gitmesinde sorun yok sadece soğukken rölantide kalmıyor. motordan olduğunu sanmıyorum aracın yürüyeninde bir sorun var bana kalırsa ve bunu ustaya nasıl anlatacağımı bilmiyorum ki anlasın daha sana bile iyi anlatamadım.



    valla karışık anlatmışsın tam anlayamadım sanırım sen yokuş aşağı inerken debr ve fren aynı anda basınca araç stop ediyor ve sen farkında olmadan debrj bırakınca vurdurmuş oluosun o şekilde çalıştırıyosun ve sarsıntılı iniş o şekilde bir anlık oluyo geçiyo sonra sen tekrar debrj basınsa tekrar stop ediyo aynı şeyler oluyo olabilir bunun yanında aynı anda yakıt gelmiyorsa motor silkeleyerek devam eder yada bunlardan hiç birini yapmıyon karbratörde (şamandrası flan)bi sıkıntı var yokuş aşağ benzin kesiyor kesik kesik sen silkeleyerek iniyosun eğer boşta rahat gidiyosa arkadaşların da dediği gibi şaft sağlam.. sanzıman diyecem ama bahsettiğin silkelemeye şanzımanın dayanması biraz zor şanzımandan kaynaklanan bir sıkıntı varsa muhtemelen kısa zamanda şanzımanda arıza çıkacaktır... burdan ne senaryo yazsak boş aslında... iyi bir usta senin yaşadıklarını araçta görmeli ki ne olduğu belli olsun ...




  • yerle_1
    hidrolik seviyesi normal yumuşama flan yok fren balataları flan hepsi yeni değişti ama bir terslik var bu işte.. çözemedim bnde bu hafta sonu bakcaktım ama fırsat olmadı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kryeck

    Motor soğukken rölantide kalmıyor ama sıcakken sorunsuz bundan olabilir mi?

    Benim aracımda motor soğukken jikleyle çalıştırınca rölantide kalabiliyor ama debriyajn ayağımı çekince stop ediyor. Yavaşça kaldırırsam araba biraz yürüyor. Yürüyenin yağ kalınlığı da önemli.
  • merhaba

    2000 model şahin 1.6 ie kaç lt lpg yakıyor bileniniz var mı?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: heavy metal boy

    merhaba

    2000 model şahin 1.6 ie kaç lt lpg yakıyor bileniniz var mı?

    Şehir içi kullanıma göre 100 km'de 10-12 litre arası şehirler arası yine pilotaj farkına göre 6-8 litre arası yakar.
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.