Şimdi Ara

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]... (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
18.909
Cevap
211
Favori
1.897.515
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
19 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki

...[ MOTOR YAĞI ile ilgili tüm paylaşımlar ]...


(En Son Oy Tarihi: 2.12.2024)
Giriş
Mesaj
  • Yağım nerdeyse bittiğ için geçen haftasonu fazla dolaşmadan bir benzinliğe girip yağ değiştirdim ama içimde kaldı: 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Sizce fiyat normal mi, dolaşsam en düşük kaça bulabilirdim?

    Cevaplarınızı bekliyorum...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: taksoyy

    Yağım nerdeyse bittiğ için geçen haftasonu fazla dolaşmadan bir benzinliğe girip yağ değiştirdim ama içimde kaldı: 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Sizce fiyat normal mi, dolaşsam en düşük kaça bulabilirdim?

    Cevaplarınızı bekliyorum...


    çok normal bir fiyata almışsın piyasada 40 ila 50 ytl arası fiyatla satılıyor..ben 1 ay önce pazarlık edip almamıştım 37 ye
    çok öldürdüm adamı yaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Arkadaşlar motor yağını motorla çekmek ile alttan süzüp almak arasında ne kadar fark olur? Hangisi motordan eski yağı daha iyi almamızı sağlar? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür.


    Bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum. Sanayiye gittiğimde aşağıdan karter kapağını açıp süzdürme yaparlardı hep. Ama benzinlikte değiştirttiğimde motorla çektiler, süzdürmeye şartlandığımdan mıdır bilmem ama bana pek mantıklı gelmedi. Adama da sordum ama bir şey olmaz dedi. Zaten durum acildi pek bi müdahele şansım yoktu..

    Yok mu bu soruyu cevaplayacak??
  • Güncel...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: taksoyy

    quote:

    Orjinalden alıntı: hesheit

    Arkadaşlar motor yağını motorla çekmek ile alttan süzüp almak arasında ne kadar fark olur? Hangisi motordan eski yağı daha iyi almamızı sağlar? Cevaplarınız için şimdiden teşekkür.


    Bu sorunun cevabını ben de merak ediyorum. Sanayiye gittiğimde aşağıdan karter kapağını açıp süzdürme yaparlardı hep. Ama benzinlikte değiştirttiğimde motorla çektiler, süzdürmeye şartlandığımdan mıdır bilmem ama bana pek mantıklı gelmedi. Adama da sordum ama bir şey olmaz dedi. Zaten durum acildi pek bi müdahele şansım yoktu..

    Yok mu bu soruyu cevaplayacak??


    motor yağı süzülme yöntemiyle akıtıldığında karter dibindeki tortu karter deliğinden tam olarak dışarı akmaz..yani tortunun bir kısmı karterde kalır..vakum motoruyla çekildiğinde basınçtan ötürü karter dibindeki tortu yağ içine dağıler ve yağla birlikte dışarı alınır..yani vakum sistemi tortuyu da aldığından daha faydalıdır..




  • castrol magnetec hakkında kimse yi şeyler söylememiş, değiştirmeyi unutunca aşınma yaptı falan diyo.

    acaba gene serviste shell mi koydursam ki.

    yağımı 6 ayda bir değiştiririm. şu anda yola gideceğim bugün yağ koydurcam yani ekletmeyi düşünüyorum bayram dönüşü arabayı kasımın sonlarına doğru kış kendini hissetirmeye başlayınca lastiklerimi değiştiriken arabayı kışlık bakımada sokacam ozaman yağ , filitre falan komple değişekcek.

    serviste shell helix plus 10 - 40 koyuyorlar bunu araştrıdım nette tam sentetik mi yarı sentetik mi anlamadım. acaba gene shell mi koydursam.

    EReğlide iken negüzel servis mobil koyuyordu. Mobil yağa güvenim sonsuz du
  • Olurmu yaw.
    Ben yıllarca magnatec kullandım.
    Soğukta ilk çalıştırmada faydasını görürsün
    Artı yarı sentetikdir, ben 15 bin de bir değiştiririm, hiç de sorunum olmadı.


    Sen daha lastikleri almadın mı yaw
  • quote:

    Orjinalden alıntı: cemsultan

    Olurmu yaw.
    Ben yıllarca magnatec kullandım.
    Soğukta ilk çalıştırmada faydasını görürsün
    Artı yarı sentetikdir, ben 15 bin de bir değiştiririm, hiç de sorunum olmadı.


    Sen daha lastikleri almadın mı yaw

    aldım

    kışlık yazlık ayrı ayrı şu anda yazlık lan var goodyear eagle ventura ıslak ve kuru zemin için ıslak zemin performansını anlatamam yaşaman lazım frene basınca zank diye duruyor yaw çok deli bi lastik

    kışlık olarakda goodyear ultra grip 6 var

    lastikleri değişitreceğim zaman derken kışlıkları takacağım zaman demek istiyorum

    Gerçi lastikci diyor bu eagle venturaları kışın bile kullanabilirsin diyo karl lastiği gibi V kanal yapısı var diyo karda da gider diyor ama olsun kışın karda spor ayakkabı giyediğimiz gibi arabada da yazlık lastik olmasın kışlıkları zamanında takayım


    Magnetec 'in faydalarını bende gördüm ilk çalıştırmada falan çok güzel motor sesi daha az oluyor hele motor normal scaklığına geldiğinde müthiş oluyor.

    yaw peki magnetec kaç senedir var ben onu 2-3 senelik diye biliyorum

    son olarak 10-40 ın fiyatı nedir acaba.




  • castrol magnatec yağ sektöründe gerçekten çok iyi bir buluşa imza atmıştır..yaklaşık olarak 6-7 sene oldu bu yağ çıkalı..
    belirtildiği üzere motor aşınmalarının büyük kısmı ilk çalışmada oluyor tezi çok mantıklıdır ve kabul görmüştür doğruluğundan dolayı..içindeki katıklar vs. çok iyi olduğundan bu yağ görevini çok iyi yapıyor ve bmw,audi,vw,seat,porsche,honda bildiğim kadarıyla hep castrol magnateci öneriyorlar..en güvenilir yağ fikrimce yıllardır kullanıyorum..motor aşınma olayına gelince;eğer yarı sentetik yada tam sentetik yağları değişim zamanı geldiği halde değiştirmez yola devam ederseniz motorunuz çok aşınacaktır..çünkü belirli bir zaman yada km sonra sentetik yağlar mineral yağdan daha az koruyucu olabiliyorlar..değişime dikkat ettikçe fiyat-performans olarak en iyisi ki mevsimsel koşullara göre de yarı sentetik yağdır..
  • r21 manager arabam var yağ deişimi gelmek üzere.hangi yağı önerirsiniz aaraba lpg li.castrol magnatec sordum 58 dediler:) 4 litresine benim araba 5 litre yağ alıyo bide:)
    po nun falan yağını koyup dounble up mı koydursam üzerine siz ne dersiniz.bir önceki yağ deişiminde elf koyduk double up la elf de 45 falandı ozamanlar.
  • kastrol magnatec 5 litrelik büyük pakete 52 YTL dedi , 1 litreliğe de 16 YTL dedi dedim şimdilik 1 litrelik alayım ekleme yapacam ya. aldık koyduk 200 ml arttı onda bagaja koydum adam eksilirse koyarsın gene dedi

    Vallaha inanırmısınız yağ eklememe rağmen sürüş değişti yaa hele sıfırdan değişim yapsam daha da güzel oalcak 10-40W koydum zaten başka seçeneğim yok standardı bu benima raba için


    bide 1900 devirde falan bi hırrrrrr diye ses gelip sonra devir yükselince kesiliyordu rolantidede kesiliyordu sadece 2 bind evire yaklaşrken yapıyordu bu sesi gittim sordum servise kaldırıp baktılar arabayı hiç bişey yok motorla alakası olmayan bi ses dedi son susturucudan kaynaklı dedi masrafa gerek yok dedi böyle kullan sana bi zararı olmaz dedi bende sevinden oh be masraf çıkmadı diye




  • hangi motorlarda yarı sentetik veya tam sentetik kullanılıyo bilgisi olan arkadaşlar varmı örnek üsstten ekzantrik çok noktadan enjeksiyonlu elektronik yakıt sistemine sahip araçlar hangi yağı kullanmalı
  • quote:

    Orjinalden alıntı: okeyn

    r21 manager arabam var yağ deişimi gelmek üzere.hangi yağı önerirsiniz aaraba lpg li.castrol magnatec sordum 58 dediler:) 4 litresine benim araba 5 litre yağ alıyo bide:)
    po nun falan yağını koyup dounble up mı koydursam üzerine siz ne dersiniz.bir önceki yağ deişiminde elf koyduk double up la elf de 45 falandı ozamanlar.


    58 YTL çok demişler.

    Ben 4 lt.'yi 45 ytl'ye aldım.
    Hemde oto tamircileri arasındaki bir yağ satıcısından,
    büyük marketlerde bile 55 YTL. fiyat çekmişler.
    Ayrıca benim aracımda LPG li.

    Selamlar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Yazılımcı Online

    Gerçi lastikci diyor bu eagle venturaları kışın bile kullanabilirsin diyo karl lastiği gibi V kanal yapısı var diyo karda da gider diyor ama olsun kışın karda spor ayakkabı giyediğimiz gibi arabada da yazlık lastik olmasın kışlıkları zamanında takayım



    Kışın kullanmaya kullanılır ama kış lastiği kadar güven vermez tabi ki.
  • böyle güzel bir forumu bulmuşken bende 1- 2 soru sorayım;

    1-castrol magneticlerin çalışma prensibi malum, motor içine,pistonlara gömleklere,sekmanlara vs yapışmakla ilk çalıştırmada yağın karterde olması sebebi ile yağ pompası yağı basıp devir daim ettirip motoru yağlayana kadar motorun korunması,ancak benim burda endişelerim var şöyleki, biliyoruzki hangi yağ olursa olsun km. dolmamışsa bile belli bir süre sonunda özelliğini kaybettiğinden dolayı değiştirmemiz gerekiyor,bu değişim sırasında motorun iç cidarlarına sıvaşmış eski yağa ait bozulma özelliklerini taşıyan ve motoru koruduğu söylenen bu kalıntıların durumu ne olacak?bunun motora ve yeni yağa zararı olmayacak mı? ayrıca bir kademede çalışan makina müh. bir arkadaşın dediğine göre bu tür katkı kullanılan (Castrol magnetec değil o tür özelliği bulunan katkılar var piyasada onlar) motorların rektifiye amaçlı söküldüklerinde bunların ilgili parçalara yapışıp kaldığını ve çok zor temizlendiğini söylemişti.bu yağ tartışmasız yararlıysa aşağı yukarı satış fiyatları aynı olan diğer firmalar neden böyle bir uygulama yapmıyor. ayrıca, örneğin yapılan bir anlaşma gereği reno servisi model ismini şimdi hatırlayamadığım 10 40 yağını kullanırken bu yağ piyasaya verilmiyor,bunun muadili ama castrol magnetec benzeri moligraf 10 40 yağ piyasaya veriliyor,madem bu yağlar daha iyi,reno neden servisinde bu yağı kullanmıyor.

    2-piyasada bulunan 10 40 viskozite değerli yağlar da aynı API standardında,yani Amerkan Petrol Enstitüsünün (API) belirlediği (Koruma,yağlama,katkılar vs) standartlarda olduğuna göre hepsinin eşdeğer kabul edilmesi gerekmez mi? bu konuda gerek bilgisi olan,gerekse deneyim sahibi kişilerin görüşleri nelerdir? yani kısaca piyasada en çok kullanılan 10 40 yarı sentetik yağlardan hangisini tercih etmek gerekir?(Titizlik,katkı kalitesi,koruma yani tplam kalite yönünden)




  • Yukarıda yazmıştım gerçi ama sanırım okumamış arkadaş, 58ytl çok pahalı, ben benzinlikten almama rağmen 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Arabam da LPGli Broadway ve hiç bir şikayetim yok.

    Bi arkadaş da "madem bu metal yerlere yapışma olayı iyi bi şey, aynı klasmandaki diger yaglarda neden bu olay yok?" diye sormuş. Bence diğer kaliteli yağlarda da az çok bu katkıdan vardır, ama isim hakkı denen bir şey var sonuçta, tutup da aynı reklam politikasıyla "bizimki de mıknatıslı" diye reklam yapmaz başka firmalar, ama sonuçta diğer yapların kimyasal bileşimini de bilmiyoruz, vardır onlarda da mıknatıs merak etmeyin...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: taksoyy

    Yukarıda yazmıştım gerçi ama sanırım okumamış arkadaş, 58ytl çok pahalı, ben benzinlikten almama rağmen 4 lt Castrol Magnetec 10w/40 yağı 45 ytl'ye aldım. Arabam da LPGli Broadway ve hiç bir şikayetim yok.

    Bi arkadaş da "madem bu metal yerlere yapışma olayı iyi bi şey, aynı klasmandaki diger yaglarda neden bu olay yok?" diye sormuş. Bence diğer kaliteli yağlarda da az çok bu katkıdan vardır, ama isim hakkı denen bir şey var sonuçta, tutup da aynı reklam politikasıyla "bizimki de mıknatıslı" diye reklam yapmaz başka firmalar, ama sonuçta diğer yapların kimyasal bileşimini de bilmiyoruz, vardır onlarda da mıknatıs merak etmeyin...


    doğru söylüyorsunda yazıyı tam okumamış olabilirsin, elf de bu tarz yağına moligraf demiş, diğer firmalarda da böyle bir yağ varsa onlarda başka bir isim verebilirler, mademki bu tarz avantajlı birşey veya birşeyse, piyasada bir pay kapma yarışı olduğuna göre...




  • Karbüratörlü bir otomobile tam sentetik yağ koymak gereksiz ve yanlış hiçbir karbüratörlü otomobilin kitapçığında tam sentetik yağ kullanılması gerektiği yazmaz. Bence otomobil üreticisinin önerdiği yağ en doğrusudur. Benim otomobilim karbüratörlü ford escort ve ben fabrikanın önerdiği 5-30 yağ kullanıyorum ama Erzurumda yaşasaydım buna uymaz 10-40 (yarı sentetik ) yağ kullanırdım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sayınabim -- 24 Ekim 2006; 1:56:07 >
  • 5 30 da yarı sentetik bir yağdır, tam tersi erzurum da yaşasaydın 10 40 yerine 5 30 hatta mümkünse 0 30 kullanman gerekir.çünkü 5 30, 10 40 dan daha ince bir yağdır ve soğukta akışkanlığı fazladır.bu 0 30 tam sentetik bir yağ olursa ilk çalıştırmada daha ince olacağından daha çabuk yağlama yapar ve motoru korur, erzurum gibi yerlerde helede 20 50 gibi bir yağ kullanırsanız,yağın katılaşması sonucu aracın vitesi boşta bile olsa bu katılıktan dolayı kesintisiz bir bağlantı neticesinde şanzımanla motor bağlantısı kesilmemekte ve kısa bir sürede olsa araç hareket etme meyiline girmektedir,tecrübe ile sabittir,o nedenle o tip yerlerde mümkün olduğunca motorun özelliğine göre ince yağ önerilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Karbüratörlü bir otomobile tam sentetik yağ koymak gereksiz ve yanlış hiçbir karbüratörlü otomobilin kitapçığında tam sentetik yağ kullanılması gerektiği yazmaz. Bence otomobil üreticisinin önerdiği yağ en doğrusudur. Benim otomobilim karbüratörlü ford escort ve ben fabrikanın önerdiği 5-30 yağ kullanıyorum ama Erzurumda yaşasaydım buna uymaz 10-40 (yarı sentetik ) yağ kullanırdım.




  • Evet doğru söylüyorsun ben yanlış yazdım teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: uskan

    5 30 da yarı sentetik bir yağdır, tam tersi erzurum da yaşasaydın 10 40 yerine 5 30 hatta mümkünse 0 30 kullanman gerekir.çünkü 5 30, 10 40 dan daha ince bir yağdır ve soğukta akışkanlığı fazladır.bu 0 30 tam sentetik bir yağ olursa ilk çalıştırmada daha ince olacağından daha çabuk yağlama yapar ve motoru korur, erzurum gibi yerlerde helede 20 50 gibi bir yağ kullanırsanız,yağın katılaşması sonucu aracın vitesi boşta bile olsa bu katılıktan dolayı kesintisiz bir bağlantı neticesinde şanzımanla motor bağlantısı kesilmemekte ve kısa bir sürede olsa araç hareket etme meyiline girmektedir,tecrübe ile sabittir,o nedenle o tip yerlerde mümkün olduğunca motorun özelliğine göre ince yağ önerilir.

    quote:

    Orjinalden alıntı: sayınabim

    Karbüratörlü bir otomobile tam sentetik yağ koymak gereksiz ve yanlış hiçbir karbüratörlü otomobilin kitapçığında tam sentetik yağ kullanılması gerektiği yazmaz. Bence otomobil üreticisinin önerdiği yağ en doğrusudur. Benim otomobilim karbüratörlü ford escort ve ben fabrikanın önerdiği 5-30 yağ kullanıyorum ama Erzurumda yaşasaydım buna uymaz 10-40 (yarı sentetik ) yağ kullanırdım.






  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.