Şimdi Ara

Motordan Anlayan Lütfen! (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
5.972
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Triger kayış üçlüsünün değişim zamanı gelmiş büyük olasılık.Genlede 60.000 km gider;ama şehiriçi kullanımı fazla olan araçlarda bu mesafa dahada kısalır.Ayrıca triger üçlüsünün olduğu yerdeki bilyaları da kontrol ettirmekte fayda var.Motor gibi önemli kısımlarda masraftan kaçınmamak lazım...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _opeth

    büyütüp büyütüp dağ yaptınız bence.

    bence de...
    triger gevşemiştir, fazla kafanıza takmayın...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nahli

    Bu motor kulağı denilen nedir? Kopması ciddi bir sıkıntı doğurur mu? İlgili arkadaşlara teşekkür ederim. Bu vesile ile inanın farklı kazanımlar elde ediyorum. Umarım işin ehli olan herkes fikirlerini paylaşır. Bugün birimizin başına gelen bir sıkıntı yarın bir başkamızın başına gelir. Bu forumda da deneyimlerimiz paylaşarak başımıza geleceklere karşı boş bulunmamak.
    Fakat yine belirteyim 34bin km bir araç için Toyota için biraz endişeliyim.



    Motorun sasiye baglandigi yere denir ve cok nadir kopar ve genelde 4 tane oldugu icin cok fazla zarar vermez ama asiri sarsinti yapar ve dedigim gibi ben hic rastlamadim yani imkansiz gibi bir sey motor kulaginin kopmasi ama vidasi gevser duser olabilir.
  • Motor kulağı kopsa 1. vites kalkışında,kulaklardan biri gittiği için motor kendini ileri geri atar.Araç silkelenir.

    Bu silkenlenme motor ilk çalıştıgında da olur,motor haddinden fazla sallanır ve çalışır.

    Garantiniz var sıkıntı yapmayın,sesi duymadık ama bence v kayış bölgesinde,ya kayış ya tansiyoner,ya da kayışı çeviren rulmanlardan birinde sorun.

    Bu araçta triger zincirdir,150.000 km'de kontrol edilir.60000'de filan değişme sözkonusu değil.
  • Motor kulağı kopması sorunu ciddi sorun değildir , çok kısa sürede yapılır , motoru falan indirmeden ve maliyetide fazla değildir, pejo 406 kullanırken muntazaman 6 ayda 1 kopardı benim , araç ani kalkmalarda , sert kullanımda kopartırdı , dediğiniz sesden yapar bu sorun , hatta rölantide çok farkedersiniz. Ama büyütülecek bir sorunda değildir.
  • Arkadaşlar öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Belki de bir arkadaşın yazdığı gibi büyütüp büyütüp dağ yaptık. Fakat paylaşmanın değerine inanan biri olarak bu sayede epey şey kazandım.
    Aracı bugün servise götürdüm. Ustanın söylediğine göre alternatörde sıkıntı oluşmuş. V kayışını söküp denemişler. Ses oradan geliyor. Tamiratı yokmuş. Değiştirilecek. Belki yetkili servis taktiği bilmiyorum. Fiyatı tahmini 1000 tl olabilir dediler toplamda. Tahmini diyorum çünkü Garanti Extra'dan karşılanacakmış.
    Belki muhabbet dağ olmadı ama ücret dağa yaklaştı zannımca.
    Şimdi:
    Bu alternatör denilen parça %70'i şehir içi olan 34bin km---4yıl olan bir araçta sıkıntı çıkarır mı?
    Toyota kaliteli, güvenli, sorunsuz bir araç diyoruz. Bu söylem garanti süresi içerisinde mi geçerli?
    Açıkçası ne düşüneceğimi bilmiyorum. Yorumlardaki arkadaşların olduğu gibi benim de aklıma bu parçanın sorunlu olacağı gelmedi.
    Her seferinde sırf bu servis tutumu için Toyota alınır diyordum. Fakat bu son sorun özellikle kafamı karıştırdı.
    Aracı bugün servise bıraktım ellerinde parça yokmuş sipariş verdiler. Yarın mesai bitimine kadar teslim alacağım.
    Alternatör ve arızaları konusunda bilgisi olan arkadaşlar burada paylaşırsa sevinirim.




  • 200bin km boyunca da arıza yapmayabilir, tamamen şans işi.
    Bu kadar erken arıza yapması üretim hatası kaynaklıdır muhtemelen.
    Tamiri mümkün olsa da servisler garantiden değiştirip tamiri mümkün olmayan başka araçta kullanabiliyorlar, bu tarz ali cengiz oyunları çok oluyor servislerde.
    Benim de sorunsuz koltuk kızağını değiştirdiler, sebebi de ses yapmasıymış ancak ben kızaktan yana hiç ses duymamıştım.
  • Öncelikle geçmiş olsun tekrardan ,başınıza gelen çok şanssız bir olay , ben toyotada böyle bir sorun ilk defa duyuyorum , tabi dünya kadar aracın içinde bu sorunda çıkacaktır oda size denk gelmiş , benimde başıma gelse kafam allak bullak olurdu , fakat siz garanti kapsamından değiştireceğiniz için kafanıza takmaya değmez kanaatindeyim , sonuçta içinizde ki kuşku giderilmezse birdaha gösterirsiniz servise birdaha birdaha , garanti extradan para almayı bildikleri gibi bunun kontrolunu yapmakta onların görevi ; ki zaten bunuda yaparlar sizi üzmezler.
  • sğsm senin krank milin kılırmış, satiyn mı arabayı, kaça satiyn?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Nahli

    Arkadaşlar öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Belki de bir arkadaşın yazdığı gibi büyütüp büyütüp dağ yaptık. Fakat paylaşmanın değerine inanan biri olarak bu sayede epey şey kazandım.
    Aracı bugün servise götürdüm. Ustanın söylediğine göre alternatörde sıkıntı oluşmuş. V kayışını söküp denemişler. Ses oradan geliyor. Tamiratı yokmuş. Değiştirilecek. Belki yetkili servis taktiği bilmiyorum. Fiyatı tahmini 1000 tl olabilir dediler toplamda. Tahmini diyorum çünkü Garanti Extra'dan karşılanacakmış.
    Belki muhabbet dağ olmadı ama ücret dağa yaklaştı zannımca.
    Şimdi:
    Bu alternatör denilen parça %70'i şehir içi olan 34bin km---4yıl olan bir araçta sıkıntı çıkarır mı?
    Toyota kaliteli, güvenli, sorunsuz bir araç diyoruz. Bu söylem garanti süresi içerisinde mi geçerli?
    Açıkçası ne düşüneceğimi bilmiyorum. Yorumlardaki arkadaşların olduğu gibi benim de aklıma bu parçanın sorunlu olacağı gelmedi.
    Her seferinde sırf bu servis tutumu için Toyota alınır diyordum. Fakat bu son sorun özellikle kafamı karıştırdı.
    Aracı bugün servise bıraktım ellerinde parça yokmuş sipariş verdiler. Yarın mesai bitimine kadar teslim alacağım.
    Alternatör ve arızaları konusunda bilgisi olan arkadaşlar burada paylaşırsa sevinirim.




    abi icine pislik, tas, cör cöp girer cikartir bu motorun calsimasini saglayan parcadir ve bizim yollarda hersey mumkun ama bunun garantiye girmesi gerekir... Onun icin hep derler marsa basarken motor calisir calismaz hemen birak diye ya da ilk marsta calismazsa ikinciyi basmadan biraz bekle diye...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kulu42 -- 16 Kasım 2009; 23:57:42 >




  • motordan anlayan varmı dıyınce hemen gırdım ıcerıye ama motor anlayısımız farklıymıs ben ıkı ayaklılkarından anlıyorum yaa
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.