Şimdi Ara

Nasıl Frenleme Yapıyorsunuz? (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
2
Favori
2.569
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory


    quote:

    Orijinalden alıntı: aMiraL*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Kirmizi isik yandigini 100 metre geriden farkedince vitesi bosa alirim isiklara 50 metre kala frene bas-cek, 30 metre kala bas-cek yaparim arac zaten bir hayli yavaslamis olur 10 metre kala debriyaj +fren yaparim

    Aracı zaten boşa almışsınız durmaya yakın tekrar neden debriyaja basıyorsunuz ki?

    Debriyaja basmadan durursam stop eder

    aga bu nedir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory


    quote:

    Orijinalden alıntı: aMiraL*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Kirmizi isik yandigini 100 metre geriden farkedince vitesi bosa alirim isiklara 50 metre kala frene bas-cek, 30 metre kala bas-cek yaparim arac zaten bir hayli yavaslamis olur 10 metre kala debriyaj +fren yaparim

    Aracı zaten boşa almışsınız durmaya yakın tekrar neden debriyaja basıyorsunuz ki?

    Debriyaja basmadan durursam stop eder

    ne kadar zamandır araba sürüyorsunuz




  • Durma noktasina gelene kadar dadece frene basarim. Arac bogulmadan da debriyaja basarim. Normali de boyle sanirim. Kompresore de bazen yigarim 4-3-2 seklinde ama nadirdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yavaşlamaksa maksat, vites küçültüp, dekompresyondan faydalanır öyle yavaşlarım.Amaç aniden durmak ise tabiki kavramanın kesilmesi lazım(debriyaja basılır)...
  • en iyisi elfo yani el freni
  • kirmestali03 kullanıcısına yanıt
    Hocam o video ya da test yazılarından bazılarını burada paylaşabilir misiniz bizler de görelim.

    Bu konuda insanlar ikiye ayrılıyor gerçekten. Yarısı önce fren yavaşladıktan sonra debriyaj daha sağlıkı derken diğer yarısı her zaman debriyaj+fren daha sağlıklı diyor. Şöyle uzmanların görüşlerini yansıttığı videoları falan görürsek bu konuyu aydınlatabiliriz.
  • araç durana kadar fren durmaya yakın debriyaja da basılır .
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Gatetrans

    fren+debriyaj yapıyorum bende. Yani öyle hatırlıyorum :) Panik durumda direk fren bile olabilir.

    O değilde ani frenlemelerde aynadan arkadaki aracıda kontrol ettiğiniz oluyor mu ? Bende resmen alışkanlık olmuş, ani frenlemede arka aynaya da bakmadan edemiyorum.

    önüme bakmıyom ki zaten ani frenlemede ayakla birlikte gözler aynada :D
  • Aslında en doğrusu ufak ufak vitesi küçültüp frene de kesik kesik basmak.Yani vitesi düşürüp çok az fren bir vites daha küçült çok az fren daha.Uzun fren arabanın durmasını zorlaştırır savurmayı arttıtır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uçanninja

    Diyelim ki hızınız 90-100km arası ve 200-300m sonra vitesi 1'e ya da 2'ye atmanız gereken bir yer olacak. Hız yüksek mesafe kısa. Bu durumda nasıl yaparsınız frenlemeyi?

    Tam debriyaj + fren ve istenilen hıza düşüldüğünde (örneğin 10km) direkt vitesi 2'ye ya da 1'ye atarak mı devam edersiniz?

    Yoksa illaki önce fren yavaşladıktan sonra da vites değiştirmek için debriyaj mı yaparsınız?

    Önce frene yarım asılırım hız bir müddet düştükten sonra debriyajı kökler frene tama yakın asılırım hızım yeteri kadar düştüğü an vitesi 1 veya 2 ye atarım.
  • Normalde fren + fren-debriyaj
    Ani durumda debriyaj-fren
  • Konuda birçok yanlış bilgi var.

    Ani frende debriyaja basılır. Kompresyon ani frende aracı yavaşlatmaz tam tersi fren mesafesini uzatır.Bütün uzmanlar aynı şeyi söylüyor ama Türk halkına test yapip kanıtlamazsan inanmaz, yinede ben nedenini açıklıyım anlayan anlar.

    Motor freninin oluşturduğu yavaşlamanın belli bir hızı var, bunu aştığınız zaman motorun daha hızlı yavaşlamasına neden oluyorsunuz. Kendi halinde belli bir güç üreten yavaşlama hareketini hızlandırmak için frenlerinizi kullanmış oluyorsunuz. Yani motorun devrini düşürmek için frenleri kullandığınız için fren gücünüz azalıyor.Yoksa motor freni şukadar frenleme sağlıyor frenlerde bukadar sağlıyor bunlarda birbiriyle toplanıyor daha hızlı yavaşlarım diye bir olay yok.

    Ayrıca zaten kullandığımız küçük hacim dizellerde motor freni diye birşeyde yok. Dizellerde gaz kelebeği olmadığı için benzinli araçlardaki gibi vakum oluşması ve dolayısıyla güçlü bir motor freni olayı dizellerde farklı yöntemlerle elde ediliyorki bunlar büyük hacim ticari amaçlı dizellerde bulunan egzoz freni ve compression release engine brake denen sistemlerle sağlanıyor. Bizim araçlarda bunların hiçbiri olmadığı için dikkate alınıcak bir motor freni gücüde oluşmamaktadır. Klimayı bile açsanız motor freninden daha etkili bir yavaşlama sağlar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tassa

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory


    quote:

    Orijinalden alıntı: aMiraL*

    quote:

    Orijinalden alıntı: Dark Territory

    Kirmizi isik yandigini 100 metre geriden farkedince vitesi bosa alirim isiklara 50 metre kala frene bas-cek, 30 metre kala bas-cek yaparim arac zaten bir hayli yavaslamis olur 10 metre kala debriyaj +fren yaparim

    Aracı zaten boşa almışsınız durmaya yakın tekrar neden debriyaja basıyorsunuz ki?

    Debriyaja basmadan durursam stop eder

    ne kadar zamandır araba sürüyorsunuz

    4 senedir arabayi boyle kullaniyorum hatta surucu kursunda bile boyle yapiyodum hic uyarmamisti hoca. Ilk firsatta deneyecem bakalim stop edecekmi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dark Territory kullanıcısına yanıt
    4 yıldır sürüyorsunuz ve bunu bilmiyorsunuz büyük başarı
  • uçanninja kullanıcısına yanıt
    öyle bir şey istiyorsun ki benden saatlerce araştırma yapmam lazım. 8. etaptaki yağcıyı tv de izlemiştim onun videosunu nerden bulayım şimdi; esp abs testleri ise yüzlerce var youtube de fakat hangisinde ayak-pedal bçlümünü gösteriyor onu da bulmak saatler alır. ama youtube deki esp testlerinin bazılarına bakın belki size rastlar.
  • http://www.youtube.com/watch?v=MfJTpzeLrz8

    alın size uzman görüşü. bu şahsı bilmem tanımam. video buldukça link eklerim.

    bu arada bu linki direkt olarak video halinde nasıl gömebiliriz sayfaya.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kirmestali03 -- 23 Ağustos 2013; 19:00:02 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: golkipir

    yavaşlamak için yüksek hızdaysam sadece fren, durmak içinse debriyaj fren kullanırım. debriyaja basınca sonuçta motorun itici gücü devre dışı kalıyor

    Demiştim motor gücünü devre dışı bırakmak lazım diye
  • Bir gün otobanda 170 kilometre hızla gidiyorum. Kamyoncunun biri sola atladı birden.. O anki tepkiyle araç 5.vitesteyken ne kadar basarsan bas kamyonun altına girerdim..

    Motor freninin bokunu çıkardım frene koyar koymaz vitesi 3'e alıp debriyajı bıraktım.. Dizel aracımın 6000 devirden geriye saydığını gördüm ölsemde gam yemem Ne kadar kol çıkarmaya müsait bir durum olsada bunun sayesinde o kamyonun altına girmekten kurtuldum. Hayatımdaki en sert frendi
  • Durmak için debriyaj fren, hız farketmez.
    Yavaşlamak yani hız kesmek için sadece fren, vites düşürmem gerekirse anca debriyaj.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ~Trabzon61~

    Bir gün otobanda 170 kilometre hızla gidiyorum. Kamyoncunun biri sola atladı birden.. O anki tepkiyle araç 5.vitesteyken ne kadar basarsan bas kamyonun altına girerdim..

    Motor freninin bokunu çıkardım frene koyar koymaz vitesi 3'e alıp debriyajı bıraktım.. Dizel aracımın 6000 devirden geriye saydığını gördüm ölsemde gam yemem Ne kadar kol çıkarmaya müsait bir durum olsada bunun sayesinde o kamyonun altına girmekten kurtuldum. Hayatımdaki en sert frendi


    En doğru hamleyi yapmışsın zaten,o panik halin de bunu düşünebilmek ve eyleme geçirebilmek bile önemli.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.