Yenisi daha kötü yahu..Eskisi sevimliymiş hiç olmazsa..
1961 yılında dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla Eskişehirdeki Demiryolları Fabrikasında 4.5 aylık bir proje sonrası Devrim adı ile ilk yerli otomobil üretildi.İlk denemede deposuna benzin konulmayınca 100 metre sonra arabanın durması ile fiyasko olduğu söylendi.Toplam 4 adet üretilen araca birdaha ilgi gösterilmedi. O zamanın teknik imkanları ile yapılan ve % 100 Türk ürünü Devrim'in Bej renkli bir kopyası halen motoru çalışır durumda Eskişehir'de saklanmaktadır. Biz Türkler hiçbir zaman kendi yaptığımız güzel şeylere sahip çıkmayız.Ama elin Trabant,Yugo,Tata vb. gibi 3.sınıf markalarını baştacı yaparız.
quote:
Orjinalden alıntı: syucesan
1961 yılında dönemin Cumhurbaşkanı Cemal Gürsel'in talimatıyla Eskişehirdeki Demiryolları Fabrikasında 4.5 aylık bir proje sonrası Devrim adı ile ilk yerli otomobil üretildi.İlk denemede deposuna benzin konulmayınca 100 metre sonra arabanın durması ile fiyasko olduğu söylendi.Toplam 4 adet üretilen araca birdaha ilgi gösterilmedi. O zamanın teknik imkanları ile yapılan ve % 100 Türk ürünü Devrim'in Bej renkli bir kopyası halen motoru çalışır durumda Eskişehir'de saklanmaktadır. Biz Türkler hiçbir zaman kendi yaptığımız güzel şeylere sahip çıkmayız.Ama elin Trabant,Yugo,Tata vb. gibi 3.sınıf markalarını baştacı yaparız.
ve yine cemal gürsel'in emriyle üretimi durdurulmuştur neyazıki,diktatör tavırlarını keşke ülke menfaatları için astığım astık kestiğim kestik deselerdi;ama keşkelerle bir yere varılmıyor neyazıkki!!! aselsan da yine zorda kalınınca kurulmuş ve şimdiki durumu şahikar bir gururumuz,tüketici olmak zengin ulusların dahi kabuletmediği bir sistemdir ürettiğin kadarını tüketmek dahi zarar dır,ki üretimde sanayileşip marka olmak uzunnnnnnnnn bi yol demek ve hiçte kolay değil...önce önde gelenlerimiz karşılıklı ülke menfaatleri gereği dışa bağımlı olmaktan vaz geçmeleri gerek ki oda zor rant gereği,günü kurtarıcı ithalatın getirdiği nokta...