Şimdi Ara

Multijet Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
9.348
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Kiralıktı, yeni alınmış. İlk kullanıcısı bendim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkanİpek

    Şaka yaptım hocam. :)

    Şen şakrak olsun.

    Ben genel olarak Fiat'ı sevmiyorum. İyi arabadır yine. Linea kullandım. Çok az yakması bile almak için sebep bir depo ile Samsun'a git gel yaptım ama yinede sevemiyorum. Mesela uzun kullanımdan sonra tuşlarının boyası kalkması, beyazlaşması benim adıma almamak için büyük neden. Biraz kendi adıma konuştum kusura bakmayın. :)



    Alma sebebim fiyatının uygun olması ve az yakması. Parça maliyetlerinin de düşük olması tabi. :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: InvisibleLord

    90lıkların parçaları 75e göre daha pahalı oluyor.



    Tutulanı 75'lik anlaşılan.

    quote:

    Orijinalden alıntı: superficista

    1 hafta önce 759.000 km'de ticari dobloya bindim.

    Mümkünse bir kaç ticari taksi şöföründen de fikir alın.

    Bu motor sağlamlığı ile burada efsane olarak bilinse de birebir kullanıcı yorumu almak, tecrübesinden yararlanmak, gözlemlemek daha farklı oluyor.



    Bu yüzden buraya konu açtım hocam, hemde bu tür konuya ihtiyaç duyanlarda buradan faydalanır. :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Multijetin zinciri ses yapmasin yeter.





    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Onu nasıl başardığınızı sorabilir miyim?



    16 yıldır silikleşmesini geçtim, tonu bile değişmedi. 16 yaşında araba. Doğru dürüst kullanılırsa tuşlara hiçbirşey olmaz.



    MJet için yetkili servis bakımlı arayın derim. Km düşürülmemişse ve bakımları aksatılmadan yapıldıysa sorun olmaz.



    Parça konusunda da benzinli fiatların parçaları acayip pahalı. Ben devirdaimi 180 liraya aldım, 1.3 MultiJet doblonun devirdaimi 45 tl.



    Geçen burdaki yetkili servis kampanya yapmış, 1.3 baskı balata montaj dahil 99 tl +kdv. Benzinliye temizinden 1000 tl. Fiat alıyorsan dizel alacan arkadaş. Benzinlisi keyiflidir de servis maliyetlerinden dolayı uzak durulması gereken araçlar arasında.



    Aynen hocam benzinliler çok pahalı parça maliyetleri.

    Yetkili servis bakımlı filan diyince fiyatlar 35.000 TL'a çıkıyor Grande Punto'ların. 25.000 TL civarına düşünüyorum ben. Bu yüzden KM'ler yüksek, dikkat edilmesi gereken şey çok. :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: powermoon

    Motor dışındaki konularda yol gösterici olabilir..

    https://forum.donanimhaber.com/fiat-grande-punto-sport-1-4-fire-testi-tuketim-verisi-eklendi--108769136



    Teşekkürler hocam, 2009 model 1.4 Fire benimde aracım vardı. Bu yüzden dizel Punto arayışındayım. Punto kullanımı çok güzel bir araç. Ama benzinlisi parça maliyeti olarak çok yoruyor.

    quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Eski aracim, 7 yil 80bin km kullandim grande punto multijet 75bglik olanini.

    Kronik problemleri

    1. City direksiyon(ben garantiden degistirdim)

    2.torpidoda yolcu havayastiginin oldugu kisimin şişmesi ve yirtilmasi(başima gelmedi)

    3. On amortisor ust takozlari(150tlye problemi cozdum.)

    Bublarin haricinde cok saglam ve tam bir f/p aracidir.

    Alirken klasik kontrollerin haricinde yapmaniz gereken pek birşey yok.

    Expertiz merkezinde exper yaptiracaksaniz sadece kaporta ve mekanik test yaptirin. Motor testi yaptirmayin. Benim eski aracimi alan kişi expertize goturdu ve 130bindeki motoru %103 cikmişti.

    Iyi bir fiat ustasina baktirin bence.
    Aklima şimdilik bunlar geldi...



    İyi bir FIAT ustası bulmak çok zor hocam. Lafta hepsi anlıyor ama icraatte öyle değil ne yazık ki.

    City direksiyon arızasını şuanda da servisler ücretsiz değişim yapıyor mu yoksa garantisi biten arabalarda böyle bir durum söz konusu değil mi?




  • Arac 10yaş ve uzeriyse city direksiyon degisimi yapmiyorlar. Alacaginiz aracta buna dikkat edin.

    160bin km'de bir triger zincir degisimi yapilmali,buna dikkat edin(degişim gerektigini motor ilk calistirildiginda şingirti sesiyle anlasiliyor).

    150binden sonra mazot pompasi terleme yapmaya basliyor ve mazot damlatmaya basliyor(250-300tl civarinda bir masrafla pompanin contalari degisiyor ve ayarlaniyor.)

    Amcaoglu 2005te sifir aldigi palio multijetini hala kullaniyor ve araç su anda 300bin civarinda. Arada ben de kullaniyorum sanki motoru yeni acilmaya baslamis gibi gidiyor. Şu an sadece mazot pompasi terletmeye basladi, ikinciye tamir edilecek bildigim kadariyla.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alma sayın kardeşim. Yeni sattım ayni aracı. Gidişi 1.3 75 hp e göre çok güzel.. gel gelelim on konsol değiştirmiyor servis. Şöyle ki, eğer tüm bakımlarını yetkili servislerde yaptırdıysan değiştiriyorlar. Benim aracımı değiştirmediler. Tofaş i aradım ağzıma ne geldiyse soyledim. Benden önceki sahibinin yaptırdığı servis dışı bakımların cezasını neden ben cekiyorumdan girdim, Allah belanızı versine kadar gittim. En fazla terbiyesizce yeni egea alırsam 1500 tl indirim teklif ettiler..



    Gel gelelim city mode sorununa. Bilenler bilir Muğla Sakar civarındaki virajlı yoldan Akyaka'ya doğru inerken u dönüşü sırasında kilitlendi direksiyon.. sertleşme oldu fakat döndüremedim, aksine güç uyguladı araba. Yol boş olmasa bir yere çarpardım.



    Ha illa alırım ben diyorsan,



    İlk önerim arabanın her tArafina dikkatlice bak. Her tarafta kırık olabilir. Amartisorler kırık olabilir, motor verimi düşük olabilir.. Buradan sana çok yardımcı olamayız. Olsak dahi sen buraya sorduğuna göre çok detaylı bilmiyorsun diye düşünüyorum. Güzelce detaylı ekspertize sok cihazı sana döksün ne var ne yok

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.3 multijet doblo 500.000km oldu artık uğraşılmıyor sorunlarıyla, bayramdan sonra satılık
  • Sıfır alındı, 11 yıl 99000 km kullanıldı....Daha çok babam kullandı.



    Tüm bakımları serviste yapıldı. Araç satılana kadar kapalı garajda kaldı.



    9. Yılına kadar hatasızdı. 9. Yılında bir kaza sonucu ön takım, direksiyon kutusu, sağ ön çamurluk ve ön kapı değişti, sağ taraf komple boyandı. Tamirden çıktıktan bir hafta sonra bu sefer başka bir kaza sonucu sol kapı değişti, sol taraf boyandı. Bundan yaklaşık 3 hafta sonra ön tampon değişti. Her üç kazada da suçlu biz değildik)))



    7. Yılında city arızası sebebiyle direksiyon kutusu tüm bakımları serviste yapıldığı için ücretsiz olarak değişti.



    9. Yılında bir kaza sebebiyle diteksiyon kutusu yine değişti.



    Sadece 1 kere amortisör takozları değişti.



    Ön goğüste veya aracın herhangi bir yerinde bir deformasyon olmadı.



    Hiç yolda bırakmadı. Yukarıda yazdıklarım ve bakımlar hariç hiç servise gitmedi.



    Severek aldık, severek kullandık ve üzülerek sattık.



    Sonuç : temiz ve bakımlısını bulursan düşünme al!!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Du Hast D kullanıcısına yanıt
    1,3 zincirliydi aynen ama 1,6 kayışlı..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Furkanİpek

    Kiralıktı, yeni alınmış. İlk kullanıcısı bendim.

    Kiralık arabaları hor kullanıyorlar. Çok fazla kullanıcı bindiğinden normal. Ama bir kişinin kullandığı arabada olması da anormal. Normal bir insan nasıl o tuşu yıpratır anlamıyorum. 16 yıldır ne direksiyon, ne düğmelerde hiçbir deformasyon yok ve araba sürekli güneşte.



    Benzinli Fiatların parçaları pahalıdır, dizel parçaları daha ucuz. Benzinlinin parçası daha ucuz diyenlerin bakım sponsorluğu kabul edilir.



    Ford'ta da aynı, bakım paketlerinde dizelin bakımları daha ucuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ağustos başında 2004 albea aldım 191 binde
    Şuan 193 binde bir sıkıntı yok.
    Bildiklerimi aktarıyım.
    Alırken bosta arabayı 5000-6000 devirde tutarak duman atıp atmadığına bakın.Rölantide yağ konulan kapağı açıp bakın latte kıvamında bir ķöpük katmanı var mı?
    Son olarak ya exper de dyno testine sokun yada benim gibi aracın ivmelenmesine bakın.Turbo 2000 devirde devreye giriyor bunuda dikkate alın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tafo0911

    Arac 10yaş ve uzeriyse city direksiyon degisimi yapmiyorlar. Alacaginiz aracta buna dikkat edin.

    160bin km'de bir triger zincir degisimi yapilmali,buna dikkat edin(degişim gerektigini motor ilk calistirildiginda şingirti sesiyle anlasiliyor).

    150binden sonra mazot pompasi terleme yapmaya basliyor ve mazot damlatmaya basliyor(250-300tl civarinda bir masrafla pompanin contalari degisiyor ve ayarlaniyor.)

    Amcaoglu 2005te sifir aldigi palio multijetini hala kullaniyor ve araç su anda 300bin civarinda. Arada ben de kullaniyorum sanki motoru yeni acilmaya baslamis gibi gidiyor. Şu an sadece mazot pompasi terletmeye basladi, ikinciye tamir edilecek bildigim kadariyla.



    Verdiğin değerli bilgiler için teşekkür ederim hocam, işte merak ettiğim şeyler bu tür detaylar.

    quote:

    Orijinalden alıntı: IgorStravinsky

    Alma sayın kardeşim. Yeni sattım ayni aracı. Gidişi 1.3 75 hp e göre çok güzel.. gel gelelim on konsol değiştirmiyor servis. Şöyle ki, eğer tüm bakımlarını yetkili servislerde yaptırdıysan değiştiriyorlar. Benim aracımı değiştirmediler. Tofaş i aradım ağzıma ne geldiyse soyledim. Benden önceki sahibinin yaptırdığı servis dışı bakımların cezasını neden ben cekiyorumdan girdim, Allah belanızı versine kadar gittim. En fazla terbiyesizce yeni egea alırsam 1500 tl indirim teklif ettiler..



    Gel gelelim city mode sorununa. Bilenler bilir Muğla Sakar civarındaki virajlı yoldan Akyaka'ya doğru inerken u dönüşü sırasında kilitlendi direksiyon.. sertleşme oldu fakat döndüremedim, aksine güç uyguladı araba. Yol boş olmasa bir yere çarpardım.



    Ha illa alırım ben diyorsan,



    İlk önerim arabanın her tArafina dikkatlice bak. Her tarafta kırık olabilir. Amartisorler kırık olabilir, motor verimi düşük olabilir.. Buradan sana çok yardımcı olamayız. Olsak dahi sen buraya sorduğuna göre çok detaylı bilmiyorsun diye düşünüyorum. Güzelce detaylı ekspertize sok cihazı sana döksün ne var ne yok



    Hocam şimdiye kadar 3 araba aldım ve hiç birini checkup'a sokmadım. Az çok anlarım belli başlı yerlerine bakarım. Fakat hiç dizel araba almadım o yüzden buraya sorma ihtiyacı duydum. Demişsin detaylı ekspertize sok diye ama onların baktığı cihazda da öyle herşeyi dökmüyor önüne. :)

    Bu arada yorumun için teşekkür ederim, servis bakımlı olmaması onların değiştirmemek için kılıfına uydurma biçimi demek ki.

    quote:

    Orijinalden alıntı: Master_Evil

    1.3 multijet doblo 500.000km oldu artık uğraşılmıyor sorunlarıyla, bayramdan sonra satılık



    500.000 KM'de iyiymiş hocam. :D

    quote:

    Orijinalden alıntı: kocatepe

    Sıfır alındı, 11 yıl 99000 km kullanıldı....Daha çok babam kullandı.



    Tüm bakımları serviste yapıldı. Araç satılana kadar kapalı garajda kaldı.



    9. Yılına kadar hatasızdı. 9. Yılında bir kaza sonucu ön takım, direksiyon kutusu, sağ ön çamurluk ve ön kapı değişti, sağ taraf komple boyandı. Tamirden çıktıktan bir hafta sonra bu sefer başka bir kaza sonucu sol kapı değişti, sol taraf boyandı. Bundan yaklaşık 3 hafta sonra ön tampon değişti. Her üç kazada da suçlu biz değildik)))



    7. Yılında city arızası sebebiyle direksiyon kutusu tüm bakımları serviste yapıldığı için ücretsiz olarak değişti.



    9. Yılında bir kaza sebebiyle diteksiyon kutusu yine değişti.



    Sadece 1 kere amortisör takozları değişti.



    Ön goğüste veya aracın herhangi bir yerinde bir deformasyon olmadı.



    Hiç yolda bırakmadı. Yukarıda yazdıklarım ve bakımlar hariç hiç servise gitmedi.



    Severek aldık, severek kullandık ve üzülerek sattık.



    Sonuç : temiz ve bakımlısını bulursan düşünme al!!



    Temiz ve bakımlısına çok yüksek fiyat çekiyorlar, özellikle 100.000 KM altında olanlara. 34.000 TL civarında bulunabiliyor Grande Punto'ların bahsettiğiniz gibi bakımlıları. Haliyle o fiyata alternatifler çoğalıyor. 200.000 KM'yi devirmiş temiz görünümlü bir kaç boyalı değişenli 23.000 TL - 25.000 TL civarında satılık olanlar var. Açıklamada yazıyorlar şöyle kaçar böyle tırmanır motor ilk günkü gibi gibi şeyler. :) Bunlardan sağlam motorlu, sağlam yürüyenli birşey alıp öyle düşünmeden kullanmak istiyorum. Genelde hatasız araba aldım genelde, park ettiğimde aklım kalsın istemiyorum biri sürtecek mi acaba diye.

    quote:

    Orijinalden alıntı: doblocu_

    Kiralık arabaları hor kullanıyorlar. Çok fazla kullanıcı bindiğinden normal. Ama bir kişinin kullandığı arabada olması da anormal. Normal bir insan nasıl o tuşu yıpratır anlamıyorum. 16 yıldır ne direksiyon, ne düğmelerde hiçbir deformasyon yok ve araba sürekli güneşte.



    Benzinli Fiatların parçaları pahalıdır, dizel parçaları daha ucuz. Benzinlinin parçası daha ucuz diyenlerin bakım sponsorluğu kabul edilir.



    Ford'ta da aynı, bakım paketlerinde dizelin bakımları daha ucuz.



    Rent A Car elinden geçmiş mi araç bunu sorgulayabileceğimiz bir alt yapı var mı acaba?

    Benzinli Punto'm vardı, parçalar dizele göre 3 kata yakın pahalıydı ve usta bulmakta sıkıntıydı. :)

    quote:

    Orijinalden alıntı: Kamilhan10

    Ağustos başında 2004 albea aldım 191 binde
    Şuan 193 binde bir sıkıntı yok.
    Bildiklerimi aktarıyım.
    Alırken bosta arabayı 5000-6000 devirde tutarak duman atıp atmadığına bakın.Rölantide yağ konulan kapağı açıp bakın latte kıvamında bir köpük katmanı var mı?
    Son olarak ya exper de dyno testine sokun yada benim gibi aracın ivmelenmesine bakın.Turbo 2000 devirde devreye giriyor bunuda dikkate alın.



    Bahsettiğiniz köpük katmanı varsa neye işaret ediyor acaba bunu bilmiyordum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Multijetin zinciri ses yapmasin yeter.



    Bu ses olayi kendini bariz belli ediyormu yoksa dikkatli dinleyince mi anlasiliyor.Netten bazi videolari izledim ama videodan anlamak zor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: drmelihx


    quote:

    Orijinalden alıntı: Du Hast

    Multijetin zinciri ses yapmasin yeter.



    Bu ses olayi kendini bariz belli ediyormu yoksa dikkatli dinleyince mi anlasiliyor.Netten bazi videolari izledim ama videodan anlamak zor.

    Anlasilir. Stop ettikten 3 - 5 dk sonra calisincs ilk bir kac saniye icinde bariz sikirti sesi varsa degismesi gerekir. Zaten bir muddet calistiktan sonra halen sikirti seklinde zincir sesi varsa acil degismesi gerekir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.