Şimdi Ara

NASIL PİLOT OLURSUNUZ (açıklama)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
12
Cevap
6
Favori
47.833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • bir çok gencin aklını kurcalayan soru.

    bu iş güven, özveri ve tutku ister.
    pilotluk zorlu ve uzun süreli eğitim isteyen bir meslek.
    üstelik iyi bir pilotun öğrenecekleri hiç bitmeyeceği için mesleğini icra ettikçe tıpkı bir doktor gibi
    sürekli kendini geliştirmek için çalışmak durumundadır.

    ticari pilot lisansı almanın resmi koşulları şunlardır; (cpl)


    en az 18 yaşında olmak,
    en az lise veya dengi okuldan mezun olmak,
    sghm tarafından düzenlenmiş geçerli 1. sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak,
    sghm tarafından yetkili kılınmış uçuş eğitim organizasyonlarında gerekli teorik bilgi ve uçuş eğitimini başarıyla tamamlamış olmak,
    teorik bilgi sınavlarında ve uçuş yetenek testinde başarılı olmak,
    yönetmelikte belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak,

    hava yolu nakliye pilotu lisansı almak için müracaat edenlerde aşağıdaki şartlar aranır: (atpl)

    en az 21 yaşında olmak,
    en az lise veya dengi okuldan mezun olmak,
    sghm tarafından düzenlenmiş geçerli 1. sınıf sağlık sertifikası sahibi olmak,
    cpl(a) ve çok motor ır(a) sahibi olmak,
    sghm tarafından yetkilendirilmiş uçuş eğitim organizasyonlarında gerekli teorik bilgi eğitimini tamamlamak,
    teorik bilgi sınavlarında ve uçuş kontrolünde başarılı olmak,
    yönetmelikte belirtilen uçuş tecrübesine sahip olmak,
    mcc kursu görmüş olmak

    yönetmeliğe göre lise mezunu olmak pilot olmak için yeterli ancak kaptan pilot olabilmek 4 yıllık fakülte mezunu olmanız gerekiyor.
    (bölümünüzün önemi yok)

    bir de ingilizce mevzusu var. mükemmel bir ingilizceye sahip olmanız lazım.
    vaktiniz varken ingilizce çalışmaya başlamalısınız. vasat bir ingilizce ile yapılacak iş değil bu.
    fazladan yabancı dilinizin olmasının pratikte bir faydası yok ama gün gelir başka diyarlarda pilotluk yaparım diyorsanız tavsiyem
    ispanyolca öğrenmeniz. neden ispanyolca olduğunu sektörün içine girince anlayacaksınız.

    türkiye'de resmi olarak pilot yetiştiren 3 kurum vardır. eskişehir anadolu üniversitesi shyo, ve harp okulları.
    bu iki kuruma ek olarak thy'da türk hava kurumu, anadolu üniversitesi ve floryadaki uçuş okulu ile
    kendi pilotlarını yetiştirmeye başlamış durumda. sırasıyla hepsinden bahsedeceğiz.


    harp okulları

    sadece pilot olmak için harp okulu okunmayacağı için konumuzun dışındalar aslında ama kısa kısa bilgi verelim.

    hava harp okulu'na girmek demek pilot olmak demek değildir. 4 yıllık zorlu bir eğitim görürsünüz. 4 yıllık askeri eğitimin yanında
    mühendislik eğitimi de alırsınız.

    peki savaş pilotları nasıl seçiliyor?

    hava harp okulundaki 4. yılda pilot elemeleri yapılır ve gerekli sağlık koşullarını sağlayanlar uçuş okuluna gönderilir.
    psiko-motor testlerinde başarılı olmak, şu an için çelik gibi bir bedene ve sağlığa sahip olmakla beraber,
    gelecekte ortaya çıkabilecek potansiyel bir hastalığın ön belirtilerine de sahip olmamak gereklidir.
    zor iş. bu arada seçilenlerin bazıları jet pilotu olurken bazıları da kargo pilotu olur.

    askeri pilot olmanın tek yolu hava harp okulundan geçmiyor aslında.

    kara kuvvetleri ve deniz kuvvetleri de pilota ihtiyaç duyuyor. bu kuvvetlerde kendi pilotlarını kendileri yetiştiriyor.
    harp okulunun 3. yılında sınıf seçiminde kara pilotluğu tercih edenler tıpkı hava kuvvetlerindeki gibi seçilerek pilot olmaya hak kazanıyorlar.
    deniz kuvvetlerinde de sistem aynı.

    tsk'da pilot olarak görev yapıp 15 yıl mecburi hizmet süresini de doldurduktan sonra
    emekliye ayrılarak havayollarında çalışmak bir çok askeri pilotun tercihi ve izlediği bir yol. bu yüzden thy'de uçan bir çok pilot asker kökenli.


    thy

    yeni uçak aldıkça pilot ihtiyacı artan thy, 5-6 yıl öncesine kadar anadolu üniversitesi bu ihtiyaca cevap veremediği için kendi uçuş okulunu
    kurdu ve ihtiyacı oldukça bu okula alımlar yaparak kendi pilot ihtiyacını karşılıyor.
    geçen yılki alımlardaki kriterleri neymiş bir bakalım.


    1. t.c. uyruklu olmak.

    2. üniversitelerin uzay mühendisliği, uçak mühendisliği, matematik mühendisliği, makine mühendisliği, işletme mühendisliği, fizik mühendisliği,
    havacılık ve uzay mühendisliği, meteoroloji mühendisliği, mekatronik mühendisliği bölümlerinden lisans düzeyinde mezun olmak.

    3. ortaklık tarafından yapılacak yabancı dil (ingilizce) sınavında başarılı olmak.

    son 2 yıl içinde aşağıda belirtilen sınavların herhangi birinden,

    toefl (test of english as a foreign language) sınavından asgari 530 (normal sınav), 197 yapılan sınav) puan,

    ıelts (ınternational english language testing system) sınavından asgari 6.0 (akademik) puan veya kpds için (kamu personeli dil sınavı) 80 ve üstü puan

    4. 01/01/1975 ile 31/12/1983 tarihleri arasında doğmuş olmak.

    5. boy 1.65 cm’den kısa, 1.90 cm’den uzun olmamak ve boy-kilo oranı beden/kitle endeksine uygun olmak.

    6. sağlık şartları, uluslararası sivil havacılık teşkilatı’nın (ıcao) annex-1 ve jar-fcl 3 ’e göre class 1 havayolu nakliye pilotu olma koşullarına haiz olmak.

    7. daha önce thy a.o., silahlı kuvvetler ve diğer havacılık kuruluşlarındaki görevlerinden disiplinsizlik, sicil yetersizliği ve sağlık nedenlerinden
    ayrılmış olmamak.

    8. adli sicil kaydı olmamak. (taksirli trafik suçları hariç)

    9. ortaklıktaki pilot temel eğitimi süresi sonundan itibaren başlamak üzere, tüm masraflarının ücretlerinden tahsilini kabul etmiş olmak.

    gayet makul kriterler. mühendislik mezunluğu şartı belki biraz eleştirilebilir.

    neden pilot olacak kişinin mühendislik mezunu olması gerekiyor?

    aslında pilotaj ve mühendislik apayrı uzmanlıklar. yada iyi bir pilot olabilmek için daha önce mühendislik okumuş olmanız hiç bir anlam
    ifade etmiyor. mühendislik mezunu olmanın tek artısı, yer dersleri sırasında verilecek eğitimi daha hızlı kavramak. derslerin içeriği elektronik , motor ,
    devreler , aerodinamik , fizik gibi konularla yakından alakalı. haliyle mühendislik eğitimi alanlar seçilerek ilk elemede bir binlerce olabilecek
    aday sayısı makul rakamlara düşürülüyor. yine de thy nin bir devlet kurumu olduğunu düşünürsek alımı sadece mühendislik mezunlar ile sınırlamak hiç adil değil.
    nasıl lise mezunu olanlar, üniversite mezunu olanlarla aynı sürede pilot olabiliyorsa farklı uzmanlık okumuş olanlarda mühendislik okumuş olanlar aynı
    sürede pilot olabilir.

    bütün bunların yanında önemli bir konu daha var. torpil!!!
    okula girmeye hak kazanan adayların yarısından fazlasının kaptan pilot çocuğu olması kesinlikle tesadüf değil. bunun yanında işin bir de siyasi boyutu var.
    yüksek irtifalarda tanıdığı olanlar her nasılsa mühendislik mezunu olmadığı halde seçilebiliyor.
    alımlar ilk açıldığında ilanlarda mühendislik ve x bölümü mezunları başvurabilir yazarken ilgili aday başvurusunu yaptıktan sonra
    ilan sadece mühendislik mezunları olarak düzeltilebiliyor. burası türkiye, burada her şey mümkün.



    anadolu üniversitesi - sivil havacılık meslek yüksek okulu - pilotaj bölümü

    öncelikle bu okula başvurabilmeniz için eğitimin başladığı tarihte 22 yaşından gün almamış olmanız gerekiyor.
    shyo'ya girebilmek için öss'den (say 1, söz 1, ea 1) 195 ham puan barajını aşmanız gerekiyor.
    daha sonra aü shyo pilotaj özel yetenek sınavlarına başvuruyorsunuz. bu sınavlara ortalama 500 kişi başvuruyor.
    başlangıçta matematik ve fizik sınavlarına giriyorsunuz. sorular öss 1 soruları ile benzer.
    başvuran adaylardan ilk yüzde olanlar dışındakiler eleniyor.
    bir sonraki aşama görsel ve işitsel hafıza testi.bu testler sonucunda aday sayısı yarıya iniyor.
    sıra mülakatta. burda sizin bu işe ilginiz, karakteriniz..vb konulara dikkat ediliyor. aday sayısı 30 civarına iniyor.
    sağlık testine tabi tutuluyorsunuz. ardından uçuş testine çıkarılarak uçak içresindeki hareketleriniz, heyecan durumunuz, yeteneğiniz gibi
    kriterler incelenir ve bu uçuşların bedelini sizden alırlar. (500 ytl civarı)

    bütün bu aşamaları geçen son 30 kişi içine kaldığınızda girdiğiniz bütün sınavların ağırlıklarına göre ortalaması alınarak
    on şanslı kişiden biri olup olmadığınız belirlenir.

    verdiğiniz sınavların genel ortalamadaki yüzdeleri şöyle:
    mat-1 fiz-1 sınavı: %15
    görsel işitsel hafıza: %15
    mülakat: %20
    uçuşlar: %40
    öss ham puanı: %5
    okul puanı: %5

    eğer bu okulun öğrencisi olmayı başarmışsanız özel okullardan mezun olan/olacak adayların yaşadığı sıkıntıların bir çoğunu yaşamayacaksınız.
    1+4 yıl eğitime devam edip sadece harç ödeyerek türkiyedeki en iyi pilot okulundun mezun oluyorsunuz. hayrını görün.

    15 ayda özel okulda pilot olabilecekken neden anadolu üniversitesini tercih etmeliyim?

    1. aü'de aldığınız yer dersi 2000 saat, uçuş okulunda ise 750 saattir. bu önemli bir fark.
    2. bu işi üniversite eğitimi olarak alıyorsunuz. bu size işin eğitimi yanında kültürünü de kazandıracaktır.
    3. 50.000 dolar harcamak zorunda değilsiniz.
    4. kaptan pilot olabilmek için üniversite mezunu olmak şart. 4 yıl başka üniversite, üzerinede 1,5 - 2 yıl uçuş okulu size 6 yıl eder.
    2 yıl önde başlamak çok iyi.
    5. iş alımında aynı tecrübeye sahip bir uçuş okulu mezunu ile shyo mezunu arasında ağırlık shyo mezunundan yana olacaktır.



    evet resmi kurumları bitirdik geldik özel okullara.

    uçuş okulları

    resmi kurumların istekleri çok, kontenjanları sınırlı ve müthiş bir yarış var.
    o zaman paşa paşa kendimizie bir uçuş okulu buluyoruz.
    türkiye'de bu işi yapan bir çok okul var. (bkz: uçuş okulları)
    bu okulların ortalama süresi yaklaşık 15 ay. 15 ay sonunda cpl, ir, ppl ve atpl lisanslarıyla ortalama 200 saat
    uçuş süresiyle mezun oluyorsunuz. bu eğitimin ortalama bedeli 50.000 amerikan doları.
    ilk büyük zorluk tabi ki bu kadar para nereden bulunur. bu iş için kredi veren bankalar mevcut. ancak uçuş okulu için
    kredi kullanmak türkiye şartlarında çok çok riskli çünkü artık uçuş okulunu bitir bitirmez havayolu pilot olmak çok zor.
    bunun mümkün olması için o sıralar büyük bir pilot açığı bulunması gerekiyor ki havayolu firmaları tecrübesiz yeni mezunları işe alabilsin.


    bu okullar arasında en iyisi şu, bu daha iyidir gibi genellemelere gitmek yanlış. (thk ve thy dışında)

    peki nelere dikkat etmemiz gerekiyor?

    öncelikle aklınıza yatan uçuş okullarını belirleyerek bu okullardan görüşmek için randevu isteyin.
    randevuya gittiğinizde firmadan yetkili bir kişi ile görüştüğünüzden emin olun ki ondan aldığınız cevaplarla verdiğiniz karar başınızı ağrıtmasın.
    okulun her yerini gezin, dersliklerden hangarına kadar her yere bakın.
    uçuş okullarında verilen fiyatlar genelde minimum kriterlere göredir. mesela verilen uçuş saati içerisinde konuya hakim olamdınız ve fazladan uçmanız gerekiyor.
    bu büyük ihtimalle ek masraf demek olacaktır. yada sınavlarda başarılı olmadınız ve bazı dersler tekrar almanız gerekiyor. bu da ek masraf demek.
    bu nedenle daha henüz ilk görüşmede okulun bu konudaki politikası hakkında kesin bilgi alın ve vaat ettikleri şeylerin sözlemede ne şekilde yer aldığına dikkat edin.
    sınıfların kaç kişi olacağını öğrenin.
    eğitim alacağınız okulun istenilen lisansları ve uçuş hocanızın cfii lisansına sahip olup olmadığını kontrol edin. sivil havacılık kurumu bunun için var.

    uçuş saatlerinizin düzenli tutulmasına çok özen gösterin, bu konu çok önemli.

    uçuş hocanız olacak kişiyi tanıyın, ve tüm süreç boyunca size eşlik edip etmeyeceğini öğrenin. bunun yanında eğitime başladığınzda uçuş hocanızla
    usta-çırak ilişkisi yaşamaya başlarsanız çok daha verimli bir eğitim alabilirsiniz.

    türkiye'deki paralı uçuş okulları şunlar;

    ayjet anadolu yıldızlarıhttp://www.ayjet.aero/

    mehmet akif cad.mehmet çıcıkçı iş mer.no:2 kat:7daire:15/16
    şirinevler / istanbul
    tel:212)639 63 00
    fax:212)639 65 01

    ppl (a),cpl(a)modüller, ır(a)modüller, non jaa lisans çevirimi, ppl-cpl-ır,atpl(a-h),fıa teknik kontrol


    duha havacılıkhttp://www.duhaaviation.com/

    general şükrü kanatlı sok.no:22 duha plaza
    bakırköy / istanbul
    tel:212)660 62 90
    fax:212)660 89 92

    ppl (a),cpl(a),ır(a), non jaa lisans çev.ppl-cpl-ır, me(a)fı(a)atpl(a) ıntegrated,atpl(a) modüller teorik bilgi kursu

    bon air
    bon air - hava taksi hizmetleri - air taxi services
    Anasayfa - Bon Air - Hava Taksi Hizmetleri - Air Taxi Services
    http://www.bonair.com.tr


    orman sok.no:10
    florya / istanbul
    tel:212) 663 18 29
    fax:212) 5774 01 47

    ppl(a),cpl(a),ır(a),c-208 tip eğitimi,non jaa lisans çevirimi(ppl)



    sindel havacılıkhttp://www.sindelhavacilik.com/

    esenboğa havalimanı özel hangarlar bölgesi
    esenboğa / ankara
    tel:312)827 16 46
    fax:312)827 14 66

    ppl(a),cpl(a), ır(a)me(a),fı(a),crı(a) ırı(a),gece uçuşu,non jaa lisans çevirimi (ppl-cpl-ır),atpl(a)ıntegrated atpl(a)modüller teorik bilgi kursu


    tarkim havacılıkhttp://www.tarkimair.com/

    şakirpaşa havalimanı
    adana
    tel:322)431 42 42
    fax:322)435 57 50

    ppl(a),cpl(a)ır(a),me(a),gece uçuşu,zirai ilaçlama


    met airhttp://www.metaviation.com/

    sabiha gökçen havalimanı c blok 34912
    istanbul
    tel:216)588 01 77

    ppl, cpl, ir,


    türk hava kurumu
    www.thk.org.tr
    Türk Hava Kurumu | Kurban 2020
    http://www.thk.org.tr


    atatürk bulvarı no:33 06100
    opera / ankara
    tel:312)310 48 40
    fax:312)309 44 73

    ppl(a),cpl(a), ır(a),cr(a),me(a),fı(a),cpl/ır ıntegretad, tr 8piper c ııa),ırı(a),atpl(a) ıntegrated, non jaa lisans çevirimi (ppl-cpl-ır),
    atpl(a)modüller teorik bilgi kursu,fı(a) tazeleme semineri,
    aerial work (merasimuçuşu, pano çekme, döviz atma, zirai ilaçlama, uçakla yangın söndürme ve paraşütçü atma)



    türk hava yollarıhttp://www.thy.com.tr

    beşyol birlik cad.polis eğitim merkezi arkası a blok
    florya / istanbul
    tel:212)663 00 51
    fax:212)426 50 66

    ppl(a),cpl(a),modüller,ır(a),modüller, cpl(a),ıntegrated,cpl/ır(a) ıntegrated, sel/mel (cr),atp(a)modüller teorik bilgi kursu fı tazeleme


    burak sportif hav.kul.
    www.burakhavacilik.org.tr
    Burak Sportif Havacılık Kulübü
    http://www.burakhavacilik.org.tr


    abay kunanbay cd.6/1506700
    kavaklıdere / ankara
    tel:312)426 27 14
    fax:312)426 60 24

    ppl(a)



    istanbul havacılık kulübühttp://www.ihk.org/

    sabiha gökçen havalimanı
    kurtköy / istanbul
    tel:216)588 00 60
    fax:216)588 00 62

    ppl(a)

    top servishttp://www.topair.com.tr/

    atatürk havalimanı e kapısı polis okulu arkası
    sefaköy / istanbul
    tel:212)465 48 66
    fax:212)465 48 68 - (212)887 18 84

    ppl(a)

    sancak air (helikopter)
    www.sancakair.com.tr
    http://www.sancakair.com.tr


    londra asafaltı no:93
    sefaköy / istanbul
    tel:212)541 41 41
    fax:212)541 02 85

    ppl(h),tip eğitimi (bell 206,407) gece uçu-şu,zirai ilaçlama, helikopterle tek motor tazeleme eğitimi ve kontrol uçuşu (ppl,cpl,ır ve fı)



    bir diğer seçenek ise yurtdışında bir uçuş okuluna gitmek ki bu başka bir girinin konusu.



    thk, shyo yada özel uçuş okulu ile onca emek vererek uçuş sertifikasına sahibiz ama bu deneyimsizlikle nasıl iş bulacağız? türkiye'de her yeni meslek
    sahibinin yaşadığı sıkıntı maalesef artık pilotlar için de geçerli. "deneyimli eleman aranıyor"
    parasını verip çift motorlu uçakla 500 saat daha uçsak olur mu? olur bal gibi olur ama bu uçakların saati yaklaşık 400 dolar.
    birçoğunuz itü mezunu, varın siz hesaplayın tutarı. peki ne yapacağız, her şey bitti mi?

    durun daha gitmedi. şimdi sahip olmamız gerek şey sabır. 200 saatlik tecrübeyle havayollarında pilot olmak eskidendi.
    bizim yapmamız gereken uçuş saatimizi arttırmak.

    peki bunu nasıl yapacağız?

    pilotluk sadece havayolunda çalışmak değildir. özel kişilere ait küçük uçaklar,ticari jetler, yangın söndürme uçakları, ilaçlama uçakları gibi uçaklarında
    pilota ihtiyacı vardır. tabi bu uçakları uçurmak size pek havalı gelmeyebilir ve maaş beklentiniz tam karşılanmayabilir.
    amma ve lakin şunu unutmayın, havayollarında rahat iş bulabilmek için 1500-2000 civarında uçuş saatine,
    ağırlığı olan bir f/o olmak için ise en azından 3000 saatlik uçuş deneyimine ihtiyacınız vardır.
    peki uçuş okulundan mezun olduk. 2000 saat uçtuk ve artık havayollarının kapısını aşındırmaya başladık.
    havayolu firmaları başvurularımızı dikkate alıyor ve bizi görüşmeye çağırıyor. çektiğimiz çileler sona erdi.
    ama "hayatımızın işini yapmak için önümüzde hiç bir engel yok" demek için hala erken.
    artık bölüm sonu canavarı ile karşı karşıyayız, !!!!type rating!!!!!
    nedir bu type rating? gidin başlığına bakın ayrıntılı bilgi için ama kısaca özetleyelim biz.
    öncelikle cebinizden öderseniz bedeli: 20.000 euro civarında.
    uçuş okulunda teorik ve pratik eğitim aldık. tek motorlu uçaklar uçurduk. sonra bir iki yıl tek çift motorlu uçaklarla uçtuk
    ama bunlar bir jumbo jeti uçurmak için yeterli değil. şimdi uçuracağımız uçağında eğitimini almamız gerekiyor ki
    bu boeing modelleri olur, airbus modelleri olur olur da olur. yani öyle her önümüze gereken uçağı uçuramıyoruz.
    eski zamanlarda bu type rating eğitimi havayolu şirketi ile yaptığınız iş anlaşmasının içine olurdu.
    siz belli bir süre o firmada çalışmayı taahhüt ettiğinizden firma size type rating (tipde denir) eğitimini ücretsiz verirdi.
    tabi hemen moral bozmaya gerek yok çünkü bir çok firma hala bu şekilde çalışıyor. yani bu parayı mutlaka cebimizden vermemiz gerekmiyor.
    ancak bazı firmalar var ki, sana bu eğitimi veririm ama iki üç yıl maaaşından keserim, işine gelirse diyor.hiç yoktan iyidir. bir kaç yıl
    maaşınız kuşa dönüyor ama artık bomba gibi bir pilotsunuz va hayatınızın geri kalanı boyunca bu hazzı yaşayacaksınız.
    son olarak, hevesiniz kırılmasın. türkiye'de havacılık gelişmekte olan bir sektör. gün geçtikce yeni havayolu şirketleri açılacak,
    mevcut şirketler büyüyecek. 2010 ve 2020 seneleri türk havacılığı için altın yıllar olacak gibi.
    bir çok firma uçak filosunu genişleteceği için pilot ihtiyacı artacak çünkü her uçak için 12 pilota ihtiyaç var.
    yeni alınan her bir uçak en 5-6 yeni pilota iş kapısı açacaktır .anadolu üniversitesi her yıl 10 mezun veriyor. dolayısıyla uçuş okulundan
    mezun olupta hiiiççç iş bulamamak pek mümkün değil. uçak ayırmadıkça, firma ayırmadıkça belki bir yıl belki altı ay sonra belki de hemen iş sahibi olabilirsiniz
    enseyi karartmamak lazım.


    son olarak,
    bütün bunlar sizi yıldırmıyorsa hemen harekete geçin. eğer bu işi gerçekten yapmak istiyorsanız burada yazılanların hiç biri önünüzde engel değil.

    en başta ne demiştik? pilotluk, güven, özveri ve tutku ister. şimdi bana inandığınıza eminim.

    hepinize iyi uçuşlar.
    (rotasız pilot, 21.08.2008 00:01)



    Alıntıdır.

    Kendi yorumumu da eklersem, bu aşamaları geçtikten sonra bir havayolu şirketine yerleştiğinizde 5-10 bin tl kaptan pilot olunca da 10-20bin tl arasında değişen bir maaş alırsınız.







  • Güzel bilgiler. Ancak bu iş parası için değil severek ve isteyerek yapılmalı. O para ticaret yaparakta kazanılabilir.
  • sabit gelirle ticaret aynı şey değil ama pilot olduktan sonra da ticaret yapabilirsiniz sonuçta
  • Neden olmasın ki?
  • Güzel bilgiler teşekkürler.
  • Teşekkürler. Bizden geçti. Yaş 32... Çocuk olsun da bilgilendirelim
  • Eskişehirde özel uçuş okulu yok mu?
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Eskişehir'de şu anda özel pilotaj eğitimi veriliyor mu? (PPL ve APTL)
  • varmı pilot beyler ?
  • Ben bir şeyi merak ediyorum. Hava Harp Okulu'ndan her yıl mezun olan harbiyelilerden kaçı pilot oluyor?
  • yasim 18 ingilizce kursu alicam iyi derecede smalatorde boeing 737 ucuruyorm profosyonel olarak. bulundum ilde ucus okulu acilicakmis oraya kayit olsm mezun olduktan sonra thynin pilotluk okuluna girme sansim varmi ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bunun kursu var diye duydum ama 135 bin diye duydum doğrumu yoksa ücretsizmi kursu ? ücretliyse kursa gitmeden pilot olabilrmiyiz ??
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.