Şimdi Ara

Motora su girerse ne olur? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
2
Favori
119.777
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • motora su girse de bir şey olmaz diyen arkadaşlar neye dayanarak söylüyorlar bunu? bilimsel temeli nedir? piston ile sıkıştırılan ve buji ile ateşlenen hava-yakıt karışımının içinde su olursa ne olur, kol çıkarma diye bilinen ve piston kolunun kırılarak bloğu yarıp dışarı çıkması olayı neden ve nasıl oluşur, bir bilgileri var mı acaba?
  • Merhaba,

    VW 1.6 tdi Dizel motorun su almasi konusunda basima gelen olayi ve çözümümü madur durumda kalan arkadaslar icin paylasacagim.



    Aracim seyir halindeyken tamponun yarisina gelecek kadar bir su birikintisine girdim ve arac stop etti. Tekrar calistirmaya calistim calismadi. Ekran isiklari aciliyodu ve kizdirma bujisi isaretleri saglam sekilde sonuyodu ama kontagi cevirince tık deyip kaliyodu. Bu isiklarin normal bicimde yanmasi beyinin yanmadigini gosterir. Sanayiye cektirdim arabayi. Ustalar bakti mars dinamosu saglam dedi. Arabayi vitese takip ileri geri itti motor donmuyodu, usta motor kitlemis muhtemelen piston kolu büktü dedi. Baska ustaya goturdum orasida motor suyla dolmus, enjektorleri sokup calistiralim dedi soktuk ama yine tik dedi kaldi. Sonrasinda bu arabayi burda yapabilecek usta yok dedi. Ankaradaki vw servislerini aradim hepsi tarifime gore 8.000 tl den baslar o masraf dedi. Yetkili vw servisini aradim onlarda kasko varsa perte cikartmaniz en mantiklisi dedi ama ben sadece tamponun yarisina gelecek kadar suya girmistim sacmalik geliyodu. Artik gozumu kararttim arabayi cekiciye yukleyip ankarada saglam biyere yaptircaktim. Cekicinin orada elektrikci tanidik bir ustaya denk geldim. Bide ben bakiyim dedi. Gerek yok olmuyo falan dedim. Olmazsa yine goturursun dedi. O da motoru ileri geri itti motor kilitli dedi. Muhtemelen mars dinamosu kendini korumaya almistir deyip sokup cikardi. Ileri geri itti bukez motor döndü. Tekerin birini havaya kaldirip eliyle cevirdi tekeri. Enjektorlerin acik yerlerinden su puskurdu bayaa. Motoru kilitli tutan mars dinamosuymus. Sonra mars dinamosunu tamir edip takti ve marsa bastim tum suyu bosaltti araba kendiliğinden. Motora giren bi hava borusu var onuda sokup disari cevirdi arabayi calistirip gaza bastikca icinden 1 litre su cikmistir. Yaga su karismis yag ve filtreleride degistirdik. Mars dinamosu icin 150 tl istedi ben 300 tl verdim. Basina boyle bir durum gelen arkadaslar saglam motoru indirmeye kadar gonderen ustalara itibar etmesinler. Eger o usta denk gelmeseydi motor indirtcektik.

    Sakin ha sakin tamponun altini gecen sulara benim aracim gecer diye de girmeyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sorgunlukangal

    Merhaba,

    VW 1.6 tdi Dizel motorun su almasi konusunda basima gelen olayi ve çözümümü madur durumda kalan arkadaslar icin paylasacagim.



    Aracim seyir halindeyken tamponun yarisina gelecek kadar bir su birikintisine girdim ve arac stop etti. Tekrar calistirmaya calistim calismadi. Ekran isiklari aciliyodu ve kizdirma bujisi isaretleri saglam sekilde sonuyodu ama kontagi cevirince tık deyip kaliyodu. Bu isiklarin normal bicimde yanmasi beyinin yanmadigini gosterir. Sanayiye cektirdim arabayi. Ustalar bakti mars dinamosu saglam dedi. Arabayi vitese takip ileri geri itti motor donmuyodu, usta motor kitlemis muhtemelen piston kolu büktü dedi. Baska ustaya goturdum orasida motor suyla dolmus, enjektorleri sokup calistiralim dedi soktuk ama yine tik dedi kaldi. Sonrasinda bu arabayi burda yapabilecek usta yok dedi. Ankaradaki vw servislerini aradim hepsi tarifime gore 8.000 tl den baslar o masraf dedi. Yetkili vw servisini aradim onlarda kasko varsa perte cikartmaniz en mantiklisi dedi ama ben sadece tamponun yarisina gelecek kadar suya girmistim sacmalik geliyodu. Artik gozumu kararttim arabayi cekiciye yukleyip ankarada saglam biyere yaptircaktim. Cekicinin orada elektrikci tanidik bir ustaya denk geldim. Bide ben bakiyim dedi. Gerek yok olmuyo falan dedim. Olmazsa yine goturursun dedi. O da motoru ileri geri itti motor kilitli dedi. Muhtemelen mars dinamosu kendini korumaya almistir deyip sokup cikardi. Ileri geri itti bukez motor döndü. Tekerin birini havaya kaldirip eliyle cevirdi tekeri. Enjektorlerin acik yerlerinden su puskurdu bayaa. Motoru kilitli tutan mars dinamosuymus. Sonra mars dinamosunu tamir edip takti ve marsa bastim tum suyu bosaltti araba kendiliğinden. Motora giren bi hava borusu var onuda sokup disari cevirdi arabayi calistirip gaza bastikca icinden 1 litre su cikmistir. Yaga su karismis yag ve filtreleride degistirdik. Mars dinamosu icin 150 tl istedi ben 300 tl verdim. Basina boyle bir durum gelen arkadaslar saglam motoru indirmeye kadar gonderen ustalara itibar etmesinler. Eger o usta denk gelmeseydi motor indirtcektik.

    Sakin ha sakin tamponun altini gecen sulara benim aracim gecer diye de girmeyin.
    Vay be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sorgunlukangal S kullanıcısına yanıt
    O usta kimse bi adını sanını yazar mısınız?

    Teşekkürler.
  • Merhaba. Konu biraz eskide kalmış çeşitli cevaplar da verilmiş ama durumuma uygununu bulamadim. Ben de sormak istiyorum: bugün aracın motorunu yikattirdim ( bir daha asla, b.k falan götürmez herhalde) resmen tazyikli su tuttular :( fiziki olarak zarar gören aksam var mı bilmiyorum. Ancak hava filtresini çıkartıp baktığımda dipte su birikintisi vardı. Peceteyle kuruladim. Filtreyi kontrol ettim nemli falan değildi ama o anki psikolojimle emin de olamadım. Motora bir zararı dokunmuş mudur? Deneyimleyen oldu mu? Dizel 1.5 motor


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 18omer 1 kullanıcısına yanıt

    Dizel motorlarda ateşleme tertibatı olmadığı için benzinlilere nazaran suya temas konusunda daha dirençlidir. Motordan ziyade sorun çıkarabilecek kısımlar sensörler veya onların fişleri olabilir. Yalıtımı iyi olmayan fişlerde korozyon görülebilir. Ancak sensörlere ve bağlantılarına sonradan müdahale edilmediyse yani fabrikasyon ise yalıtımları yeterlidir. Şu an motor düzenli çalışıyor ve ekranda arıza işareti görünmüyorsa, yalıtım zafiyeti olan bir kablo/fiş durumu yoksa sorun olmamıştır diyebiliriz.

  • Yanıtınız için teşekkür ederim. Bugün aracı çalıştırdım. Kontağı açınca normalde periyodik bakımdan bir ay önce ya da km geldiyse yanmaya başlayan "araç ve anahtar" simgesi çıkıyor. Çalıştırınca gidiyor. Arac periyodik bakımına bir aydan fazla süre var. İçime kurt düştü yarın bir tamirhaneye uğrayacağım.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • çok su çekerse silindire dolar hava gibi sıkışmayan bi madde olduğu için piston kırar motor kilitler ama sizin sorununuz kablo ekleri, soketler, sigorta kutusunun içi sudan paslanmış olabilir. öyle bir durumda o tarz yerler hemen wd 40 la temizlenmelidir ( wd -> water displacement yani su itici. Adam 40. denemesinde bulmuş wd 40 koymuş ismini )




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi byeblade -- 27 Mayıs 2021; 0:0:19 >
  • Pazartesi yıkandı, salı anahtar simgesi yandı, Çarşamba bilgisayarla bakıldı periyodik bakım için yanmış dendi. Henüz bir ay 4 gün vardı. Bakalım bakıma kadar o şekilde bineceğim.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • atmosferik araçların doğrudan motoruna su çeker fakat su hafifse ve göl bir yer değilse onu egzozdan atar.


    Eğer benzinli araba stop edecek kadar su aldıysa öncelikle bujiler sökülmeli ve boştan marşa basılmalı veya buji yuvalarından vakumla su çekilmeli. Ardından yağı kontrol edilmeli su karışmış mı diye. Kartel su aldıysa motorun zarar görme olasılığı yüksek. Almadıysa yağı tedbir amaçlı değiştirip çalıştırmayı deneyin. Tabi bu arada çeşit çeşit sensör hataları çıkabilir. Onları elektrikçi tek tek çözecek.


    Turbolu + intercooler olan aracınız su aldıysa sakın tekrar marşa basmayın, Turbolu araçlarda hava öncelikle turboya oradan intercooler'a ve oradan motora gider.


    turbolu aracınızın çektiği suyun büyük bir kısmının intercooler'da kalma ihtimali yüksek. Bu yüzden önce sanayiye gidip turbo hortumları, intercooler sökülecek ve içinde kalan su boşaltılacak. Daha sonra bujiler sökülüp kalıntı sular vakumlanacak ve yağ değiştirilip öyle marşa basılacak.


    Tabi bu anlattığım temel motora su gidince yapılması gereken şeyler, yeni nesil araçlar su alma durumuna göre envai elektronik arızalar ve sensör hataları çıkarabilir, onu da elektrikçiniz çözecek.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Cihat_, -- 5 Nisan 2022; 15:13:44 >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.